De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 9:39 am

Peter schreef:Zelfs zijn reguliere werk wordt nu in diskrediet gebracht. Ga daar verder geen oordeel over vellen, omdat ik daar te dicht op sta, maar je vraagt je af tot hoe ver Ten Have wil gaan. Ten Have Change Management is immers een vrij gerenommeerde club, maar dit alles is natuurlijk heel slecht voor het imago. In zijn positie had ik allang de handdoek in de ring gegooid. Los van het feit of hij nu gelijk heeft of niet, maar dit akkefietje kent louter verliezers. Dat is toch wel een gok als je naast je commissarisrol nog een club van 20 man aan het werk moet houden.
Inderdaad. Hoe ver reikt de liefde voor Ajax bij Ten Have. Puur volgens de letteren der wet zal Ten Have dit winnen, maar de Telegraaf/Cruijff heeft de achterban gemobiliseerd. Dus Ten Have kan het juridisch wel winnen, de vraag is of hij (en de rest van de RvC) kan functioneren nadat er een paar honderd man voor de Arena met stenen in de hand staan.
Whitey on the moon.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma nov 28, 2011 9:50 am

GangstaRiB schreef:De Telegraaf heeft weer een uitstekende mediacampagne gevoerd. De supporters kiezen massaal voor het fossiel Cruijff. Ook al verliest Cruijff zijn aangekondigde rechtzaak, de publieke opinie maakt het werken voor de overige leden van de RvC onmogelijk. Het is de zoveelste keer dat de club dreigt te buigen voor een subjectieve, riooljournalistiek bedrijvende kutkrant.
Beter om te buigen voor J.C. dan te knakken voor Ten Have ....
Vakkie 129

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma nov 28, 2011 9:54 am

Le T. schreef:Het zou wel grappig zijn als ze zich baseren op dat het besluit buiten de vergadering genomen zou zijn, terwijl het besluit binnen de vergadering is genomen maar Cruijff gewoon weer eens niet kwam opdagen.
:excited.gif:

Je doelt op de vergadering de woensdag dat hij terugvloog naar Barcelona om de verjaardag van zijn dochter te vieren.
Waar ze de dagen daarvoor elke dag de tijd hadden om hem te informeren over de vergadering met als doel om LvG aan te stellen.
Die dag dat Cruijff niet kwam opdagen bedoel je dus.
Dat ik je wel duidelijk begrijp. Anders komen er misschien misverstanden naar boven zoals die al de hele tijd aanwezig zijn binnen Ajax en alles wat daarom heen samenvalt.
Vakkie 129

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 9:57 am

Ik denk dat het feit dat Romer publiekelijk heeft toegegeven dat ze Cruijff bewust niet geinformeerd hebben best wel eens tegen de RvC kan gaan werken. Als ik het me goed herinner zou volgens de statuten van Ajax de RvC unaniem moeten zijn als ze er op deze manier een directie doorheen drukken.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » ma nov 28, 2011 10:11 am

Volgens mij is het unanimiteit van de aanwezige RvC leden als ik het me goed herinner.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 28, 2011 10:15 am

Maar hoe zit het met die aanwezigheid als je een spoedvergadering uitschrijft. En is dit uberhaupt iets waarvoor je een spoed vergadering kunt uitschrijven?

Bij de overige leden van de RvC was al een paar weken bekend dat Van Gaal een voorname kandidaat was. Ze hadden immers diverse gesprekken met hem gevoerd. Cruijff is vervolgens een week in Nederland, spreekt met de RvC en hoort nergens iets over. Pas als hij het vliegtuig heeft genomen om de verjaardag van zijn dochter in Barcelona te vieren is er ineens een spoedvergadering om een nieuwe directie aan te stellen.

Ik ben geen jurist maar het lijkt me niet zo moeilijk om daar als advocaat wat gaten in te schieten.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 10:18 am

Raymon schreef:Volgens mij is het unanimiteit van de aanwezige RvC leden als ik het me goed herinner.
Dat zou kunnen, maar dat maakt het alleen maar extra dubieus dat ze hem er bewust buiten hebben gehouden. Hij was de hele week bij Ajax over de vloer, waar er met geen woord over deze beslissing is gesproken, en op de dag dat hij wegvliegt beleggen ze deze vergadering. Ik denk dat een rechter het niet bepaald sympathiek vindt als op deze manier een unanieme stemming wordt bekokstoofd.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 28, 2011 10:22 am

Ride schreef:
Le T. schreef:Het zou wel grappig zijn als ze zich baseren op dat het besluit buiten de vergadering genomen zou zijn, terwijl het besluit binnen de vergadering is genomen maar Cruijff gewoon weer eens niet kwam opdagen.

Je doelt op de vergadering de woensdag dat hij terugvloog naar Barcelona om de verjaardag van zijn dochter te vieren.
Waar ze de dagen daarvoor elke dag de tijd hadden om hem te informeren over de vergadering met als doel om LvG aan te stellen.
Dat ik je wel duidelijk begrijp. Anders komen er misschien misverstanden naar boven zoals die al de hele tijd aanwezig zijn binnen Ajax en alles wat daarom heen samenvalt.
Moeten die commissarissen de hele dag op de Toekomst rondlopen voor het geval Cruijff eens langskomt, of mag je van een commissaris gewoon verwachten dat die bereikbaar is? Het schijnt na een jarenlange mediacampagne vanzelfsprekend te zijn om van Cruijff te accepteren dat hij veel beter bereikbaar is voor de Telegraaf en voor Jonk dan voor zijn collega's, maar ik denk dat een rechter gewoon kijkt naar wat hij van een commissaris mag verwachten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 28, 2011 10:23 am

GangstaRiB schreef:Inderdaad. Hoe ver reikt de liefde voor Ajax bij Ten Have.
Liefde voor Ajax bij Ten have, nul, nul, die achterbakse doorgeleerde professor zit er alleen voor zijn eigen ego, anders niet. Johan Cruijff heeft liefde voor Ajax en Davids misschien een klein beetje, die andere 3 zitten daar voor hele andere reden dan “liefde voor Ajax”.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 10:23 am

Le T. schreef:maar ik denk dat een rechter gewoon kijkt naar wat hij van een commissaris mag verwachten.
Klopt, en dat is dat je je medecommissaris inlicht als je met een potentiële AD in gesprek bent en op het punt staat hem aan te stellen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 28, 2011 10:27 am

Le T. schreef:
Ride schreef:

Moeten die commissarissen de hele dag op de Toekomst rondlopen voor het geval Cruijff eens langskomt, of mag je van een commissaris gewoon verwachten dat die bereikbaar is? Het schijnt na een jarenlange mediacampagne vanzelfsprekend te zijn om van Cruijff te accepteren dat hij veel beter bereikbaar is voor de Telegraaf en voor Jonk dan voor zijn collega's, maar ik denk dat een rechter gewoon kijkt naar wat hij van een commissaris mag verwachten.
Het was niet nodig geweest om de hele dag op de Toekomst rond te hangen want ze hebben in de dagen voorafgaand aan die spoedvergadering gewoon met hem gesproken.

Even los van de vraag welke van de twee partijen je ondersteund. Het is toch niet zo moeilijk om toe te geven dat ze hem er bewust buiten hebben gehouden en dat ze het daarom zo hebben gespeeld?
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 10:30 am

Marillion schreef:Maar hoe zit het met die aanwezigheid als je een spoedvergadering uitschrijft. En is dit uberhaupt iets waarvoor je een spoed vergadering kunt uitschrijven?

Bij de overige leden van de RvC was al een paar weken bekend dat Van Gaal een voorname kandidaat was. Ze hadden immers diverse gesprekken met hem gevoerd. Cruijff is vervolgens een week in Nederland, spreekt met de RvC en hoort nergens iets over. Pas als hij het vliegtuig heeft genomen om de verjaardag van zijn dochter in Barcelona te vieren is er ineens een spoedvergadering om een nieuwe directie aan te stellen.

Ik ben geen jurist maar het lijkt me niet zo moeilijk om daar als advocaat wat gaten in te schieten.
De stakeholders van Ajax hebben een brief geschreven aan de RvC dat er snel actie moest worden ondernomen, omdat de zaken te lang stil lagen. Door die brief heeft Ten Have snel moeten handelen. En Cruijff kon weer eens niet.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 28, 2011 10:37 am

Onzin. Brief of geen brief. Ze hebben hem bewust gepasseerd. Geef me nou eens één goede reden waarom ze hem in de dagen voor die zogenaamde spoedvergadering niet hebben ingelicht.

En hoezo uberhaupt een spoedvergadering voor een benoeming? Het is niet dat woensdagochtend het kwartje ineens veel, er heel druk gebeld is met Van Gaal, Sturkenboom en Blind en dat ze toen besloten hebben om een vergadering te beleggen en die mensen te benoemen. Ze waren er al weken mee bezig.

Echt, of je nu voor het kamp Cruijff, het kamp Ten Have of voor geen van beide bent. Dit is toch wel duidelijk?
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 10:39 am

InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef:Inderdaad. Hoe ver reikt de liefde voor Ajax bij Ten Have.
Liefde voor Ajax bij Ten have, nul, nul, die achterbakse doorgeleerde professor zit er alleen voor zijn eigen ego, anders niet. Johan Cruijff heeft liefde voor Ajax en Davids misschien een klein beetje, die andere 3 zitten daar voor hele andere reden dan “liefde voor Ajax”.
Ik vind Ten Have niet zo machtwellustig overkomen eerlijk gezegd. Cruijff daarentegen... :excited.gif:

Zodra de naam Van Gaal valt, mobiliseert Cruijff al z'n vrienden. Of Ajax er nu wel of niet gebaat bij is. Stel dat Cruijff dit 'gevecht' wint, dan zitten we dus met Ling opgescheept he... de fantast die denkt dat hij z'n eigen Barcelona in Slowakije kan beginnen. Daar ben je lekker klaar mee!
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 10:40 am

Marillion schreef:Onzin. Brief of geen brief. Ze hebben hem bewust gepasseerd. Geef me nou eens één goede reden waarom ze hem in de dagen voor die zogenaamde spoedvergadering niet hebben ingelicht.

En hoezo uberhaupt een spoedvergadering voor een benoeming? Het is niet dat woensdagochtend het kwartje ineens veel, er heel druk gebeld is met Van Gaal, Sturkenboom en Blind en dat ze toen besloten hebben om een vergadering te beleggen en die mensen te benoemen. Ze waren er al weken mee bezig.

Echt, of je nu voor het kamp Cruijff, het kamp Ten Have of voor geen van beide bent. Dit is toch wel duidelijk?
Het is duidelijk, en inderdaad.. wellicht een beetje vies gespeeld, maar juridisch waterdicht. Er is een brief die de RvC aanmaant om haast te maken. Ten Have heeft de vergadering aangekondigd... alleen Cruijff kon niet op korte termijn.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 10:41 am

LucaS schreef:De suggestie dat Ten Have achterbaks is en dat hij de confrontatie met Cruijff niet aandurfde is natuurlijk belachelijk. Ten Have wist dat hij op enig moment die confrontatie aan moest, tijdens de rvC vergadering van vorige week bijvoorbeeld. Er was een andere, heel legitieme reden voor Ten Have, zoals te lezen in de Volkskrant gisteren:
Ten Have schreef: "Van Gaal wilde alleen praten als hij ons kon leren kennen. Hij wilde geen ruchtbaarheid. Dat kon ik hem niet garanderen als Cruijff was aangehaakt. Iedereen kent de relatie tussen Cruijff en de Telegraaf. Dat pik ik niet, dat mensen zeggen: je had dit of dat moeten doen, en dat miskennen wat voor iedereen zichtbaar is. Voor iedereen is waarneembaar dat, op het moment dat Cruijff zich met van Basten ging bemoeien, De Telegraaf aan de gang is gegaan. Mijn opdracht is de belangen van Ajax behartigen. Eerst moest van Gaal een stap zetten in zijn hoofd. En die stap zette hij dinsdag laat. Toen zijn de andere commissarissen geinformeerd.
Een compleet begrijpelijk en legitiem verhaal dus.
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » ma nov 28, 2011 10:48 am

Marillion schreef:Onzin. Brief of geen brief. Ze hebben hem bewust gepasseerd. Geef me nou eens één goede reden waarom ze hem in de dagen voor die zogenaamde spoedvergadering niet hebben ingelicht.

Natuurlijk is er een spelletje gespeeld, maar ik zie en begrijp ook waarom.

Volgens mij stond de ad nominatie (in zn algemeenheid) altijd op de agenda en daar hebben ze heel handig
gebruik van gemaakt. Het kwam niet rond tot dinsdagavond dus was het uitschrijven van de spoed-vergadering legitiem en agenda punten waren duidelijk.

Ik durf wel te stellen dat ze niet van gaal hadden voorgedragen als Cruijff per ongeluk wel op de vergadering zou zijn geweest want dan hadden ze nooit een unanieme stemming gehad.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 28, 2011 10:48 am

En dan moet er perse de volgende dag een benoeming volgen van drie nieuwe directieleden waarvan de algemeen directeur het komende half jaar niet eens beschikbaar is. Nee, dat is inderdaad een volkomen begrijpelijk en legitiem verhaal.
Nil volentibus arduum

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma nov 28, 2011 10:58 am

GangstaRiB schreef: De stakeholders van Ajax hebben een brief geschreven aan de RvC dat er snel actie moest worden ondernomen, omdat de zaken te lang stil lagen. Door die brief heeft Ten Have snel moeten handelen. En Cruijff kon weer eens niet.
Doel je op de brief van de O.R. die die bewuste woensdag geschreven was en gestuurd. :confused.gif:

Begrijp je zelf nog wel wat je aanhaalt.. 't is een chaos. Dat begrijp ik maar sommige feiten liegen er niet om.

Van de kant van J.C. maar zeer zeker ook van de andere partij is het één smerige bende geworden.
Alleen blijven de pluspunten van Johan nog steeds dik overeind tegenover zijn minpunten.
Dat kan ik van de andere partij helaas niet zeggen
Vakkie 129

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 10:59 am

Marillion schreef:En dan moet er perse de volgende dag een benoeming volgen van drie nieuwe directieleden waarvan de algemeen directeur het komende half jaar niet eens beschikbaar is. Nee, dat is inderdaad een volkomen begrijpelijk en legitiem verhaal.
De interim directie had inderdaad haast. Maar ik bedoelde dat het verhaal waarom Cruijff er buiten is gehouden vokomen legitiem is. Jij vroeg een goede reden waarom Cruijff niet is ingelicht voor de woensdag.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 11:00 am

Ik denk niet dat een rechter uitsluitend naar regeltjes kijkt, maar ook naar de intentie waarmee mensen handelen. Daarom kan deze rechtzaak best een interessante kwestie worden van en voor beide kanten. Het is in ieder geval mooi dat Romer al heeft toegegeven dat hun intenties richting Cruijff verre van zuiver waren. Dat punt heeft 'kamp-Cruijff' vast binnen.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma nov 28, 2011 11:00 am

LucaS schreef:
Marillion schreef:En dan moet er perse de volgende dag een benoeming volgen van drie nieuwe directieleden waarvan de algemeen directeur het komende half jaar niet eens beschikbaar is. Nee, dat is inderdaad een volkomen begrijpelijk en legitiem verhaal.
De interim directie had inderdaad haast. Maar ik bedoelde dat het verhaal waarom Cruijff er buiten is gehouden vokomen legitiem is. Jij vroeg een goede reden waarom Cruijff niet is ingelicht voor de woensdag.
Legitiem of begrijpelijk.. zit meer dan een nuanceverschil in
Vakkie 129

jabu

Bericht door jabu » ma nov 28, 2011 11:03 am

GangstaRiB schreef:Puur volgens de letteren der wet zal Ten Have dit winnen.
GangstaRiB schreef:Het is duidelijk, en inderdaad.. wellicht een beetje vies gespeeld, maar juridisch waterdicht.
Waarom denk je dat? Volgens mij is dat namelijk nog maar de vraag.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 11:04 am

Ride schreef:
LucaS schreef:
Legitiem of begrijpelijk.. zit meer dan een nuanceverschil in
Dit is wel een heel mooie omdraaiing van de zaken, inderdaad. Volgens de statuten moet de AD unaniem worden aangesteld, maar omdat Cruijff waarschijnlijk tegen is hebben ze hem er bewust buiten gehouden.
En dat dat in alle serieusheid 'legitiem' noemen :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 11:06 am

Als je uit de quote leest dat de reden was dat Cruijff tegen zou zijn, heb je de quote niet of niet goed gelezen.

Plaats reactie