De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wizard_w » zo nov 20, 2011 3:33 pm

Ik heb igv een heel naar gevoel in m'n buik, dit doet mij pijn.

Ik weet wel dat de toekomst van Ajax op de TOEKOMST ligt en niet boven in de arena. Dus ik zeg sprokkel hout regel benzine er gaan sowiesow 4 rvc'tjs op de brandstapel. Want zo hoort het met veraders en leugenaars............ :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 3:33 pm

Cruijff gooit er allerlei suggestieve items tegenaan.

Zoals eerder gezegd gaat het alleen maar ego's en gelijk hebben, maar niet over Ajax. Het zal zo wel hetzelfde zijn bij de voorzitters en daarna de RvC.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo nov 20, 2011 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 3:34 pm

Uitgesteld? Waarom duurt dit nou weer zo lang? Is daar een heeeel goede reden voor?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 3:36 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:
999 schreef:Ben met mijn vrouw aan het stemmen ..
Stemmen? Op wat?
Wie er af moet wassen, staat me toch een afwas ...
Wat je moet doen is zeggen tegen je vrouw dat jij het regelt. Dan kom je met het idee om een 2de rangs vaatwasmachine aan te schaffen maar dat vindt ze dan niets. Dat hou je gewoon 4 maanden vol totdat je vrouw het zat is en zelf de beste vaatwasmachine die er is aanschaft (leertijd 7 maanden). Daar kun je dan weer stennis over gaan maken en je buren vragen welke vaatwasmachine het beste is.

1 tip, ik zou het niet op de spits drijven van 'de vaatwasmachine eruit of ik eruit!'. Je weet het nooit met die vrouwen ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Nicolai
Berichten: 302
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Nicolai » zo nov 20, 2011 3:37 pm

LucaS schreef:Nou begrijp ik van Molenaar dat ze hebben afgesproken niets te zeggen. En wie staat alles te vertellen? Juist ja..
Iets te voorbarig geweest. Zowel Cruijff als Ten Have mogen de media te woord staan om hun kant van hun verhaal te vertellen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo nov 20, 2011 3:37 pm

Het is heel simpel wat er moet gebeuren. De ledenraad moet gewoon de volledige RvC wegsturen. Dan zijn verraders als Ten Have, Davids, Römer en Olfers weg door de achterdeur. Tot nooit meer ziens!

Vervolgens formeren we een nieuwe RvC met Johan Cruijff er in.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 3:38 pm

Jöhnk schreef:Uitgesteld? Waarom duurt dit nou weer zo lang? Is daar een heeeel goede reden voor?
Cruijff niet verder met huidige rvc Ajax
Laatste update: 20 november 2011 15:34 info
AMSTERDAM - Johan Cruijff is niet van plan nog samen te werken met zijn collega's in de raad van commissarissen Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer.

Foto: ProShots
"De club moet nog beslissen. Juridisch kan dat nu nog niet. Het is in ieder geval zeker dat er niet samen verder gegaan wordt. Het is zij of ik", zegt Cruijff in een reactie.
De ledenraad van Ajax moet nu binnenkort in een stemming bepalen welke weg de club inslaat. Deze raad is bevoegd om de raad van commissarissen weg te sturen.
Kan juridisch niet, nu maar hopen dat de ledenraad die achterbakse doorgeleerde professor en zijn vazallen is de stront laten zakken.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 3:38 pm

Zeux schreef:Hele RvC dus weg!!!

Winnaar: Cruijff.
Wie gaat dan een nieuwe RvC bij elkaar zoeken om Cruijff te faciliteren? Molenaar maar weer?

Ik denk dat de ledenraad moet gaan kiezen tussen naast zonder bestuur ook zonder RvC zitten (of een RvC met alleen Cruijff), dan is de club dus vanuit Barcelona bestuurd en verder niet. Of moet kiezen een vervangende commissaris voor Cruijff te vinden. Ik denk dat dat feitelijk geen keuze is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » zo nov 20, 2011 3:39 pm

Ajaciedjuh schreef:Cruijff gooit er allerlei suggestieve items tegenaan.
Beste voorbeeld is dat hij het belachelijk vond dat niemand op de Toekomst wist dat er gesprekken waren met van Gaal, hij noemde het zelfs achterbaks. Hij had blijkbaar het
liefst een soort van volkstribunaal gehad.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 3:40 pm

Nicolai schreef:
LucaS schreef:Nou begrijp ik van Molenaar dat ze hebben afgesproken niets te zeggen. En wie staat alles te vertellen? Juist ja..
Iets te voorbarig geweest. Zowel Cruijff als Ten Have mogen de media te woord staan om hun kant van hun verhaal te vertellen.
Oeps dat vindt Lucas niet leuk. :hypocrite.gif:
YNWA

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » zo nov 20, 2011 3:40 pm

Raymon schreef:Wat je moet doen is zeggen tegen je vrouw dat jij het regelt. Dan kom je met het idee om een 2de rangs vaatwasmachine aan te schaffen maar dat vindt ze dan niets. Dat hou je gewoon 4 maanden vol totdat je vrouw het zat is en zelf de beste vaatwasmachine die er is aanschaft (leertijd 7 maanden). Daar kun je dan weer stennis over gaan maken en je buren vragen welke vaatwasmachine het beste is.

1 tip, ik zou het niet op de spits drijven van 'de vaatwasmachine eruit of ik eruit!'. Je weet het nooit met die vrouwen ;)
En dit werkte bij jou? :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo nov 20, 2011 3:41 pm

Le T. schreef:
Zeux schreef:Hele RvC dus weg!!!

Winnaar: Cruijff.
Wie gaat dan een nieuwe RvC bij elkaar zoeken om Cruijff te faciliteren? Molenaar maar weer?

Ik denk dat de ledenraad moet gaan kiezen tussen naast zonder bestuur ook zonder RvC zitten (of een RvC met alleen Cruijff), dan is de club dus vanuit Barcelona bestuurd en verder niet. Of moet kiezen een vervangende commissaris voor Cruijff te vinden. Ik denk dat dat feitelijk geen keuze is.
Er zijn heus wel 4 geschiktere personen te vinden dan deze 4 idioten. Edgar Davids kun je bijvoorbeeld door Edwin van der Sar vervangen, Römer door iemand die wel verstand van media heeft. Voor wie je Ten Have inwisselt maakt weinig uit, een grotere leugenaar zal je niet snel vinden en voor dat mokkel dat erbij zit vind je zo 400.000 anderen (als je beslist opnieuw een mokkel te nemen).

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » zo nov 20, 2011 3:43 pm

Cruijff schreef:Het is heel simpel wat er moet gebeuren. De ledenraad moet gewoon de volledige RvC wegsturen. Dan zijn verraders als Ten Have, Davids, Römer en Olfers weg door de achterdeur. Tot nooit meer ziens!

Vervolgens formeren we een nieuwe RvC met Johan Cruijff er in.
En dan zal blijken dat JC ook met hén weer niet kan samenwerken. Ook deze RvC was samengesteld door JC getrouwen zoals Molenaar. Ik hoor Molenaar bij VI nog zeggen dat ten Have een fantastische vent was. Maar ook die krijgt JC kapot.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 3:43 pm

InnerHarbour schreef:
Nicolai schreef:
LucaS schreef:Nou begrijp ik van Molenaar dat ze hebben afgesproken niets te zeggen. En wie staat alles te vertellen? Juist ja..
Iets te voorbarig geweest. Zowel Cruijff als Ten Have mogen de media te woord staan om hun kant van hun verhaal te vertellen.
Oeps dat vindt Lucas niet leuk. :hypocrite.gif:
Waarom zou ik dat niet leuk vinden?
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 3:44 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Zeux schreef:Hele RvC dus weg!!!

Winnaar: Cruijff.
Wie gaat dan een nieuwe RvC bij elkaar zoeken om Cruijff te faciliteren? Molenaar maar weer?

Ik denk dat de ledenraad moet gaan kiezen tussen naast zonder bestuur ook zonder RvC zitten (of een RvC met alleen Cruijff), dan is de club dus vanuit Barcelona bestuurd en verder niet. Of moet kiezen een vervangende commissaris voor Cruijff te vinden. Ik denk dat dat feitelijk geen keuze is.
Er zijn heus wel 4 geschiktere personen te vinden dan deze 4 idioten. Edgar Davids kun je bijvoorbeeld door Edwin van der Sar vervangen, Römer door iemand die wel verstand van media heeft. Voor wie je Ten Have inwisselt maakt weinig uit, een grotere leugenaar zal je niet snel vinden en voor dat mokkel dat erbij zit vind je zo 400.000 anderen (als je beslist opnieuw een mokkel te nemen).
Gezien jouw formidabele kennis van zaken, is zo'n baan niets voor jou? :drecul.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » zo nov 20, 2011 3:47 pm

rollermanskunk schreef:

Davids heeft het technische hart volledig afgefikt in zijn betoog. Davids is duidelijk de motor achter de coupe tegen Cruijff.

Ik heb wel goede hoop dat de ledenraad de RvC in december wegstuurt (er schijnt een dikke meerderheid te zijn). De vraag is alleen wanneer dit precies gaat duren en wie dit gaat coördineren aangezien Coronel niet meer van plan is dit nog te gaan doen.

Johan heb geduld het komt echt wel goed!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 3:47 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Zeux schreef:Hele RvC dus weg!!!

Winnaar: Cruijff.
Wie gaat dan een nieuwe RvC bij elkaar zoeken om Cruijff te faciliteren? Molenaar maar weer?

Ik denk dat de ledenraad moet gaan kiezen tussen naast zonder bestuur ook zonder RvC zitten (of een RvC met alleen Cruijff), dan is de club dus vanuit Barcelona bestuurd en verder niet. Of moet kiezen een vervangende commissaris voor Cruijff te vinden. Ik denk dat dat feitelijk geen keuze is.
Er zijn heus wel 4 geschiktere personen te vinden dan deze 4 idioten. Edgar Davids kun je bijvoorbeeld door Edwin van der Sar vervangen, Römer door iemand die wel verstand van media heeft. Voor wie je Ten Have inwisselt maakt weinig uit, een grotere leugenaar zal je niet snel vinden en voor dat mokkel dat erbij zit vind je zo 400.000 anderen (als je beslist opnieuw een mokkel te nemen).
Daarmee onderschat je het denk ik. Je zoekt immers mensen die slaafs Cruijff moeten faciliteren, dan de volledige verantwoordelijkheid voor diens 'beleid' willen dragen, ook privé-aansprakelijkheid in het geval van onbehoorlijk bestuur, terwijl ze ook nog bekwaam moeten zijn. Dat gaat doorgaans niet samen. Wat je zoekt zijn hele bijzonder mensen, en het zoeken gaat ook weer maanden duren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 3:48 pm

LucaS schreef:
Waarom zou ik dat niet leuk vinden?
Niet naar de bekende weg vragen Lucas.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 3:48 pm

Je lult dus uit je nek.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 3:50 pm

De persconferentie :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 3:50 pm

Neefkens schreef:
Ajaciedjuh schreef:Cruijff gooit er allerlei suggestieve items tegenaan.
Beste voorbeeld is dat hij het belachelijk vond dat niemand op de Toekomst wist dat er gesprekken waren met van Gaal, hij noemde het zelfs achterbaks. Hij had blijkbaar het
liefst een soort van volkstribunaal gehad.
Ik denk het ja.

Want denk het volgende scenario in:

- RvC-leden overwegen Van Gaal. Krachtige persoon, ton aan voetbalervaring, echt Ajax-verleden.
- Ze weten niet of hij wil. Moet dus verkend worden.
- Ze betrekken Cruijff vanaf de eerste minuut bij dit proces.
- Cruijff heeft bij de eerdere pogingen om tot een AD te komen bewezen dat hij er niet voor terugdeinst om De Telegraaf te gebruiken om processen te bewerken, vertragen danwel manipuleren.
- Cruijff kan het bloed van Van Gaal wel drinken.
- De kans dat hij meteen alle registers bij DeT. zou opentrekken als hij ook maar het gerucht hoorde dat Van Gaal in beeld was.
- Van Gaal zou dus een strontbak over zich heen krijgen, terwijl nog niets eens duidelijk was of hij überhaupt in beeld was. De kans was zeker aanwezig dat hij helemaal niets met de situatie te maken wilde hebben. Die strontbak was dan echter al - buiten zijn schuld en wil - over hem heen gegaan.
- Plus dat Cruijff een proces binnen de schoot van de RvC meteen vooraf zou hebben getorpedeerd (wat hij al vaker heeft gedaan). Is dat fair play?
Laatst gewijzigd door zeux op zo nov 20, 2011 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 3:50 pm

Welk denkend wezen stapt in een RvC om wel op het beleid afgerekend te worden, maar er niet over mee mag beslissen, want je mag alleen JC faciliteren?

Ik denk dat er verzorgingshuizen bezocht moeten worden (Is Ajax ook maatschappelijk bezig)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door WP_Legend » zo nov 20, 2011 3:51 pm

Misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom is iedereen nu opeens op de hand van Cruijff???

die gozer moet mijns inziens weer terug zijn hok in en zich lekker onder een Barcelona deken omdraaien!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 3:51 pm

@ Lucas. Nee het is duidelijk waarvoor je dat niet leuk vindt, iets wat ik dan weer leuk vind.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo nov 20, 2011 3:52 pm

Le T. schreef:Daarmee onderschat je het denk ik. Je zoekt immers mensen die slaafs Cruijff moeten faciliteren, dan de volledige verantwoordelijkheid voor diens 'beleid' willen dragen, ook privé-aansprakelijkheid in het geval van onbehoorlijk bestuur, terwijl ze ook nog bekwaam moeten zijn. Dat gaat doorgaans niet samen. Wat je zoekt zijn hele bijzonder mensen, en het zoeken gaat ook weer maanden duren.
Welnee, waarom zou Edwin van der Sar slaafs zijn aan Cruijff? En waarom denk je nog steeds dat Johan alleen met slaven om wil gaan? Hij debatteert juist graag met mensen als Van Basten, Van Hanegem en anderen die een beetje eigenwijs zijn. De mensen die in die RvC komen hoeven allemaal niet zo heel spannend te zijn qua karakter, verdiensten of CV. Als ze maar gezond verstand hebben en niet continu op een achterbakse manier rare acties bekokstoven zoals dit geintje met het zogenaamd aanstellen van Louis van Gaal.

Plaats reactie