Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Na 10 jaar wanbeleid kunnen we moeilijk van Jol verwachten dat hij en prestaties op het veld neerzet, de jeugdopleiding herstructureert en vloeiend voetbal laat zien. Daarvoor heeft Ajax te weinig kwaliteiten. Als zelfs Madrid teert op de individuele kwaliteiten en niet op het teamspel.. wat verwachten wij dan van dit Ajax?
Gun Jol de tijd. Ik geef toe dat ik ook benieuwd naar zijn keuzes na de winterstop mbt de jeugd maar ik denk dat hij ze rustig wilde brengen. Hij moest ook nog geld vangen voor de rotte appels...
Ik heb nog steeds hoop!
Gun Jol de tijd. Ik geef toe dat ik ook benieuwd naar zijn keuzes na de winterstop mbt de jeugd maar ik denk dat hij ze rustig wilde brengen. Hij moest ook nog geld vangen voor de rotte appels...
Ik heb nog steeds hoop!
IK GELOOF!!!!!!
Nee, integendeel. Maar dat weet je vooraf. Bij Ajax wisten ze afgelopen zomer niet goed wat ze wilden, dat was wel duidelijk. Eerst Co Adriaanse benaderen en daarna Jol; dat zijn heel verschillende types. Eerst Jol aanstellen en daarna de prioriteit leggen bij de jeugd, ook zoiets. Ze doen maar wat, er zit weinig lijn in.wimpey schreef:de man lijkt me niet zo'n visionair of hervormer.
Jol heeft één ding voor op Van Basten: hij kan duidelijk véél beter met spelers omgaan. Nou is dat niet zo'n kunst, dat weet ik ook wel, maar in elk geval is er door de komst van Jol rust in de tent. Verder gaat het zo zo, erg veel vooruitgang is er niet geboekt het afgelopen half jaar. Daar is Jol vooralsnog mee weggekomen, we zullen zien wat er gebeurt als dat verandert. Kan hij tegen de druk of verliest hij zijn hoofd? Zijn reactie op een onschuldige opmerking van Co Adriaanse doet het ergste vrezen.
Het stinkt aan alle kanten!
Mwah, het ging wel ff anders: er zijn meerdere mensen gepolst en uiteindelijk is gekozen voor Jol. Wel iets anders dan dat ze niet weten wat ze willen. Ook is al vanaf het eerste begin gezegd dat de jeugd een belangrijke rol zou moeten gaan spelen, dat Jol ze zou moeten gaan ontwikkelen. En dat is precies wat hij doet, wel met horten en stoten, maar daar is het jeugd voor.
Jol is idd veel beter met spelers, een belangrijk pluspunt. Ik vind wel dat hij iets teveel de schuld bij anderen legt, zoals zijn bespottelijke opmerkingen over het programma. Dat moet hij niet meer doen, we zijn geen calimero-clupje.
Jol is idd veel beter met spelers, een belangrijk pluspunt. Ik vind wel dat hij iets teveel de schuld bij anderen legt, zoals zijn bespottelijke opmerkingen over het programma. Dat moet hij niet meer doen, we zijn geen calimero-clupje.
Tja, dat ben ik dus niet met je eens. Leg mij maar eens uit hoe Adriaanse en Jol op hetzelfde lijstje kunnen staan. Dat zijn totaal andere trainers, met totaal andere prioriteiten. Als je zoekt wat Adriaanse in huis heeft, kom je niet vervolgens bij Jol uit. Ik kan dat tenminste niet duiden.
Jol is zeker geen trainer die graag met de jeugd werkt, dat laat zijn CV zien. Zijn kracht is om meteen een prestatie neer te zetten. Je merkt ook dat hij onrustig wordt nu de titel (bijna) uit zicht is, want opbouwen is zijn stijl niet. Daarom begint hij te zeuren over het programma, de scheidsrechters, enz.
Jol is zeker geen trainer die graag met de jeugd werkt, dat laat zijn CV zien. Zijn kracht is om meteen een prestatie neer te zetten. Je merkt ook dat hij onrustig wordt nu de titel (bijna) uit zicht is, want opbouwen is zijn stijl niet. Daarom begint hij te zeuren over het programma, de scheidsrechters, enz.
Misschien dat iemand mij in de richting kan wijzen hoe je aan de CV van Jol kan zien dat ie niet graag met jeugd werkt ?.
Blij met de punten ...
Het was eerst een brede verkenning, er zijn gesprekken met veel mensen gevoerd.
Iemand's CV? Teveel toeval om daar iets uit af te leiden, was er geld, was er goede jeugd, hoe stond de ploeg ervoor toen hij binnen kwam. Ik richt me liever op wat hij nou doet.
Noem mij een trainer van AJAX die niet onrustig wordt als de titel uit zicht raakt, ik ken ze niet.
Iemand's CV? Teveel toeval om daar iets uit af te leiden, was er geld, was er goede jeugd, hoe stond de ploeg ervoor toen hij binnen kwam. Ik richt me liever op wat hij nou doet.
Noem mij een trainer van AJAX die niet onrustig wordt als de titel uit zicht raakt, ik ken ze niet.
Nee hoor. De belangstelling voor Adriaanse was heel concreet. Als hij ja had gezegd, was hij nu trainer van Ajax geweest.
Ik ben geen fan van de man, maar Adriaanse past veel beter bij wat VDB zegt te willen dan Jol.
Ik ben geen fan van de man, maar Adriaanse past veel beter bij wat VDB zegt te willen dan Jol.
Ik ga liever op de feiten af. 

Dat zijn de feiten. Het is algemeen bekend dat Adriaanse eerste keus was maar heeft bedankt voor de eer.
Heb je trouwens nog argumenten?
Heb je trouwens nog argumenten?
Maar als er geen goede ploeg stond, als er geen jeugd was, en als er geen geld was. Dan moet hij nu toch niet klagen? Hij wist dit allemaal en hij wist ook van de doelstellingen met betreffing tot de jeugd. Maar blijkbaar vond hij het een uitdaging, en hij vond dat hij de juiste man voor deze klus was.Neefkens schreef:Het was eerst een brede verkenning, er zijn gesprekken met veel mensen gevoerd.
Dat valt nogal tegen. Co kan totaal niet met de jeugd overweg.joey schreef:Nee hoor. De belangstelling voor Adriaanse was heel concreet. Als hij ja had gezegd, was hij nu trainer van Ajax geweest.
Op basis waarvan baseer je dat? Hij is in het verleden gewoon hoofdjeugdopleidingen geweest en jeugdtrainer.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maar hij heeft zeker de naam dat hij jeugd de kans geeft (even los van het feit of het kwaliteit is).Jöhnk schreef:Dat valt nogal tegen. Co kan totaal niet met de jeugd overweg.joey schreef:Nee hoor. De belangstelling voor Adriaanse was heel concreet. Als hij ja had gezegd, was hij nu trainer van Ajax geweest.
Als je een profielschets maakt en je hebt Jol en Co op je lijstje, dan is de profielschets op zijn minst wat vaag.
Niet zo lullig doen, joey. Dat mijn argumenten niet de jouwe zijn, is duidelijk, maar het zijn wel argumenten.joey schreef:Heb je trouwens nog argumenten?
We kunnen het er wel over eens worden dat we nooit precies zullen weten wat er gebeurd is. Ik baseer me op vdBoog, jij op andere bronnen.
Ik heb ook niet echt het idee dat hij aan het klagen is, nóg niet tenminste. Hij moet wel oppassen.
Hij kan echt wel overweg met jeugd.
Er was nog geen sprake van een profielschets, er werd gesproken met verschillende mensen uit de voetbalwereld om juist die profielschets samen te stellen.
Nou, hij heeft het al regelmatig over het veld, de scheidsrechter, het schema gehad en de financiële middelen gehad. En hij is te veel bezig met andere teams.
Dat laatste lijkt me nogal belangrijk. Jol geeft Donald ook de kans.Peter schreef:Maar hij heeft zeker de naam dat hij jeugd de kans geeft (even los van het feit of het kwaliteit is).
Co moet het vooral hebben van spelers als Galasek, Opdam en Landzaat. Volgzame en professionele types.
Proof of the pudding zal zijn wie er mee mogen naar het trainingskamp in Portugal. Ik hoop wel dat er veel van de ouwe meuk dan weg is, anders wordt dat nog lastig.
- peter
Er is wel sprake van een profieschets, Neefkens.
Co stond op de shortlist en we zoeken iemand met veel affiniteit met jeugdspelers en jeugdopleidingen, waarbij de doorstroom van cruciaal belang is. Daarna is men dus met Jol op de proppen gekomen, maar ik vind dat dus niet stroken. Je kunt toch onmogelijk Co en Jol op je shortlist hebben. Totaal andere types.Hoe ziet het profiel eruit van een ideale Ajax-trainer?
,,Het is voor Ajax erg belangrijk dat het iemand is met veel ervaring in de voetbalwereld. Hij moet veel affiniteit hebben met jeugdspelers en de jeugdopleiding. De doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal is voor Ajax van cruciaal belang."
Klopt het dat Adriaanse en Rijkaard al 'nee' hebben gezegd?
,,Ze hebben geen ‘nee’ gezegd. Co Adriaanse was één van de mensen die ik gepolst heb. Hij stond op onze shortlist.
Dit staat zelfs op de propaganda-site ajax.nl
Mijn geheugen?
Of ze beiden op de shortlist hebben gestaan hangt natuurlijk wel van de criteria af. Als dat Nederlandse nationaliteit, veel ervaring en affiniteit met jeugd was, dan kunnen ze er allebei op staan.
Maar dit is een behoorlijk oude discussie, belangrijker is nu wat Jol straks laat zien. Ik heb er veel vertrouwen in. Misschien moeten we wel gewoon zeggen: begin nu maar met de jeugd en zie waar je eindigt. Hoe is het eigenlijk met het lozen?

Of ze beiden op de shortlist hebben gestaan hangt natuurlijk wel van de criteria af. Als dat Nederlandse nationaliteit, veel ervaring en affiniteit met jeugd was, dan kunnen ze er allebei op staan.
Maar dit is een behoorlijk oude discussie, belangrijker is nu wat Jol straks laat zien. Ik heb er veel vertrouwen in. Misschien moeten we wel gewoon zeggen: begin nu maar met de jeugd en zie waar je eindigt. Hoe is het eigenlijk met het lozen?
Wielaert wil in ieder geval blijven. Ook dat is een neveneffect van de sfeer die Jol heeft gecreëerd.
- peter
Het lozen gaat natuurlijk dramatisch, maar dat kun je Jol sowieso niet verwijten. Hopelijk raken we Wielaert en Lindgren nog kwijt, want die hoop heb ik bij Ogararu, Oleguer en Kennedy al opgegeven.
Verder hoeft Jol niet volledig in te zetten op de jeugd, maar ik hoop wel dat hij kiest voor kwaliteit. Zo'n Donald is helemaal niets, maar wordt door Jol veelvuldig naar voren geschoven. Jol heeft Cvitanich in ieder geval om zeep geholpen, maar dan verwacht ik nu ook een keer een Castillion of een Suk op de bank. Gokken op de jeugd? Nee, maar de bank en Jong Ajax moeten wél bevolkt worden door talenten en niet door de Ogararu's, Kennedy's en Wielaerts van Ajax.
Verder hoeft Jol niet volledig in te zetten op de jeugd, maar ik hoop wel dat hij kiest voor kwaliteit. Zo'n Donald is helemaal niets, maar wordt door Jol veelvuldig naar voren geschoven. Jol heeft Cvitanich in ieder geval om zeep geholpen, maar dan verwacht ik nu ook een keer een Castillion of een Suk op de bank. Gokken op de jeugd? Nee, maar de bank en Jong Ajax moeten wél bevolkt worden door talenten en niet door de Ogararu's, Kennedy's en Wielaerts van Ajax.
Helemaal eens.
Vd Boog had toch ergens gezegd dat de oude spelers na de winterstop niet meer hoeven te rekenen op speelminuten in Jong Ajax? Zou overigens ook een ramp zijn voor die jonge gassies om een jaar lang het te moeten hebben van invalbeurten en doordeweeks ingelaste oefenwedstrijden. Zo help je je toekomst om zeep.
Da's waar ook, misschien moet hij het nóg eens een keer heel duidelijk zeggen.
Omstandigheden, bla bla, ... Uiteindelijk zullen ze toch wel spelen in Jong Ajax.