Erik ten Hag
Moderator: mods
-
Re: Erik ten Hag
Heb overigens het idee dat na de transfer van Frenkie de kikkers echt uit de pan aan het springen zijn. Ziyech lijkt niet coachbaar, die doet alles voor zichzelf en een transfer. Ziyech zal ook de nodige invloed op Mazraoui hebben. De Ligt liep er vandaag ook bij alsof ie het allemaal wel best vond. Neres doet ook geen stap teveel.
Geest lijkt uit de fles. Een goede CL campagne en de clubs maken de hoofden gek. Degenen die niet in de spotlights staan: Schone en Dolberg staken er bovenuit.
Geest lijkt uit de fles. Een goede CL campagne en de clubs maken de hoofden gek. Degenen die niet in de spotlights staan: Schone en Dolberg staken er bovenuit.
Whitey on the moon.
Schone? Die vond ik bijzonder matig eigenlijk.
Ten Hag gaat het niet redden bij Ajax. De spelers zien het totaal niet in hem zitten, dat sijpelt van alle kanten door. Hopelijk grijpt de directie in en kunnen we het seizoen nog redden.
Ten Hag gaat het niet redden bij Ajax. De spelers zien het totaal niet in hem zitten, dat sijpelt van alle kanten door. Hopelijk grijpt de directie in en kunnen we het seizoen nog redden.
Geen Kampioen of prijs ETH vertrekt Marc netto naar Arsenal en v/d SAR naar Noordwijk, klaar schoon schip , nee nietAlexander schreef:Schone? Die vond ik bijzonder matig eigenlijk.

Makkelijk target. Heeft z'n beperkingen, maar je mag van anderen verwachten dat ze de boel op sleeptouw nemen. Van dat duo dat vorig seizoen PL speelde bijv.Alexander schreef:Schone? Die vond ik bijzonder matig eigenlijk.
Het staat 2-2, vrije trap zijkant 16. Een kans op een kans. Schöne heeft net een bal uit een vrije trap perfect in het doel gelegd. Dat kan Ziyech niet op zich laten zitten natuurlijk, dat trekt z'n ego niet. Ziyech neemt de vrije trap, je knippert 3 keer met je ogen en het is een goal. Voor de kakkies.

Waarom laat ie die bal niet aan Schöne?

-
Sjaak Swart vandaag: "Je ziet aan alles dat er geen klik is tussen Ten Hag en de spelers, zeker nu", zegt hij daarover. "Dat hoor je ook, maar vind ik raar, omdat hij al een jaar trainer is. Erik moet nu echt heel snel het vertrouwen gaan winnen."
De hand van Ten Hag lijkt vooral negatief te werken.
De hand van Ten Hag lijkt vooral negatief te werken.
- Cluijffert
Ach,ach, daar is onze 'insidert' Alex weer.Alexander schreef:Schone? Die vond ik bijzonder matig eigenlijk.
Je hoorde hem niet in de afgelopen maanden tijdens een periode waarin zowel Europees als nationaal Ajax soeverein was, maar twee (dramatische) wedstrijden in het nieuwe jaar haalt onze Story-journalist-in-een-dop zijn 'connecties' weer tevoorschijn

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ziyech wilde zich inderdaad iets teveel bewijzen of was aan het forceren maar werkte wel gewoon ouderwets. Ik heb de rest echt zien wandelen.GangstaRiB schreef:Heb overigens het idee dat na de transfer van Frenkie de kikkers echt uit de pan aan het springen zijn. Ziyech lijkt niet coachbaar, die doet alles voor zichzelf en een transfer. Ziyech zal ook de nodige invloed op Mazraoui hebben. De Ligt liep er vandaag ook bij alsof ie het allemaal wel best vond. Neres doet ook geen stap teveel.
Tadic was echt fucking slecht. Op twee goals en een assist na tegen Heerenveen raakte hij ook geen bal. En ja, ik lees wat zijn rendement is. Maar als je drukzet met 2 aanvallers in plaats van 3 kom je in de problemen.
Tadic zorgde er ook voor dat Blind steeds moest kiezen. Die ook gewoon tering slecht was. St. Juste heeft het nog nooit zo makkelijk gehad.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Ten Hag constateert probleem bij Ajax en is blij met rentree Tagliafico
Ajax-trainer Erik ten Hag heeft goed en slecht nieuws uit de ziekenboeg gekregen. Linksback Nicolás Tagliafico is hersteld van zijn blessureleed. Daartegenover staat dat Lisandro Magallán en Noussair Mazraoui zaterdagavond in het thuisduel met VVV-Venlo (19.45 uur) niet beschikbaar zijn.
'Tagliafico is morgen beschikbaar', stelde Ten Hag tijdens zijn persconferentie van vrijdag. 'Maar we hebben ook twee tegenvallers. Magallán is er wat langer uit verwacht ik, hij heeft bovenbeenklachten. Nous heeft een hamstringblessure is waarschijnlijk alleen dit weekend afwezig', aldus de Ajax-coach, die ook Carel Eiting en Hassane Bandé nog steeds moet missen.
Afstemming
Met Mazraoui is ook een van de spelers genoemd die het meest tegenviel in De Klassieker bij Feyenoord (6-2). 'Nee, hij had die blessure toen nog niet', antwoordde Ten Hag desgevraagd. De Ajax-oefenmeester gaf wel toe dat de rechtsback inderdaad zijn gewenste niveau niet haalde. De afstemming in de achterhoede was in De Kuip een van de dingen die niet goed gingen bij Ajax. 'En daar is iemand als Tagliafico belangrijk in', vervolgde Ten Hag, die stelde dat dat voor het uitduel bij PSV (3-0 verlies) gold voor Matthijs de Ligt. 'Zeker bij die eerste tegengoal ontbrak de afstemming. Toen waren beide centrale verdedigers weg. Jongens als De Ligt en Tagliafico zorgen voor houvast.'
Ten Hag erkende dat het ontbreken van die afstemming ook deels kwam door het feit dat Magallán pas net bij Ajax is. Of hij dan Maximilian Wöber wel had moeten laten gaan? 'Ja, daar heb ik toen mee ingestemd', meldde Ten Hag. 'We hadden alle posities achterin dubbel bezet. Wat was dan zijn perspectief?', vroeg hij zich hardop af. Overigens vulde Ten Hag aan dat Ajax op de slotdag van de transferperiode niet meer met inkomende transfers bezig is geweest.
Lichtzinnigheid
Ten Hag stelde eerder deze week al dat er bij het evalueren van De Klassieker harde woorden zijn gevallen. Toch zag de Ajax-trainer in Amerika al tekenen van lichtzinnigheid. 'We hebben wel een goede voorbereiding gehad, maar in Amerika ben ik in de rust ook boos geworden vanwege die gemakzucht. Dat is ook menselijk, als alles goed gaat geef je net een procentje minder. We hebben die defensieve lichtzinnigheid helaas niet omgezet. We hebben in aanloop naar het duel met Heerenveen en ook daarna voorbeelden laten zien van die lichtzinnigheid. Zondag was dat zeker weer het geval, en dan vooral de tweede helft…'
'Ik heb de leiders van de ploeg aangesproken, die moeten nu het voortouw nemen. We moeten terug naar de basis', concludeerde Ten Hag. 'Want we hebben al heel vaak, tegen heel goede tegenstanders, laten zien dat de boodschap wel aankomt. Toen we wel goed stonden, hebben we ook een mooie reeks neergezet. Het zit ook nog wel in de hoofden van de spelers. Als we dat weer oppakken, gaan we ook weer een reeks resultaten neerzetten', aldus Ten Hag, die de transferperikelen in aanloop naar het duel met Feyenoord-uit niet als verklaring voor de 6-2 afstraffing wilde aanvoeren.
Het uiteindelijke doel moet een tastbare prijs zijn in Amsterdam. De landstitel is daarbij het ultieme, al is de Amsterdamse club vandaag precies duizend dagen al geen koploper meer geweest. 'Maar het gaat om het einde van het seizoen. Twee weken geleden hadden we nog de kans om aan kop te komen en nu staan we er inderdaad minder goed voor. Maar de hoop is er nog zeker.'
YNWA
Schreuder kon naar RB Leipzig (om weer te gaan werken met Nagelsmann), maar Ajax werkt niet mee.
Welke bijdrage zou Schreuder eigenlijk leveren aan Ajax? Heeft iemand daar zicht op?
Ik snap dat hij "slechts" assistent is, dus in die zin zal zijn invloed beperkt zijn. Maar hoe functioneert hij?
Welke bijdrage zou Schreuder eigenlijk leveren aan Ajax? Heeft iemand daar zicht op?
Ik snap dat hij "slechts" assistent is, dus in die zin zal zijn invloed beperkt zijn. Maar hoe functioneert hij?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Reiziger en Bogarde mogen het van mij wel overnemen!
Wat dat betreft staat er wel een interessant artikel op pagina 5 van dit topic, gepost door Duke. Dat beschrijft hun achtergrond in het Duitse voetbal, dus dat geeft je tenminste een idee.Sandro schreef:Schreuder kon naar RB Leipzig (om weer te gaan werken met Nagelsmann), maar Ajax werkt niet mee.
Op zich lijken beide trainers me echt wel gepassioneerde gasten die zich enorm verdiept hebben in innovatieve traingingsmethoden enzo. De vraag is echter wel of zij, met name Ten Hag, ook de people management kant van het vak verstaan. Van buitenaf lijkt het in ieder geval alsof Ten Hag geen harde beslissingen durft te nemen tegen de 'grote jongens' in het team. Neres en Donny zijn makkelijke slachtoffers bijvoorbeeld, terwijl Ziyech, Tadic de laatste weken ook voor wissels in aanmerking zouden komen.
Onderdeel van het trainer zijn is je team optimaal gemotiveerd aan de start van een wedstrijd te laten verschijnen, maar is dat wel zo makkelijk, als al die BV'tjes met zichzelf bezig zijn? Dat leek gisteren toch helemaal nergens op?
- InnerHarbour
Ten Hag in VI.
Wat is er overigens in die resterende 80 minuten gebeurd, speelde Ajax Heracles toen dronken, kans op kans, met meer geluk dan wijsheid bleef Heracles overeind? Als ik de kranten en hier zo lees niets van dat alles, blijkbaar kunnen die spelers alles doen waar ze zelf zin in hebben al wekenlang, hij heeft geen overwicht op ze.
De man acteert een toptrainer, zeg maar een broer van Brenda Rodgers, maar hij is het niet.
Dat vet gedrukte zinnetje zegt het allemaal, dan kan je voor de vorm wel leuk over "wij" praten maar hij had ze gewaarschuwd, aan hem lag het niet.Erik ten Hag heeft geen verklaring voor de slappe wijze waarop Ajax zaterdagavond begon aan de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo.
Vlak voordat de spelers het veld betraden, had de trainer zijn spelers nog gewaarschuwd dat de thuisploeg 'hoog' druk zou gaan zetten. 'Die mogelijkheid hebben we aangestipt', vertelde Ten Hag na de 1-0 nederlaag voor de camera van FOX Sports.
'Het is onbegrijpelijk hoe we begonnen. Door hun speelwijze speelden ze ons eigenlijk in de kaart. Normaal hebben we namelijk het vermogen om onder de hoge druk uit te spelen. Donny van de Beek was continu de vrije man, maar die konden we maar één keer bereiken en dat werd gelijk een kans. Het kan een heel makkelijke wedstrijd worden, maar als je hem zo aangaat…'

Wat is er overigens in die resterende 80 minuten gebeurd, speelde Ajax Heracles toen dronken, kans op kans, met meer geluk dan wijsheid bleef Heracles overeind? Als ik de kranten en hier zo lees niets van dat alles, blijkbaar kunnen die spelers alles doen waar ze zelf zin in hebben al wekenlang, hij heeft geen overwicht op ze.
De man acteert een toptrainer, zeg maar een broer van Brenda Rodgers, maar hij is het niet.
YNWA
Had Valentijn Driessen dan toch gelijk? 

Ben het met IH eens.
EtH lijkt geen grip te hebben. Als het van een leien dakkie gaat, zal hij het team best in een goede samenstelling het veld in sturen maar als het crisis is of het loopt niet, moet de trainer het verschil maken.
En ik betwijfel of hij die overwicht heeft op de groep.
sterker nog, als hij op tv brabbelt, is hij mijn aandacht na 25sec al kwijt. Laat staan als hij 10min in de kleedkamer tegen je staat te lullen.
Als je het een beetje kwijt bent en iemand weet je te prikkelen, dat is fijn.
Ik denk dat hij dat helemaal niet heeft. Sterker nog, dat je eerder denkt: ga heen, gast!
deze 'crisis' zal het leren.
laten ze in 1 maand alle prijzen uit hun klauwen vallen of staan ze op tijd op om toch nog de laatste strohalm vast te pakken.
EtH lijkt geen grip te hebben. Als het van een leien dakkie gaat, zal hij het team best in een goede samenstelling het veld in sturen maar als het crisis is of het loopt niet, moet de trainer het verschil maken.
En ik betwijfel of hij die overwicht heeft op de groep.
sterker nog, als hij op tv brabbelt, is hij mijn aandacht na 25sec al kwijt. Laat staan als hij 10min in de kleedkamer tegen je staat te lullen.
Als je het een beetje kwijt bent en iemand weet je te prikkelen, dat is fijn.
Ik denk dat hij dat helemaal niet heeft. Sterker nog, dat je eerder denkt: ga heen, gast!
deze 'crisis' zal het leren.
laten ze in 1 maand alle prijzen uit hun klauwen vallen of staan ze op tijd op om toch nog de laatste strohalm vast te pakken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Als Driessen gelijk heeft mogen de spelers die het voor het zeggen hebben wel eens ingrijpen.Wouter schreef:Had Valentijn Driessen dan toch gelijk?
Het blijft ongelofelijk dat het zo om kan slaan in 1,5 maand. Het is aan Ten Hag om dit te managen. En als hem dat niet lukt, tja...
www.volkskrant.nlAjax valt straks uit elkaar en de trainer zal mogelijk verdwijnen
Voetbalverslaggever en columnist Willem Vissers
10 februari 2019
Ajax is een handelshuis met een Arenabrede etalage. In het schijnsel staan mannen, vaak nog jongens, met een prijs op hun hoofd. Ze zijn, een uitzondering daargelaten, niet helemaal of helemaal niet toe aan het avontuur over de grens. Wat is van ze geworden, van al die Ajacieden die de laatste jaren vertrokken? Juist.
Ze zouden nog twee, drie jaar bij Ajax moeten voetballen, opdat ze het leven beter kunnen doorgronden en eerst eens een schaaltje winnen in Amsterdam. Maar de marktkooplui van het internationale voetbal roepen hun naam: Fren-kieeee. Mat-thijs. Ha-kim. Kopen kopen, betalen betalen.
Ze kunnen goed voetballen hoor, die jongens. Ze hebben soms een mooie uitstraling. Ze zijn wat verwend misschien. Vaak kampioen geweest bij de jeugd. Op de schouders geslagen, als de jongensversies van de fotomodellen op de catwalk.
Woensdag mogen ze thuis voetballen tegen Real Madrid, in de Champions League. Dat is vier dagen na Heracles-uit (1-0), na het bijna verspelen van weer een landstitel in een wedstrijd met surrealistische trekjes. Op zich is het knap hoe Ajax erin is geslaagd de glans van de verlangen wekkende wedstrijden tegen Real al voor de aftrap goeddeels weg te poetsen. Wie weet, bieden de jongens aardig partij aan de Spaanse recordkampioen, als de kijker maar beseft dat het in zekere zin allemaal voor de bühne is, want laten we eerlijk zijn: er is nul procent kans dat Ajax de Champions League wint. Echt nul procent.
Hulpeloze indruk
De heilige graal is het landskampioenschap, zei directeur Edwin van der Sar zaterdag in de Volkskrant. Ja, dat is zo misschien voor supporters of voor hemzelf, maar de spelers vinden dat blijkbaar helemaal niet. Anders hadden ze niet als deserteurs over het veld bewogen in Almelo. Al viel de schade achteraf enigszins mee door het gelijkspel van PSV een dag later. Heilig is vooral hun positie in de pikorde, hun marktwaarde.
Ik vroeg in het begin van dit seizoen geregeld aan trainer Erik ten Hag hoe het mogelijk is dat hij al die voetballers met elkaar laat voetballen. Al die ‘spelmakers’: Ziyech, De Jong, Schöne, Tadic, mannen die de bal in de voeten willen en houden van mooi voetbal, wat dat ook moge zijn. Ten Hag zei dat het kon en hij is de trainer, hij zal het wel weten. Zolang de zon scheen heb ik als liefhebber genoten van mooi voetbal, maar sinds de Ajacieden met Shrek op de foto gingen tijdens het trainingskamp in Florida lijkt het alsof alle kracht, overtuiging en saamhorigheid zijn verdwenen.
De coach, zo atypisch voor Ajax, maakt sindsdien een hulpeloze indruk. Het kan niet anders of het transfergedoe heeft invloed, al is het maar omdat Neres nauwelijks nog meedoet, een maand nadat Ajax hem weigerde te verkopen voor 45 miljoen. Het team valt straks uit elkaar en de trainer zal mogelijk verdwijnen. Het circus begint dan opnieuw. Ajax zal nieuwe koopwaar in het handelshuis uitstallen, jong, lekker en gewild. Het is best wrang dat de wedstrijd tegen Real meer een wedstrijd is van het verleden dan van de toekomst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Wat een paniek allemaal. Het ergste wat je kunt doen is adhoc gaan ingrijpen.
Eerste seizoenhelft was top. En dit was met dezelfde spelers en dezelfde staf. Vergelijkingen werden gemaakt met 1995. Welk team zou beter zijn!? En nu zou er helemaal niks meer van kloppen? Ajax moet vooral de ingeslagen weg doorgaan. Blijven investeren in de jeugd, zowel ontwikkeling als jeugdscouting. Daarnaast wat je niet hebt, aankopen. Kwaliteit. Voor Ajax is Tadic, ondanks zijn huidige vorm, kwaliteit. Wat wel een aandachtspunt is dat mentaliteit ook een kwaliteit is. De Wouters, Nico’s zijn heel belangrijk voor het team.
Het is vooral een mentale kwestie ben ik van overtuigd. Randzaken nemen de overhand en hebben grote invloed en dan kun je in een negatieve spiraal terecht komen. Dit gebeurt met topteams ook. Kijk maar naar Real Madrid van een aantal maanden geleden en ook Bayern München. Lachwekkend is om nu weer iedereen de schuld te geven (en dan vooral de pispaaltjes). Zaak is om het vooral tussen de oren weer goed te krijgen. Overwinningen zijn daar voor nodig. Beginnen met een goed resultaat as woensdag.
Eerste seizoenhelft was top. En dit was met dezelfde spelers en dezelfde staf. Vergelijkingen werden gemaakt met 1995. Welk team zou beter zijn!? En nu zou er helemaal niks meer van kloppen? Ajax moet vooral de ingeslagen weg doorgaan. Blijven investeren in de jeugd, zowel ontwikkeling als jeugdscouting. Daarnaast wat je niet hebt, aankopen. Kwaliteit. Voor Ajax is Tadic, ondanks zijn huidige vorm, kwaliteit. Wat wel een aandachtspunt is dat mentaliteit ook een kwaliteit is. De Wouters, Nico’s zijn heel belangrijk voor het team.
Het is vooral een mentale kwestie ben ik van overtuigd. Randzaken nemen de overhand en hebben grote invloed en dan kun je in een negatieve spiraal terecht komen. Dit gebeurt met topteams ook. Kijk maar naar Real Madrid van een aantal maanden geleden en ook Bayern München. Lachwekkend is om nu weer iedereen de schuld te geven (en dan vooral de pispaaltjes). Zaak is om het vooral tussen de oren weer goed te krijgen. Overwinningen zijn daar voor nodig. Beginnen met een goed resultaat as woensdag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De vraag is of we de geest nog terug in de fles krijgen. Je kan het wel afdoen als een mentale kwestie maar daarmee is het nog niet opgelost. Het is ook geen incident meer. We zijn een heel eind op weg om een prachtige eerste seizoenshelft volledig te niet te doen.
De sleutel ligt bij de spelers. Willen ze er nog iets van proberen te maken of gaan ze proberen om hun eigen bv in de schijnwerpers te plaatsen. Feitelijk hebben we zelfs dan nog een gezamenlijk belang want individuele spelers kunnen alleen uitblinken als het elftal goed speelt. Ik denk in ieder geval niet dat scouts de afgelopen wedstrijden enthousiast zijn geworden over de kwaliteiten van ook maar één Ajax speler.
Op basis van wat ik sinds de winterstop heb gezien heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik zie allemaal verkeerd gerichte energie, individuele blunders, irritaties en onmacht.
De sleutel ligt bij de spelers. Willen ze er nog iets van proberen te maken of gaan ze proberen om hun eigen bv in de schijnwerpers te plaatsen. Feitelijk hebben we zelfs dan nog een gezamenlijk belang want individuele spelers kunnen alleen uitblinken als het elftal goed speelt. Ik denk in ieder geval niet dat scouts de afgelopen wedstrijden enthousiast zijn geworden over de kwaliteiten van ook maar één Ajax speler.
Op basis van wat ik sinds de winterstop heb gezien heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik zie allemaal verkeerd gerichte energie, individuele blunders, irritaties en onmacht.
Nil volentibus arduum
Het is òòk onderschatting. En dat lijkt me toch een knop die om te zetten is. Zo'n bal van Onana, waaruit de goal valt. Er staat rechts iemand helemaal vrij, kon hij zonder problemen heen spelen, maar hij schiet hem dwars door het midden recht in de voeten van een Heracles-speler. Ik geloof dat het bij Studio Voetbal was dat iemand zei: dat was tegen Real never gebeurt. Dan was de concentratie groter geweest en was zo'n risicovolle bal nooit gegeven.Marillion schreef:De vraag is of we de geest nog terug in de fles krijgen. Je kan het wel afdoen als een mentale kwestie maar daarmee is het nog niet opgelost. Het is ook geen incident meer. We zijn een heel eind op weg om een prachtige eerste seizoenshelft volledig te niet te doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Onderschatting kan je inderdaad ook aan het rijtje toevoegen. Natuurlijk is dit allemaal om te draaien. Met dezelfde groep was er voor de winterstop niets aan de hand. Deze selectie kan in potentie dus veel beter.
Maar of ik er ook vertrouwen in heb? Nee, helemaal niet eerlijk gezegd. Het verschil met PSV afgelopen weekend is veelzeggend. Allebei beginnen slecht. Maar Ajax komt dat nooit meer te boven terwijl PSV zich terug knokt en nog een punt pakt.
Maar of ik er ook vertrouwen in heb? Nee, helemaal niet eerlijk gezegd. Het verschil met PSV afgelopen weekend is veelzeggend. Allebei beginnen slecht. Maar Ajax komt dat nooit meer te boven terwijl PSV zich terug knokt en nog een punt pakt.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Vond jij dat een realistische vergelijking?Ajaciedjuh schreef: Vergelijkingen werden gemaakt met 1995. Welk team zou beter zijn!?
YNWA
Om top te presteren moet je een goede coach hebben. Iemand die de jongens op en top voor kan bereiden en prepareren. Vanaf begin af aan is er geen klik tussen spelers en trainer. Dat kunnen we wel blijven ontkennen, maar dat is toch voor iedereen zichtbaar?
Stel nu dat de verhalen kloppen dat het niet werkt tussen Ten Hag en de spelersgroep. Hoe verklaren we dan dat het voor de winterstop toch op z'n minst heel behoorlijk ging? Waarom werkte het toen wel en nu helemaal niet meer?
Het is me iets te kort door de bocht om dat volledig op het bordje van de trainer te schuiven zonder dat we het antwoord op die vraag kennen.
Het is me iets te kort door de bocht om dat volledig op het bordje van de trainer te schuiven zonder dat we het antwoord op die vraag kennen.
Nil volentibus arduum
Het is en en. Dat is misschien wat lastig in een discussie want dan is het niet zwart/wit 

Ik denk dat in dit geval (zoals zo vaak) de spelers de trainer "maken" en niet andersom. Hij werd geduld voor de winterstop door de "toppers" (en zal ook absoluut dingen goed gedaan hebben), maar wel met het oog op de winterstop en de mogelijke transfer. De winterstop was hun horizon en niet verder. Ondertussen werden de echo's groter door alles wat er in de media verscheen.
Een echte toptrainer voelt dat aan en kan hier en daar bijsturen. Dat kan EtH niet en kun je eerlijk gezegd met zijn cv ook niet verwachten toen hij werd aangesteld. Wat je hem wel kunt aanrekenen vind ik, is dat hij zich tactisch laat afbluffen door een modale club als Heracles. Dat is een Ajax-coach onwaardig.
Een echte toptrainer voelt dat aan en kan hier en daar bijsturen. Dat kan EtH niet en kun je eerlijk gezegd met zijn cv ook niet verwachten toen hij werd aangesteld. Wat je hem wel kunt aanrekenen vind ik, is dat hij zich tactisch laat afbluffen door een modale club als Heracles. Dat is een Ajax-coach onwaardig.
Als de spelers niet meer naar hem luisteren zoals jij zegt - en waar ik het ook mee eens ben - dan kun je hem juist niet aanrekenen tactisch afgebluft te zijn, want dan kan hier doen en roepen wat hij wilt - de spelers willen het niet uitvoeren.Sandro schreef:Wat je hem wel kunt aanrekenen vind ik, is dat hij zich tactisch laat afbluffen door een modale club als Heracles. Dat is een Ajax-coach onwaardig.
Hij lijkt inderdaad niet het persoonlijkheid te hebben om zo'n groep te leiden, maar ik neem het vooral de spelers kwalijk en niet zo zeer hem. De spelers hebben laten zien heerlijk te kunnen voetballen als ze dat echt willen. Ik denk dat veel van die jongetjes - Frenkie, De Ligt en Ziyech voorop - vanaf de zomer tot aan de winterstop de drang hadden om te vlammen omdat ze wisten dat het ook echt moest als ze zich in de kijker van de echte topclubs wilden spelen. Die missie is rond half december in principe al volbracht. Ze hebben met Ajax hoge ogen kunnen gooien in Europa en ook in de eredivisie, in mindere mate. Frenkie heeft zijn transfer al te pakken, De Ligt is de Golden Boy en komt dus ook zonder twijfel goed terecht, en Ziyech blijft proberen om absurde en zinloze panna's te geven rond de middenlijn om zich toch nog even in de kijker te kunnen spelen, want behalve een geruchtje over Dortmund blijft het toch tegenvallen met de interesse. Tadic blijkt ook alweer moe, hij wilde juist weg uit Engeland om rustig een balletje te kunnen trappen. Al met al vinden je sterkhouders het dus gewoon niet meer zo interessant, want hun doel was in december namelijk al bereikt. Ik voel me extra belazerd omdat ik toch weer in hun verhaaltjes ging geloven over de geweldige teamspirit en de collectieve hunkering naar (groeps)prijzen. Maar nee. Every man for himself weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -