Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Beloki

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » vr mei 15, 2009 6:37 pm

Hmm, als hij assistent wordt zal wel een oud-ajacied worden. Een buitenlander/buitenstaander kiest niet uit zichzelf voor een Grim waar hij nog nooit van gehoord heeft.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

bryan

Bericht door bryan » vr mei 15, 2009 6:45 pm

Schijnt niet de beste keeperstrainer te zijn...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr mei 15, 2009 7:54 pm

(Gerucht) 'Wenger mogelijk naar Ajax'
vrijdag 15 mei, door luckyajax4ever, Mokum, 20:50u, www.soccernews.nl
Ajax is nadrukkelijk opzoek naar een nieuwe trainer. Volgens het Engelse dagblad The Times is zelfs Arséne Wenger in beeld bij de Amsterdammers. Wenger zit mogelijk op de schopstoel bij Arsenal nadat hij dit seizoen weer geen prijzen wist te bemachtigen.

De ervaren Fransman had eerder al eens aangegeven dat hij Ajax een mooie uitdaging zou vinden. De oefenmeester zou bij FC Twente-trainer Steve McClaren al informatie hebben ingewonnen over de Eredivisie en de cultuur in Nederland.

Toch lijkt het allerminst zeker dat de tacticus richting de hoofdstedelingen zal gaan. Wenger kreeg namelijk eerder al aanbiedingen van Real Madrid en was ook bij diverse andere topclubs in beeld. Ajax zou recentelijk bij de oud-trainer van onder meer AS Monaco en het Japanse Grampus Eight hebben aangeklopt voor een mogelijke trainersfunctie.

Technisch manager Danny Blind wil echter niet ingaan op de geruchten die zich momenteel afspelen. "We kunnen er momenteel niets over zeggen. We kijken naar de beste optie", aldus de op voetbaltechnisch gebied tijdelijke baas van Ajax.
Wat een grap.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 15, 2009 8:11 pm

Waarom? Wenger is in zijn trainersloopbaan geinspireerd door Ajax. En volgens mij is Arsenal een beetje op hem uitgekeken.
I think I lost my fucking headache

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 15, 2009 8:15 pm

Inderdaad. Het hoeft geen onzin te zijn. Als je enigzins rondkijkt op de engelse voetbalsites dan zie je dat Wenger onder grote druk staat. Het zal me niks verbazen als hij ontslag gaat nemen deze zomer.

Of dat ook betekent dat hij naar Ajax komt is heel wat anders. Ik zie hem eerder een jaar eruit stappen.
Tijd voor iets nieuws.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 15, 2009 8:24 pm

Wenger zou absoluut fantastisch zijn, dat zou echt meesterlijk zijn als ze daarmee komen. Ik kan het me alleen niet voorstellen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 15, 2009 8:58 pm

Wat een onvoorstelbare onzin wordt er geproduceerd door de zogenaamde voetbalnieuwssites. Nu wordt er weer geschreven over een artikel in the Times (niet de eerste de beste) dat Wenger linkt aan AJAX. Als je het artikel goed leest zie je echter geen enkele link tussen Wenger en AJAX.
Alleen heeft er in de publieksreacties iemand het volgende neergezet:
Wenger is candidate #1 to follow up Marco van Basten at Ajax.
Raoul, Alphen a/d Rijn, Netherlands
Misschien wel de "nieuwsredacteur" van een van de voetbalnieuwssites, soccernews of Ajax showtime? . :confused.gif:

Bron: http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 289940.ece

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 15, 2009 9:52 pm

Wenger? Ach!

Waar ik me wel zorgen om maak zijn zinnen als
Technisch manager Danny Blind wil echter niet ingaan op de geruchten die zich momenteel afspelen. "We kunnen er momenteel niets over zeggen. We kijken naar de beste optie", aldus de op voetbaltechnisch gebied tijdelijke baas van Ajax.
Hij was toch de uitvoerder, niet de TD of hoe je dat noemen moet bij Ajax? DB kijkt naar de beste optie?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 15, 2009 10:03 pm

Advocaat zegt ja tegen België

ROTTERDAM - Dick Advocaat is de nieuwe bondscoach van België. Eind deze maand tekent de 61-jarige Hagenaar een contract bij de Belgische voetbalbond als opvolger van de ontslagen René Vandereyken.

,,Als Zenit St. Petersburg daarmee akkoord gaat maak ik wel eerst het seizoen in Rusland af,’’ zei Advocaat vrijdag voor de Vlaamse televisie.

,,Ik ben op een leeftijd dat ik niet meer zeven dagen in de week bij een club wil werken. Ik ga een andere invulling aan mijn leven geven. Voor het geld hoef ik het niet te doen. Met alle respect, als bondscoach van België verdien ik vergeleken met Zenit niets. Ik kan echter niet stilzitten. België heeft een jonge talentvolle lichting. Het is een uitdaging met die ploeg te werken.’’

Advocaat heeft met de Belgische voetbalbond de afspraak gemaakt dat hij eind mei duidelijkheid verschaft.
www.sportwereld.nl

Mocht hij nog in beeld zijn...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 15, 2009 10:10 pm

Aristides schreef:Wenger? Ach!

Hij was toch de uitvoerder, niet de TD of hoe je dat noemen moet bij Ajax? DB kijkt naar de beste optie?
Nee, we kijken naar de beste optie, staat er. Ik neem aan dat Blind ook meepraat. Zijn taak is in de loop van het jaar ook wel iets uitgebreid.
I think I lost my fucking headache

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 15, 2009 11:09 pm

Neefkens schreef:Wat een onvoorstelbare onzin wordt er geproduceerd door de zogenaamde voetbalnieuwssites. Nu wordt er weer geschreven over een artikel in the Times (niet de eerste de beste) dat Wenger linkt aan AJAX. Als je het artikel goed leest zie je echter geen enkele link tussen Wenger en AJAX.
Alleen heeft er in de publieksreacties iemand het volgende neergezet:
Wenger is candidate #1 to follow up Marco van Basten at Ajax.
Raoul, Alphen a/d Rijn, Netherlands
Misschien wel de "nieuwsredacteur" van een van de voetbalnieuwssites, soccernews of Ajax showtime? . :confused.gif:

Bron: http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 289940.ece
Beetje vreemd idd, maar ze hadden het er in Voetbal Insite afgelopen maandag toch ook over? Dat er een gerucht ging (nog voor deze dus), maar dat werd al gauw in de prullenbak der fabeltjes gegooid. Ik acht de kans op Wenger eigenlijk ook niet aanwezig dus daar moeten we niet al te veel aandacht aan besteden.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 15, 2009 11:14 pm

LucaS schreef:Waarom? Wenger is in zijn trainersloopbaan geinspireerd door Ajax. En volgens mij is Arsenal een beetje op hem uitgekeken.
Zeg nou zelf, die man is Arsenal meubilair, werkt daar al jaren. Als hij opstapt zal hij dat niet zomaar eventjes doen, hij heeft Arsenal gebracht waar naar het de laatste jaren staat. Alsof hij door wat druk dan zomaar zou zeggen ok ik stap op. En al zou hij dat doen, dan zou dat denk ik een best heftige move zijn in zijn carriére en is de kans vele malen groter dat hij of stopt of er een tijd uitgaat. Bovendien staat het niet in het artikel van de Times (lekker nagecheckt weer van al die nieuwsredacteuren op die sites), maar is het een artikel waarin staat dat Wenger onder grote druk staat en reageert er een of andere kwibus uit Nederland dat Wenger de #1 kandidaat is om Van Basten op te volgen bij Ajax. Dat is wel erg gemakkelijk. Bovendien wil ik zelf geen enkel sprankje hoop houden op dit soort namen, want ik ga die teleurstelling niet hard slikken als Adrie Koster wordt aangesteld ofzo. En dat kunnen we met zijn allen beter maar doen, elkaar opfokken met dit soort namen en er een kans aangeven heeft weinig zin..

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 15, 2009 11:15 pm

Ehm nee, er staat "we" kijken naar de beste optie. Ik neem aan dat DB ook meedenkt, maar in principe kan de persvoorlichter ook het woordje "we" in de mond nemen omdat hij bij Ajax in dienst is. Tjonge jonge, als je je al zorgen moet maken over zulke zinnen en die gaat ontleden tot een negatief iets zal het nooit wat worden.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 15, 2009 11:28 pm

Daniel_vT schreef:

Ehm nee, er staat "we" kijken naar de beste optie. Ik neem aan dat DB ook meedenkt, maar in principe kan de persvoorlichter ook het woordje "we" in de mond nemen omdat hij bij Ajax in dienst is. Tjonge jonge, als je je al zorgen moet maken over zulke zinnen en die gaat ontleden tot een negatief iets zal het nooit wat worden.
Dat laatste vrees ik ook als DB mee gaat denken. Wie wil wel trainer van Ajax worden? Ik hoop maar dat "maakt niet uit wie" met een "klasbak" komt, maakt mij niet waar vandaan, maar na Wouters, Blind en MvB weet ik dat Ajax er ook volkomen naast kan zitten. Moeten we weer een jaar bouwen, wachten, in de winterstop de achtervolging in gaan zetten en na een jaar de falende trainer te ontslaan?

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 15, 2009 11:30 pm

Absoluut niet, ik vrees ook een Ernie Brandts die uiteindelijk wordt aangesteld hoor. Alleen denk ik dat het ook niet echt op schiet als we nu bij elk interview of persbericht op elke slak zout gaan leggen..

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 15, 2009 11:34 pm

Daniel_vT schreef:Absoluut niet, ik vrees ook een Ernie Brandts die uiteindelijk wordt aangesteld hoor. Alleen denk ik dat het ook niet echt op schiet als we nu bij elk interview of persbericht op elke slak zout gaan leggen..
Wat vrees je niet?

Wat kan Ajax momenteel doen voor volgend seizoen? Spelers aantrekken en erachter komen dat de nieuwe trainer het niet in die spelers ziet zitten? Ik snap wel dat je geen overhaast besluit kunt nemen, maar het ontslag van MvB zal voor de leiding van Ajax toch geen verrassing zijn geweest? Ze praten toch iedere week met elkaar! Ajax zal dus al weken bezig zijn met de nieuwe coach en ik weet niet wie kan en wil? In dat geval wordt het een tussenpaus????

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 16, 2009 8:17 am

WE kijken naar de beste optie. Natuurlijk denkt hij daarover mee, hij zit tenslotte bij de directie. De manier waar hier over Blind gesproken wordt, wordt steeds vreemder. Hij lijkt wel melaats of zo.

Toppie

Bericht door Toppie » za mei 16, 2009 8:25 am

Voor je het weet spreekt de helft van je elftal Frans :smallgrin.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mei 16, 2009 9:42 am

Voor de duidelijkheid, zo hoort het te zijn: RvdB stelt de trainer aan. Blind moet zich bezighouden met de spelerszaken. Ik snap daarom niet waarom Danny Blind zich zou uitlaten over de trainerskwestie. Hij heeft er dan waarschijnlijk toch een stem in, maar het zou mij verbazen als hij wordt geraadpleegd. Hij weet wel veel van de filosofie van de club, maar die leeft toch allang niet meer.
Wat dat betreft zou Wenger weer een stap in de goede richting zijn. Wenger de manager, Adriaanse als trainer en Cruijff als klankbord. Dan zie ik het weer helemaal zitten. Een hoger niveau van werken, het zou ideaal zijn.
Ik denk dat geen van deze mensen zich te groot zou voelen voor de voorgestelde rolverdeling. Tenminste zou niemand tegen zijn als je uitlegt wat de voordelen zijn van dit verband. Adriaanse is een zeer goede trainer, maar hij heeft geen reputatie die Ajax op de kaart zet in de voetbalwereld en kan zich bovendien hierdoor puur focussen op zijn selectie. Ik denk bovendien dat hij Wenger wel hoog heeft zitten en daarom zich wat gematigder zou gedragen tegen hem. Wenger is een zeer goede manager die qua spelvisie nog kan worden bijgespijkerd, maar mist de harde hand en is bovendien de Nederlandse taal niet machtig. Cruijff is een persoon waar Wenger nog veel van kan opsteken en Cruijff wil toch niet meer een uitvoerende taak op zich nemen. Ajax zou er goed aan doen om tenminste hem te laten vertellen wat nodig is.

Maar nu ben ik aan het dromen. :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:

bryan

Bericht door bryan » za mei 16, 2009 9:55 am

Ik snap eerlijk gezegd niet wat Danny Blind nog doet bij Ajax. Op een gegeven moment moet je toch verder gaan met je leven?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 16, 2009 10:27 am

Ik snap eerlijk gezegd niet wat Danny Blind in hemelsnaam misdaan heeft in de ogen van sommigen. Hij is meer Ajacied dan de meesten van ons ooit zullen zijn. Hij heeft fouten gemaakt in zijn carrière bij AJAX, ik neem aan dat jullie dat ook wel eens doen?

bryan

Bericht door bryan » za mei 16, 2009 10:56 am

Prima speler, prima aanvoerder. Mislukt zowel als directeur transferbeleid en als trainer. Ik vind het een beetje raar dat hij bij de club blijft rondhangen in een nieuw verzonnen functie. Hij heeft waarschijnlijk bakken geld en veel vrije tijd. Ga de wereld ontdekken, zou ik zeggen.

Het doet me denken aan die oud studenten op universiteiten die allang zijn afgestudeerd maar blijven rondhangen op feesten en zo.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mei 16, 2009 11:15 am

Hij kan zeker wel iets voor Ajax betekenen. Zeker kan hij de doorstroom leiden, kan hij bepalen wie een contract verdienen en wat zij nodig hebben om er te komen. Ik zou hem gewoon Ajax 2 laten managen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 16, 2009 11:46 am

Neefkens schreef:Wat een onvoorstelbare onzin wordt er geproduceerd door de zogenaamde voetbalnieuwssites. Nu wordt er weer geschreven over een artikel in the Times (niet de eerste de beste) dat Wenger linkt aan AJAX. Als je het artikel goed leest zie je echter geen enkele link tussen Wenger en AJAX
Er wordt druk gespeculeerd. Lijkt me logisch. De jacht op de primeur...

Gelukkig hebben we jou om ons haarfijn uit te leggen welke geruchten onzinnig zijn. Zo wisten wij bijvoorbeeld allang dat Foppe de grootst mogelijke onzin was, waardoor we een paar dagen later niet verward werden door de verzekering van de goede man dat hij er best nog zin in had.

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 16, 2009 12:09 pm

Vedette-10- schreef:Hij kan zeker wel iets voor Ajax betekenen. Zeker kan hij de doorstroom leiden, kan hij bepalen wie een contract verdienen en wat zij nodig hebben om er te komen. Ik zou hem gewoon Ajax 2 laten managen.
o.a. @Neefkens

Het gaat niet om "de mens DB", hij is inderdaad Ajacied (goede laatste man, minder goede rechtsback), ook al komt hij niet uit de jeugdopleiding, maar dat wil nog niet zeggen dat hij een stem moet hebben in wie de nieuwe trainer wordt (geen idee of hij dat heeft), maar waarom deze werknemer (TA) er zich over uitlaat????????

In de kantine van de Toekomst staan mensen die al jaren hun best doen voor Ajax, ook Ajacied zijn, ook werknemer, net als DB. Hen wordt (uiteraard) niets gevraagd, is het voor DB (of Ajax?) zo moeilijk om af te spreken dat werknemers zich er niet over uitlaten? Kan RvdB, hij zou toch het boegbeeld worden, nou wat let hem? niet het aanspreekpunt zijn?

Gesloten