De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma nov 28, 2011 2:44 pm

Arthur schreef:Ik ben overigens wel benieuwd wat die jeugdtrainers werkelijk met de rechtzaak van doen hebben. Cruijff als RvC-lid en Bergkamp en Jonk als contractuele leidinggevenden hebben een bepaalde autoriteit binnen Ajax die het logisch maakt dat zij naar de rechter stappen, maar de anderen kunnen toch eigenlijk niks meer doen dan vanaf de zijlijn aanmoedigen?
Het lijkt mij dat zij zich meer uit principe en voor de buhne aansluiten om aan de achterban te tonen dat zij de actie steunen, maar ik geloof niet dat zij werkelijk als aanklagende partij worden aangemerkt in de rechtzaak.
Laat staan Overmars. Wat die ermee te maken heeft is me helemaal een raadsel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 28, 2011 2:45 pm

Net als Overmars en Ronald de Boer. En Roy won ook 'gewoon' de Uefa Cup.
Arthur schreef:Ik ben overigens wel benieuwd wat die jeugdtrainers werkelijk met de rechtzaak van doen hebben. Cruijff als RvC-lid en Bergkamp en Jonk als contractuele leidinggevenden hebben een bepaalde autoriteit binnen Ajax die het logisch maakt dat zij naar de rechter stappen, maar de anderen kunnen toch eigenlijk niks meer doen dan vanaf de zijlijn aanmoedigen?
Het lijkt mij dat zij zich meer uit principe en voor de buhne aansluiten om aan de achterban te tonen dat zij de actie steunen, maar ik geloof niet dat zij werkelijk als aanklagende partij worden aangemerkt in de rechtzaak.
Dat denk ik ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 28, 2011 2:46 pm

Duke schreef:Laat staan Overmars. Wat die ermee te maken heeft is me helemaal een raadsel.
Overmars is ook jeugdtrainer bij Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 3:02 pm

Ik denk ook dat het grotendeels het signaal is. Neemt niet weg dat dat je als werknemer in dienst treed onder een bepaalde leiding met een bepaalde visie die samen is uitgestippeld. Als de RvC dan ineens totaal andere verantwoordelijken met andere inzichten neerzet kan ik begrijpen dat je daar je vraagtekens bij hebt. Vooral als je ziet hoe jij zelf en je leidinggevenden behandeld worden. Geen enkele vorm van communicatie of interesse. Als van Gaal met ze wil samenwerken waarom is er dan geen enkel overleg of een vorm van communicatie geweest? Spreekt geen enkel vertrouwen uit. Zulke mensen laten zich niet piepelen door clubliefde loze figuren die denken het allemaal beter te weten. Met hun financiële achtergrond zijn ze daarbij in staat om ook voor die keuze uit te komen.

Er zullen misschien wel wat voorzichtigere types bijzitten (om eerder genoemde redenen) maar ik ben ervan overtuigd dat ze simpelweg de kracht missen (naam, kwaliteiten en/of bankrekening) om een verlies van de groep Cruijff te overleven. Het voorzichtige handelen is daarom ook niet onlogisch.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 3:03 pm

GangstaRiB schreef:
Ik zie die relatie niet. Degenen die met Cruijff meelopen zijn 'voetbaltoppers' Roy en Kreek en wat techniektrainers.. tja... daar is weinig aan verloren.

Ik denk dat de meesten van Groep Cruijff als de dood zijn voor Van Gaal. In de jaren 90 moesten Roy en Kreek namelijk vertrekken omdat Louis succes wilde hebben en dat kon niet met die b-garnituur. Louis is veeleisen, Cruijff is een zachte heelmeester vandaar dat iedereen liever met Cruijff aan de slag gaat. Kun je lekker blijven aankloten op kosten van Ajax.
Tja, als je zelf in zulke selectieve voorbeelden gaat geloven om daar je mening op te baseren zijn we snel uitgepraat.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 3:04 pm

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Ik denk dat de meesten van Groep Cruijff als de dood zijn voor Van Gaal. In de jaren 90 moesten Roy en Kreek namelijk vertrekken omdat Louis succes wilde hebben en dat kon niet met die b-garnituur.
Toevallig dat je net Roy en Kreek eruit vist. Jonk en Bergkamp hadden namelijk wel grote successen onder Van Gaal, maar dat vergeet je voor het gemak maar even.
Mjah... Die twee zijn helemaal doorgeschoten in dit proces en kunnen niet anders dan voor Cruijff partij kiezen.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 28, 2011 3:06 pm

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Ik denk dat de meesten van Groep Cruijff als de dood zijn voor Van Gaal. In de jaren 90 moesten Roy en Kreek namelijk vertrekken omdat Louis succes wilde hebben en dat kon niet met die b-garnituur.
Toevallig dat je net Roy en Kreek eruit vist. Jonk en Bergkamp hadden namelijk wel grote successen onder Van Gaal, maar dat vergeet je voor het gemak maar even.
Tekenend is dan ook dat degene die niet comfortabel kan rentenieren en die dankzij Cruijff de grootste salarissprong in clubgeschiedenis heeft gemaakt voorop loopt in de loyaliteitsbetuigingen aan Cruijff, en die ook die van anderen bewaakt. Terwijl Bergkamp een stuk onafhankelijker is, nog geen mislukte carriere heeft die uit het slop getrokken moet worden en wel lachend kan rentenieren, die wil eerst eens zien hoe Van Gaal erover denkt.

Vergis je niet hoor. Om comfortabel te rentenieren heb je heel veel geld nodig. Dan moet je echt goed gespaard hebben van een carriere in de internationale subtop in de jaren 90. Het maakt een heleboel uit of er nog steeds geld binnenkomt, dat hoeft niet eens zoveel te zijn, dan kun je daar van leven terwijl je in een heel mooi huis woont die je met je spaargeld hebt betaald. Dan teer je niet in. Want denk je dat 30 jaar niet werken met je vermogen doet? Met die dikke drie ton kan Jonk weer aan vermogensopbouw gaan doen en er is echt geen andere werkgever die hem iets gaat betalen wat maar in de buurt komt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 28, 2011 3:12 pm

Ajax Rules schreef:Ik vond het trouwens wel sluw hoe JC vanochtend in de Telegraaf een soort "common ground" probeert te zoeken ("Mensen als Louis en ik zouden daar niet meer in moeten willen stappen") :smallgrin.gif:
Een beetje raar voor iemand die een machtsgreep heeft gedaan dat een bloedbad werd. Bovendien stelt hij zich als iemand die al 15 jaar met pensioen is en niet meer aan het werk wil gelijk met iemand die nog steeds vol aan de top werkzaam was, brandt van ambitie en ook daadwerkelijk aan de slag wil voor Ajax.
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 28, 2011 3:12 pm

GangstaRiB schreef:De Telegraaf heeft weer een uitstekende mediacampagne gevoerd. De supporters kiezen massaal voor het fossiel Cruijff. Ook al verliest Cruijff zijn aangekondigde rechtzaak, de publieke opinie maakt het werken voor de overige leden van de RvC onmogelijk. Het is de zoveelste keer dat de club dreigt te buigen voor een subjectieve, riooljournalistiek bedrijvende kutkrant.
Welja, supporters zijn domme mensen die alleen de Telegraaf maar lezen, wat een onzin. De ASD heeft een gesprek gehad met Ten Have en Romer en ze hebben een gesprek gehad met Bergkamp, Jonk en Cruyff en naar aanleiding daarvan hebben ze hun positie bepaald.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 3:14 pm

Cruijff een uitstekende mediacampagne.. Volgens mij zijn ten Have en co. begonnen met het lekken van brieven en daarna andere informatie naar de NOS en het AD terwijl ze ook bezig waren Cruijff zijn spreekbuis onschadelijk te maken. Dat zijn pas geregisseerde manipulatiecampagnes...

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 3:15 pm

En vergeet het bureau van die Boef niet. Die is er voor betaald om het volk te mennen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 28, 2011 3:16 pm

Bertje schreef:
Duke schreef:Laat staan Overmars. Wat die ermee te maken heeft is me helemaal een raadsel.
Overmars is ook jeugdtrainer bij Ajax.
:blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 3:17 pm

Arthur schreef:En vergeet het bureau van die Boef niet. Die is er voor betaald om het volk te mennen.
Heb de van den Boog campagne niet meegenomen, wist niet zeker of Boef er nu nog zat (gezien de praktijken zal dat me niets verbazen) dus deze rioolrat heb ik voor de zekerheid buiten beschouwing gelaten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 28, 2011 3:20 pm

Al die spelers hebben meegeschreven aan het plan dat uitgevoerd zou worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 3:31 pm

brigade zuid schreef:
GangstaRiB schreef:De Telegraaf heeft weer een uitstekende mediacampagne gevoerd. De supporters kiezen massaal voor het fossiel Cruijff. Ook al verliest Cruijff zijn aangekondigde rechtzaak, de publieke opinie maakt het werken voor de overige leden van de RvC onmogelijk. Het is de zoveelste keer dat de club dreigt te buigen voor een subjectieve, riooljournalistiek bedrijvende kutkrant.
Welja, supporters zijn domme mensen die alleen de Telegraaf maar lezen, wat een onzin. De ASD heeft een gesprek gehad met Ten Have en Romer en ze hebben een gesprek gehad met Bergkamp, Jonk en Cruyff en naar aanleiding daarvan hebben ze hun positie bepaald.
Mjah.. ik ben inderdaad niet overtuigd van de supportersgroepen die via afca.nl en weet ik veel wat voor sites aangespoord worden om naar de Arena te trekken.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 3:31 pm

Luciano schreef:Cruijff een uitstekende mediacampagne.. Volgens mij zijn ten Have en co. begonnen met het lekken van brieven en daarna andere informatie naar de NOS en het AD terwijl ze ook bezig waren Cruijff zijn spreekbuis onschadelijk te maken. Dat zijn pas geregisseerde manipulatiecampagnes...
Go get your facts straight.
Whitey on the moon.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 28, 2011 3:33 pm

Heb je ooit ex-voetballers gezien die zo sterk achter een club gingen staan?

Cruijff in de VI:
De legendarische nummer veertien erkent een droom te hebben. 'De eerste sportorganisatie die door de sporters wordt geleid. Met mijn persoon als trotse toeschouwer aan de zijlijn. Dat zulke sporters voor de club gaan staan, is eigenlijk het grootste compliment dat Ajax kan krijgen.'
Tel de voetballoopbanen van die mensen bij elkaar op en je hebt een paar eeuwen ervaring op het hoogste niveau.

Hoe lang zit die rare RvC er ook alweer?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 3:35 pm

Monkey Tonk schreef:Heb je ooit ex-voetballers gezien die zo sterk achter een club gingen staan?

Cruijff in de VI:
De legendarische nummer veertien erkent een droom te hebben. 'De eerste sportorganisatie die door de sporters wordt geleid. Met mijn persoon als trotse toeschouwer aan de zijlijn. Dat zulke sporters voor de club gaan staan, is eigenlijk het grootste compliment dat Ajax kan krijgen.'
Tel de voetballoopbanen van die mensen bij elkaar op en je hebt een paar eeuwen ervaring op het hoogste niveau.

Hoe lang zit die rare RvC er ook alweer?
Van Basten heeft ook mogen ondervinden hoe trots Cruijff was al toeschouwer. :biggrin.gif:

Cruijff heeft een droom... het begint steeds meer op ordinaire religie te lijken.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 3:38 pm

Steeds meer? De groep vertoont sterke overeenkomsten met een sekte.
I think I lost my fucking headache

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 28, 2011 3:39 pm

Het gaat om een langetermijnsvisie voor Ajax bedacht en uitgevoerd door voetballers.

Wat stel jij daartegenover? Het zelfbenoemde anti-Cruijff kamp wordt steeds krampachtiger.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 3:44 pm

Monkey Tonk schreef:Het gaat om een langetermijnsvisie voor Ajax bedacht en uitgevoerd door voetballers.

Wat stel jij daartegenover? Het zelfbenoemde anti-Cruijff kamp wordt steeds krampachtiger.
Het 'anti-Cruijff' kamp heeft al een Algemeen Directeur (en a.i.) en TD aangesteld. Cruijff wil daar een charlatan neer laten dalen.

Lange termijnvisie? Die visie wordt door beide kampen gedeeld. Ajax moet weer meedoen in Europa. Ik denk alleen dat de visie van Ten Have realistischer is dan die van Cruijff.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 3:44 pm

LucaS schreef:Steeds meer? De groep vertoont sterke overeenkomsten met een sekte.
Inderdaad, als Cruijff de rechtzaak verliest gaan alle aanhangers collectief zelfmoord plegen :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 3:46 pm

Arthur schreef:
LucaS schreef:Steeds meer? De groep vertoont sterke overeenkomsten met een sekte.
Inderdaad, als Cruijff de rechtzaak verliest gaan alle aanhangers collectief zelfmoord plegen :smallgrin.gif:
Niet alle aanhangers van sektes plegen zelfmoord. Sterker nog, de overgote meerderheid niet. Maar ivm alle macht aan Cruijff is deze beeldspraak wel een treffende.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 28, 2011 3:49 pm

Is Cruijff er vanavond eigenlijk weer bij?

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 3:50 pm

Ach, kom op. Het enige waar je op doelt is het in jouw ogen kritiekloze volgen van Cruijff. Vergelijk het dan met een fanclub of iets dergelijks, ipv het woord 'sekte' uit de kast te trekken met alle negatieve connotaties die hier helemaal niet van toepassing zijn.

Plaats reactie