Dan gaan we nog lachen volgend seizoen met onze verdediging...goodfella schreef:Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?Jansma schreef:Van Basten kan zelfs niet de best spelers van Nederland een fatsoenlijk wedstrijden laten spelen.
Dus hoe hij Ajax goed zal laten voetballen...
Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
- Cluijffert
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Cluijffert
Van Basten zal wel de enig trainer in de wereld zijn waar zijn ervaring bij een 'jeugdteam' telt...Daniel_vT schreef:Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Je kunt het voetbal niet los zien van de resultaten. Onmogelijk.Starring schreef:Waar is jouw vertrouwen in San Marco op gebaseerd dan, Thomas?
Is het zijn uitstraling en naam misschien? Binding met JC? Zijn redelijk tot voldoende geboekte resultaten? Het kan iig niet het voetbal zijn....
Of het voetbal aantrekkelijk is, is een tweede.
Ik zou die credits eerder toeschrijven aan Van 't Schip. Jong Ajax speelde voor de komst van San Marco al gewoon goed aanvallend combinatiespel. Zoals een jeugdig elftal van Ajax betaamt. Trouwens, er speelde geen misselijke spelers in dat elftal. O.a. Babel en Vermaelen kan ik mij herinneren. Die taxi-chauffeur van de zaterdag-amateurs maakte toen ook nog indruk in de punt.Daniel_vT schreef:Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..
Ik had eigenlijk veldspel moeten noteren. Die resultaten waren nimmer het gevolg van goed veldspel. Individuele kwaliteiten en daarmee bedoel ik enkel spelers met een beslissing in hun voet, gaven vaak de doorslag in slechts één of twee momenten in de wedstrijd die overigens het aanzien waard waren. Zelfs Louis van Gaal werd er op gegeven moment moe van. Elke wedstrijd bleek wel een kopie van het genoemde...Jöhnk schreef:
Je kunt het voetbal niet los zien van de resultaten. Onmogelijk.
Of het voetbal aantrekkelijk is, is een tweede.
Laatst gewijzigd door Starring op vr feb 01, 2008 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
-
- AT Toto winner 15/16
Babel en Vermaelen waren toendertijd natuurlijk ook bij lange na niet wat ze nu zijn. Voor hetzelfde geld zeggen we over een aantal jaar als we terugkijken op de goede resultaten (?) van Jong Ajax dit seizoen: "Tjah, maar toen hadden ze wel Goossens, Martina, Donald, Wormgoor en Lewis in het elftal he?"Starring schreef:Ik zou die credits eerder toeschrijven aan Van 't Schip. Jong Ajax speelde voor de komst van San Marco al gewoon goed aanvallend combinatiespel. Zoals een jeugdig elftal van Ajax betaamt. Trouwens, er speelde geen misselijke spelers in dat elftal. O.a. Babel en Vermaelen kan ik mij herinneren. Die taxi-chauffeur van de zaterdag-amateurs maakte toen ook nog indruk in de punt.Daniel_vT schreef:Bij Jong Ajax (waar hij dag in dag uit met die jongens werkte) heeft hij geloof ik heel aardig voetbal op de mat gelegd. Nog beter zelfs..
Mee eens, maar ze waren 9 van de 10 keer wél veel talentvoller als hen directe tegenstander van vaak nog dezelfde leeftijd. Daarnaast waren ze (toen al) gewoon té goed voor Jong Ajax.Daniel_vT schreef:
Babel en Vermaelen waren toendertijd natuurlijk ook bij lange na niet wat ze nu zijn.
Die namen die jij noemt, zullen we helaas nooit zien doorbreken in het eerste elftal. Vooruit, met uitzondering van Donald misschien, als ie tenminste zijn balaanname leert te verbeteren. En volgens mij stond het voetbal oftewel het veldspel centraal. Jij haalt nu de resultaten aan. Die overigens gewoon goed waren. Ze werden namelijk kampioen in dat jaar.Voor hetzelfde geld zeggen we over een aantal jaar als we terugkijken op de goede resultaten (?) van Jong Ajax dit seizoen: "Tjah, maar toen hadden ze wel Goossens, Martina, Donald, Wormgoor en Lewis in het elftal he?"
AFCA!
Dat het spel niet echt 'mooi' is -al is dat inherent aan interlandvoetbal- beaam ik, maar blijkbaar doet Van Basten dan toch iets goed.Starring schreef:Ik had eigenlijk veldspel moeten noteren. Die resultaten waren nimmer het gevolg van goed veldspel. Individuele kwaliteiten en daarmee bedoel ik enkel spelers met een beslissing in hun voet, gaven vaak de doorslag in slechts één of twee momenten in de wedstrijd die overigens het aanzien waard waren. Zelfs Louis van Gaal werd er op gegeven moment moe van. Elke wedstrijd bleek wel een kopie van het genoemde...
Want als het zo'n ABC-tje is dat je wedstrijden wint van kwalitatief mindere tegenstanders dan begrijp ik niet waarom Koster en de dor jou aangehaalde Van Gaal zo weinig punten hebben.
Ik denk dat de wedkantoren de quote - omtrent de vraag of San Marco Ajax-1 coach wordt? - nu flink omlagen halen...
Ik moet het nog zien met Marco van Basten. Ik blijf sceptisch, want dit Ajax blijkt gokverslaafd. Ik hoop, mocht de keuze op Marco vallen, dat ie wel aan een ervaren assistent gekoppeld wordt. Iemand die qua naam en faam misschien in zijn schaduw staat, maar wél graag iemand met ervaring in het positief laten ontwikkelen van een ploeg.Menzo neemt afscheid van Volendam en wordt de nieuwe assistent van...
Stanley Menzo stapt aan het einde van het seizoen op als trainer van FC Volendam. Dat maakte de voormalige doelman bekend na afloop van de uitwedstrijd van zijn ploeg vanavond tegen FC Emmen (2-2). ``Het gaat om mijn gevoel. Ik ben iemand met ambities en kijk altijd uit naar een nieuwe uitdaging. Ik wil volgend seizoen graag hogerop."
Menzo staat voor het tweede jaar voor de spelersgroep van de oranjehemden en was daarvoor in dienst bij AGOVV Apeldoorn. De Noord-Hollandse ploeg is nu al vijftien duels op rij ongeslagen en bezet de tweede plaats. ``Mijn mening heb ik duidelijk gemaakt aan Peter Wijker, manager Voetbalzaken. Ik kon wel wachten tot mei, maar het lijkt het best dat er nu zekerheid is. Dat is het beste voor iedereen."
Bron: www.fcvolendam.nl
AFCA!
AN2/2/2008 - Meenemen Van het Schip een van de eisen van Van Basten
(Gepost door RvN)
Volgens het Algemeen Dagblad is een van de eisen die Marco van Basten bij Ajax heeft neergelegd dat hij John van het Schip mee mag nemen als assistent. Volgende week zal de zaakwaarnemer van Van Basten met Ajax onderhandelen over diens persoonlijke eisenpakket. [reageer]
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Denk je? Vertonghen en Vermaelen kunnen zo in het Nederlands elftal meedraaien hoor. Eigenlijk houdt Nederland verdacht vaak de nul.Jansma schreef:Dan gaan we nog lachen volgend seizoen met onze verdediging...goodfella schreef:Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?Jansma schreef:Van Basten kan zelfs niet de best spelers van Nederland een fatsoenlijk wedstrijden laten spelen.
Dus hoe hij Ajax goed zal laten voetballen...
- Daily Blind
Dat klopt we incasseren alleen tegen de toplanden goals, AJAX speelt tochvoorlopig geen topwedstrijden dus gaan we dan toch nog voor 2010 kampioen worden?goodfella schreef:Denk je? Vertonghen en Vermaelen kunnen zo in het Nederlands elftal meedraaien hoor. Eigenlijk houdt Nederland verdacht vaak de nul.Jansma schreef:Dan gaan we nog lachen volgend seizoen met onze verdediging...goodfella schreef: Gek he met zo'n verdediging! Heitinga en Ooijer zijn de meest constante verdedigers van Nederlandse origine. Lachwekkend toch?
Ach, Van Gaal struikelde met een veel betere selectie over Ierland.brigade zuid schreef:En welke goede resultaten eigenlijk? De enige goede tegenstanders waren roemenie en bulgarije en daarvan hebben we er precies 1 gewonnen uit 4 wedstrijden. Het WK vond ik ook maar zozo.

Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll.
Het stinkt aan alle kanten!
Inderdaad. Er is veel geklaag over hem geweest, maar hij heeft over het algemeen veel resultaten geboekt met Oranje en aan alle doelstellingen voldaan..
Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll
Enigste wat je hem kan aanmerken is zijn selectie beleid zo nu en dan.
Pompiedom
- Cluijffert
prachtig hoe mensen wat krom is recht weten te praten als ze dat uitkomtjoey schreef:Ach, Van Gaal struikelde met een veel betere selectie over Ierland.brigade zuid schreef:En welke goede resultaten eigenlijk? De enige goede tegenstanders waren roemenie en bulgarije en daarvan hebben we er precies 1 gewonnen uit 4 wedstrijden. Het WK vond ik ook maar zozo.![]()
Van Basten heeft het goed gedaan bij Oranje, vind ik. En hij heeft daar een hoop ervaring opgedaan. Vier jaar Oranje trainen is niet niets. Oranje is een snelkookpan. Een aankomende trainer leert daar in vier jaar meer dan een ander in twintig jaar FC Zwolle, Den Haag of Willem ll.