Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 17, 2023 5:57 pm

Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 5:53 pm
Wat een domme redenering. Waarom waren alle tweede ballen voor Twente? Omdat de afstanden te groot waren. Dat heeft wel degelijk met tactiek te maken.
Natuurlijk heeft het met tactiek te maken. Akpom die geen idee heeft of ie nou rechtsbuiten, spits of 10 staat. Hoe moet je dan überhaupt druk zetten?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 17, 2023 5:59 pm

Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 5:53 pm
Wat een domme redenering. Waarom waren alle tweede ballen voor Twente? Omdat de afstanden te groot waren. Dat heeft wel degelijk met tactiek te maken.
Dat is het probleem, hij weet niet beter. Zoals Maslow ooit zei if your only tool is a hamer you treat every problem like a nail. Dat is Steijn, alles gerelateerd aan inzet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » zo sep 17, 2023 6:07 pm

Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 5:45 pm
Volgens Steijn lag het niet aan de tactiek maar ging het om scherp zijn, je best doen etc.

Echt waar?

Ik denk dat de gevestigde orde van Ajax (Wijntjes, Brobbey, enz) 'dat lulletje van Sparta' totaal niet serieus nemen. Marcel Keizer déjà vu.
Wat ik hoorde.was dat Steijn zei dat taktiek allemaal.niet zo heel veel uitmaakt als dienamdere zaken in orde zijn. Maar ik luisterde met half oor dus ik hoop dat ik het verkeerd hoorde
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 17, 2023 6:19 pm

LucaS schreef:
zo sep 17, 2023 6:07 pm
Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 5:45 pm
Volgens Steijn lag het niet aan de tactiek maar ging het om scherp zijn, je best doen etc.

Echt waar?

Ik denk dat de gevestigde orde van Ajax (Wijntjes, Brobbey, enz) 'dat lulletje van Sparta' totaal niet serieus nemen. Marcel Keizer déjà vu.
Wat ik hoorde.was dat Steijn zei dat taktiek allemaal.niet zo heel veel uitmaakt als dienamdere zaken in orde zijn. Maar ik luisterde met half oor dus ik hoop dat ik het verkeerd hoorde
Dat zei hij exact zo in dat radio interview ja, je hoorde het niet verkeerd. Mijn oren klapperden ervan, in alles geen Ahax coach.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » zo sep 17, 2023 6:21 pm

In alles geen coach dan, op zijn hoogst motivator
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 17, 2023 6:21 pm

Peter schreef:Hij kwam Slot tegen op het vliegveld, want ook hij zat op Ibiza.

Steijn haalt de kerst niet. Elftal speelt zonder idee en je ziet in niks dat er wordt gewerkt aan automatismen. Hij zei het ook letterlijk hè. “Eens zien wie we donderdag weer in het veld sturen”.
Het is maar de vraag of hij oktober haalt.

Yopii
Berichten: 18836
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2023 6:34 pm

Hij liet weer zijn spelers vallen: het lag aan hen. Dat kost een trainer de steun van de kleedkamer.

Een maandje LVG en de wereld ziet er heel anders uit. Spelers moeten weten wat ze moeten doen. Ze proberen het wel, maar ze hebben geen idee wat ze proberen. Dan zien zelfs goede spelers er belabberd uit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » zo sep 17, 2023 6:35 pm

Normaal gezien zal Mislintat hem er niet zo snel uitgooien. De keuze voor Steijn was best opmerkelijk, dan zul je daar bij voorkeur niet al te snel op willen terugkeren. Zeker omdat Mislintat ook heeft gezegd dat het tijd zal kosten.

Maar ik hoor Steijn meer dan eens afstand nemen. We hadden al de uitspraak over de aankopen. En na deze wedstrijd had ik ook niet echt het idee dat hij samen met het elftal ten onder wilde gaan. Misschien heb ik het in de teleurstelling van het moment wat te scherp opgevat maar ik hoorde hem tot twee of drie keer toe vertellen dat hij nog had gezegd wat ze moesten doen.

We zitten dan dus in de modus dat de TD verkeerde spelers heeft gekocht en dat die spelers ook nog eens niet naar hem luisteren. Dat is niet echt wat ik wil horen van een trainer die zijn elftal ontzettend slecht laat presteren.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18836
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2023 6:41 pm

Al die journalisten wilden toch zo graag een Nederlandse trainer? Steijn kon zo leuk babbelen ook.

Ik zou toch naar de tactische vaardigheden van een coach kijken, en ook naar zijn overwicht. Daar is de DD de mist in gegaan.

Een trainer moet zijn spelers beschermen. Elke goede coach doet dat. Het is simpel: de trainer is eindverantwoordelijk.

Ik ben het dus ook totaal niet eens met Steijn. Hoe moet je duels winnen als je niet in de duels komt? Er lag veel te veel ruimte. Dan word je simpel uitgespeeld. De ruimtes klein maken bij balverlies is een tactische kwestie, dat heeft weinig met inzet te maken.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 17, 2023 7:15 pm

Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 6:34 pm
Hij liet weer zijn spelers vallen: het lag aan hen. Dat kost een trainer de steun van de kleedkamer.

Een maandje LVG en de wereld ziet er heel anders uit. Spelers moeten weten wat ze moeten doen. Ze proberen het wel, maar ze hebben geen idee wat ze proberen. Dan zien zelfs goede spelers er belabberd uit.
Precies.

En hij gaat maar door met de schuld bij vooral iedereen behalve zichzelf te leggen. Marcel Keizer was er een mastermind bij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » zo sep 17, 2023 7:15 pm

Iemand die een topic over zijn opvolger wil openen? Eventueel met een poll erbij.

Wie denken we?

LvG?
EtH?
Knutsen?
Duitser?

Ik ben er klaar voor. Deze man ziet het niet. Als je na zo'n wedstrijd begint over scherpte etc dan heb je geen benul. Is de kleedkamer inmiddels ook wel kwijt lijkt me, als hij die ooit al had.

Is precies de prutser gebleken die we allemaal al dachten ten tijde van zijn aanstelling. Jammer. Eerste grote fout van Mislintat.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 17, 2023 7:26 pm

De Dominee schreef:
zo sep 17, 2023 7:15 pm
Iemand die een topic over zijn opvolger wil openen? Eventueel met een poll erbij.

Wie denken we?

LvG?
EtH?
Knutsen?
Duitser?

Ik ben er klaar voor. Deze man ziet het niet. Als je na zo'n wedstrijd begint over scherpte etc dan heb je geen benul. Is de kleedkamer inmiddels ook wel kwijt lijkt me, als hij die ooit al had.

Is precies de prutser gebleken die we allemaal al dachten ten tijde van zijn aanstelling. Jammer. Eerste grote fout van Mislintat.
Lowie als tijdelijke oplossing zou op zich top zijn, maar ik denk niet dat het schip groot genoeg is voor hem en voor Sven. Knutsen zou interessant kunnen zijn, alleen is dat ook een gok, terwijl we nu juist stabiliteit en zekerheid (voor zover dat mogelijk is) nodig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » zo sep 17, 2023 8:37 pm

Marillion schreef:Normaal gezien zal Mislintat hem er niet zo snel uitgooien. De keuze voor Steijn was best opmerkelijk, dan zul je daar bij voorkeur niet al te snel op willen terugkeren. Zeker omdat Mislintat ook heeft gezegd dat het tijd zal kosten.

Maar ik hoor Steijn meer dan eens afstand nemen. We hadden al de uitspraak over de aankopen. En na deze wedstrijd had ik ook niet echt het idee dat hij samen met het elftal ten onder wilde gaan. Misschien heb ik het in de teleurstelling van het moment wat te scherp opgevat maar ik hoorde hem tot twee of drie keer toe vertellen dat hij nog had gezegd wat ze moesten doen.

We zitten dan dus in de modus dat de TD verkeerde spelers heeft gekocht en dat die spelers ook nog eens niet naar hem luisteren. Dat is niet echt wat ik wil horen van een trainer die zijn elftal ontzettend slecht laat presteren.
Ja hij zei ‘als iemand weet hoe Twente speelt ben ik het wel’. Was allemaal bekend dat Vlap naar binnen komt. Daarom was ie met twee zessen begonnen. ‘Maar als niemand hem dan oppakt’. Dit is echt verbijsterend hoor. Geen greintje zelfkritiek. Niks is zijn schuld. Hij heeft het goed uitgelegd. Zit weer zijn straatje schoon te vegen, net als met de aankopen.
Bij ‘dit was het weekend’ lieten ze wat beelden zien hoe Ajax drukzette. 6 man op 1 lijn achterin en de voorste 4 die maar wat doen. Spelers van Twente stonden echt totaal maar dan ook totaal vrij. Maar dat zal hij vast ook wel goed uitgelegd hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Paul1985 » zo sep 17, 2023 8:49 pm

Als Steijn zoveel van Twente weet, zou hij misschien eens moeten kijken hoe het druk zetten bij ons werkt. Is nog iets hoger dan afgelopen seizoen. Weet ook wel dat wij zeker niet de beste spelers hebben, maar vind wel dat wij veel verder ontwikkeld zijn als team. Over het algemeen kloppen de onderlinge afstanden op het veld waardoor het drukzetten vaak ook goed verloopt.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo sep 17, 2023 9:02 pm

Paul1985 schreef:
zo sep 17, 2023 8:49 pm
Als Steijn zoveel van Twente weet, zou hij misschien eens moeten kijken hoe het druk zetten bij ons werkt. Is nog iets hoger dan afgelopen seizoen. Weet ook wel dat wij zeker niet de beste spelers hebben, maar vind wel dat wij veel verder ontwikkeld zijn als team. Over het algemeen kloppen de onderlinge afstanden op het veld waardoor het drukzetten vaak ook goed verloopt.
Zeker. Twente speelt behoorlijk goed voetbal gezien de individuele kwaliteit van de spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Paul1985 » zo sep 17, 2023 9:24 pm

Lionel schreef:
zo sep 17, 2023 9:02 pm
Paul1985 schreef:
zo sep 17, 2023 8:49 pm
Als Steijn zoveel van Twente weet, zou hij misschien eens moeten kijken hoe het druk zetten bij ons werkt. Is nog iets hoger dan afgelopen seizoen. Weet ook wel dat wij zeker niet de beste spelers hebben, maar vind wel dat wij veel verder ontwikkeld zijn als team. Over het algemeen kloppen de onderlinge afstanden op het veld waardoor het drukzetten vaak ook goed verloopt.
Zeker. Twente speelt behoorlijk goed voetbal gezien de individuele kwaliteit van de spelers.
Wat natuurlijk wel scheelt is dat wij tien spelers op konden stellen die er vorig jaar ook al waren. En een trainer hebben die vooral doorgaat op de ingeslagen weg en alleen wat details aanpast.
Ik hoop dat we weer bij de eerste 5 eindigen.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 18, 2023 7:04 am

Steijn voor of na Marseille weg?

Gooit gewoon weer 2 spelers voor de bus

‘Tahirovic en mannsverk deden hun taak niet, harder werken’

En bedankt coach!
Wat een minkukel en Sven staat nu wel onder druk na zo’n slechte zet, Steijn aanstellen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 18, 2023 8:12 am

Het project Steijn is mislukt, dat kan je na gisteren wel stellen.
De man heeft niet de capaciteiten om een topclub te trainen/coachen.

als je team zo beroerd uit de startblokken komt en er werkelijk niets te bekennen is van een tactiek, ligt dat echt niet aan de spelers.
je staat met minimaal 4 A-internationals op het veld tegenover Excelsior, Fortuna en nu Twente.

En in elk interview geeft hij aan dat het vooral zijn schuld niet is maar die van de spelers.
Dat kan echt niet!!!


Een beetje TD, flikkert Steijn er vandaag nog uit!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » ma sep 18, 2023 8:55 am

Bergwijn de band geven heeft niet geholpen. Bergwijn is een pseudo-vedette die te licht bevonden is voor de PL (geen schande), maar vervolgens hetzelfde geld krijgt om te acteren op een veel lager niveau. En dat maakt hem lui. Zelfde geldt voor Brobbey en Berghuis.

Alledrie hebben ze geen 'honger' meer. Automatisch doen ze een stapje minder. En dat zijn dat je 3 sterkhouders die de nieuwelingen op sleeptouw moet nemen....

Steijn heeft een onmogelijke taak. Maar is denk ik zelf ook te licht om het om te kunnen draaien.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Alexander » ma sep 18, 2023 9:00 am

Wat klets je nou over Brobbey? Speelde gisteren een prima pot en werkte hard. Berghuis speelde heel zwak, maar werkte wel hard. Ben zeker geen fan van die jongen, maar heb je die afstanden op het middenveld gezien gisteren? Al hadden we Frenkie nog gehad, dan was die ook verzopen. En ik zag Bergwijn gisteren in de laatste 2 minuten nog een sprint trekken om de corner eruit te halen. Die jongen is ook niet van kwade wil. Maar is natuurlijk heel veel, maar geen aanvoerder. Belachelijk dat hij die band heeft gekregen.

Buijtendijk 2.0
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jan 25, 2019 1:25 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Buijtendijk 2.0 » ma sep 18, 2023 9:05 am

Alexander schreef:
ma sep 18, 2023 9:00 am
Al hadden we Frenkie nog gehad, dan was die ook verzopen.
Vervang Frenkie door Mannsverk.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Toppie » ma sep 18, 2023 9:17 am

Het vreemde legioen is een te grote stap voor dit niveautje trainer Lichtenstein

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » ma sep 18, 2023 9:20 am

Alexander schreef:
ma sep 18, 2023 9:00 am
Wat klets je nou over Brobbey? Speelde gisteren een prima pot en werkte hard. Berghuis speelde heel zwak, maar werkte wel hard. Ben zeker geen fan van die jongen, maar heb je die afstanden op het middenveld gezien gisteren? Al hadden we Frenkie nog gehad, dan was die ook verzopen. En ik zag Bergwijn gisteren in de laatste 2 minuten nog een sprint trekken om de corner eruit te halen. Die jongen is ook niet van kwade wil. Maar is natuurlijk heel veel, maar geen aanvoerder. Belachelijk dat hij die band heeft gekregen.
Ja ik zag Brobbey weer veel fout doen. Voor zichzelf kiezen en veeeeeeel op de grond liggen.
Bergwijn nul impact.. mogen we iets verwachten van zo iemand aub?
Berghuis... had nooit veel inhoud, maar nu laat z'n traptechniek hem ook in de steek. Heb je geen reet aan.

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » ma sep 18, 2023 10:19 am

Alexander schreef:
ma sep 18, 2023 9:00 am
Wat klets je nou over Brobbey? Speelde gisteren een prima pot en werkte hard. Berghuis speelde heel zwak, maar werkte wel hard. Ben zeker geen fan van die jongen, maar heb je die afstanden op het middenveld gezien gisteren? Al hadden we Frenkie nog gehad, dan was die ook verzopen. En ik zag Bergwijn gisteren in de laatste 2 minuten nog een sprint trekken om de corner eruit te halen. Die jongen is ook niet van kwade wil. Maar is natuurlijk heel veel, maar geen aanvoerder. Belachelijk dat hij die band heeft gekregen.
Eens met Alexander, hoor. Aan Brobbey lag het gisteren niet. Wel mogen we meer verwachten van Bergwijn en Berghuis als ervaren spelers, vind ik. Als het niet loopt, moeten zij opstaan. Dat doen ze niet.

Steijn moet er als eerste uit. Als een goede trainer dan de selectie niet aan de praat krijgt, Mislintat erachteraan. Het is immers zijn selectie.

Bergwijn mag in de winterstop naar SA. Berghuis naar Antwerp. Almada en een rechtsbuiten halen, tenzij Godts / Misehouy hun kans hebben gegrepen tegen die tijd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 18, 2023 1:34 pm

Steijn's idee is om de backs bij druk zetten met rust te laten.
dus geen door dekkende backs van Ajax erop maar vrij laten.

kijk nu hoe kinderachtig eenvoudig Twente door Ajax heen slalomt.

en Kenneth heeft hier natuurlijk ook gewoon gelijk.
Ik ben bang dat ze Marseille en Feyenoord afwachten en dan pas aanpassingen maken (steijn weg)

https://www.youtube.com/watch?v=6dDeM34gDuY
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie