De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:49 pm

Ach, ik sluit zelfs niet uit dat Cruijff al in een eerder fase betrokken was bij de aanstelling van MVB. MVG raadpleegde Cruijff wel eens, dat is algemeen bekend.

Zo zie je maar, ik ben het niet altijd met Cruijff eens. Het was een foute gedachte om een beginnende trainer zonder managementervaring de hele club te laten runnen. Cruijff denkt te gemakkelijk over wat daar allemaal bij komt kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 2:10 pm

Tja, Marco Borsato gaat vreemd, dat is ook algemeen bekend. Maar als we ons tot de feiten beperken is het gelul in de ruimte
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 2:20 pm

Wat ben je vandaag bozig, Luuk.

Het lijkt wel of je de connectie tussen Cruijff en Van Basten wilt ontkennen.

Ik vind het wel grappig. Cruijff wordt hier regelmatig verdacht van de vreselijkste dingen. Dat hij vanuit Barcelona Ajax allerlei miskopen in de maag splitst en zo. Maar als er gesteld wordt, dat Cruijff moeite heeft gedaan om zijn protégé Van Basten bij Ajax benoemd te krijgen, dan is dat opeens onmogelijk.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 3:39 pm

Is niet onmogelijk, maar het feit is dat voordat Cruijff zich naar de ledenraad spoedde, Ajax al lang en breed met van Basten had gesproken. Ik meen me te herinneren dat de eerste contacten volgens van Geel van januari dateerden. Wellicht heeft van geel Cruijff advies gevraagd, wellicht ook niet, maar het verhaal van Derksen is gewoon feitelijk onjuist. Daar gaat het om.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 3:46 pm

Ik zie dat heel anders. Laat ik er een hypothese tegenaan gooien: Ajax en Van Basten waren aan het onderhandelen, tot tevredenheid van Cruijff. De zaak was bijna rond, maar toen stond die ledenraadvergadering gepland en Cruijff kreeg signalen, dat bepaalde groeperingen van de bijna afgeronde deal met MVB af wilden en in plaats daarvan Van Gaal (of Adriaanse) naar voren wilden schuiven. Cruijff vertrouwde de zaak niet, sprong in de auto en meldde zich in de Arena. Daar kreeg hij tot zijn eigen verbazing de hele technische leiding van de club in zijn schoot geworpen. Cruijff aanvaardde de opdracht en het eerste wat hij deed, was zorgen dat de deal met Van Basten werd rondgemaakt.

Dit is heel goed mogelijk, hoor. En totaal niet in strijd met de feiten.

Jij weet niet hoe het gegaan is, ik ook niet.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 4:07 pm

Nee, maar het lijkt me niet zo logisch om de bewijslast om te draaien en mensen te vragen een uit de duim gezogen hypothese met feiten te ontkrachten. De feiten wijzen op het scenario dat ik schets en dat al een jaar algemeen aanvaard is. Derksen kan wel meer lullen, iets wat hij overigens dan ook regelmatig doet

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 4:30 pm

Algemeen aanvaard? Mwah...

Maar ik geef het op. :excited.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 03, 2009 4:58 pm

Lijkt me een prima plan.

De gretigheid waarmee op dit soort onzin gesprongen wordt, is bijna genant te noemen.

999

Bericht door 999 » di feb 03, 2009 5:23 pm

.. voorlopig kunnen we het kampioenschap wel vergeten, hebben we 34 miljoen geinvesteerd maar zie je dat niet terug op het veld, en zitten we met een trainer die met opstellingen en spelers komt aanwaaien waar geen enkele logica in te vinden is .. en dat is geen onzin .. maar een feit ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 5:25 pm

Daar valt wel iets op af te dingen. Sinds november zijn de opstellingen elke keer volstrekt voorspelbaar. En in Groningen werd zelfs een speler in de spits opgesteld om de rest maar niet te veranderen. . Dus geen feit, maar onzin

jabu

Bericht door jabu » di feb 03, 2009 5:26 pm

Bovendien is er ook weer geld binnengekomen voor vertrokken spelers.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 03, 2009 5:37 pm

Juist, zo is al dat gezeik gemakkelijk te weerleggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 5:55 pm

LucaS schreef:Daar valt wel iets op af te dingen. Sinds november zijn de opstellingen elke keer volstrekt voorspelbaar.
Ja hoor. Siem in de spits, Anita...

Kijk, Van Basten moet het vak nog leren, dat wordt met elke wedstrijd duidelijker. Ik had graag gezien dat hij dat elders had gedaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 03, 2009 6:35 pm

Jabu schreef:Bovendien is er ook weer geld binnengekomen voor vertrokken spelers.
Voor de zoveelst keer... als je 2 spelers kan verkopen voor 35 miljoen (Heitinga, KJH) dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat je met zoveel geld je selectie beter kan maken.. net als dat je Suarez voor 40 miljoen kan verkopen je dat gelijk moet doen omdat je er in principe qua selectie alleen maar beter op kan worden.. maargoed dan moet je je geld dus wel goed uitgeven.

999

Bericht door 999 » di feb 03, 2009 6:40 pm

LucaS schreef:Daar valt wel iets op af te dingen. Sinds november zijn de opstellingen elke keer volstrekt voorspelbaar. En in Groningen werd zelfs een speler in de spits opgesteld om de rest maar niet te veranderen. . Dus geen feit, maar onzin
Grapjas, Siem de Jong, Anita .. en steeds dan verlies je punten ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 03, 2009 7:28 pm

Neefkens schreef:Juist, zo is al dat gezeik gemakkelijk te weerleggen.
Wat dat betreft heeft Henk ten Cate het dus fantastisch gedaan. Sneijder en Babel verkocht en van dat geld werden veelal transfervrije (prut)spelers gehaald. Men werd 2e! Jeetje! Dat is een topprestatie, want we hielden toen bakken met geld over! Deze zomer ging alleen Heitinga weg en werd er voor 30 miljoen aan spelers gekocht. We hebben nu 20 miljoen erbij van Huntelaar, maar na de zware injectie in de zomer was de selectie al compleet.

Ajax faalt als we dit jaar geen kampioen worden, maar daar valt ook echt geen speld tussen te krijgen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 03, 2009 7:57 pm

Als we dit jaar geen kampioen worden is dat verschrikkelijk teleurstellend. Falen impliceert verwijtbaar verliezen, daar is geen sprake van wat mij betreft. Het is nu eenmaal niet zo dat het een simpel verhaaltje is van investeren met gegarandeerde opbrengsten.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di feb 03, 2009 9:30 pm

kort door de bocht.. Noem het maar zoals je wilt..

MvB krijgt zijn ontslag of neemt zijn ontslag..

Elke andere trainer die dit mocht investeren kreeg alleen zijn.....

Adieu.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 03, 2009 9:35 pm

LucaS schreef:Daar valt wel iets op af te dingen. Sinds november zijn de opstellingen elke keer volstrekt voorspelbaar. En in Groningen werd zelfs een speler in de spits opgesteld om de rest maar niet te veranderen. . Dus geen feit, maar onzin
De opstelling is inderdaad voorspelbaar, Lucas, maar je kunt ook geforceerd vasthouden aan een opstelling waarvan veel deskundigen zeggen dat ie niet functioneert. Sulejmani op 10 is duidelijk geen succes, maar Marco blijft er koppig aan vasthouden. Tactisch maakt hij helaas te veel fouten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:10 pm

Peter schreef:Wat dat betreft heeft Henk ten Cate het dus fantastisch gedaan. Sneijder en Babel verkocht en van dat geld werden veelal transfervrije (prut)spelers gehaald. Men werd 2e! Jeetje! Dat is een topprestatie, want we hielden toen bakken met geld over! Deze zomer ging alleen Heitinga weg en werd er voor 30 miljoen aan spelers gekocht. We hebben nu 20 miljoen erbij van Huntelaar, maar na de zware injectie in de zomer was de selectie al compleet.

Ajax faalt als we dit jaar geen kampioen worden, maar daar valt ook echt geen speld tussen te krijgen.
Zo is dat, Peter.

Nu wordt de lat stilletjes lager gelegd. 'We willen kampioen worden, het moet niet'. Nou, gefeliciteerd. Ik trap er niet in, wat een treurig gedrag. :aai.gif:

Ajax hoort gewoon boven AZ, Twente en Heerenveen te eindigen. Achter PSV en F. kan nog gebeuren, dat zijn grote clubs. Maar nu zijn we niet eens de beste subtopper.

En het spel, daar hebben we het niet eens over. Ik heb me vanavond weer kapot zitten schamen. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » wo feb 04, 2009 12:35 pm

GVD, een heel seizoen naar de maan omdat MVB blijft experimenteren met zijn opstellingen, omdat ie niet in staat is om er automatisme en een degelijk stukje positiespel in te brengen, omdat ie blijft volharden in onlogische keuzes voor de posities van spelers, omdat ie nog steeds wissels toepast waarvan je denkt nee hé niet weer hé ...

Wat wil ie nu bewijzen, waarom blijft ie volharden in deze onzin ?.Om zodadeljk, als met wat geluk één keertje goed gaat te kunnen roepen . zien jullie ,, het kan best ,,

Tja, dertien wedstrijden voor het einde, en de competitie is op een haar na beslist, nog een paar winstpartijtjes van AZ en het is weer over en uit.Niet eens tot het einde meedoen .. zelf geen troostprijs in de bekercompetitie ..

De vrije hand gekregen kwa aankoop/verkoop, kwa invulling AJAX 1 ( want zijn vriendjes trekken hun bek ook niet open ) .. dat kan leuk worden volgend seizoen ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 04, 2009 12:50 pm

Helaas kunnen we niet anders dan constateren dat Van Basten met zijn team onder de maat presteert. Tenzij er wonderen gebeuren (Europees danwel in de Nederlandse competitie) is dit een verloren seizoen. Dat is op zich geen reden om Van Basten te ontslaan, je kunt hem immers niet afrekenen op het falen van zijn vele voorgangers.

Maar er komt een moment dat het krediet op is, ook van Van Basten. Laten we hopen dat we in de rest van dit seizoen verbetering zien, anders zie ik het somber in voor Marco.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 04, 2009 12:54 pm

Zou het echt waar zijn dat er niet op corners enz. getraind wordt? Ik kan het me bijna niet voorstellen.. maar Sulejmani zegt het..

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 04, 2009 12:59 pm

brigade zuid schreef:Zou het echt waar zijn dat er niet op corners enz. getraind wordt? Ik kan het me bijna niet voorstellen.. maar Sulejmani zegt het..
Las het ook.

Vreemd, hij praat niet met de spitsen (uitspraak KJH)
Hij traint blijkbaar ook niet op standaardsituaties

Spelers lopen elkaar in de weg?????? Er zijn geen automatismen

Wat doet hij dan wel?

De smoes dat hij zijn spelers te weinig ziet gaat niet meer op. Er is al weken geen interland geweest, er is een winterstop geweest en de enige conclusie die ik kan trekken is dat het steeds minder wordt. Zelfs onder Koster hadden we meer kans op het kampioenschap. Er hadden nu al lang automatismen ingeslepen moeten zijn.

"Ajax lijkt meer op feyenoord dan het durft toe te geven".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 04, 2009 1:01 pm

Wat ik niet snap he...

De laatste paar wedstrijden (voor Heracles) was het middenveld uit balans. Lindgren is fit en zit op de bank, maar moet ineens plaatsmaken voor Anita. Lindgren die aan het begin van het seizoen mocht blijven staan en destijds geen al te sterke indruk maakte. Hij revanceerde zich, maar sinds zijn blessure is hij ineens weer compleet 'out of the picture'.

Dat soort fratsen van Van Basten zijn voor mij compleet onduidelijk.

Plaats reactie