De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Monkey Tonk

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » di nov 29, 2011 12:57 am

Leuk geprobeerd van die bedrijfsboefjes. Dit drama was blijkbaar nodig om de wil van de oudvoetballers te testen. Het voetbal wint dus. :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 29, 2011 1:16 am

999 schreef:Dat laatste filmpje op AT5 met Molenaar in de hoofdrol is veelzeggend .. Vooral dat " dat is al de vijfde-zesde keer " ..
De rust is teruggekeerd in de ledenraad. :hypocrite.gif:

Molenaar lijkt steeds meer op die ene minister van informatie. Niks aan de hand en het komt allemaal goed, maar voorlopig blijft de club onbestuurd. Niet dat het veel uitmaakt vergeleken met voorgaande jaren, maar toch.

zeux

Bericht door zeux » di nov 29, 2011 1:45 am

Molenaar als een tevreden spinnende kater is een beetje misselijkmakend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie

Bericht door jamie » di nov 29, 2011 6:09 am

En wat gebeurt er met de contracten van Blind, Sturkenboom en Van Gaal?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 29, 2011 6:35 am

Zeux schreef:Molenaar als een tevreden spinnende kater is een beetje misselijkmakend.
Een ontzettende gladjanus.
AD Sport schreef:Rust terug? Ledenraadslid vloekt en tiert naar Molenaar

UPDATE De soap bij Ajax duurt nu al weken voort en is vaak een van de trending topics. Gisteravond van 19.00 uur tot na middernacht stond een vergadering van de ledenraad van de Amsterdamse club op het programma. Uitkomst: het vertrouwen in de gehele raad van commissarissen is opgezegd. Een verslag van alle gebeurtenissen - op radio en televisie, internet én Twitter - de gehele avond door.

0.42: De oogjes worden kleiner, het is tijd om deze liveblog af te sluiten. Of de rust bij Ajax en in de ledenraad is wedergekeerd? Dat is maar de vraag, blijkens de furieuze reactie van ledenraadslid Marc Stuut nadat Keje Molenaar besluit om naast Arie van Os de pers te woord te staan. 'Hé Keje, dat is al de vijfde of zesde keer. We hadden wat afgesproken!', verliet ondernemer Stuut vloekend en tierend het Arena-dek toen Molenaar nog met de NOS stond te praten.
Tjah, hoe nu verder in deze soap. Er is eindelijk weer geen beslissing genomen (worst snij je in partjes). Zowel Van Os als Molenaar zijn tevreden, wat mijn inziens inhoud dat de strijd dus nog niet gestreden is. Oftewel de oorlog gaat gewoon door.
Ik ben benieuwd over de nieuwe bestuursraad dezelfde inhoud krijgt als beoogd.

Vandaag nog een verrassing uit de hoge hoed? RvC treed niet terug. Ik neem aan dat beide als voorwaarde stellen dat de rest ook terugtreed. T.a.v. Sturkenboom, Blind en Van Gaal zal veel afhangen van de rechtszaak die is aangespannen. Volgens Romer gisteren in DWDD is dit onomkeerbaar. De vraag is of Van Gaal überhaupt nog wel wil komen als de RvC die hem aangesteld heeft, zich terugtrekt. Van Gaal zijn back-up / steun valt dan weg. RvC weg, is ook Van Gaal weg schat ik zo in. Het zou me daarom ook niet verbazen als de RvC gewoon blijft zitten.

Het kamp is 'te blij' met het feit dat ze allemaal moeten opstappen. Ik denk dat de RvC (-Cruijff) een sterke zaak hebben m.b.t. de aanstelling van Van Gaal. Het scenario van gisteren is de strategie om dit alsnog omver te gooien.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 29, 2011 7:07 am

Molenaar bah bah bah bah. Wat een vuile rat is het ook.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 29, 2011 7:10 am

Monkey Tonk schreef:Leuk geprobeerd van die bedrijfsboefjes. Dit drama was blijkbaar nodig om de wil van de oudvoetballers te testen. Het voetbal wint dus. :biggthumpup.gif:

+1

BTW:Dag achterbakse doorgeleerde professor. :drecul.gif:
YNWA

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » di nov 29, 2011 7:26 am

Als Cruijff en Ten Have niet meer in de RvC zitten dan kan die rechtszaak toch niet meer doorgaan?
En nu Cruijff weer slechts adviseur wordt kan hij makkelijker worden genegeerd.
Ik heb er geen goed gevoel over dat dit positief is voor de lijn-Cruijff.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 29, 2011 7:37 am

Ik vraag me nog steeds af waarom het zo positief zou zijn als Cruijff zijn zin krijgt en Ajax geleid gaat worden door allemaal oud-voetballers...het fiasco met Van Basten heeft wel aangetoond dat een staf- of bestuursfunctie niet te vergelijken is met het leven van een profvoetballer. Helemaal omdat de toppers juist aardig los staan van de realiteit en maar weinigen echt geschikt blijken te zijn voor een 'normale' functie.

Een beursgenoteerd bedrijf waar oud-voetballers het voor het zeggen hebben, ik heb er hele sterke twijfels over.

jabu

Bericht door jabu » di nov 29, 2011 7:59 am

Het zal mij benieuwen wie er nu nog zo gek is om in de RvC te gaan zitten. Een paar oud-voetballers zullen wel willen, maar verder?

Wat als de volgende RvC nu weer niet naar de pijpen van de Telegraaf danst? Alleen maar ja-knikkers in een organisatie is nooit goed. Je moet de ruimte hebben voor andersdenkenden om de discussie aan te gaan. Anders krijg je om in Telegraaf termen te blijven 'Noord-Koreaanse praktijken'. Ik ben sceptisch tav een organisatie met Ling, Molenaar en Jonk op belangrijke posities en Derksen en De Groot aan de zijlijn.
Het lijkt mij gerechtvaardigd eens te kijken hoe het nu kan dat het al zeker tien jaar een chaos is. Komt dat omdat de 'bestuurlijke boefjes' hun vak niet verstaan (waar zij dat elders wel deden) of is het voor niemand werkbaar in de slangenkuil die Ajax heet? In het bestuurlijke gedrocht dat Ajax heet heb je nu eenmaal bestuurders nodig. Zullen er bekwame mensen te vinden zijn die onvoorwaardelijk de opdrachten van een ander willen uitvoeren?

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 29, 2011 8:03 am

Jij pleit voor een nieuwe onderzoekscommissie? ;)

Zolang de nieuwe rvc het technische hart niet in de weg zit, kunnen ze beslissen wat ze willen.

jabu

Bericht door jabu » di nov 29, 2011 8:08 am

Arthur schreef:Jij pleit voor een nieuwe onderzoekscommissie? ;)
:)
Arthur schreef:Zolang de nieuwe rvc het technische hart niet in de weg zit, kunnen ze beslissen wat ze willen.
De vraag is dan alleen wat in de weg zitten is? Volgens mij deed de huidige RvC dat tot aan het aanstellen van Van Gaal iig niet. Wat moet zo'n nieuwe RvC dan allemaal aan het technisch hart overlaten? Het aanstellen van AD Ling?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 29, 2011 8:18 am

Sterker nog, er komt weer een nieuwe commissie die rust moet brengen! :666.gif:

Kans van slagen acht ik nihil.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » di nov 29, 2011 8:30 am

Joehoe, JC aan de macht komende acht jaar kampioen en we winnen de CL met spelers uit de jeugd van FC Sport Promotion en van Gaal kan wegblijven. Johan heeft z'n afstand bediening ingeruild voor een Iphone en de spelers winnen met 8-0 van Excelsior. Real Madrid moet volgende week nog oppassen dat we ze van het veld spelen :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:

Fuck JC, de goedschijnheilig man bestaat ook niet uit dit deel van Spanje.

999

Bericht door 999 » di nov 29, 2011 8:40 am

Jöhnk schreef:
999 schreef:Dat laatste filmpje op AT5 met Molenaar in de hoofdrol is veelzeggend .. Vooral dat " dat is al de vijfde-zesde keer " ..
De rust is teruggekeerd in de ledenraad. :hypocrite.gif:

Molenaar lijkt steeds meer op die ene minister van informatie. Niks aan de hand en het komt allemaal goed, maar voorlopig blijft de club onbestuurd. Niet dat het veel uitmaakt vergeleken met voorgaande jaren, maar toch.
Zolang Molenaar steeds voor zijn beurt praat ( Bij Derksen, tegen de T. ) zal het nog wel even doorgaan.Aktie-reactie.In deze soap zitten mijn inziens veels te veel ( media ) partijen die steeds het vuurtje opstoken, halve waarheden afdrukken, en genant om te zien partij kiezen.

Nog voordat er een besluit iss genomen ligt het al ( weer ) op straat, en in bijna alle gevallen ook nog eens op een zwart makende manier na de perso(o)n(en) toe.

Met de T. als absolute opstoker.Daar waar verslagen van de wedstrijden al tig jaar steevast naar pagina 2 of 3 van het sportkatern verhuisde, zelfs als tegenstanders er ook geen ruk van bakten, Opende datzelfde sportkatern het afgelopen jaar steevast met AJAX op pagina 1.En dan ging het alleen maar over de crisis etc bij AJAX ....
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 29, 2011 9:08 am

Baseman schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom het zo positief zou zijn als Cruijff zijn zin krijgt en Ajax geleid gaat worden door allemaal oud-voetballers...het fiasco met Van Basten heeft wel aangetoond dat een staf- of bestuursfunctie niet te vergelijken is met het leven van een profvoetballer. Helemaal omdat de toppers juist aardig los staan van de realiteit en maar weinigen echt geschikt blijken te zijn voor een 'normale' functie.

Een beursgenoteerd bedrijf waar oud-voetballers het voor het zeggen hebben, ik heb er hele sterke twijfels over.
Beste Baseman, je snapt het niet. Cruijff is niet zomaar iemand. Als Cruijff iets zegt, dan is het waar. Als Cruijff zegt dat oud-voetballers uitstekend een voetbalclub kunnen leiden, dan is dat zo. Als je de feiten erbij haalt (inderdaad, de fiasco's met Bassie, Wouters etc etc staan nog helder voor de ogen) dan zorgt de Telegraaf er wel voor dat het lijkt alsof je ongelijk hebt.

Kortom: twijfel niet aan Johan Cruijff, die niet voor niets wordt aangeduid als JC, inderdaad: Jezus Christus! Hij is de belichaming van de zoon van de voetbalgod!

De komende 5 jaar winnen we zeker de Champions League met allemaal toptalenten die allemaal voor een koek en een ei bij Ajax blijven voetballen omdat de voetbalgod gesproken heeft.
Whitey on the moon.

Marcel

Bericht door Marcel » di nov 29, 2011 9:22 am

Afbeelding
Afbeelding

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 29, 2011 9:24 am

Baseman schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom het zo positief zou zijn als Cruijff zijn zin krijgt en Ajax geleid gaat worden door allemaal oud-voetballers...het fiasco met Van Basten heeft wel aangetoond dat een staf- of bestuursfunctie niet te vergelijken is met het leven van een profvoetballer. Helemaal omdat de toppers juist aardig los staan van de realiteit en maar weinigen echt geschikt blijken te zijn voor een 'normale' functie.

Een beursgenoteerd bedrijf /welke professionele organisatie dan ook waar oud-voetballers het voor het zeggen hebben, ik heb er hele sterke twijfels over.
Maar dat is Cruijff's droom, zijn project. Ajax als uithangbord van de Cruijff University en zijn voetbalfilosofie. Ajax is uitverkoren voor het meest verregaande experiment, want bij Ajax heeft hij dankzij de Telegraaf, zijn status als nationale held en de stupiditeit van de supporters en een deel van de bestuurders het meeste macht. Anders kon het net zo goed het Nederlands elftal of Barcelona zijn, maar die organisaties zijn niet zwak genoeg. De organisatie van Ajax als zijn persoonlijke erfenis, zijn 'gedachtengoed' verwezenlijkt. Hij beschouwt Ajax net zo goed als zijn persoonlijke speeltje als Van Basten dat deed, die voor zijn persoonlijke ontwikkeling als moeilijke leerling in het trainersvak, Cruijff als persoonlijk speeltje voor de ontwikkeling van zijn idee dat sporters heel intelligent zijn en dus goede bestuurders en trainers.

Het is niet vanuit het belang van Ajax geredeneerd, maar vanuit de persoonlijke wensen van Cruijff, van het begin af aan. En dan krijg je de Telegraaf er als medebestuurder en perschef bij. Het slechte nieuws is dus dat de ledenraad Cruijff en de Telegraaf als adviseur wil behouden en dat het hoogste orgaan van de club wordt omgevormd tot een club jaknikkers. En dan moet een politiek weekdier als Van Boxtel dat in goede banen gaan leiden, dan weet je zeker dat er geen moedige beslissingen genomen gaan worden.

Het goede nieuws is misschien dat de zwakte van de ledenraad betekent dat Van Gaal gewoon aan de slag kan gaan en orde op zaken kan komen stellen, en dat de inhoudelijke verschillen na discussie en een eerste overdenking door de jeugdtrainers minimaal blijken, en dat daardoor Cruijffs en de Telecruijffs rol als stoorzender beperkt blijft tot wat irritant gezoem.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di nov 29, 2011 9:52 am

Veel plezier nog in dit topic. Ik zeg gegroet.
De energie om hier nog tijd in te steken ontbeer ik momenteel.
't is een herhaling van zetten en zolang er members zijn die Johan Cruijff persoonlijk denken te kunnen schofferen heb ik hier niets te zoeken.
Vakkie 129

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 29, 2011 10:02 am

O jee, godslastering. Waar ga je nu het evangelie verspreiden?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 29, 2011 10:10 am

Ride schreef:Veel plezier nog in dit topic. Ik zeg gegroet.
De energie om hier nog tijd in te steken ontbeer ik momenteel.
't is een herhaling van zetten en zolang er members zijn die Johan Cruijff persoonlijk denken te kunnen schofferen heb ik hier niets te zoeken.
Ach, van beide kanten verdienen de uitingen niet altijd de schoonheidsprijs, jammer genoeg.

Maar het is inderdaad een herhaling van zetten, de standpunten zijn nu wel bekend, denk ik zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 29, 2011 10:18 am

rollermanskunk
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 7 januari 2010
Gepost op 29 november 2011 om 10:05:16.

Ik denk en hoop dat Van Os en Coronel nu zelf zijn misleid. Gisteren zouden zowel Coronel als van Os er alles aan hebben gedaan om het niet tot een stemming te laten komen. Coronel wilde Cruijff voor altijd buiten de deur houden en zou dit met een zeer venijnige betoog (!) gedaan hebben. Van Os ging pas akkoord met een stemming als ook Cruijff nooit meer in de RvC terug zou mogen keren. Wat ik heb begrepen is dat de overgrote meerderheid van de ledenraad wel degelijk achter de Cruijff-visie staat en dat men Johan wil behouden voor de club.

- Er wordt nog juridisch gekeken of de aanstellingen van Sturkenboom en Van Gaal teruggedraaid kunnen worden (in soortgelijke gevallen, Wijsmuller-arrest, uit het bedrijfsleven kon het teruggedraaid worden)

- TD-functie Blind kom in ieder geval te vervallen

- Johan krijgt een adviseursrol op afstand
ANN.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 29, 2011 10:37 am

Veel zal afhangen van de bestuursraad. Als zij met een RvC komen die 'Cruijff-minded' is, dan worden de gedane benoemingen nog wel teruggedraaid. De vraag is echter of die bestuursraad Cruijff-minded is of dat daar mensen als Vervoorn, Coronel etc. in gaan zitten. Met een Cruijff op afstand heb je hem in ieder geval 'kallt weten te stellen'. Vraag twee is overigens wel of een Cruijff-minded RvC de wensen en eisen van Cruijff op afstand in gaat willigen.

Al met al gaat de soap dus gewoon door tot februari. Mijn advies? Dat roep ik al weken en dat is dat je een lijn kiest. Nu neigt het dus naar de lijn Cruijff en dan hoop ik dat de bestuursraad uit mensen als Ophoff, Molenaar, Leo van Wijk en Overmars bestaat. Laat die mensen op zoek gaan naar goeie RvC leden en vervolgens met Cruijff de AD selecteren. Vervolgens de ledenraad laten functioneren daar dus ook gewoon weer verkiezingen houden. Als er gestemd mag worden, dan is het aannemelijk dat de basis Cruijff verder wordt verbreed en dat is dan in lijn met datgene wat er staat te gebeuren. Geef het twee jaar de tijd en neem daarna tijd om te evalueren en waar nodig de steun op te zeggen via diezelfde ledenraad.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di nov 29, 2011 11:05 am

Peter schreef:Veel zal afhangen van de bestuursraad. Als zij met een RvC komen die 'Cruijff-minded' is, dan worden de gedane benoemingen nog wel teruggedraaid. De vraag is echter of die bestuursraad Cruijff-minded is of dat daar mensen als Vervoorn, Coronel etc. in gaan zitten. Met een Cruijff op afstand heb je hem in ieder geval 'kallt weten te stellen'. Vraag twee is overigens wel of een Cruijff-minded RvC de wensen en eisen van Cruijff op afstand in gaat willigen.

Al met al gaat de soap dus gewoon door tot februari. Mijn advies? Dat roep ik al weken en dat is dat je een lijn kiest. Nu neigt het dus naar de lijn Cruijff en dan hoop ik dat de bestuursraad uit mensen als Ophoff, Molenaar, Leo van Wijk en Overmars bestaat. Laat die mensen op zoek gaan naar goeie RvC leden en vervolgens met Cruijff de AD selecteren. Vervolgens de ledenraad laten functioneren daar dus ook gewoon weer verkiezingen houden. Als er gestemd mag worden, dan is het aannemelijk dat de basis Cruijff verder wordt verbreed en dat is dan in lijn met datgene wat er staat te gebeuren. Geef het twee jaar de tijd en neem daarna tijd om te evalueren en waar nodig de steun op te zeggen via diezelfde ledenraad.
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens.

Zoals bekend heb ik vergaande morele bezwaren tegen de persoon Cruijff en zijn modus operandi over de laatste 45 jaar, maar ik ben bang dat de enige optie voor de club nu nog is om all-in te gaan.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 29, 2011 11:08 am

Peter schreef:Veel zal afhangen van de bestuursraad. Als zij met een RvC komen die 'Cruijff-minded' is, dan worden de gedane benoemingen nog wel teruggedraaid. De vraag is echter of die bestuursraad Cruijff-minded is of dat daar mensen als Vervoorn, Coronel etc. in gaan zitten. Met een Cruijff op afstand heb je hem in ieder geval 'kallt weten te stellen'. Vraag twee is overigens wel of een Cruijff-minded RvC de wensen en eisen van Cruijff op afstand in gaat willigen.

Klinkt als een goed plan. Zo zal het dus wel niet gaan....

Ik denk dat ik binnenkort de dvd box van The Godfather nog maar eens opzet. Misschien dat ik daarna beter in staat ben om de verschillende lijnen in dit drama te volgen. De eerstvolgende stap die ik op het moment verwacht is dat de RvC geen gehoor geeft aan de oproep van de ledenraad en de strijd om de macht aangaat.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie