Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Ronald!

Bericht door Ronald! » di jul 22, 2008 6:00 pm

joey schreef:Nou, dat lees ik toch anders:

10. De hoofdtrainer moet de intentie hebben zich voor langere tijd aan Ajax te binden. Ajax moet bij voorkeur bepalen wie
de assistent trainers zijn. Onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf
meeneemt en aanstelt.
De laatste zin insinueert dat de trainer ook de bevoegdheid heeft iemand aan te stellen. Die bevoegdheid ligt nu bij de club, zodat een dergelijk besluit eerst bij hen langs moet. Bovendien is 'bij voorkeur' natuurlijk ook niet waterdicht. Coronel heeft dus niet in strijd met zijn rapport gehandeld.:hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 22, 2008 6:17 pm

joey schreef:Dat was al een foutje, inderdaad. :smallgrin.gif:

Ik zou in de eerste plaats proberen een topman op de post van AD te krijgen. Als dat Van der Aat is, het zij zo. Dan pas je het schema maar een beetje aan.
Ik sluit trouwens niet uit dat Vd Aat gewoon blijft. Dat gevoel heb ik wel altijd gehad namelijk. Zou kunnen dat het tussen hem en :kots: :kots: Molenaar :kots: :kots: gaat.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 22, 2008 6:24 pm

met het komst van Molenaar (een sort Van Eijden type) we kunnen constateren dat er weer niets structural verandert is bij Ajax. Ander mensen, zelfde culture van old boys networking.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 22, 2008 6:28 pm

Wie zou jouw ideale kandidaat zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 7:51 pm

Ronald! schreef:
joey schreef:Nou, dat lees ik toch anders:

10. De hoofdtrainer moet de intentie hebben zich voor langere tijd aan Ajax te binden. Ajax moet bij voorkeur bepalen wie
de assistent trainers zijn. Onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf
meeneemt en aanstelt.
De laatste zin insinueert dat de trainer ook de bevoegdheid heeft iemand aan te stellen. Die bevoegdheid ligt nu bij de club, zodat een dergelijk besluit eerst bij hen langs moet. Bovendien is 'bij voorkeur' natuurlijk ook niet waterdicht. Coronel heeft dus niet in strijd met zijn rapport gehandeld.:hypocrite.gif:
Tja, zo bezien staat er helemaal niets. Ongelukkig geformuleerd dus. :smallgrin.gif:

Bedoeld is, neem ik aan, dat Ajax een of meer trainers van de trainersstaf moet aanstellen om de continuïteit te waarborgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 12:23 am

Hoe zit het eigenlijk met van Wijk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 7:34 am

Hij had NEE gezegd tegen het voorzitterschap omdat hij een zware rechtszaak had in de VS over illegale contractafspraken die de KLM gemaakt zou hebben met andere luchtvaartmij-en. Die zaak is inmiddels geschikt.

Ik zou het fantastisch vinden als hij AD zou worden en niet alleen omdat dan Molenaar het niet wordt. Maar het voorzitterschap is wél wat anders dan AD zijn, het eerste is een deelbaan, het tweede is fulltime.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 23, 2008 9:24 am

Mocht Molenaar het wel worden dan constateer ik in ieder geval dat hij hier op AT nog wel wat aan zijn pr mag doen. :smallgrin.gif:

Ik heb geen idee wie ik als kandidaat naar voren zou willen schuiven want ik ken die mensen niet.

Mijn negatieve oordeel over Molenaar is ook puur gebaseerd op zijn optreden in de media waarin hij herhaaldelijk kritiek heeft gehad op de mensen die hij zou moeten opvolgen. En dan zegt hij er steeds bij dat hij geen kandidaat is om vervolgens toch de functie te accepteren. Daar hou ik niet van.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 9:53 am

Neefkens schreef:Ik zou het fantastisch vinden als hij AD zou worden en niet alleen omdat dan Molenaar het niet wordt. Maar het voorzitterschap is wél wat anders dan AD zijn, het eerste is een deelbaan, het tweede is fulltime.
Van Wijk wordt geen AD, want hij is geen voetbalman.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 9:56 am

Moet ie Minimaal een Europacup gewonnen hebben?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 9:59 am

Nee, maar verder dan de Ajax-jeugd is hij niet gekomen. In zijn carrière heeft hij nooit met voetbal te maken gehad.

Van Wijk zal eerder Coronel opvolgen. Mocht die weggaan, want die zal wel blijven zitten voorlopig. Kan zijn dat Van Wijk het tegen die tijd niet meer doet, want hij begint op leeftijd te komen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 10:05 am

Maar wel zijn hele leven lid van AJAX. Met andere woorden: hoe definieer je "voetbalman"?

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 10:05 am

Oké, is er dan nog een andere optie voor AD?

Niets voor jou, Neef? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 10:07 am

Goeie vraag. Ik neem aan dat ze iemand willen die uit de professionele voetbalwereld komt.

Maar met Molenaar hebben we toch een goede kandidaat? :hypocrite.gif: :666.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 10:09 am

Tsja, maar je moet ook wat van het zakenleven begrijpen, neem ik aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 10:13 am

Molenaar heeft een mening over voetbal. Van Wijk vast ook, maar ik heb hem er nog nooit over gehoord.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 10:23 am

Jesse schreef:Oké, is er dan nog een andere optie voor AD?

Ik voel me een echte Ajacied, leidinggevende ervaring, gewend met veel geld om te gaan, ik heb een "goede" naam op AT. :hypocrite.gif:

Ik zal maar eens schrijven. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 10:28 am

Neefkens schreef:
Jesse schreef:Oké, is er dan nog een andere optie voor AD?

Ik voel me een echte Ajacied, leidinggevende ervaring, gewend met veel geld om te gaan, ik heb een "goede" naam op AT. :hypocrite.gif:

Ik zal maar eens schrijven. :headbang.gif:

HUP NEEF! :headbang.gif:

(Wel AT de primeurtjes gunnen, hè?)

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 10:29 am

En je bent enigszins positief ingesteld. Ook niet geheel onbelangrijk. :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 10:34 am

:ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 23, 2008 1:47 pm

Neefkens schreef:Wie zou jouw ideale kandidaat zijn?
Stel nou niet zo'n moeilijke vraag. Zo kan hij zich niet verschuilen achter z'n cynisme. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 23, 2008 1:50 pm

joey schreef:Nee, Van Basten heeft het als voorwaarde gesteld. Ajax had weinig te willen en moest wel instemmen.
Ajax had ook voor een andere trainer kunnen gaan.

Voor wat betreft Van Wijk: Coronel heeft in de VI een keer gezegd dat een club geleid moet worden door mensen met toekomst en dat daarom wat hem betreft het tijdperk van iemand als Keizer (maar ook Cruijff) voorbij is. Leo van Wijk is ook al 61. Ik verwacht dat Coronel een jongere directeur zal willen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 23, 2008 1:51 pm

Jöhnk schreef:Stel nou niet zo'n moeilijke vraag. Zo kan hij zich niet verschuilen achter z'n cynisme. :hypocrite.gif:
Bij voorkeur iemand die niet bang is voor spoken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 23, 2008 1:55 pm

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dan de hiërarchische verhouding wordt tussen de AD en Marco van Basten.

columbus

Bericht door columbus » ma jul 28, 2008 10:06 pm

Voor wat het waard is.

Ene Wijsneus van dappere strijders weblog beweert dat de naam Rijkaard, voor de functie AD, ook nog rondgaat in de Arena.

http://dapperestrijders.web-log.nl/dapp ... irect.html

Plaats reactie