Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » wo sep 20, 2023 5:59 pm

Frank schreef:Ik ga de twee snel lopende topics maar even een paar dagen mijden denk ik.

Zelfs al niet Ajax fan word ik hier al behoorlijk depressief van :smallgrin.gif:
Hier nog 1 AfbeeldingAfbeelding

Elkaar de depressie in lullen en heel hard proberen je gelijk te halen. Nare bedoeling zo nu en dan

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » do sep 21, 2023 9:25 am

Dubbel schreef:
wo sep 20, 2023 3:56 pm
LucaS schreef:
di sep 19, 2023 6:50 pm
En als het gaat over budget genereren, zijn drie cash cows hadden toezeggingen, en voor de rest heeft ie het fantastisch gedaan. Een ieder die had gezegd in april dat we 35 miljoen zouden krijgen voor bassie en daramy was weggehoond
En als iemand had gezegd dat we voor Bassie, Daramy, Klaassen en Tadic 35 miljoen zouden krijgen? En meer dan dat zouden betalen voor Medic, Akpom, Mannsverk en Mikautadze?
Dan had ik gezegd, doen, maar lijkt me niet haalbaar
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2023 12:08 am

Steijn is me ook iets te snel tevreden. Hij geeft twee keer een voorsprong uit handen, wint niet in eigen huis en krijgt er 3 om de oren (waarbij het natuurlijk een stuk erger had kunnen zijn. Hoezo ben je dan tevreden? Dit is geen VVV, maar Ajax.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door WP_Legend » vr sep 22, 2023 2:28 am

Gooit weer een speler voor de bus... deze keer Tahirovic! Het is maar goed dat ze geen Nederlands spreken!

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2023 6:41 am

Mr. Ajax schreef:
vr sep 22, 2023 12:08 am
Steijn is me ook iets te snel tevreden. Hij geeft twee keer een voorsprong uit handen, wint niet in eigen huis en krijgt er 3 om de oren (waarbij het natuurlijk een stuk erger had kunnen zijn. Hoezo ben je dan tevreden? Dit is geen VVV, maar Ajax.
Heel vreemd inderdaad. Iets te snel blij maar ergens snap ik het wel. Het zag er in ieder geval beter uit dan zondag.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2023 7:01 am

Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij ook echt wel heeft gezien dat er nog steeds een heleboel mis ging. Maar dat hij op zoek is naar lichtpuntjes en die ook noemt snap ik op zichzelf wel.

Maar dat hij nu weer kritisch is op een speler daar snap ik dan weer helemaal niets van. Kritisch zijn op personen doe je intern. Publiekelijk is het voor mij eigenlijk alleen acceptabel als een speler er bewust een potje van maakt. Nu was dit commentaar wel iets minder hard dan bij eerdere wedstrijden maar je verliest de spelersgroep gewoon in rap tempo als je zo werkt.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » vr sep 22, 2023 7:06 am

Steijn, Maduro en Bakatti met een videoscherm voor z'n snuit. En dan snap ik niet dat we bijna 90 minuten hebben gekeken naar een elftal dat compleet uit balans was. Veel te grote ruimtes en afstanden.... zien ze het niet? Maar als wij hier op AT het zien... dan zien zij het toch hopelijk ook?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 22, 2023 7:16 am

WP_Legend schreef:
vr sep 22, 2023 2:28 am
Gooit weer een speler voor de bus... deze keer Tahirovic! Het is maar goed dat ze geen Nederlands spreken!
Ja bizar he?
Terwijl daar niet het echte probleem zat. Hij kwam te zwemmen doordat de backs weg waren en taylor niet op tijd terug komt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 22, 2023 7:17 am

Mr. Ajax schreef:
vr sep 22, 2023 12:08 am
Steijn is me ook iets te snel tevreden. Hij geeft twee keer een voorsprong uit handen, wint niet in eigen huis en krijgt er 3 om de oren (waarbij het natuurlijk een stuk erger had kunnen zijn. Hoezo ben je dan tevreden? Dit is geen VVV, maar Ajax.
Deze man :drecul.gif:
Hij vierde het eerste doelpunt alsof hij zojuist de loterij had gewonnen.
Hij kan totaal niet met de druk omgaan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 22, 2023 7:43 am

25!!!! Schoten tegen in 1 wedstrijd volgens VIPRO, meer dan ooit in een pot onder Ten Hag. Het erge is dat er 0 reflectie is over de tactiek of positiespel. Bij Steijn is alles wat misgaat 'spelers die hun taak niet uit voerden' weg met deze Schreuder II. Onder Schreuder waren de spelers minder fit en gemotiveerd maar zelfs onder hem was er beter positiespel en dat was al knap waardeloos.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op vr sep 22, 2023 7:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 22, 2023 7:52 am

Dit is wel een echte, dikke misser van Mislintat.
Het aanstellen van Steijn.

Wat een ongelooflijke niksnut
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2023 8:07 am

WP_Legend schreef:
vr sep 22, 2023 2:28 am
Gooit weer een speler voor de bus... deze keer Tahirovic! Het is maar goed dat ze geen Nederlands spreken!
Dat ook inderdaad. Eikel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 22, 2023 8:17 am

Sosa haalt de achterlijn en geeft bal voor - langs eerste paal
Gaaei komt tot de kop van de 16 en slingert de bal naar 2de paal.

Dat kan je gewoon al ontdekken door die 7min YT filmpjes.

Dat betekent dus iets voor Brobbey en Bergwijn.
Komt Sosa op, trek je naar de eerste paal (brobbey)
Komt Gaaei op, snij je hard naar binnen voor de 2de paal. (Bergwijn)


Voetballers zijn luie wezens.
Zij moeten zich veel meer verdiepen in hun medespelers.
Zo'n Steijn moet dat ook gewoon aanbieden of ontdekken en benadrukken
Als je dat vergelijkt met bijv. een Dennis Rodman die uren beeldmateriaal van zijn eigen teamgenoten en tegenstanders bekeek. Puur om ze een stap voor te zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13858
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jinne » vr sep 22, 2023 8:34 am

Hoe kon Sparta zo hoog eindigen onder hem?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » vr sep 22, 2023 8:51 am

Verdedigen en voorin zoek maar lekker uit met prima spelers en sterke doelman.

Wat betreft die doelman...we hebben nergens te weinig gekregen, maar Gorter heeft er nu al 4 doorgelaten die een beetje keeper had gehad
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 22, 2023 8:52 am

Jinne schreef:
vr sep 22, 2023 8:34 am
Hoe kon Sparta zo hoog eindigen onder hem?
Relatief oude spekersgroep met paar grote talenten. Maar je ziet wel vaker dat bepaalde trainers ineens kunnen pieken als ze een paar leuke spelers hebben en een goede sfeer kunnen creeren. Willem Ii 5de onder Koster bijvoorbeeld. Goede sfeer een lopend elftal en een paar bovenmatig goede spelers doen al heel veel. John Van Den Brom 5de met ADO ook een goed voorbeeld. Jaap Stam die op een haar na promoveert met Reading naar de PL. Maar misschien wel het beste voorbeeld is Mario Been die met NEC europa haalt en doodleuk een poule met Tottenham, Udinese en Zagreb doorkomt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 22, 2023 8:54 am

LucaS schreef:
vr sep 22, 2023 8:51 am
Verdedigen en voorin zoek maar lekker uit met prima spelers en sterke doelman.

Wat betreft die doelman...we hebben nergens te weinig gekregen, maar Gorter heeft er nu al 4 doorgelaten die een beetje keeper had gehad
Overigens stond Steijn op basis van XG vorig seizoen een stuk lager op de ranglijst. Het heeft ook niet tegen gezeten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2023 9:12 am

Andriy Demchenko schreef:
vr sep 22, 2023 8:52 am
Jinne schreef:
vr sep 22, 2023 8:34 am
Hoe kon Sparta zo hoog eindigen onder hem?
Relatief oude spekersgroep met paar grote talenten. Maar je ziet wel vaker dat bepaalde trainers ineens kunnen pieken als ze een paar leuke spelers hebben en een goede sfeer kunnen creeren. Willem Ii 5de onder Koster bijvoorbeeld. Goede sfeer een lopend elftal en een paar bovenmatig goede spelers doen al heel veel. John Van Den Brom 5de met ADO ook een goed voorbeeld. Jaap Stam die op een haar na promoveert met Reading naar de PL. Maar misschien wel het beste voorbeeld is Mario Been die met NEC europa haalt en doodleuk een poule met Tottenham, Udinese en Zagreb doorkomt.
Precies. Het kan een keer gebeuren dat alles net goed in elkaar valt. Maar behalve vorig seizoen met Sparta heeft hebben zijn ploegen toch helemaal niks laten zien? En ook vorig jaar verloor Sparta twee keer van een van de slechtste Ajax ploegen in de clubgeschiedenis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7399
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » vr sep 22, 2023 9:53 am

Hij heeft het bij Sparta en VVV goed gedaan. Dat hij dat eerste jaar Sparta in de eredivisie hield was een mirakel. Daar verdiend hij echt wel de credits voor. Maar goed, bij Ajax wordt wat anders gevraagd. Of hij dat kan zal moeten blijken. Vooralsnog zien we weinig progressie in de restverdediging en zonder controle kan je geen wedstrijden winnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door mattie » vr sep 22, 2023 10:34 am

hij haalt een dikke .. naar de TD kijk wie er gisteren avond startte.. hoeveel aankopen stonden erin.. 4 en die konden / kunnen op de medewerking van Steijn rekenen.. Hij gooit bv die Noor en van de 2e divisie uit Frankrijk voor de leeuwen en die falen.. Hopla gelijk klaar.

ik vermoed dat dit met opzet plaatsvind. Puur mijn gevoel
Nu nog Vos erbij die het gisteren gewoon goed deed en je bent klaar.

Vermoedelijk zal wat je gisteren zag qua 11 niet veel meer veranderen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2023 10:50 am

mattie schreef:
vr sep 22, 2023 10:34 am
hij haalt een dikke .. naar de TD kijk wie er gisteren avond startte.. hoeveel aankopen stonden erin.. 4 en die konden / kunnen op de medewerking van Steijn rekenen.. Hij gooit bv die Noor en van de 2e divisie uit Frankrijk voor de leeuwen en die falen.. Hopla gelijk klaar.

ik vermoed dat dit met opzet plaatsvind. Puur mijn gevoel
Nu nog Vos erbij die het gisteren gewoon goed deed en je bent klaar.

Vermoedelijk zal wat je gisteren zag qua 11 niet veel meer veranderen
Ik vond het inbrengen van Vos ook wel een dikke fuck you naar Mislintat. Hij speelde overigens prima.

Overigens vind ik de manier van werken van Mislintat wel kwalijk hoor. Nog los van alle beschuldigingen is het natuurlijk echt wel handig als de nieuwe trainer het ziet zitten in de aankopen.

Bizar wat er afgelopen maanden is gebeurd bij Ajax. Ik vind deze zomer nog erger dan wat er vorige zomer gebeurde bij Ajax. Toen stond de trainer tenminste nog achter de aankopen.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » vr sep 22, 2023 10:53 am

In het Mislintat topic mag niemand kritiek leveren op de berichtgeving omtrent zijn handelen. Maar Steijn is een rat en saboteert de boel om aankopen juist wel en anderen juist niet op te stellen. Ook in deze topic moeten we ons bij de feiten houden. Dus ik vind het echt ongepast om zulke geruchten rond te slingeren.

Neemt overigens niet weg dat ik zorgen heb over de tactische know-how, want het is ren-je-rot voetbal als onder Van Basten.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 22, 2023 10:53 am

Trab schreef:
vr sep 22, 2023 9:53 am
Hij heeft het bij Sparta en VVV goed gedaan. Dat hij dat eerste jaar Sparta in de eredivisie hield was een mirakel. Daar verdiend hij echt wel de credits voor. Maar goed, bij Ajax wordt wat anders gevraagd. Of hij dat kan zal moeten blijken. Vooralsnog zien we weinig progressie in de restverdediging en zonder controle kan je geen wedstrijden winnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Steijn is prima geschikt voor de kleinere clubs, daar is het spel heel anders. Dan is de sfeer bewaken een groot goed. En dan kun je veredeld countervoetbal spelen en tegen de voorwaartsen zeggen 'hey als jullie de bal krijgen doe je ding" Maar dat werkt niet bij Ajax.
Wat ik mensen hier wil aanraden is om niet te gaan hopen op dingen die niet gaan komen zoals bv goed uitgedokterd positiespel. Steijn heeft nooit bewezen het te kunnen, en het wordt helemaal een probleem als hij zegt dat gisteten 'een goede wedstrijd' was.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 22, 2023 10:55 am

GangstaRiB schreef:
vr sep 22, 2023 10:53 am
In het Mislintat topic mag niemand kritiek leveren op de berichtgeving omtrent zijn handelen. Maar Steijn is een rat en saboteert de boel om aankopen juist wel en anderen juist niet op te stellen. Ook in deze topic moeten we ons bij de feiten houden. Dus ik vind het echt ongepast om zulke geruchten rond te slingeren.

Neemt overigens niet weg dat ik zorgen heb over de tactische know-how, want het is ren-je-rot voetbal als onder Van Basten.
Ik vind de manier hoe jij heel veel spelers al tot miskoop bombardeert dan weer heel goedkoop.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » vr sep 22, 2023 10:56 am

Heeft hij dat echt gezegd? Wow
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie