Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 11:20 am

Ik zou de grootste talenten ruim baan geven. Gewoon bepalen: die en die zien we binnenkort terug in Ajax 1, die moeten klaargestoomd worden. Als je vindt dat Jozefzoon (ik noem maar iemand) er baat bij heeft om met Jong Ajax mee te doen en dat gaat ten koste van (laten we zeggen) Kennedy, dan moet dat maar. Anders heeft dat verhaal over de jeugd die zo belangrijk is zonder waarde.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 11:34 am

Ik dus ook. Alleen is het ook weer een risico om 5 dure spelers te laten wegrotten. Zeker als die spelers een dik salaris verdienen en nog een aantal jaar hier zitten. Ajax maakt verlies, moet daardoor steeds de beste spelers verkopen. Schiet je ook niet veel mee op.

Ik hoop dat Jol na de winterstop echt voor "zijn beleid" gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 12:20 pm

Waarom zit Castillion niet bij de selectie terwijl Cvitanich geen toekomst heeft bij Ajax? Hoe weinig vertrouwen heb je in de jeugd als je die pizzaboer als derde keeper koopt? Voorlopig zijn het vooral heel veel woorden en heel weinig daden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » wo dec 16, 2009 9:19 pm

Jöhnk schreef:Waarom zit Castillion niet bij de selectie terwijl Cvitanich geen toekomst heeft bij Ajax? Hoe weinig vertrouwen heb je in de jeugd als je die pizzaboer als derde keeper koopt? Voorlopig zijn het vooral heel veel woorden en heel weinig daden.
Ja Jol praat alleen met de media.. laat hem eens met spelers aan het werk gaan.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » do dec 17, 2009 12:33 am

Hebben we het nu over die Castillion die V-10 al lang geleden bij Ajax1 gehaald zou hebben? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 17, 2009 12:02 pm

Jöhnk schreef:Waarom zit Castillion niet bij de selectie terwijl Cvitanich geen toekomst heeft bij Ajax? Hoe weinig vertrouwen heb je in de jeugd als je die pizzaboer als derde keeper koopt? Voorlopig zijn het vooral heel veel woorden en heel weinig daden.
Mee eens. Jol roept heel hard dat de jeugd een kans moet krijgen, maar uit zijn daden blijkt vooralsnog niet dat hij er iets van meent. Hij is ook niet bepaald een idealistisch type, natuurlijk. Eigenlijk zit er iets tegenstrijdigs in: de prestatietrainer Jol aanstellen en dan roepen dat de jeugd ruim baan moet krijgen. Maar ja, dat kiezen voor de jeugd is natuurlijk een noodgreep, ik weet niet of ze het bij Ajax ook van harte willen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » vr dec 18, 2009 12:02 am

Zeg, dikke plofkop het wil nog niet echt lukken he..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » vr dec 18, 2009 12:21 am

Zit je er een beetje doorheen, BZ? :aai.gif:

Ik vind het jammer dat Ajax Sollied niet heeft aangesteld ipv Jol. Dan hadden we Ruiz zeker gehad, + die man is een garantie op prijzen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Starring » vr dec 18, 2009 1:39 am

Onzin, Jöhnk! Als er één man is die jeugdspelers niet (tijdig) door laten breken en laat door ontwikkelen middels een goede begeleiding, is het Sollied wel.

Wat Jol betreft, die heeft gezien ons financiële situatie eigenlijk geen keus meer, hij zal nu wel talentvolle jeugdspelers (ook met het oog op de toekomst) gaan 'moeten' inpassen. De huidige selectie bestaat louter uit middelmaat en subtopspelers. Dit seizoen niet snel doorselecteren, betekent volgend seizoen een vervolg van deze dramaserie, enzovoorts...
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 10:10 am

Tja, maar zo gaat het toch al jaren? Op het moment dat Suarez vertrekt, krijgt Jol tien miljoen. Daar kan hij weer een paar Pantelic'jes of Atoubaatjes voor halen.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » vr dec 18, 2009 2:53 pm

Eriksen mee naar zuid afrika

Martin Jol heeft bevestigd dat Christian Eriksen in de winterstop meegaat op trainingskamp naar Zuid-Afrika. De Deen staat te boek als groot talent en dat is ook Jol niet ontgaan, al wil hij de middenvelder rustig brengen.

Mentaal
De laatste tijd spreekt Jol veel over Eriksen, maar hij vindt het nog niet het juiste moment om hem op te nemen in zijn wedstrijdselectie. "Dat vind ik nog even tekort door de bocht," aldus Jol vrijdag op de persconferentie. "Maar hij gaat zeker mee naar Zuid-Afrika."

Eriksen heeft wel al verschillende keren meegetraind met de A-selectie. Jol wil alleen niet dat hij in zo'n wedstrijd als tegen Anderlecht (1-3 verlies) zijn debuut moet maken. "Dan is zo'n jonge jongen mentaal geknakt. Dat wil ik voorkomen."

Afhankelijk van het aantal overbodige spelers dat Ajax in de winterstop elders weet te slijten, wil Jol meer talenten aan het grote werk laten ruiken
Bron: Ajaxlife.nl
Hyun Jun Suk en Geoffrey Castillion opvolgers Cvitanich

Opvolgers Cvitanich staan klaarAjax heeft donderdag laten weten dat Cvitanich voor één jaar verhuurd wordt. De bezetting in de punt van de aanval is daardoor magertjes. Martin Jol gaf vrijdagmiddag aan dat jonge spelers het gat wat Cvitanich achterlaat opvullen. "Ik krijg een achttienjarige Koreaan erbij en heb de beschikking over Geoffrey Castillion." Ajaxlife.nl gaat er vanuit dat Jol doelt op Hyun Jun Suk. De Koreaan, die zichzelf aanbood bij Ajax, ontwikkelt zich de laatste tijd goed. Suarez kan ook in de punt van de aanval spelen. "Als Luis in de punt gaat spelen heb ik bij wijze van spreken zijn broer op rechts nodig." Het lijkt er dus op, dat Jol niet kiest voor de optie om Luis in de punt van de aanval te positioneren.
Bron: Ajaxlife.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 3:55 pm

Gewoon opzouten met die dikke Jol.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 4:01 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:12 pm

Zoals ik vorig jaar al heb geroepen.. Co Adriaanse!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:14 pm

Jol was toch aangesteld om de jeugdopleiding en de doorstroming te bevorderen? Dan moet hij die kans nu ook krijgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 4:18 pm

Tja, Jol werkt niet graag met de jeugd. Eigenlijk past hij niet bij het beleid dat uitgestippeld is.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:19 pm

Hmm, dat zou ik niet zo durven stellen. Lijkt me dat iedere trainer vooral met goede spelers wil werken, dus als er in de jeugd goede spelers lopen, dan zal Jol daar heus mee willen werken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 4:24 pm

Met de jeugd werken is een vak apart. Je hebt trainers die daar goed in zijn, je hebt trainers die daar niets mee hebben.

Jol gaat eindeloos door met Silva, Rommedahl, Kennedy, Oleguer, enz, terwijl die spelers geen toekomst hebben bij Ajax. Cvitanich bleef tot de laatste dag op de bank zitten en Silva was gisteren nog wissel, terwijl hij op het punt staat om Ajax te verlaten. Al die overbodige spelers moeten bovendien van Jol speelminuten maken in Jong Ajax, waardoor de doorstroming wordt geblokkeerd.

Ik zou zeggen: stippel en beleid uit en zoek daar de trainer bij. Dat doet Ajax dus niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » vr dec 18, 2009 4:25 pm

Tot nu toe kan ik het nog wel enigszins begrijpen (Ajax wil die spelers niet compleet uit de etalage halen, in de hoop er nog iets voor te vangen), maar na de winter wordt het cruciaal. Dan moet de splitsing tussen oude rommel en jeugdig nieuw elan echt zichtbaar worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:26 pm

Bertje schreef:Jol was toch aangesteld om de jeugdopleiding en de doorstroming te bevorderen? Dan moet hij die kans nu ook krijgen.
Waarom trekt hij in dat geval dan spelers als Atouba en Pantelic aan? Jol doet niks met jeugdspelers.. Hij loopt alleen maar te klagen dat hij niet kan investeren en dat hij opgezadeld zit met MvB aankopen. Daarnaast verkondigt hij wel dat de jeugdopleiding wel geweldig goed is (PR praatje) maar meneer maakt er geen gebruik van. Overigens laat hij daarmee gelijk blijken geen kennis van het niveau van de jeugdopleiding te hebben, want die is de laatste jaren echt niet meer goed te noemen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:33 pm

Enganche schreef:Tot nu toe kan ik het nog wel enigszins begrijpen (Ajax wil die spelers niet compleet uit de etalage halen, in de hoop er nog iets voor te vangen), maar na de winter wordt het cruciaal. Dan moet de splitsing tussen oude rommel en jeugdig nieuw elan echt zichtbaar worden.
Mee eens. Eerst saneren, dan investeren - dan wel door een speler aan te trekken, dan wel door een jeugdspeler de kans te geven. Hoe denk je dat Castillion zich voelt als hij nu een paar maanden de kans krijgt, maar sowieso in de zomer weer een stap terug mag doen omdat er flink met het geld voor Suárez gesmeten wordt? Als je een jeugdspeler brengt, dan moet je dat doen omdat je echt in hem gelooft. Kennelijk zijn jongens als Eriksen, Jozefzoon en Castillion er volgens Jol nu nog niet aan toe. Straks is Cvitanich weg, dus dan moet Jol Castillion wel (als reserve!) meenemen, maar dat is wat anders dan iemand in het diepe gooien omdat hij zogenaamd een groot talent is.

Bovenstaande staat verder los van slechte aankopen als Atouba. Maar niemand is foutloos. Lijkt me dan ook slimmer om Jol nog even de kans te geven. Hij is ook niet bepaald in een gespreid bedje terechtgekomen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:46 pm

Ik begrijp je Bertje, maar van Cvitanich is al sinds het begin van het seizoen afscheid genomen.. dat de transfer afketste ten spijt. Castillion bewijst de laatste 2 maanden zich gewoon erg goed te hebben ontwikkeld dan moet hij gewoon de plek op de bank van Cvitanich die soweiso niet meer aan spelen toe komt vervangen. Want gaat Pantelic eraf dan komt Suarez centraal te spelen. (Jol ziet niks in Dario) Met Castillion heb je een grote sterke speler die je in kan brengen.

Josefzoon is gewoon de beste vleugelspeler binnen de gehele club. De beste moeten gewoon spelen. Dan maar jongens als Kennedy en Rommedahl op de tribune. Deze hebben weinig gekost en de nog af te schrijven kosten zijn nihyl.

Eriksen is een ander verhaal.. hij speelt komt fysiek denk ik nog iets te kort, maar onze huidige middenvelders (de Jong, Aisatti) blinken ook niet uit van het fysieke en laten wekelijks te weinig zien. Donald die fysiek sterk is maakt er geen gebruik van. Waarom dan niet Eriksen brengen? Je weet in iedergeval dat je er een middenvelder heb die de bal makkelijk in het netje legt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:49 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik begrijp je Bertje, maar van Cvitanich is al sinds het begin van het seizoen afscheid genomen.. dat de transfer afketste ten spijt. Castillion bewijst de laatste 2 maanden zich gewoon erg goed te hebben ontwikkeld dan moet hij gewoon de plek op de bank van Cvitanich die soweiso niet meer aan spelen toe komt vervangen. Want gaat Pantelic eraf dan komt Suarez centraal te spelen. (Jol ziet niks in Dario) Met Castillion heb je een grote sterke speler die je in kan brengen.
Cvitanich was er de afgelopen maanden gewoon nog. Dat Ajax van hem af wilde doet er niets aan af dat er eerst een deal gesloten moest worden. Dan moet je zo'n jongen dus niet compleet buiten de markt plaatsen.
Josefzoon is gewoon de beste vleugelspeler binnen de gehele club. De beste moeten gewoon spelen. Dan maar jongens als Kennedy en Rommedahl op de tribune. Deze hebben weinig gekost en de nog af te schrijven kosten zijn nihyl.
Kan ik niet over oordelen, want ik heb Jozefzoon al meer dan een jaar geen hele wedstrijd meer zien spelen.
Eriksen is een ander verhaal.. hij speelt komt fysiek denk ik nog iets te kort, maar onze huidige middenvelders (de Jong, Aisatti) blinken ook niet uit van het fysieke en laten wekelijks te weinig zien. Donald die fysiek sterk is maakt er geen gebruik van. Waarom dan niet Eriksen brengen? Je weet in iedergeval dat je er een middenvelder heb die de bal makkelijk in het netje legt.
Ajax is de meest scorende ploeg van de Eredivisie. Scorend vermogen lijkt me niet het grootste mankement.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » vr dec 18, 2009 4:53 pm

D_skilled schreef:Hyun Jun Suk en Geoffrey Castillion opvolgers Cvitanich

Opvolgers Cvitanich staan klaarAjax heeft donderdag laten weten dat Cvitanich voor één jaar verhuurd wordt. De bezetting in de punt van de aanval is daardoor magertjes. Martin Jol gaf vrijdagmiddag aan dat jonge spelers het gat wat Cvitanich achterlaat opvullen. "Ik krijg een achttienjarige Koreaan erbij en heb de beschikking over Geoffrey Castillion." Ajaxlife.nl gaat er vanuit dat Jol doelt op Hyun Jun Suk. De Koreaan, die zichzelf aanbood bij Ajax, ontwikkelt zich de laatste tijd goed. Suarez kan ook in de punt van de aanval spelen. "Als Luis in de punt gaat spelen heb ik bij wijze van spreken zijn broer op rechts nodig." Het lijkt er dus op, dat Jol niet kiest voor de optie om Luis in de punt van de aanval te positioneren.
Bron: Ajaxlife.nl[/quote]

Waar was hij dan gisteren? Jol heeft mooie praatjes, maar ik zie er weinig van.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 4:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie