Wordt hier nou mee bedoeld dat Kroes die overbodige spelers niet kon verkopen omdat Farioli ze niet wilde laten gaan?
Ex-trainer Francesco Farioli
Moderator: mods
Re: Francesco Farioli
Ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen met Pasveer en Klaassen. Ik zou goed kunnen begrijpen als ze beide geen contractverlenging krijgen. Ik hoop dat ze Henderson kunnen behouden. Die zou ik er heel graag nog een jaar bij houden. Maar ik verwacht dat hij vertrekt en Klaassen en Pasveer een contractverlenging krijgen.
Als ik het artikel van Inan lees lijkt het er inderdaad op dat Farioli gaat vertrekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zou ontzettend stom zijn. Historisch is het bij ons toch eerder mis dan raak bij trainers. Heb je een keer een vakman aangesteld (waarop wat valt op te merken, ja), jaag hem na een seizoen alweer weg. Word er moedeloos van.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Cluijffert
Ja, de zoveelste. Het lijkt wel of de neiging tot zelfvernietiging onderdeel van dat befaamde 'Ajax DNA' is. Maar goed, Kroes pest Farioli weg, komt dan met een echte Ajacied als trainer + Tadic zodat hij er weer wat beter op staat bij de schapen op de vakken 12x - 12x. En zo hobbelen we weer de komende jaren van crisis naar de volgende crisis.
Maar inmiddels moet ik concluderen dat Ajax vooral krijgt wat het verdient met dergelijke beleidsvoerders en hun 'enablers'.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Denk het ook. Ik vond die tranen gisteren erg overdreven bij FF, maar dit kan een hoop verklaren.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Kroes wilde alle spelers van Mislintat verkopen, gaf FF die jongens een kans.
Kroes heeft met Sutalo lopen leuren in de hoop nog wat voor hem te krijgen, dan had hij spelers kunnen kopen.
Zelfde 'probleem' met Gaaei en Akpom.
Blijkbaar bemoeide Kroes zich met opstelling, dat gaat een beetje trainer niet pikken.
Denk al met al dat het klaar is met FF bij Ajax. Heb daar gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant zie ik nog een seizoen kansarm voetbal niet zitten, aan de andere kant heeft FF vast gelijk met zijn analyse dat er binnen Ajax (performance team, enz) heel veel beter kan. Ik vrees dat Kroes met oude bekenden aan komt zetten, overal binnen de organisatie. Dat Fred Grim een baan heeft gekregen is daar al een teken van.
Nu is het wel zo dat iedereen er van op keek dat Kroes juist niet met een bekende kwam, maar met de onbekende FF.
Blij met de punten ...
Weg dus. Verdomme.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
VI.Farioli licht spelers in over vertrek bij Ajax
11.02,
Vandaag
Francesco Farioli stopt als hoofdtrainer van Ajax. De Italiaan (36) heeft zijn vertrek bij de club aangekondigd.
Farioli licht spelers in over vertrek bij Ajax
Farioli wist dit seizoen te verrassen met een tweede plaats in de Eredivisie, hoewel het slot van het seizoen, waarin Ajax een voorsprong van negen punten weggaf, een rare nasmaak achterliet. De trainer heeft zelf aangegeven de samenwerking te willen beëindigen.
Dan zal ie al wel een andere club ( aanbieding) in zijn tas hebben ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 19, 2025 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Enerzijds baal ik hiervan maar dat weet ik pas als ik weet wie zijn opvolger wordt. Dan maar hopen op Erik.
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
En officieelFrancesco Farioli vertrekt bij Ajax
Francesco Farioli heeft na zorgvuldige afwegingen besloten Ajax te verlaten. Dat heeft de hoofdtrainer aan de directie van Ajax meegedeeld.
Farioli (Barga, Italië, 10 april 1989) kwam een jaar geleden van OGC Nice naar Amsterdam en tekende toen een contract tot en met 30 juni 2027. Van de technische staf vertrekken eveneens assistent-trainers Daniele Cavalletto en Felipe Sanchez Mateos en keeperstrainer Jarkko Tuomisto.
Technisch directeur Alex Kroes: “Ik vind dit ontzettend jammer. Francesco en zijn staf hebben ons enorm geholpen. Het was een heel intensief seizoen met veel mooie herinneringen, waarbij we onze doelstelling hebben behaald: het volgend seizoen weer uitkomen in de Champions League. Daarnaast heeft Francesco een grote rol gespeeld in het verbeteren van de topsportcultuur binnen Ajax. Daar zijn wij hem ook heel erg dankbaar voor. Het zou al een uitdagende transferzomer worden, maar die wordt nu nóg uitdagender. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat er een andere goede technische staf voor de groep staat als op 26 juni de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint.”
Farioli: ‘Mijn avontuur bij Ajax startte bijna een jaar geleden op sportcomplex de Toekomst, met het doel om Ajax terug te brengen naar waar de club hoort. Het eindigde in de Johan Cruijff ArenA, waar Ajax UEFA Champions League-voetbal behaalde, het hoogste Europese podium. We wilden nieuwe energie brengen naar alle Ajacieden, een positieve werksfeer delen en eenzelfde manier van denken creëren door de hele club. Het was een absoluut voorrecht om de eerste buitenlandse Ajax-coach te zijn sinds 1998 en de eerste Italiaanse trainer ooit. Samen met mijn staf hebben we deze grote uitdaging omarmd met respect, verantwoordelijkheid, passie en een vastberadenheid om te slagen. Het ontvangen van het respect en de steun van het Ajax-publiek, die we gedurende het hele seizoen voelden, betekende veel voor mij en mijn staf. We beleefden samen ongelooflijke en onvergetelijke momenten; een uniek, intens, emotioneel seizoen waarin we geloof, vechtlust en trots deelden en uiteindelijk ons doel bereikten en de missie volbrachten. Het management en ik hebben dezelfde doelen voor de toekomst van Ajax, maar we hebben een verschil in inzicht over de manier waarop we willen werken en opereren om die doelen te bereiken. Gezien deze verschillen in de principes en fundamenten van dit project, voel ik diep in mijn hart dat dit het beste moment is om uit elkaar te gaan.”
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ten Hag zou ik ook wel willen zien .. Zegt ie nu dat geen aanvallend voetbal wil spelen 

Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 19, 2025 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Godverdomme. Klote nieuws dit.
Zal ook niet helpen bij het snel op orde krijgen van de selectie voor volgend seizoen dit.
Wat een kater.
Zal ook niet helpen bij het snel op orde krijgen van de selectie voor volgend seizoen dit.
Wat een kater.
Wat een debacle dit.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Erg zonde inderdaad. Vooral omdat ik niet denk dat we een betere trainer krijgen dus. Ik laat me verrassen, maar ik denk dat Kroes zichzelf enorm gaat overschatten. Misschien die jongen van Go Ahead? En dan aangevuld met Tadic, Blind, Eriksen enzo. Een soort bejaardenelftal maar wel met een Ajax sausje.
- Cluijffert
Het zal door sommigen niet zo ervaren worden, maar dit is een aanzienlijk groter drama dan niet kampioen worden dit seizoen.
Ik kan - op basis van wat ik heb gelezen en gehoord Farioli geen ongelijk geven, want hij is de facto weggepest door Kroes. Ongelofelijk hoe 'we' er toch telkens in slagen om de weg naar zelfvernietiging in te slaan door het aanstellen van 'lekker bij de achterban liggende onbenullen, egomanen en parasieten met dat befaamde Ajax-DNA'.
Ajax is hard op weg het Feyenoord van het komende decennium te worden.
Ik kan - op basis van wat ik heb gelezen en gehoord Farioli geen ongelijk geven, want hij is de facto weggepest door Kroes. Ongelofelijk hoe 'we' er toch telkens in slagen om de weg naar zelfvernietiging in te slaan door het aanstellen van 'lekker bij de achterban liggende onbenullen, egomanen en parasieten met dat befaamde Ajax-DNA'.
Ajax is hard op weg het Feyenoord van het komende decennium te worden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ik ga d’r geen traan om later. Het is in de basis geen slechte trainer, maar hoe hij het kampioenschap heeft weggegeven in de laatste paar weken toont aan dat hij eigenlijk niet die eigenschappen bezit die Ajax nodig heeft als trainer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Goh, wat een verrassing.Thijs schreef: ↑ma mei 19, 2025 10:09 amEn officieelFrancesco Farioli vertrekt bij Ajax
Francesco Farioli heeft na zorgvuldige afwegingen besloten Ajax te verlaten. Dat heeft de hoofdtrainer aan de directie van Ajax meegedeeld.
Farioli (Barga, Italië, 10 april 1989) kwam een jaar geleden van OGC Nice naar Amsterdam en tekende toen een contract tot en met 30 juni 2027. Van de technische staf vertrekken eveneens assistent-trainers Daniele Cavalletto en Felipe Sanchez Mateos en keeperstrainer Jarkko Tuomisto.
Technisch directeur Alex Kroes: “Ik vind dit ontzettend jammer. Francesco en zijn staf hebben ons enorm geholpen. Het was een heel intensief seizoen met veel mooie herinneringen, waarbij we onze doelstelling hebben behaald: het volgend seizoen weer uitkomen in de Champions League. Daarnaast heeft Francesco een grote rol gespeeld in het verbeteren van de topsportcultuur binnen Ajax. Daar zijn wij hem ook heel erg dankbaar voor. Het zou al een uitdagende transferzomer worden, maar die wordt nu nóg uitdagender. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat er een andere goede technische staf voor de groep staat als op 26 juni de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint.”
Farioli: ‘Mijn avontuur bij Ajax startte bijna een jaar geleden op sportcomplex de Toekomst, met het doel om Ajax terug te brengen naar waar de club hoort. Het eindigde in de Johan Cruijff ArenA, waar Ajax UEFA Champions League-voetbal behaalde, het hoogste Europese podium. We wilden nieuwe energie brengen naar alle Ajacieden, een positieve werksfeer delen en eenzelfde manier van denken creëren door de hele club. Het was een absoluut voorrecht om de eerste buitenlandse Ajax-coach te zijn sinds 1998 en de eerste Italiaanse trainer ooit. Samen met mijn staf hebben we deze grote uitdaging omarmd met respect, verantwoordelijkheid, passie en een vastberadenheid om te slagen. Het ontvangen van het respect en de steun van het Ajax-publiek, die we gedurende het hele seizoen voelden, betekende veel voor mij en mijn staf. We beleefden samen ongelooflijke en onvergetelijke momenten; een uniek, intens, emotioneel seizoen waarin we geloof, vechtlust en trots deelden en uiteindelijk ons doel bereikten en de missie volbrachten. Het management en ik hebben dezelfde doelen voor de toekomst van Ajax, maar we hebben een verschil in inzicht over de manier waarop we willen werken en opereren om die doelen te bereiken. Gezien deze verschillen in de principes en fundamenten van dit project, voel ik diep in mijn hart dat dit het beste moment is om uit elkaar te gaan.”

Op naar de volgende club.
Zeker met ervaring Peter deze Ravioli was een tussenstation ook al waren we kampioen geworden Ik zie graag oud Ajax spelers terugkomen.Voor ervaring en een mix van jong en oud waar het Ajax DNA weer kleur krijgtpeter schreef: ↑ma mei 19, 2025 10:14 amErg zonde inderdaad. Vooral omdat ik niet denk dat we een betere trainer krijgen dus. Ik laat me verrassen, maar ik denk dat Kroes zichzelf enorm gaat overschatten. Misschien die jongen van Go Ahead? En dan aangevuld met Tadic, Blind, Eriksen enzo. Een soort bejaardenelftal maar wel met een Ajax sausje.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Voorop gesteld.. ik schreeuwde als velen hier dat deze trainer bedankt moet worden voor bewezen diensten.. op de 4 potten psv/feyenoord die hij winnend over de streep trok was het vaak niet om aan te zien.. tel daarbij op de lastste wedstrijden Twente tuis niet meegerekend.. maar andere kant kijk waar Ajax vandaan kwam..Nu lees je toch vaker en vaker dat die Kroes graag alle eer etc naar zich toe trekt en ik daar al bang voor was gezien het afgelopen jaar , dat er straks spelers Ala Tadic op het veld staan.. dat moet Ajax al helemaal niet willen...
Weer op zoek naar een Interim coach..
Daar ben ik ook bang voor.Ik laat me verrassen, maar ik denk dat Kroes zichzelf enorm gaat overschatten. Misschien die jongen van Go Ahead? En dan aangevuld met Tadic, Blind, Eriksen enzo. Een soort bejaardenelftal maar wel met een Ajax sausje.
Denk eerder Marcel Keizer.
Helaas mee eens. Ongelofelijk.Cluijffert schreef: ↑ma mei 19, 2025 10:15 amHet zal door sommigen niet zo ervaren worden, maar dit is een aanzienlijk groter drama dan niet kampioen worden dit seizoen.
Hadden jullie dan serieus gedacht dat FF er langer dan één seizoen zou zitten?