De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Arthur

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 10:48 pm

Zeux schreef:
brigade zuid schreef:Maar zo'n Ten Have is toch gewoon een NSB'er, ja de duivel zelf zoals Wizard W terecht zegt als ie in de uitzending van Studio Voetbal opbelt om te zeggen dat Cruyff dat toch echt gezegd heeft.. bah die man is echt doodeng.
Voorlopig is nog niet duidelijk dat hij het niet heeft gezegd. Cruijff is er op zijn best mistig over.
Vind ik niet, want hij ontkent het niet. Hij geeft alleen wel aan dat hij volledig uit zijn context is getrokken (zie ook mijn vorige post).

Een transcript zou inderdaad een goede oplossing zijn, hoewel je dan nog niet ziet op welke toon iets gezegd is. Ze hebben toch ook geluidsopnames?

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 10:49 pm

InnerHarbour schreef:Een duidelijke en heldere uitleg van Cruijff en Derksen. Die achterbakse doorgeleerde professor staat wederom voor lul.
Van Cruijff wel. Derksen was walgelijk en was onnodig schofferend naar Davids, tot op het racistische af.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 10:50 pm

Daar zal de gemmiddelde VI-kijker niet mee zitten.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 10:52 pm

Overigens ook hulde voor Davids' bericht van vanavond. Ik geloof hem ook dat hij geen spelletjes speelde zondag met zijn opmerking. Van Ten Have geloof ik dat niet, die heeft gebruik gemaakt van de situatie die ontstond na dat interview.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 10:53 pm

Jabu schreef:Daar zal de gemmiddelde VI-kijker niet mee zitten.
Ik zat met kromme tenen te kijken in de angst dat dat het beste verweer was dat zou komen.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 10:53 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef:
brigade zuid schreef:Maar zo'n Ten Have is toch gewoon een NSB'er, ja de duivel zelf zoals Wizard W terecht zegt als ie in de uitzending van Studio Voetbal opbelt om te zeggen dat Cruyff dat toch echt gezegd heeft.. bah die man is echt doodeng.
Voorlopig is nog niet duidelijk dat hij het niet heeft gezegd. Cruijff is er op zijn best mistig over.
Vind ik niet, want hij ontkent het niet. Hij geeft alleen wel aan dat hij volledig uit zijn context is getrokken (zie ook mijn vorige post).

Een transcript zou inderdaad een goede oplossing zijn, hoewel je dan nog niet ziet op welke toon iets gezegd is. Ze hebben toch ook geluidsopnames?
Tapes zou nog beter zijn.

Wat ook zou helpen, is als Cruijff een keer over zijn eigen schaduw heen zou springen en gewoon zijn excuses aan zou bieden.

Vergeet ook niet dat Cruijff (en zijn supporters) er de afgelopen dagen alles, maar dan ook alles, aan hebben gedaan om Davids te kleineren en af te zeiken. Bij P&W werd hij door Cruijff nog neerbuigend als 'stagiair die nog niks weet' weggezet. En nu ineens zou hij voor Cruijff de grote man zijn die op De Toekomst de 'zwarte' jongens moet behouden? Terwijl Jonk (met Cruijffs zegen!) Davids de toegang tot De Toekomst heeft ontzegd.

Ik ben erg benieuwd naar de toon en context van dat gesprek toen en hoe 'respectvol' (want zo doet hij het nu voorkomen) Cruijff over Davids praatte.

Je begrijpt: ik heb mijn twijfels.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 10:55 pm

De twijfels begrijp ik best, maar ik ben er wel van overtuigd geraakt dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij zondag werd opgediend.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 10:58 pm

Maar ondertussen blijft de RvC de strontkar over zich heen krijgen door de agressieve supporters en het Cruijff-kamp.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 11:01 pm

Arthur schreef:
Ik zat met kromme tenen te kijken in de angst dat dat het beste verweer was dat zou komen.
Waar keek je met kromme tenen naar? Naar het verweer van Derksen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 21, 2011 11:04 pm

Zeux schreef:Maar ondertussen blijft de RvC de strontkar over zich heen krijgen door de agressieve supporters en het Cruijff-kamp.
Kom, kom. De RvC rukt zelf ook uit met de strontkar.

Ben benieuwd wat Blind vandaag heeft gedaan. Het is mij een compleet raadsel wat zijn functiepakket nu inhoudt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 21, 2011 11:04 pm

Zeux schreef:Maar ondertussen blijft de RvC de strontkar over zich heen krijgen door de agressieve supporters en het Cruijff-kamp.
Andersom gebeurd in kwadraad exact hetzelfde.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 11:07 pm

Jabu schreef:
Arthur schreef:
Waar keek je met kromme tenen naar? Naar het verweer van Derksen?
Ja, hij speelde het puur op de man en kwam met geen enkel goed punt. Pas toen Cruijff aan de telefoon kwam ging het ergens over.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 11:09 pm

Derksen vertelde hetzelfde als Cruijff alleen niet zo langDie Davids is een rat van de eerste orde
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma nov 21, 2011 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 11:10 pm

InnerHarbour schreef:Derksen vertelde hetzelfde als Cruijff alleen niet zo lang
Helemaal niet. Cruijff legde het verband tussen zijn opmerking en de functie van Davids. Derksen riep maar wat.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 11:12 pm

De Groot die nu in P&W het verwijt maakt dat mensen 'structureel zwart worden gemaakt'. De gotspe. En waar is hij zelf nu mee bezig?

Wel interessant. Cruijff is blijkbaar wel geschrokken van de onthulling van Davids, want 'ineens' moeten nu alle kaarten op Ten Have en gaan ze proberen Davids tot slachtoffer te maken.
Laatst gewijzigd door zeux op ma nov 21, 2011 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 11:14 pm

Arthur schreef:
Helemaal niet. Cruijff legde het verband tussen zijn opmerking en de functie van Davids. Derksen riep maar wat.
Gewoon niet waar wat je zegt ook Derksen legde dat verband door aan te halen dat Rijkaard in het overleg van die topspelers op de toekomst aangaf dat er iemand nodig was die de niet blanke Nederlanders begreep hun cultuur.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 11:15 pm

Ik kijk zelf niet hoor, maar waarom moet zo'n De Groot nou weer op tv Cruijff gaan zitten verdedigen? Zoals vanavond bleek kan hij dat prima zelf en dit soort types maakt het regelmatig alleen maar erger.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 21, 2011 11:16 pm

InnerHarbour schreef:
Arthur schreef:
Gewoon niet waar wat je zegt ook Derksen legde dat verband door aan te halen dat Rijkaard in het overleg van die topspelers op de toekomst aangaf dat er iemand nodig was die de niet blanke Nederlanders begreep hun cultuur.
Dan zal ik wel even afgeleid zijn geweest, want ik hoorde dat voor het eerst van Cruijff.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 21, 2011 11:19 pm

Arthur schreef:Ik kijk zelf niet hoor, maar waarom moet zo'n De Groot nou weer op tv Cruijff gaan zitten verdedigen? Zoals vanavond bleek kan hij dat prima zelf en dit soort types maakt het regelmatig alleen maar erger.
Ik denk dat de Groot op TV eerder negatief uitpakt voor Cruijff :excited.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 11:20 pm

Zeux schreef:De Groot die nu in P&W het verwijt maakt dat mensen 'structureel zwart worden gemaakt'. De gotspe. En waar is hij zelf nu mee bezig?
Ik neem aan dat hij wel op die hypocrisie gewezen werd?

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 11:22 pm

Jabu schreef:
Zeux schreef:De Groot die nu in P&W het verwijt maakt dat mensen 'structureel zwart worden gemaakt'. De gotspe. En waar is hij zelf nu mee bezig?
Wat denk je zelf?

CdE

Bericht door CdE » ma nov 21, 2011 11:28 pm

Arthur schreef:Ik kijk zelf niet hoor, maar waarom moet zo'n De Groot nou weer op tv Cruijff gaan zitten verdedigen? Zoals vanavond bleek kan hij dat prima zelf en dit soort types maakt het regelmatig alleen maar erger.
Ik had hem, ondanks De Groot, toch weer aanstaan. :blush.gif:

Belangrijke punten:

- Kans dat Cruijff en Van Gaal gaan samenwerken volgens hem bijzonder klein.
- Hij denkt dat als de normale leden zouden stemmen Cruijff een ruime meerderheid zou hebben, bij de 24 leden van de ledenraad verwacht hij een minderheid voor Cruijff.
- Hij kwam met een quote van Been jr die op zijn beurt weer Ten Have citeerde. Kan me de letterlijke woorden niet meer herinneren maar het was iets in de trant van; de opmerking van Cruijff was totaal onbelangrijk en in de context niét erg. Davids had er ook geen problemen mee gehad. (Dit was dus wat Ten Have destijds gezegd zou hebben over het incident volgens Been jr.)

jabu

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 11:31 pm

Zeux schreef:
Jabu schreef:
Wat denk je zelf?
Waarschijnlijk niet. Dat is dan ook waar ik mij nog meer aan stoor. Zo'n De Groot mag best zijn onzinnige riedeltje afsteken, maar van een beetje journalist verwacht ik dan wel dat hij hen er op wijst dat hij onzin uitslaat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 22, 2011 1:16 am

Pfffff ik ben gesloopt. Zondagavond na Studio Voetbal was ik knap chagrijnig, heeft nog een tijd geduurd voor ik in m'n nest lag. Vanochtend om 7:05 uur er weer uit, richting werk en 3 kranten meegepakt in het OV. Zag in 2 stuks nog een foto van m'n eigen koppie op de tribune van de Arena. Drukke dag gehad en me tussendoor toch laten verleiden om inhoudelijk op quotes van GangstaRiB en Le T. in te gaan... alsof het nut heeft. Rond het middaguur in een lunchroom even het AD en de Telegraaf doorgescreend, moe word je daarvan.

Vanavond begon bij thuiskomst het circus weer, het 6 uur journaal was net klaar, 1 Vandaag was natuurlijk gezeik en bij het Sportjournaal zag je naast een vermoorde honkballer een 1/4e persconferentie van FdB. Daarna was het overal weer raak, De Wereld Draait Door, VI, zelfs bij Life After Football van Regi Blinker uit Delluft vervulde Keje Molenaar omtrent dit onderwerp een hoofdrol. Nieuwsuur maar overgeslagen want ter ontspanning een half uurtje Diego Maradona zitten kijken en daarna Pauw & Witteman. Pffff ik hoop dat ik mezelf straks in bed weet te duwen, want als ik de herhaling van het PowNieuws ook nog mee ga pakken mag ik mezelf wel een aantal dingen kwalijk gaan nemen...

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 22, 2011 2:01 am

Kaboem schreef:Wat een puinhoop.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie