Yopii schreef:Wie het nu nog niet door heeft...
Het proces begint met lekken naar de Telegraaf met name, dan zijn échte Ajacieden ontevreden, vervolgens zet de hetze in de pers door en het eindigt ermee dat verantwoordelijken zwaar beschadigd zijn en opstappen. Het zagen wordt ingezet op het moment dat het slecht gaat, zodat kan worden meegedeind op het sentiment van de supporters.
Het gaat deze mensen niet om Van der Sar, het gaat ze ook niet om die lullige vergoedingen voor de leden van de RVC, het gaat ze om hun eigen macht. Ze willen 'meepraten', waarom eigenlijk? Omdat ze al lang lid zijn van Ajax dus, zij zíjn namelijk Ajax.
Er is altijd wel een groepering die ontevreden is, maar er gebeurt pas wat als het minder gaat.
Let op, ze begonnen ook aan de stoelpoten van Ten Hag te zagen, hè? Die 'had een accent' en 'lag niet goed in de spelersgroep', blabla. Het is dat Ten Hag net op tijd begon te presteren, anders was hij gesneuveld, met Overmars erbij.
Bottom line: die lui maken misbruik van de structuur van Ajax, waarbij de vereniging een meerderheidsaandeel heeft.
Dat wil ik niet zeggen, maar hij had er wel vaak mee te maken. Maar ook hij liep tegen de problemen aan die hierboven worden beschreven.Nee, alleen alle successen komen door Cruijff
Toen hij in de tachtiger jaren bij Ajax TD werd, opperde hij dat Ajax moest professionaliseren. In de VS had hij meegemaakt dat voetbalclubs werden geleid door professionals, niet door hobbyisten als Ton Harmsen en Arie van Eijden. Natuurlijk liep hij met zijn kop tegen de muur. Al die facties vonden het veel te leuk om een eigen man op bijvoorbeeld de positie van technisch bestuurslid neer te zetten, zodat ze konden meepraten.
De structuur van Ajax de belangrijkste reden dat onze club zo vaak ondergepresteerd heeft. Die zogenaamde echte Ajacieden met hun Ajax-DNA zijn de grootste vijand van onze club.
Ik voorspel dat dit zomaar uit de hand kan lopen: RVC weg, Van der Sar weg, rest van de directie trekt zijn conclusies en stapt ook op. Bye bye Geelen en Mislintat, in het spoor van Sar. Dan kunnen we helemaal opnieuw beginnen.
Een slangentuin, een ander woord heb ik er niet voor.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()