Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 02, 2008 12:10 pm

Donkey Shot schreef:20 miljoen?

EINDHOVEN - De loodzware koppeling van FC Twente aan Arsenal stemt PSV tot grote tevredenheid. De kans is groot dat de Eindhovenaren voor het derde jaar op rij de enige Nederlandse deelnemer in de Champions League zijn en dat legt de club geen windeieren. "Dan krijgen we weer het hele Nederlandse deel in de marketingpool, een kleine twintig miljoen euro", zegt algemeen directeur Jan Reker.
"Als Twente zich wel plaatst, ontvangt die club 45% en moeten wij het als landskampioen met 55% doen." Een verschil dus van pakweg 9 miljoen euro. Reker windt er dan ook geen doekjes om. "We hoopten op zo'n moeilijke loting. Voor FC Twente was dat financieel jammer, maar voor het Nederlandse voetbal maakt het niet uit, is het misschien zelfs beter. De punten die je in de UEFA Cup haalt, tellen net zo zwaar als in de Champions League."

Dat laatste is de algemeen directeur een doorn in het oog. "Afgelopen jaar heeft PSV veel punten gehaald, maar voornamelijk na de winterstop in de UEFA Cup. Dat is scheef en zal ik aankaarten in de commissie van de ECA (Europese Club Associatie), waar ik deel van uitmaak."
Laatst gewijzigd door Toppie op za aug 02, 2008 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 12:13 pm

je krijgt geen 20 miljoen om mee te doen aan de cl hoor.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 02, 2008 12:17 pm

Donkey Shot schreef:je krijgt geen 20 miljoen om mee te doen aan de cl hoor.
Lees , als je als enige NL club begint ipv 2 heb je dus een kleine 20 miljoen aan prijzengeld die in de eerste ronde al kan pakken.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za aug 02, 2008 12:25 pm

Niet aan prijzengeld, maar media inkomsten. Zó belangrijk is de CL dus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 12:26 pm

ik weet dan nog niet of je op 20 miljoen uitkomt maar dan heb je het over twee dingen, het startgeld en het maximaal haalbare punten, en daarvoor moet PSV dus zeker voetballen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za aug 02, 2008 12:29 pm

Het is simpel Dr:

Er ligt 20 miljoen aan mediageld klaar voor Nederlandse deelnemers. Die ontvangen ze zodra ze 1 bal aangeraakt hebben, ongeacht resultaten. Wanneer Twente er tegen Arsenal afgaat, is PSV de enige deelnemer uit Nederland en ontvangen zij automatisch de volle 20 miljoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 12:39 pm

ik vind dat moeilijk te geloven, twee jaar geleden peurde PSV maar iets van 14 miljoen uit de CL, toen bereikte de club [meen ik] de halve finales.

Voor we teveel afdwalen, is een ander topic misschien handig.

999

Bericht door 999 » za aug 02, 2008 12:46 pm

Misschien in de Psv topic ( De Eredivisie, Eerste Divisie en Europees ) ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 12:51 pm

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 02, 2008 4:28 pm

Donkey Shot schreef:ik vind dat moeilijk te geloven, twee jaar geleden peurde PSV maar iets van 14 miljoen uit de CL, toen bereikte de club [meen ik] de halve finales.

Voor we teveel afdwalen, is een ander topic misschien handig.
Ajax speelde dat seizoen ook in de groepsfase van de CL. PSV moest het geld dus delen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za aug 02, 2008 6:30 pm

Nu weer van Basten graag.

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 02, 2008 6:33 pm

http://www.shieldsgazette.com/safc/Sund ... 4351833.jp
Sunderland in great hands, says Marco Van Basten

Date:
02 August 2008
By Ian Laws

DUTCH legend Marco van Basten expects a competitive match when his Ajax side takes on Sunderland at the Stadium of Light tomorrow.

And he is pleased to come up against a club that he believes is in safe hands.

Van Basten had agreed to take over at Ajax before ending his stint in international management by guiding Holland to the Euro 2008 quarter-finals this summer, when they went out to Russia.

The Amsterdam giants were in action against Cardiff City last night and tomorrow's visit to Wearside will be their sixth pre-season test.

Van Basten said: "We are happy to be here. It is my first time here, but people from Ajax told me that they were here during the opening of the Stadium of Light and they liked it.

"I know that Sunderland is managed by people who love the game. Niall Quinn is a very young and ambitious chairman and together with Roy Keane the club is in the hands of real football men. I think that is important.

"Over the last days we've had some rain here and the temperature was good. Nice circumstances to be on the pitch.

"The climate is a bit like we have in the Netherlands. There are a lot of reasons to mention why I look forward to play tomorrow's match."

Van Basten's glittering playing career was ended prematurely by injury, but not before he had proved himself to be on the greatest strikers of his generation with Ajax, AC Milan and Holland.

Though he never had the chance to show his talents on the English stage, he retains respect for our game.

"I like English football in general and the way people around the football enjoy the game," he said.

"The UK is known because of the great quality of the pitches and an atmosphere in the stadiums, which is unique as well.

"The way you play your games is always with a lot of passion. I enjoy the enormous drive shown by the players – whether they play a friendly or a cup final.

"That's a good reason for us to play against Sunderland during our pre-season."

Ajax bring new signings Miralem Sulejmani, Ismail Aissati, Dario Cvitanich and Oleguer Presas with them.

And Van Basten believes Sunderland fans will enjoy seeing youngster Sulejmani, formerly of Heerenveen, Argentinian Cvitanich and striker Aissati in action.

"They are very young an very talented players," he said. "The ones you want to see when you buy yourself a ticket to visit a football match."

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 02, 2008 6:57 pm

Nog nooit verloren onder van Basten! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 8:35 pm

werd de a1 dan ongeslagen kampioen, Luuk?

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 03, 2008 9:33 am

Ik heb het natuurlijk over het eerste, Doc!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 11:26 am

Interessant stukkie uit het AD:
Van Basten prijst zijn defensie
Door NIK KOK

SUNDERLAND - Marco van Basten wijst er graag op. In de twee wedstrijden die Ajax in Groot-Brittannië speelde, hield zijn elftal twee keer de nul. Tegen Cardiff City werd het vrijdag 0-0. Zondag versloeg Ajax Premier League-club Sunderland met 1-0. Klaas Jan Huntelaar maakte de enige treffer van de wedstrijd.

Klaas-Jan Huntelaar scoorde de enige treffer. FOTO PRO SHOTS

De coach prijst zijn defensie waar het kan, maar zijn verdedigers weten allemaal dat Ajax nog altijd in de weer is om Rob Wielaert van FC Twente over te nemen. ,,We kijken wat er mogelijk is wat betreft een nieuwe verdediger,’’ zei Van Basten gisteren na afloop.

In de tussentijd deelt de nieuwe coach schouderklopjes uit aan iedere verdediger in zijn groep. Van Basten vond nieuweling Oleguer goed in de dekking en verder rustig en betrouwbaar. Vurnon Anita, voor de tweede keer achter elkaar naast Oleguer in het centrum geposteerd, speelde volgens de trainer volwassen en is technisch goed onderlegd. Hij vond het knap hoe Anita twee keer overeind bleef tegen fysiek sterke Britse spitsen. Op de flanken speelden Silva en Schilder ook een aardige wedstrijd.

In het Stadium of Light waarin Ajax elf jaar geleden nog de openingswedstrijd speelde - het werd toen 0-0 - gebeurde gisteren nagenoeg niets interessants. En dat terwijl de coaches van de twee teams het publiek als speler zoveel te bieden hadden. In niets leek Sunderland-trainer Roy Keane echter op de spijkerharde speler die hij ooit was. De Ier bleef gisteren vrijwel negentig minuten lang in zijn dug-out zitten.

De grillen van El-Hadji Diouf, de Senegalese aanvaller van Sunderland die deze zomer werd overgenomen van Bolton Wanderers, zorgden in de eerste helft nog voor iets van opwinding maar in de tweede helft viel ook hij ver terug.

Aardig was verder slechts de entree van Miralem Sulejmani. De Serviër kwam nog niet eerder in actie voor de Amsterdammers en mocht gisteren als linksbuiten een half uur meedoen. Wonderwel was zijn enige geslaagde actie echter een verdedigende. Koud in het veld haalde de aanvaller een bal van de lijn. ,,Ik ben blij dat ik nu eindelijk speelminuten heb kunnen maken. Tot een hele wedstrijd was ik fysiek niet in staat. De trainer zei tegen me dat hij blij was dat ik gespeeld heb,’’ zei Sulejmani.

Het enige doelpunt van de wedstrijd ontstond na wat gerommel in het zestienmetergebied. Klaas Jan Huntelaar kreeg de bal voor zijn voeten en schoot hard en hoog raak.

Op de laatste dag van het trainingskamp in Engeland blikte Van Basten tevreden terug. ,,Ik ben blij met dit resultaat, al weet ik dat het er niet echt spectaculair uitzag. We controleerden de wedstrijd lang, pas in de tweede helft viel dat overwicht wat weg. Op zich is dat niet erg. Sunderland is al verder in de voorbereiding dan wij zijn. Zij beginnen over dertien dagen al aan de competitie.’’

Over de nabije toekomst en de samenstelling van de selectie hult de coach zich nog in nevelen. De voormalige bondscoach roept al de hele voorbereiding dat hij zijn selectie graag wil terugbrengen naar 24 spelers. Over het tijdstip waarop en wie er dan tot de afvallers behoren, wil hij nog niets zeggen.,,Wij weten al welke spelers dat zijn,’’ was het enige wat hij gisteren kwijtwilde.

Ajax speelt vrijdag op het Amsterdam Tournament tegen Arsenal voor de derde achtereenvolgende keer tegen een Engelse tegenstander. ,,Het is best goed om tegen Engelsen te oefenen. Die zijn fysiek sterk. We moeten daarin niet te veel meegaan en blijven voetballen.’’

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 04, 2008 3:47 pm

Ajax.nl
A-selectie teruggebracht tot 28 spelers

Amsterdam, 04 aug 2008
De clubleiding van Ajax heeft vandaag met diverse spelers individuele gesprekken gevoerd. Jurgen Colin, Laurent Delorge, Albert Luque en Kenneth Perez hebben te horen gekregen dat ze niet voorkomen in de plannen die manager/coach Marco van Basten met het eerste elftal van Ajax heeft.

Het viertal behoort vanaf vandaag niet meer tot de A-selectie van Ajax. Zij moeten zich in de loop van de week melden bij Jong Ajax, in afwachting van eventuele ontwikkelingen.

Tevens zijn er gesprekken gevoegd met Kennedy, Leonardo, George Ogararu en Dennis Rommedahl. Zij blijven bij de A-selectie trainen. Aan hen is duidelijk gemaakt dat de kans dat ze op wedstrijddagen bij de uiteindelijke selectie van 18 spelers zitten, klein is.

Marco van Basten legt uit: ,,We zijn nu drie weken bezig en daarin hebben alle spelers kansen gekregen. In sommige gevallen heeft dat tot nieuwe inzichten geleid. En daarom hebben we vandaag duidelijkheid gegeven aan een groep spelers. De transfertermijn sluit aan het einde van de maand, we verwachten dat er nog wel wat gaat gebeuren met een aantal spelers van ons. Uiteindelijk willen we met een selectie werken van ongeveer 24 spelers.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 3:52 pm

Zo zo, Perez moet dus weg. Als ik dit rijtje namen zo zie moet dit Joey tevreden stemmen. Dit is dus de reden dat Luque en Perez op zoveel speeltijd konden rekenen. Het was letterlijk hun laatste kans bij Ajax.

Ik ben in ieder geval erg blij. Ogararu, Rommedahl en meer van dat soort meuk, allemaal te vervangen door jeugdspelers. Wel knap lullig tegenover Colin, trouwens.

Wat ik me ook afvraag: wat blijft er qua aanvallers nog over?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma aug 04, 2008 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 04, 2008 3:54 pm

Ik snap niet waarom hij dus een contractverlenging kreeg.....
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 3:54 pm

Perez had ik niet verwacht. De rest kan ik me helemaal in vinden. Ik zou Perez er graag bijhouden als hij zich wil schikken in de reserve rol.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 04, 2008 3:54 pm

Blijkbaar dus niet...
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 3:55 pm

Goed nieuws dit, al is het lastiger om ze ook daadwerkelijk te lozen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 3:55 pm

Rishi schreef:Ik snap niet waarom hij dus een contractverlenging kreeg.....
Om nog geld voor hem te vangen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 3:57 pm

Ajaciedjuh schreef:Perez had ik niet verwacht. De rest kan ik me helemaal in vinden. Ik zou Perez er graag bijhouden als hij zich wil schikken in de reserve rol.
Ik denk dat Van Basten de inschatting maakt dat Perez dat niet zal kunnen opbrengen. Jammer, want het is best een handige speler om erbij te hebben.

Mochten deze spelers allemaal elders onderdak vinden dan houden we de volgende spelers over in de aanval:

Huntelaar
Sulejmani
Suárez
Cvitanich
Sarpong
Martina

We moeten wel oppassen dat we de selectie niet te sterk verdunnen.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 04, 2008 3:57 pm

Thomas schreef:Zo zo, Perez moet dus weg. Als ik dit rijtje namen zo zie moet dit Joey tevreden stemmen. Dit is dus de reden dat Luque en Perez op zoveel speeltijd konden rekenen. Het was letterlijk hun laatste kans bij Ajax.

Ik ben in ieder geval erg blij. Ogararu, Rommedahl en meer van dat soort meuk, allemaal te vervangen door jeugdspelers. Wel knap lullig tegenover Colin, trouwens.

Wat ik me ook afvraag: wat blijft er qua aanvallers nog over?
Huntelaar, Suarez, Cvitanich, Sulejmani, Martina, Sarpong (?). Voor noodgevallen zal er neem ik aan een beroep worden gedaan op de jeugdopleiding.

Gesloten