Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » di dec 29, 2009 1:24 pm

Jol: "Ajax moet als een Chinees leger worden"
29 december 2009

Martin Jol heeft grote plannen met Ajax. De hoofdtrainer zette maandag in de papieren versie van Ajax Life zijn visie uiteen. Het Chinese leger dient als voorbeeld. "Zij waren onverslaanbaar", aldus Jol. "Als er in het Chinese leger eentje omviel, stond er meteen weer een ander op."


"Zo moet het ook bij Ajax", vervolgde de Haagse coach. "Als er een speler wordt verkocht, staat er een ander op die beter is. Als je dat weet te bereiken, gaat het alleen nog maar om kwaliteit. Het is een cliché, maar als ik op iedere positie de beste speler heb, zijn wij de beste. Ik vind dat straks alle Nederlandse Ajacieden in Oranje moeten spelen."

Ajax moet in de toekomst weer zelf talenten ontdekken, zodat er geen astronomisch hoge bedragen voor spelers hoeven te worden neergelegd. "De nieuwe Luis Suárez moeten we zelf scouten, eventueel buiten de opleiding. Waarom miste Ajax in het verleden bijvoorbeeld een speler als Dries Mertens van FC Utrecht? Met de beste scouting van Nederland krijg je de grootste Nederlandse talenten. Die kosten dan twee ton en niet acht miljoen euro."

Bel Chinezen, Chineese muur, Chinees leger het moet niet gekker worden Ajax goes China :icon_cool.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » di dec 29, 2009 2:05 pm

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:
2009-2010 schreef:wo 23/12 WHC Ajax 1-14 KNVB-beker
do 17/12 Ajax Anderlecht 1-3 Europa League
vr 11/12 Ajax NEC 3-0 Eredivisie
zo 6/12 FC Utrecht Ajax 2-0 Eredivisie
wo 2/12 FC Timisoara Ajax 1-2 Europa League
zo 29/11 Vitesse Ajax 1-5 Eredivisie
zo 22/11 Ajax SC Heerenveen 5-1 Eredivisie
zo 8/11 FC Twente Ajax 1-0 Eredivisie
do 5/11 Dinamo Zagreb Ajax 0-2 Europa League
zo 1/11 Ajax Feyenoord 5-1 Eredivisie
do 29/10 FC Dordrecht Ajax 1-2 KNVB-beker
zo 25/10 AZ Ajax 2-4 Eredivisie
do 22/10 Ajax Dinamo Zagreb 2-1 Europa League
za 17/10 Ajax Willem II 4-0 Eredivisie
zo 4/10 Roda JC Ajax 2-2 Eredivisie
do 1/10 Anderlecht Ajax 1-1 Europa League
zo 27/9 Ajax ADO Den Haag 3-0 Eredivisie
do 24/9 AGOVV Apeldoorn Ajax 1-2 KNVB-beker
zo 20/9 VVV-Venlo Ajax 0-4 Eredivisie
do 17/9 Ajax FC Timisoara 0-0 Europa League
zo 13/9 Ajax NAC Breda 6-0 Eredivisie
zo 30/8 Heracles Almelo Ajax 0-3 Eredivisie
do 27/8 Slovan Bratislava Ajax 1-2 Europa League
zo 23/8 Ajax Sparta Rotterdam 0-0 Eredivisie
do 20/8 Ajax Slovan Bratislava 5-0 Europa League
zo 16/8 PSV Ajax 4-3 Eredivisie
za 8/8 Ajax RKC Waalwijk 4-1 Eredivisie
zo 2/8 FC Groningen Ajax 0-2 Eredivisie

8x thuis = 22 punten
9x uit = 16 punten
17 wed. = 38 punten
2008-2009 schreef:zo 28/12 Ajax ADO Den Haag 3-0 Eredivisie
zo 21/12 De Graafschap Ajax 0-6 Eredivisie
wo 17/12 Ajax Slavia Praag 2-2 UEFA Cup
vr 12/12 Ajax NAC Breda 3-0 Eredivisie
zo 7/12 FC Volendam Ajax 1-2 Eredivisie
zo 30/11 Ajax FC Utrecht 1-1 Eredivisie
do 27/11 Hamburger SV Ajax 0-1 UEFA Cup
zo 23/11 AZ Ajax 2-0 Eredivisie
zo 16/11 Ajax PSV 4-1 Eredivisie
wo 12/11 FC Volendam Ajax 1-0 KNVB-beker
zo 9/11 Ajax Sparta Rotterdam 5-2 Eredivisie
do 6/11 Ajax MSK Zilina 1-0 UEFA Cup
za 1/11 FC Twente Ajax 0-2 Eredivisie
wo 29/10 Heracles Almelo Ajax 1-3 Eredivisie
zo 26/10 Ajax NEC 2-0 Eredivisie
do 23/10 Aston Villa Ajax 2-1 UEFA Cup
za 18/10 Ajax FC Groningen 1-0 Eredivisie
zo 5/10 SC Heerenveen Ajax 5-2 Eredivisie
do 2/10 Ajax Borac Cacak 2-0 UEFA Cup
zo 28/9 Ajax Vitesse 3-0 Eredivisie
do 25/9 Ajax FC Utrecht 2-0 KNVB-beker
zo 21/9 Feyenoord Ajax 2-2 Eredivisie
do 18/9 Borac Cacak Ajax 1-4 UEFA Cup
zo 14/9 Ajax Roda JC 1-0 Eredivisie
za 30/8 Willem II Ajax 2-1 Eredivisie

8x Uit = 13 punten
9x Thuis = 25 punten
17 wed. = 38 punten

Inderdaad een moeilijker programma .. Verder blijft het natuurlijk altijd vergelijken met omstandigheden die nooit het zelfde zijn ..
In de VI stond enige tijd geleden een vergelijk tussen de wedstrijden in de Eredivisie en ook daarin had Ajax minder of evenveel punten, maar dat heb ik al gezegd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di dec 29, 2009 2:50 pm

Ach, we moeten toch iets bedenken... :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 3:34 pm

Tja, als voetballer weet ik dat je ook gewoon een moeilijker of makkelijker eerste helft van een seizoen kan hebben kwa uitwedstrijden ...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di dec 29, 2009 4:18 pm

joey schreef:Ach, we moeten toch iets bedenken... :blush.gif:
Zo is het. 13 verliespunten is minder dan in de eerste seizoenshelft onder Blind, ten Cate en Koster. Maar het zijn er resp. 9 en 7 meer dan Twente en PSV. Dus dan doe je het niet goed.

Het spel is m.i. ook niet beter. Hier en daar een aardige wedstrijd, maar ook veel uitval.

Jol kan me nog allerminst overtuigen. Hij praat veel, maar presteert nog vrij weinig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di dec 29, 2009 4:26 pm

Ik vraag me af of Jol het gaat volhouden. Hij loopt zo te mekkeren over het feit dat hij geen aankopen mag doen. Bij zijn vorige clubs was hij het natuurlijk beter gewend in dat opzicht. Hij komt op mij ook jankerig over. Hij heeft geen geld en het is allemaal heel moeilijk en ze verwachten teveel van hem, dat werk. Op de een of andere manier krijg ik er geen goed gevoel bij.

Ik vind het trouwens ook best meevallen. Hij heeft De Zeeuw, Atouba, Ze Eduardo, Kerlon en Pantelic gehaald. Nu komt daar die Koreaan nog bij. Dat zijn toch zes spelers. Dat van die zes spelers alvast de helft niets presteert, is niet de schuld van Ajax of de penningmeester van Ajax. Dan had Jol maar betere spelers moeten halen. Daarbij heeft hij naar Nederlandse begrippen een aardige groep. Ik denk niet dat andere clubs in de Eredivisie meer kwaliteit hebben.

En natuurlijk is die 35 miljoen van anderhalf jaar geleden niet de norm. Sterker nog, dat zal nooit meer voorkomen, neem ik aan. Dat mag ik tenminste hopen. Als je trainer van Ajax bent, weet je dat er niet zoveel mogelijk is als bij laten we zeggen de Spurs of HSV. Een trainer die daar niet mee kan leven, moet vooral niet komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di dec 29, 2009 4:28 pm

Je vergeet Verhoeven. Daar is zelfs nog een transfersom voor betaald.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di dec 29, 2009 4:34 pm

O ja, Verhoeven. Nergens voor nodig, vind ik. Neem gewoon een keeper uit de eigen opleiding.

Zeven spelers dus. Niet echt weinig. Ik neem aan dat Jol het in al die spelers zag zitten, anders had hij ze niet gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 4:56 pm

Jol wist vantevoren waar hij aan begon, dus janken past nu idd niet. Alleen het is niet echt janken, het is gewoon de feiten opnoemen. Als hij er over blijft praten dan wordt het janken.
Van zijn échte aankopen: Zeeuw, Pantelic en Atouba zijn wat mij betreft de eerste 2 geslaagd. Atouba is een mislukking, mede door zijn blessures, maar wat ik wel gezien heb was tenenkrommend. De andere "aankopen" zijn jeugdspelers of een derde keeper.
Wat mooi is dat de risico's beperkt zijn gebleven, geen hoge transfersommen (alleen de Zeeuw, maar die heeft ie al terugverdiend), alleen salarissen en korte contracten.
Nu is het zaak om de oude meuk uit het verleden te lozen en verder te gaan met de jeugd, zoals de frisse koppies uit het hoge Noorden... :smallgrin.gif: En dan zien we wel waar we aan het einde staan.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di dec 29, 2009 5:17 pm

Neefkens schreef: En dan zien we wel waar we aan het einde staan.
Dat lijkt me nu eigenlijk al wel duidelijk... Gewoon weer een verloren seizoen.

I.p.v. in spelers zou Ajax eens moeten investeren in een toptrainer.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 5:22 pm

Ik vind Jol een toptrainer.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di dec 29, 2009 5:26 pm

Neefkens schreef:Ik vind Jol een toptrainer.
Da's een mening. Ik kan het aan het beleid, spel en de resultaten niet aflezen.

Maar de man verdient tijd. Over een half jaar maken we de balans op. Het tussenrapport is m.i. matig.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 5:30 pm

Natuurlijk is dat een mening. :ajaxsmiley.gif:
Ik vind het spel voor het overgrote deel veel beter dan vorig jaar, met veel meer goals en variatie. Er staat veel meer een team, met vaste spelers op vaste posities. Stabiel is het echter nog niet, eens. Er zitten wedstrijden tussen die verbazingwekkend zwak zijn, maar gelukkig niet te veel. Het beleid vind ik wel prima, alleen Atouba en de Braziliaantjes zijn wat minder. Ik ben heel benieuwd wat er met Ze Eduardo gebeuren gaat. De enige die nog iets laat zien.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di dec 29, 2009 6:08 pm

Jol is een grote jankerd. Ik meen me te herrineren dat hij in April/ mei op vakantie ging met een stapel AJAX history DVD's.. Hij iwst waar hij aan begon en wat van zooitje het de afgelopen 5 jaar is geweest. Alle gebreken die wij hier al ruim 5 jaar opsommen had hij met gemak in die 2 maanden kunnen analyseren. Echter heb ik sterk het idee dat Jol pas met Ajax is begonnen op 1 juli.

Het begin was leuk tegen een ontzettend zwak Groningen wat zelfs in het hoge noorden geen thuis kon geven. Deze overwinning kon vervolgens toch mooi als een uitstekende prestatie weggeschreven worden. Vervolgens incasseerde we ons eerste tegendoelpunt tegen op dat moment nog eerste divisiewaardige RKC. Want tegen zo'n ploeg in eigen huis moet je gewoon dik winnen en is een tegendoelpunt een wanprestatie van onze verdediging. (De verdediging die zo geweldig "sterk" was de eerste seizoenshelft. Minder doelpunten tegen zegt in dit geval meer iets over de kwaliteit van de aanval bij de tegenstanders. Want zelfs Feyenoord heeft nauwelijks doelpunten tegen.)
De derde wedstrijd hebben we de eerste 3 punten die we op het einde van de reeks te kort komen al opgelopen. Tegen een erg matig PSV (ze waren nog druk zoekende naar een vaste formatie op het middenveld en de aanval) op dat moment had AJAX gewoon moeten winnen. Natuurlijk kreeg PSV wat hulp van de scheidsrechter, maar het enorm zwakke verdediging liet dit wel allemaal toe. En dit was allemaal allang bekend als Jol de DVD had geanalyseerd.

Week erop was het raak in de eigen ArenA een punt tegen Sparta is gewoon een wanprestatie. Het spel leek nergens op met tig wanhopige afstandschoten van 20 meter afstand. Uitgespeelde kansen waren er nauwelijks, omdat Ajax veelal in een trechter speelde, waardoor de ruimtes voorin erg klein werden. Jol kon het falen weer verschuilen achter het feit dat ze ruim 40 "kansen" hebben gehad en dat het vandaag ff niet mee zat.. Nee het was gewoon slecht en we gooien weer 2 onnodige punten weg.
Vervolgens was er een serie tegen niet al te sterke tegenstanders die redelijk makkelijk met af en toe redelijk spel werden gewonnen. Tussen werd er ook nog gespeeld voor de beker en Europees en moesten we het doen met zeer matige voetbal, maarja de beslasting was ook wel erg zwaar...
De serie werd afgebroken door een debacle uit bij Roda. Waar Ajax maar liefst 15 minuten haar best heeft gedaan om vervolgens 75 minuten zeer zwak te spelen. Met als dieptepunt Emanuelson die zijn voorgaande 5 jaren (falen) op DVD ook niet terug heeft gekeken. Jol begon na afloop al met de excuses dat AJAX altidj een "lastige" uitwedstrijd had na afloop van een Europese wedstrijd. Ja Roda van dit niveau uit was normaal gesproken zelfs een makkie geweest voor de A1.
Een eenvoudige overwinning op Willem II thuis volgde om vervolgens in europa met 2-1 te winnen van een enorm zwak Zagreb. De daarop volgende wedstrijd tegen AZ had Ajax nisk te zoeken in de eerste helft. Pas in de 2de helft wisten we wat terug te doen en uiteindelijk een goed resultaat te boeken tegen de LANDSKAMPIOEN!
Vervolgens was het worstelen tegen Dodrecht en werd er plichtmatig gespeeld tegen Feyenoord. 90 minuten je ploeg op hoog tempo laten spelen waren de supporters niet gegund.
Tegen 9 man van een wederom matig Zagreb werd gewonnen om vervolgens keihard onderuit te gaan in Enschede. Wederom werden dure punten verspeeld. Vanaf dit moment werden de gaten in de tot dusverre "goede verdediging" steeds zichtbaarder, waardoor zelfs het enorm matige heerenveen er van wist te profiteren net als Vitesse in de openingsfase. Beide wedstrijden werden uiteindelijk ruim gewonnen, waardoor er blijkbaar geen verdere aandacht aan de verdediging werd besteed. Wellicht heeft de enorme zeeperd en daarmee het vergooien van het kampioenschap tegen FC Utrecht voor de nodige aandacht gezorgd. Na deze enorm zwakke periode en daarmee de enorme achterstand begon Jol maar met zijn beklacht dat de selectie niet goed genoeg was en dat zijn voorganger al het geld er doorheen heeft gejaagd. Hij moest maar wat maken van dit zooitje etc.. Wellicht heeft hij dat zooitje zo enorm gemotiveerd dat ze volledig aan de kant zijn gezet door het "ijzersterke" Anderlecht.

Gelukkig is de Jeugd enorm goed en krijgen zij de kans volgens deze man en tracht hij hiermee de supporters zand in de ogen te strooien

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 6:24 pm

Conclusie is dus dat als je DVD's hebt bekeken dat er dan alles gewonnen wordt met super voetbal?
Wat een simplisme. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di dec 29, 2009 6:28 pm

Conclussie is dat een goede trainer wijzer was geworden van wat hij aan zou treffen en daarmee aan het werk was gegaan. Een half jaar Jol leert ons dat het nog exact het zelfde is behalve dat we nu in december al de titel hebben vergooid.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 6:37 pm

Ermee aan het werk gaan, betekent niet dat alles in een keer top gaat. Jol heeft geen toverstokje.
Vind je de verdediging dan niet beter dan vorig jaar? Vind je niet dat er nu veel meer een team staat? De meeste spelers vind ik beter geworden, alleen dat wordt wat versluierd door b.v. Anderlecht thuis. Maar dit team is nog niet zo ver dat ze ook dit soort wedstrijden waar het nergens meer over gaat en het missen van basisspelers kunnen opvangen.
Ook ik schrik daar dan van "het zal toch weer niet waar zijn dat ze weer terug gaan vallen". Maar dit is de enige methode, oud vuil wegsnijden en de jeugd de kans geven. En dat leidt dus ook tot terugval van tijd tot tijd. Maar de trend is echt stijgend, maar nog lang niet stabiel genoeg. Helaas, want we zijn er zo aan toe. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 6:45 pm

Neefkens schreef:Conclusie is dus dat als je DVD's hebt bekeken dat er dan alles gewonnen wordt met super voetbal?
Wat een simplisme. :drecul.gif:
Kheb je gewaardschuwd .. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 29, 2009 6:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 6:48 pm

Zou JC dan toch gelijk hebben?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 6:48 pm

Neefkens schreef:Zou JC dan toch gelijk hebben?
Kheb je gewaarschuwd :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » di dec 29, 2009 6:52 pm

Waar is de wanprestatie gebleven?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 6:55 pm

Fietsen ... Ach .. in die post staan onwaarheden, die ik ( zou ik er de tijd voor nemen ) met beelden makkelijk zou kunnen weerleggen .. maar het posting-moeiheid-spook slaat bij me steeds vaker toe ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di dec 29, 2009 6:59 pm

Neefkens schreef:Ermee aan het werk gaan, betekent niet dat alles in een keer top gaat. Jol heeft geen toverstokje.
Vind je de verdediging dan niet beter dan vorig jaar? Vind je niet dat er nu veel meer een team staat? De meeste spelers vind ik beter geworden, alleen dat wordt wat versluierd door b.v. Anderlecht thuis. Maar dit team is nog niet zo ver dat ze ook dit soort wedstrijden waar het nergens meer over gaat en het missen van basisspelers kunnen opvangen.
Ook ik schrik daar dan van "het zal toch weer niet waar zijn dat ze weer terug gaan vallen". Maar dit is de enige methode, oud vuil wegsnijden en de jeugd de kans geven. En dat leidt dus ook tot terugval van tijd tot tijd. Maar de trend is echt stijgend, maar nog lang niet stabiel genoeg. Helaas, want we zijn er zo aan toe. :blush.gif:
Zelfs met dit materiaal moet je gewoon kampioen kunnen worden in de Nederlandse competitie. Europees voetbal interesseert met niet, zoalng we niet eens in eigen land iets presteren. De verdediging is nog net zo matig.. dat de spelers iets meer hun taak uitvoeren veranderd daar niks aan. Noem eens wat spelers die onder Jol beter zijn geworden? Ik kan er niet een vinden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » di dec 29, 2009 7:01 pm

999 schreef:Fietsen ... Ach .. in die post staan onwaarheden, die ik ( zou ik er de tijd voor nemen ) met beelden makkelijk zou kunnen weerleggen .. maar het posting-moeiheid-spook slaat bij me steeds vaker toe ..
Ah gut.. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 7:08 pm

.. Das een nieuw record voor je ... :frank.gif: Gefeliciteerd ..

Plaats reactie