De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Michael_B

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » vr nov 18, 2011 7:44 am

Dat is ook mijn grootste zorg, Scherrer. De opleiding. Of LvG een goede AD zal zijn, valt over te twisten. Over de opleiding wat mij betreft niet. FdB vindt blijkbaar hetzelfde.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr nov 18, 2011 7:49 am

InnerHarbour schreef:
Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Raar om te lezen dat JC kritiek krijgt dat hij niks gedaan heeft gekregen terwijl de andere vier snitches al maanden met Louis bezig waren...
Hoe een verhaal een eigen leven gaat leiden. Romer zegt (papieren NRC) dat ze een week geleden met LvG zijn gaan praten, Joey maakt ervan "weken daarvoor" al en Rishi komt met maanden. Wie biedt meer? Laat ik beginnen met 2 jaar vier maanden zes dagen, twee uur en 24 minuten (exact) geleden zijn "die vier" al gaan praten met LvG, zonder JC in te lichten. :confused.gif:
Of het nu een week geleden is of een maand die achterbakse doorgeleerde professor is niet te vertrouwen en jij probeert dat op alle manieren goed te praten. Het zegt mij ook van alles over jou.
Twee problemen in twee regels, knap!

Het maakt blijkbaar niet uit of iets een week geleden of een paar maanden geleden is gebeurd, over feiten gesproken!
Weer: "Wie niet voor ons is, is tegen ons". Argumenten? Daar houdt InnerHarbour zich niet mee bezig. Het gaat om de onderbuik?

Voor de mening van Overmars verwijs ik naar de VI, een blad dat de waarheid ook niet wil verkondigen, maar duidelijk partij heeft gekozen:
De gebeurtenissen bij Ajax zijn het gesprek van de dag. Marc Overmars, oud-speler en momenteel als spitsentrainer verbonden aan de club, wilde zich niet mengen in de discussie. 'Daarvoor kan ik hier nog niet genoeg in de keuken kijken.'

'Je kan niet oordelen als je niet precies weet hoe het zit. Maar dit verdient de schoonheidsprijs natuurlijk niet. Je zit met z'n allen in een raad van commissarissen. Dan moet iedereen op de hoogte zijn. Het is vreemd als één iemand niet op de hoogte is. Of het nu om Jan, Pietje of Klaasje gaat.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 7:49 am

We kunnen in ieder geval vaststellen dat gebeurd is wat mensen die aan Cruijff twijfelden maanden geleden al voorspelden. Incompetente loyalisten (bron: adviescommissie april, RvC van nu, gezond verstand, beoordelingen betrokkenen) op de belangrijkste functies gezet en overal tot op het bot verdeelde Ajacieden in hoogoplopende conflicten. Alleen heeft Cruijff het nu voor elkaar dat dat niet alleen binnen de organisatie is, maar dat zelfs op AT, en ik neem aan dat het bij andere Ajax supporters groepen niet anders is, mensen die elkaar redelijk mochten elkaar nu affikken. En het bijzondere is dat ondanks dit uit het verleden overbekende Cruijffeffect, en de voorspelling maanden terug dat dit zou gebeuren, Cruijffianen de schuld voor deze burgeroorlog bij iedereen behalve Cruijffianen leggen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr nov 18, 2011 7:56 am

Rishi schreef:Kijk eens naar Pauw, Demo. Die Romer is de grootste leugenaar ooit. Hij deelt het bed met Boog. Want hij wist zogenaamd niét dat Davids een paar weken geleden al met Louis heeft gesproken.

Die gast is niét te vertrouwen. Erger dan Boog.
Ben je na die uitzending tot die conclusie gekomen of zag je er een bevestiging in. Ik heb niet gekeken, ik kom er niet achter wat er is gebeurd, heb ook geen zin om het gejank van partij 1 te horen of de beschuldigingen van partij 2. Tot nu toe heeft vooral Piet Keizer zich in de media verstandig gedragen, gevolgd door een FdB en recent Marc Overmars en ...

Las ook ergens dat JC er zo vaak bij was: videocenference. Volgens Römer staat de nieuwe AD iedere keer op de agenda, maar dat is "voor wie dat geloven wil". De tijd zal veel/het leren.

Een opmerking als "Hij deelt het bed met Boog"? Wat voor zin heeft zo'n opmerking? Wat wil je ermee bereiken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 8:04 am

Ook tegenstanders van Cruijff riepen maanden geleden dat Cruijff maar zijn gang moest gaan bij Ajax. Als hij zou falen dan was het einde van Cruijff bij Ajax en werd het ook gelijk duidelijk dat hij geen "God" is. Als hij zou slagen dan zou het natuurlijk alleen maar goed voor ons cluppie zijn.

Maar het is natuurlijk niet zo gegaan. Dus je kan moeilijk nu gaan zeggen dat het allemaal Cruijff's schuld is dat er zo weinig gebeurd is tot nu toe. Laat die man doen waarvoor hij is aangenomen. Als hij faalt dan zakt hij voorgoed door het ijs. Maar op dit moment kan hij altijd zeggen: Ze luisterden niet naar me dus deze shit is on them.

Maar ik ben er 100% van overtuigt dat Cruijff echt Ajax wil helpen omdat hij een echte Ajacied is en omdat hij echt van Ajax houdt. Betekent natuurlijk ook niet gelijk dat hij altijd 100% gelijk heeft.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 8:05 am

Overigens zou het een zegen voor Ajax zijn als inderdaad een van de twee kampen geheel uit de club vertrekt, of ideaal beide kampen. Dus inclusief de mensen in de ledenraad, commissies, bestuur en dergelijke, en zich nooit meer met Ajax bemoeien anders dan als supporter. En ik kies dan voor de lijn Keizer, ik vind dat mensen op posities geplaatst moeten worden op basis van competenties en niet op basis van loyaliteit. Blinde volgers brengen je niet verder.

Le T.

Bericht door Le T. » vr nov 18, 2011 8:05 am

Marillion schreef:
brigade zuid schreef:
Le T. schreef: Ze hebben hem vanaf zondag proberen te bereiken
Bron?
Doet er niet eens toe. Je kan er een hele technische discussie van maken over het moment dat Cruijff werd ingelicht en of hij dan de vergadering nog had kunnen bezoeken maar er was simpelweg een vertrouwensbreuk. Ze hebben uren met hem gesproken zonder te vertellen dat ze met Van Gaal bezig waren.
Ik betwist niet dat ze hem een koekje van eigen deeg hebben gebakken. Chique is het niet, en het past volledig in de Shakespeariaanse vertoning die Ajax is wanneer Cruijff zich ermee bemoeit.

Maar het is wel van belang omdat als Cruijff gewoon als commissaris zou functioneren dit zo helemaal niet zou kunnen. Cruijff maakt het zelf mogelijk met het ontlopen verantwoordelijkheden, en dat is tevens de oorzaak van dat er buiten hem om gegaan moest worden.
Los van de vraag of dit nu de juiste personen zijn gaat het vooral ook om de vraag of de rest van de RvC in deze situatie juist heeft gehandeld door er snel een benoeming doorheen te proberen te drukken. Een benoeming voor cruciale posities binnen de club.
De RvC is verantwoordelijk voor de benoeming van een AD en we zitten al heel lang zonder AD en nog veel langer zonder leiding. Hoe kun je de RvC dan verwijten dat een snel een kandidaat hebben gevonden die aan alle criteria voldoet, ook de nieuwe criteria van de revolutie?

En uiteraard heeft niemand een poging gedaan de vraag te beantwoorden wat er nou mis is met Van Gaal inzake jeugdopleidingen. Dat daar een groot verschil zou liggen en Cruijff's opleiding meer zou opleveren is puur een verzinsel om de persoonlijke prestigestrijd van Cruijff van een voetbaltechnische facade te voorzien. Heeft die toch nog iets waarin hij onmisbaar zou zijn. Dat is niet zo, Cruijff heeft daar best goede ideeen over maar hij is zeker niet de enige en ervoor werken wil hij niet, dan is zijn bemoeienis dus overbodig en met alles wat er achteraan komt zelfs schadelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 18, 2011 8:09 am

jamie schreef:Maar ik ben er 100% van overtuigt dat Cruijff echt Ajax wil helpen omdat hij een echte Ajacied is en omdat hij echt van Ajax houdt.
Juist ja en dat kan je in ieder geval niet zeggen van die achterbakse doorgeleerde professor.
YNWA

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 8:27 am

InnerHarbour schreef:
jamie schreef:Maar ik ben er 100% van overtuigt dat Cruijff echt Ajax wil helpen omdat hij een echte Ajacied is en omdat hij echt van Ajax houdt.
Juist ja en dat kan je in ieder geval niet zeggen van die achterbakse doorgeleerde professor.
100% mee eens

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 8:28 am

LucaS schreef:Overigens zou het een zegen voor Ajax zijn als inderdaad een van de twee kampen geheel uit de club vertrekt, of ideaal beide kampen. Dus inclusief de mensen in de ledenraad, commissies, bestuur en dergelijke, en zich nooit meer met Ajax bemoeien anders dan als supporter. En ik kies dan voor de lijn Keizer, ik vind dat mensen op posities geplaatst moeten worden op basis van competenties en niet op basis van loyaliteit. Blinde volgers brengen je niet verder.
Van Gaal als AD en Blind als TD... dat is natuurlijk ook niet op basis van competenties.

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 8:30 am

Telegraaf:
AMSTERDAM - Hoe de vier commissarissen ook de door de ledenraad ingestelde verzoeningscommissie op het verkeerde been hebben gezet, blijkt wel uit de rapportage die woensdagavond aan de leden werd gedaan. Bij monde van Hennie Henrichs liet de commissie weten, dat er tot op het laatst goede hoop was dat Johan Cruijff en de overige leden van de rvc tot elkaar zouden komen.

Dit had vooral te maken met de informatie, dat de deur voor Marco van Basten als directeur voetbalzaken toch op een kier stond. Vorige week dinsdag bleek bestuursvoorzitter Steven ten Have rond de tafel met Van Basten te hebben gezeten, waarbij de ex-topscorer aangaf alsnog bereid te zijn in Ajax te stappen. Toen dit de volgende dag tijdens de bespreking tussen de rvc-leden Ten Have en Marjan Olfers, de commissieleden Henrichs en Keje Molenaar aan de legendarische Nummer 14 werd voorgelegd, stond ook Cruijff hiervoor open.

Oplossing met Van Basten

De verzoeningscommissie verkeerde daarom in de veronderstelling, dat in alle stilte toch aan een oplossing met Van Basten werd gewerkt. De vraag die daarom straks aan de rvc zal worden voorgelegd is of tijdens dit proces Louis van Gaal al in beeld was, omdat Ten Have ontkent dat er parallel met Van Basten ook met Van Gaal is gesproken.

Wel is inmiddels duidelijk, dat Ten Have de volgende dag in restaurant De Hoefslag (Bosch en Duin) een afspraak had met Martin Sturkenboom. Zoals ook is aangegeven, dat er vier tot vijf keer met Van Gaal is gesproken. Dit moet dan na het ’woensdagoverleg’ in de ArenA plaats hebben gevonden.

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 8:39 am

AD
De Amsterdamse vereniging heeft in ieder geval vast voorzorgsmaatregelen genomen. Stewards wordt in de voorbereiding op het duel de opdracht meegegeven zogenaamde 'Cruijff-atributen', vlaggen en andere visuele steunbetuigingen aan Johan Cruijff, uit stadion Arena te weren.

Of de aanhangers ook monddood gemaakt kunnen worden, is nog maar de vraag. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid achter Cruijff staat.
Lekker is dat. Mogen we nu ook geen mening meer geven. Lijkt het voormalige Oostblok wel.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 18, 2011 8:42 am

jamie schreef:AD
De Amsterdamse vereniging heeft in ieder geval vast voorzorgsmaatregelen genomen. Stewards wordt in de voorbereiding op het duel de opdracht meegegeven zogenaamde 'Cruijff-atributen', vlaggen en andere visuele steunbetuigingen aan Johan Cruijff, uit stadion Arena te weren.

Of de aanhangers ook monddood gemaakt kunnen worden, is nog maar de vraag. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid achter Cruijff staat.
Lekker is dat. Mogen we nu ook geen mening meer geven. Lijkt het voormalige Oostblok wel.
Dit zou inderdaad volstrekt gestoord zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 18, 2011 8:50 am

Als buitenstaander sta ik hier neutraal in, maar ik vind het echt ongelooflijk wat hier allemaal geschreven wordt. Cruijff is bij sommigen een god die werkelijk niets fout kan doen en bij anderen is hij het kwaad zelve.
Blijkbaar ben je of voor of tegen, een andere weg lijkt er bijna niet zijn. En beide kampen maken de hoofdpersonen en elkaar voor van alles en nog wat uit, iets dat ik absoluut niet had verwacht hier.

Dat dit hele gedoe een slechte zaak is voor Ajax moge duidelijk zijn, maar het niveau van deze topic is regelmatig schrikbarend. Ik lees het echt met open mond door...al maakt het ook weer duidelijk dat voetbal voor sommigen niet alleen een spelletje is, blijkbaar raakt de huidige situatie een aantal mensen hier nogal diep.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 18, 2011 9:05 am

Afbeelding

:kots:
Laatst gewijzigd door Marillion op vr nov 18, 2011 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emoties zijn logisch bij dit onderwerp maar het mag wel iets subtieler.

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 9:07 am

brigade zuid schreef:
Afbeelding

En dat dan ook nog eens bij een Joden club. :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 18, 2011 9:14 am

Baseman schreef:Als buitenstaander sta ik hier neutraal in, maar ik vind het echt ongelooflijk wat hier allemaal geschreven wordt. Cruijff is bij sommigen een god die werkelijk niets fout kan doen en bij anderen is hij het kwaad zelve.
Blijkbaar ben je of voor of tegen, een andere weg lijkt er bijna niet zijn. En beide kampen maken de hoofdpersonen en elkaar voor van alles en nog wat uit, iets dat ik absoluut niet had verwacht hier.

Dat dit hele gedoe een slechte zaak is voor Ajax moge duidelijk zijn, maar het niveau van deze topic is regelmatig schrikbarend. Ik lees het echt met open mond door...al maakt het ook weer duidelijk dat voetbal voor sommigen niet alleen een spelletje is, blijkbaar raakt de huidige situatie een aantal mensen hier nogal diep.
Ik heb niks tegen Cruijff, als ie zich maar constructief opstelt. Hij heeft z'n mond vol dat het belang van Ajax voorop staat, maar hij komt vervolgens met van die schimmige mensen die alleen hij vertrouwd. En als het em allemaal niet bevalt, dan schakelt ie de Telegraaf weer in.

Feitelijk ligt Ajax overhoop doordat Cruijff als een olifant door een porseleinkast trekt, als iets hem niet bevalt. Vervolgens reageert een groot deel van de club (ex-spelers, iconen en supporters) zo overspannen dat een bestuur moet vertrekken.

Cruijff heeft nu de kans gehad en niet gegrepen. Het duurt allemaal veel te lang. Daarom sta ik volledige achter Ten Have die voor Van Gaal kiest. Sterke persoonlijkheid die altijd voor z'n mensen gaat staan waardoor een trainer perfect kan functioneren.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » vr nov 18, 2011 9:14 am

In een speciale reeks van 203 uitzendingen zal presentator en mediator Bert van Leeuwen trachten om al die breuken in de AJAX familie te lijmen.Deze reeks van speciale uitzendingen start maandag 21-11-2011 om 20.30 u. uitgezonden op NED1.

Het AJAXdiner

In veel gevallen is de band tussen AJAXleden goed. Maar het gaat ook wel eens mis en een kleine ruzie of onenigheid kan leiden tot een groot conflict. En dan kan het zover komen dat AJAXleden nauwelijks met elkaar spreken of elkaar niet meer willen zien. Presentator en mediator Bert van Leeuwen helpt gebroken leden de eerste stap te zetten om tot elkaar te komen.

De eerste aflevering zal in het teken staan van de leden Cruijff en Van Gaal.
EO.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 9:17 am

jamie schreef:
brigade zuid schreef:
Afbeelding

Jawohl mein fuhrer, ordnung muss sein.

En dat dan ook nog eens bij een Joden club. :smallgrin.gif:
Waar was deze opmerking toen de RvC en van Basten werd verboden de ledenraad toe te spreken afgelopen week?

jamie

Bericht door jamie » vr nov 18, 2011 9:21 am

LucaS schreef:
Waar was deze opmerking toen de RvC en van Basten werd verboden de ledenraad toe te spreken afgelopen week?
Weet jij waarom het verboden was? Misschien wou van Basten wel eens praten over de mogelijkheid dat hij als een pion is gebruikt door de RvC.
Laatst gewijzigd door jamie op vr nov 18, 2011 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr nov 18, 2011 9:21 am

Ajax Rules schreef:Gelukkig hebben we die derde ster, anders zou ik nu helemaal in de put zitten! :ajaxscarf.gif:
Dat scheelt inderdaad. Daar kan je toch in ieder geval een jaartje op teren. Een jaar waarin hopelijk De Verzoener zich nog aandient. Een derde partij zonder de nare trekjes van de huidige kampen nu.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 18, 2011 9:25 am

Commissarissen Ajax moeten zich zondag verantwoorden

Laatste update: 18 november 2011 07:41 info

AMSTERDAM - De vier commissarissen van Ajax die zonder medeweten van medecommissaris Johan Cruijff Louis van Gaal woensdag benoemden tot algemeen directeur moeten zich zondag verantwoorden bij de ledenraad.

De rvc-leden Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer zullen vanaf 10.30 uur in de Arena uitleg verschaffen over de gebeurtenissen, zo bericht De Telegraaf.
Naar aanleiding van de verklaring van de commissarissen zal de ledenraad bepalen of er sprake is van een vertrouwensbreuk tussen de leden en de commissarissen.

Donderdagavond schaarden de jeugdtrainers zich achter Cruijff. “Wij vinden dit onfatsoenlijk en onacceptabel", lieten zij weten in een verklaring.
"Daarom nemen wij afstand van deze gang van zaken en roepen wij de vier leden van de rvc en de directie op om dit verder intern met ons af te handelen."
De kans dat de jeugdtrainers het voorbeeld van Cruijff volgen wanneer deze vertrekt, is "heel groot", zei hoofd jeugdopleiding Wim Jonk tegenover AT5.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 9:25 am

jamie schreef:
LucaS schreef:
Weet jij waarom het verboden was? Misschien wou van Basten wel eens praten over de mogelijkheid dat hij als een pion is gebruikt door de RvC.
Ik weet zeker dat de RvC niets te zeggen heeft over wie door de ledenraad wordt toegestaan op hun vergaderingen te spreken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 18, 2011 9:26 am

De emoties lopen hoog op hier, dat is ook begrijpelijk. Maar ik wil iedereen vriendelijk verzoeken te stoppen met verwensingen, scheldwoorden en verwijzingen naar de oorlog. Dat is nergens voor nodig, en verziekt de discussie alleen maar. Zonodig zal ik posts waarin dat wel gebeurt editten. Discussiëren kan ook zonder scheldpartijen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 9:28 am

jamie schreef:
LucaS schreef:Overigens zou het een zegen voor Ajax zijn als inderdaad een van de twee kampen geheel uit de club vertrekt, of ideaal beide kampen. Dus inclusief de mensen in de ledenraad, commissies, bestuur en dergelijke, en zich nooit meer met Ajax bemoeien anders dan als supporter. En ik kies dan voor de lijn Keizer, ik vind dat mensen op posities geplaatst moeten worden op basis van competenties en niet op basis van loyaliteit. Blinde volgers brengen je niet verder.
Van Gaal als AD en Blind als TD... dat is natuurlijk ook niet op basis van competenties.
Mwa, Blind werkt op het moment tot ieders volle tevredenheid al een aantal maanden als technisch manager. En van Gaal als AD, dat is voor hem inderdaad een nieuwe functie, maar dat zou het ook geweest zijn voor Overmars, Ophof en welke namen we allemaal niet, al dan niet speculatief, voorbij hebben zien komen. Van Gaal past in ieder geval perfect in het profiel dat gisteren in de krant terug te vinden was. Nu alleen hopen dat hij afstand kan bewaren en bij een achterstand niet van de tribune af zal dalen om op de bank te gaan zitten, de Boer dwingende aanwijzingen te geven en hem daarmee zwaar te vernederen. Maar goed, dat is natuurlijk hypothetisch.

Plaats reactie