Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr feb 01, 2008 10:50 pm

goodfella schreef:
Jansma schreef:Van Basten kan zelfs niet de best spelers van Nederland een fatsoenlijk wedstrijden laten spelen.

Dus hoe hij Ajax goed zal laten voetballen...
Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?
Dan gaan we nog lachen volgend seizoen met onze verdediging...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 01, 2008 10:50 pm

Doen we dit jaar toch al?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 10:51 pm

Is verder geen basisspeler. En veel beter loopt er niet rond.

Starring

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 11:01 pm

Waar is jouw vertrouwen in San Marco op gebaseerd dan, Thomas?

Is het zijn uitstraling en naam misschien? Binding met JC? Zijn redelijk tot voldoende geboekte resultaten? Het kan iig niet het voetbal zijn....
AFCA!

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 01, 2008 11:13 pm

Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr feb 01, 2008 11:19 pm

Daniel_vT schreef:Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..
Van Basten zal wel de enig trainer in de wereld zijn waar zijn ervaring bij een 'jeugdteam' telt... :confused.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 01, 2008 11:25 pm

Starring schreef:Waar is jouw vertrouwen in San Marco op gebaseerd dan, Thomas?

Is het zijn uitstraling en naam misschien? Binding met JC? Zijn redelijk tot voldoende geboekte resultaten? Het kan iig niet het voetbal zijn....
Je kunt het voetbal niet los zien van de resultaten. Onmogelijk.

Of het voetbal aantrekkelijk is, is een tweede.

Starring

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 11:44 pm

Daniel_vT schreef:Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..
Ik zou die credits eerder toeschrijven aan Van 't Schip. Jong Ajax speelde voor de komst van San Marco al gewoon goed aanvallend combinatiespel. Zoals een jeugdig elftal van Ajax betaamt. Trouwens, er speelde geen misselijke spelers in dat elftal. O.a. Babel en Vermaelen kan ik mij herinneren. Die taxi-chauffeur van de zaterdag-amateurs maakte toen ook nog indruk in de punt.
Jöhnk schreef:

Je kunt het voetbal niet los zien van de resultaten. Onmogelijk.

Of het voetbal aantrekkelijk is, is een tweede.
Ik had eigenlijk veldspel moeten noteren. Die resultaten waren nimmer het gevolg van goed veldspel. Individuele kwaliteiten en daarmee bedoel ik enkel spelers met een beslissing in hun voet, gaven vaak de doorslag in slechts één of twee momenten in de wedstrijd die overigens het aanzien waard waren. Zelfs Louis van Gaal werd er op gegeven moment moe van. Elke wedstrijd bleek wel een kopie van het genoemde...
Laatst gewijzigd door Starring op vr feb 01, 2008 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 01, 2008 11:49 pm

En welke goede resultaten eigenlijk? De enige goede tegenstanders waren roemenie en bulgarije en daarvan hebben we er precies 1 gewonnen uit 4 wedstrijden. Het WK vond ik ook maar zozo.

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 01, 2008 11:50 pm

Starring schreef:
Ik zou die credits eerder toeschrijven aan Van 't Schip. Jong Ajax speelde voor de komst van San Marco al gewoon goed aanvallend combinatiespel. Zoals een jeugdig elftal van Ajax betaamt. Trouwens, er speelde geen misselijke spelers in dat elftal. O.a. Babel en Vermaelen kan ik mij herinneren. Die taxi-chauffeur van de zaterdag-amateurs maakte toen ook nog indruk in de punt.
Babel en Vermaelen waren toendertijd natuurlijk ook bij lange na niet wat ze nu zijn. Voor hetzelfde geld zeggen we over een aantal jaar als we terugkijken op de goede resultaten (?) van Jong Ajax dit seizoen: "Tjah, maar toen hadden ze wel Goossens, Martina, Donald, Wormgoor en Lewis in het elftal he?"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 11:51 pm

brigade zuid schreef:En welke goede resultaten eigenlijk? De enige goede tegenstanders waren roemenie en bulgarije en daarvan hebben we er precies 1 gewonnen uit 4 wedstrijden. Het WK vond ik ook maar zozo.
Hij heeft ook nog voor de kwalificatie van dat WK gezorgd, BZ.

Starring

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 11:58 pm

Daniel_vT schreef:
Babel en Vermaelen waren toendertijd natuurlijk ook bij lange na niet wat ze nu zijn.
Mee eens, maar ze waren 9 van de 10 keer wél veel talentvoller als hen directe tegenstander van vaak nog dezelfde leeftijd. Daarnaast waren ze (toen al) gewoon té goed voor Jong Ajax.
Voor hetzelfde geld zeggen we over een aantal jaar als we terugkijken op de goede resultaten (?) van Jong Ajax dit seizoen: "Tjah, maar toen hadden ze wel Goossens, Martina, Donald, Wormgoor en Lewis in het elftal he?"
Die namen die jij noemt, zullen we helaas nooit zien doorbreken in het eerste elftal. Vooruit, met uitzondering van Donald misschien, als ie tenminste zijn balaanname leert te verbeteren. En volgens mij stond het voetbal oftewel het veldspel centraal. Jij haalt nu de resultaten aan. Die overigens gewoon goed waren. Ze werden namelijk kampioen in dat jaar.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 12:25 am

Starring schreef:Ik had eigenlijk veldspel moeten noteren. Die resultaten waren nimmer het gevolg van goed veldspel. Individuele kwaliteiten en daarmee bedoel ik enkel spelers met een beslissing in hun voet, gaven vaak de doorslag in slechts één of twee momenten in de wedstrijd die overigens het aanzien waard waren. Zelfs Louis van Gaal werd er op gegeven moment moe van. Elke wedstrijd bleek wel een kopie van het genoemde...
Dat het spel niet echt 'mooi' is -al is dat inherent aan interlandvoetbal- beaam ik, maar blijkbaar doet Van Basten dan toch iets goed.

Want als het zo'n ABC-tje is dat je wedstrijden wint van kwalitatief mindere tegenstanders dan begrijp ik niet waarom Koster en de dor jou aangehaalde Van Gaal zo weinig punten hebben.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 12:38 am

Je kunt veel zeggen over het wel of niet aantrekkelijk zijn van het voetbal van Oranje, maar er staat wel een gedegen organisatie en alle neuzen staan dezelfde kant op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » za feb 02, 2008 3:02 am

Ik denk dat de wedkantoren de quote - omtrent de vraag of San Marco Ajax-1 coach wordt? - nu flink omlagen halen...
Menzo neemt afscheid van Volendam en wordt de nieuwe assistent van...

Stanley Menzo stapt aan het einde van het seizoen op als trainer van FC Volendam. Dat maakte de voormalige doelman bekend na afloop van de uitwedstrijd van zijn ploeg vanavond tegen FC Emmen (2-2). ``Het gaat om mijn gevoel. Ik ben iemand met ambities en kijk altijd uit naar een nieuwe uitdaging. Ik wil volgend seizoen graag hogerop."

Menzo staat voor het tweede jaar voor de spelersgroep van de oranjehemden en was daarvoor in dienst bij AGOVV Apeldoorn. De Noord-Hollandse ploeg is nu al vijftien duels op rij ongeslagen en bezet de tweede plaats. ``Mijn mening heb ik duidelijk gemaakt aan Peter Wijker, manager Voetbalzaken. Ik kon wel wachten tot mei, maar het lijkt het best dat er nu zekerheid is. Dat is het beste voor iedereen."

Bron: www.fcvolendam.nl
Ik moet het nog zien met Marco van Basten. Ik blijf sceptisch, want dit Ajax blijkt gokverslaafd. Ik hoop, mocht de keuze op Marco vallen, dat ie wel aan een ervaren assistent gekoppeld wordt. Iemand die qua naam en faam misschien in zijn schaduw staat, maar wél graag iemand met ervaring in het positief laten ontwikkelen van een ploeg.
AFCA!

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 02, 2008 10:02 am

Iemand die qua naam en faam misschien in zijn schaduw staat, maar wél graag iemand met ervaring in het positief laten ontwikkelen van een ploeg.
Die komt echt niet terug :ajaxsmiley.gif:

Ik neem niet aan dat je Spijkerman bedoelt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 02, 2008 12:41 pm

2/2/2008 - Meenemen Van het Schip een van de eisen van Van Basten
(Gepost door RvN)

Volgens het Algemeen Dagblad is een van de eisen die Marco van Basten bij Ajax heeft neergelegd dat hij John van het Schip mee mag nemen als assistent. Volgende week zal de zaakwaarnemer van Van Basten met Ajax onderhandelen over diens persoonlijke eisenpakket. [reageer]
AN
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

goodfella

Bericht door goodfella » za feb 02, 2008 2:56 pm

Jansma schreef:
goodfella schreef:
Jansma schreef:Van Basten kan zelfs niet de best spelers van Nederland een fatsoenlijk wedstrijden laten spelen.

Dus hoe hij Ajax goed zal laten voetballen...
Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?
Denk je? Vertonghen en Vermaelen kunnen zo in het Nederlands elftal meedraaien hoor. Eigenlijk houdt Nederland verdacht vaak de nul.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 02, 2008 6:06 pm

goodfella schreef:
Jansma schreef:
goodfella schreef: Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?
Denk je? Vertonghen en Vermaelen kunnen zo in het Nederlands elftal meedraaien hoor. Eigenlijk houdt Nederland verdacht vaak de nul.
Dat klopt we incasseren alleen tegen de toplanden goals, AJAX speelt tochvoorlopig geen topwedstrijden dus gaan we dan toch nog voor 2010 kampioen worden?

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 02, 2008 6:14 pm

brigade zuid schreef:En welke goede resultaten eigenlijk? De enige goede tegenstanders waren roemenie en bulgarije en daarvan hebben we er precies 1 gewonnen uit 4 wedstrijden. Het WK vond ik ook maar zozo.
Ach, Van Gaal struikelde met een veel betere selectie over Ierland. :1evil.gif:

Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 02, 2008 6:24 pm

.

Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll
Inderdaad. Er is veel geklaag over hem geweest, maar hij heeft over het algemeen veel resultaten geboekt met Oranje en aan alle doelstellingen voldaan.

Enigste wat je hem kan aanmerken is zijn selectie beleid zo nu en dan.
Pompiedom

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 02, 2008 6:31 pm

Over het selectiebeleid is altijd gezeik. Ik kan me niet anders herinneren.

Van Basten had een aardige selectie maar lang niet de topselectie die bijvoorbeeld Hiddink had.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za feb 02, 2008 6:37 pm

Frank Rijkaard heeft volgens mij overduidelijk aangetoond dat aardige resultaten als bondscoach niets zeggen over je prestaties in je eerste jaren als clubtrainer.

Een halve finale gevolgd door degradatie...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 02, 2008 6:48 pm

Zo bont zal Van Basten het bij Ajax niet maken, mag ik hopen. :smallgrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 7:07 pm

joey schreef:
Ach, Van Gaal struikelde met een veel betere selectie over Ierland. :1evil.gif:

Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll.
prachtig hoe mensen wat krom is recht weten te praten als ze dat uitkomt :drecul.gif:

Gesloten