Nu weten we ook gelijk de echte reden waarom er niet meer op het Leidse geuldigd mag worden: instortingsgevaar.Kowalczyk schreef:Je ziet het verkeerd.LouisXIV & co schreef:Hoe dan ook: laten we in elk geval snel kampioen worden, want straks is Peter Beense er niet meer om ons toe te zingen!
Wolter Kroes vreest voor leven Peter Beense
AMSTERDAM - Zanger Wolter maakt zich ernstige zorgen over de toekomst van zijn veel te zware collega Peter.
Hij vertelt aan weekblad Party: "Ik vind niet dat het de goede kant op gaat zo, en dat heb ik hem ook heel vaak gezegd. Zijn figuur staat voor gezelligheid en met zijn grote voorkomen is hij enorm herkenbaar voor de mensen. Maar het komt zijn gezondheid niet ten goede. Hij gaat er wat aan doen, maar dat belooft hij al heel lang. Er zijn meer collega´s die zich zorgen maken om hem, want iedereen mag hem graag." Hopelijk neemt de Peter de woorden van zijn goede vriend Wolter ter harte...
http://www.telegraaf.nl/prive/3166130/_ ... html?p=6,1
Ajax houdt niet zo van de muziek van Peter Beense. Daarom wachten ze even met het winnen van een volgende landstitel...
Dat je niet denkt dat het iets met wanbeleid en prutvoetbal te maken heeft.
K.
Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
- Cluijffert
I'm with Louis... met Van Basten kunnen we gelijk Psv 3 schalen brengen.LouisXIV & co schreef:Jij hebt liever Van Basten dan Co? Wow, dan moet jouw haat tegen Co wel heel erg diep zitten. Want om voetbaltechnische redenen kan het niet zijn.joey schreef:Logische keuze. Wie anders? Ajax zal haast willen maken, anders krijg je dat gezeur over Adriaanse weer.
Als Van Basten komt en we vandaag verliezen van psv, worden we dit decennium in elk geval niet meer kampioen. F*cking frustrerend dat we lijdzaam moeten toezien hoe onze club kapot gaat door sentimenteel wanbeleid. Zou 'de commissie' ooit tot de conclusie komen dat dát het grote verschil is met andere clubs? Ben bang van niet.
-
Inderdaad... alles beter dat A3. A3 kan er ook niet veel aan doen, hij is gewoon niet beter. Maar aan alles zie je dat het uit z'n klauwen glipt.Jinne schreef:Ik verlang nu zelfs terug naar HtC en vraag me zelfs of Blind het niet beter had gedaan met deze selectie. Co voor vier maandjes? Ben ik ook nog wel voor in.
Perez is een meerwaarde als je hem goed gebruikt, ik heb Perez sinds zijn terugkomst niet gezien. Waarom dat heilige vertrouwen in Verthongen die iedere keer de bal verliest?
Weer een seizoen naar de KLOTE!~!

Kan er ook nog wel bij
woensdag 30 januari 2008
Van Basten noemen, dat is bijna hetzelfde als hem benoemen
Bij Ajax, gisteravond door PSV op grote afstand gezet, is al weer een tijdje een spel om de macht gaande. Dat spel maakt die club ook in desperate gemoedstoestand, zoals nu, erg leuk om te volgen. Zo lekte dinsdagochtend niet toevallig uit dat er contact is geweest met Marco van Basten over de vacature van Henk ten Cate. Het bericht zet binnen Ajax een behoorlijke pressie op de mensen, die misschien ook aan andere kandidaten denken.
Van Basten noemen is immers bijna hetzelfde als hem benoemen. Bij Ajax kun je dan bijna niet meer terug, tenzij de kandidaat zelf ‘nee’ zegt.
De bondscoach bevestigde gisteren het contact. ,,Ik heb vorige week een gesprek gehad met Ajax. De vraag was hoe ik er tegenover sta om daar te gaan werken. Het is nog heel pril en het was maar een oriënterend gesprek. Ik heb begrepen dat er ook een andere kandidaat is. In de loop van volgende week komt er een tweede gesprek waar ik zelf misschien niet eens bij zal zijn. We zien wel. Ik richt me in elk geval eerst op mijn werk voor de KNVB. Het Nederlands elftal en het EK, dát telt op dit moment het zwaarst voor me.’’
Van Basten wilde niet zeggen waar en met wie hij gesproken heeft. Het antwoord op ‘waar’ is niet zo interessant.
Het antwoord op ‘wie’ duidelijk wel. Het heeft er namelijk alle schijn van dat het onderhoud niet op initiatief van de eerst verantwoordelijke, Martin van Geel, op de agenda stond. De technisch directeur wist overigens wél dat het gesprek plaats zou gaan hebben.
Van Geel, die Co Adriaanse en Frank Rijkaard hoger op zijn lijstje heeft staan, wordt het werken niet eenvoudig gemaakt in Amsterdam. En dat niet alleen omdat over Adriaanse door voorzitter John Jaakke een veto is uitgesproken en Rijkaard zich moreel verplicht voelt nog een jaar langer bij FC Barcelona te blijven.
Van Geel lijkt fijngemalen te worden tussen de oude garde die zweert bij het evangelie van Johan Cruijff en de groep die van Ajax een nieuwe, moderne club wil maken. In beide gevallen is er sprake van spookpelotons.
Pas in het struikgewas wordt duidelijk wie bij wie hoort. Voor het gemak rekenen we Van Geel tot de tweede categorie. Hij kreeg 3,5 jaar geleden de opdracht orde op zaken te stellen bij Ajax. Dat deed hij aanvankelijk met verve. Hij maakte de selectie sterker en verrichtte vooral met het oog op de lange termijn goed werk.
Zo brak hij circa achttien contracten van jonge spelers open om ervoor te zorgen dat ze na verloop van tijd niet voor gratis of iets meer uit de Arena zouden weglopen.
Na het echec rond Ten Cate, de tegenvallende prestaties in Europees verband, de uitschakeling voor de KNVB-beker en de reeks matige wedstrijden in de eredivisie is de positie van Van Geel er niet sterker op geworden.
De wedstrijd tegen PSV maakte het gisteren alleen maar moeilijker voor hem. Van Geels werk leidt ook dit seizoen vrijwel zeker niet tot een landskampioenschap. Dan is je rol in Amsterdam als technisch directeur in feite uitgespeeld.
Dan ruikt de altijd sluimerende oppositie zijn kans, laait de sinds de jaren zeventig altijd sluimerende veenbrand op en drukt het verleden de club bijna plat.
Alleen onder Van Gaal in 1995 deed Ajax denken aan het Ajax onder Cruijff. Wie dat nu roept in de Arena, vloekt in de kerk. Ruim baan dus voor oude politiek, Van Geel kan het schudden.
AD

Waarom eigenlijk ?Jesse schreef:@ Wimpey, erg sterk stuk! Geeft me weer enigszins wat hoop in deze moeilijke dagen/weken/maanden/jaren.
Van Basten zijn ervaring is 1 jaar assisteren bij Jong Ajax en zijn huidige taak als bondscoach, ervaring als hoofdtrainer bij een club heeft hij dus niet tot nauwelijks. Daarbij is zijn presteren als bondscoach twijfelachtig.
Ik heb dus geen idee waarom Van Basten ineens de verlosser zou zijn.
Al ben ik het wel met Wimpey eens dat Van Basten qua persoonlijkheid geen moeite zou moeten hebben met de constante druk en de verschillende lijntjes bij Ajax. Maar goed, een sterke persoonlijkheid maakt iemand nog geen goede coach.
- martijn401
Vertrouwen, Baseman. Slechts gebaseerd op een gevoel. Ik weet het, het is wat weinig. Maar ik zie hem wel als iemand die Ajax bij de hand kan nemen.Baseman schreef:Waarom eigenlijk ?Jesse schreef:@ Wimpey, erg sterk stuk! Geeft me weer enigszins wat hoop in deze moeilijke dagen/weken/maanden/jaren.
Van Basten zijn ervaring is 1 jaar assisteren bij Jong Ajax en zijn huidige taak als bondscoach, ervaring als hoofdtrainer bij een club heeft hij dus niet tot nauwelijks. Daarbij is zijn presteren als bondscoach twijfelachtig.
Ik heb dus geen idee waarom Van Basten ineens de verlosser zou zijn.
Al ben ik het wel met Wimpey eens dat Van Basten qua persoonlijkheid geen moeite zou moeten hebben met de constante druk en de verschillende lijntjes bij Ajax. Maar goed, een sterke persoonlijkheid maakt iemand nog geen goede coach.
Ik vond het destijds, samen met joey volgens mij, ook verschrikkelijk dat hij bondscoach werd. Hij was toen trainer van jong Ajax en ik zag hem toen al als ideale opvolger van de toenmalige hoofdtrainer (Koeman?).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Het Ajax van van Gaal in 1995 beheerste dit ja, maar dat kwam mede door de kwaliteit van de spelers. Het scheelt wel of spelers als Rijkaard, Blind, Litmanen en de gebroeders de Boer hebt of spelers als pakweg Nelisse en Lindenberg. Toen het team langzaam uiteenviel was er ook weinig meer over van het superieure positiespel.Bertje schreef:Hoog of niet is vooral een relatief verhaal. De ploegen van Van Gaal beheersde dat positiespel zó goed dat ze elke ploeg konden oprollen. De ploegen van Adriaanse beheersde dat positiespel goed genoeg om Aachen en Auxerre op te rollen. Dat heeft in de eerste plaats te maken met het positiespel dat je ploeg beheerst en dat is dan weer afhankelijk van het plafond van je spelers.Starring schreef:Wat wil je hiermee zeggen? Beiden coaches kunnen hun ploeg positiespel van een zeer hoog niveau laten spelen. Co bewees daarin nog dat zijn ploeg nog gevarieerder en avontuurlijk kon acteren. Het is puur afhankelijk van de spelersmateriaal in hoeverre dat resulteert in prestaties, internationaal of op nationaal podium...Bertje schreef:
Van Gaal heeft teams gevormd die internationale top waren, Co heeft teams gevormd die slechts nationale top waren.
Het gaat erom dat beiden hun vak prima verstaan. Marco van Basten heeft nog alles te bewijzen. Ik dacht trouwens een gerucht gelezen te hebben dat hij sterk overwoog om vervroegd met pensioen te willen gaan...
Je kunt dus discussiëren in hoeverre het mindere succes van Co kwam door het plafond van zijn spelers, maar feit blijft dat zijn ploegen niet konden acteren op het niveau van de ploegen van Van Gaal. Een niveau waar Van Basten als speler ook op acteerde.
Als je het over die boeg wilt gooien, heeft Adriaanse wat mij betreft dan ook meer te bewijzen dan Van Basten.
De prestaties van van Gaal de afgelopen 2 jaar met AZ vind ik wel vergelijkbaar met die van Co bij AZ en Willem 2.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hiddink als TD heb ik ook mijn twijfels over. Geweldig netwerk, maar heeft hij ook oog voor geweldige spelers? Ik denk alleen wel dat er dan wat meer geluisterd gaat worden naar de scouting (HvdZ). Verder zou een tandem Guus Hiddink-Rutten ook een goede optie zijn.Raymon schreef:Van Basten met Hiddink als TD.. kom maar hoor!
Hiddink komt ook heus niet. Die zal wel gewoon een soort adviseur worden en dat lijkt mij ook prima. Gewoon profiteren van zijn netwerk, want bij PSV wilden ze dat destijds niet. Wij wel!
Maar dat Co en Louis bij AZ hetzelfde presteren, betekent niet dat ze met betere spelers ook hetzelfde presteren.gaizka schreef:De prestaties van van Gaal de afgelopen 2 jaar met AZ vind ik wel vergelijkbaar met die van Co bij AZ en Willem 2.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hiddink voor zijn netwerk ?
Krijgen jullie dadelijk een gratis Rus die even zijn conditie op peil komt houden, kost alleen maar een paar ton aan salaris
Al wordt hij dan wel het zoveelste 'groentje' als hoofdtrainer bij Ajax.
Dus die hoef ik niet bij Ajax te zien
Krijgen jullie dadelijk een gratis Rus die even zijn conditie op peil komt houden, kost alleen maar een paar ton aan salaris

Ke, dat kan ik me ook voorstellen.Jesse schreef:Vertrouwen, Baseman. Slechts gebaseerd op een gevoel. Ik weet het, het is wat weinig. Maar ik zie hem wel als iemand die Ajax bij de hand kan nemen.
Al wordt hij dan wel het zoveelste 'groentje' als hoofdtrainer bij Ajax.
Zeker een mooi duo !Peter schreef:Verder zou een tandem Guus Hiddink-Rutten ook een goede optie zijn.
Dus die hoef ik niet bij Ajax te zien

Dat is waar. Co heeft echter bij Porto met betere spelers (neem ik aan, ik heb niet veel van die periode meegekregen) ook gepresteerd.Bertje schreef:Hiddink komt ook heus niet. Die zal wel gewoon een soort adviseur worden en dat lijkt mij ook prima. Gewoon profiteren van zijn netwerk, want bij PSV wilden ze dat destijds niet. Wij wel!
Maar dat Co en Louis bij AZ hetzelfde presteren, betekent niet dat ze met betere spelers ook hetzelfde presteren.gaizka schreef:De prestaties van van Gaal de afgelopen 2 jaar met AZ vind ik wel vergelijkbaar met die van Co bij AZ en Willem 2.
Louis heeft wel iets langer de tijd gehad/genomen om dat er in te slijpen.Bertje schreef:Maar niet op het niveau waarop Louis van Gaal Ajax liet spelen, dus het doet nog steeds niets af aan mijn stelling.
Maar maakt ook niet uit, waar het op neerkomt is dat Co een vakman is die ik kraag als nieuwe trainer van Ajax zie.