De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 16, 2011 10:46 pm

999 schreef:Los of dat van Gaal het gaat redden.Maar toch typisch dat vele van het JC kamp het steeds hebben over dat het een bijl in de rug van JC is ( o.a. Molenaar ) terwijl je ze niet hoort of dat het goed voor AJAX zou zijn ...
Omdat, los van het feit van de kwaliteiten van Van Gaal als trainer, dit weer puur een move is die onder de noemer 'strategische actie om Cruijff eruit te duwen' is van het kamp Coronel / Ten Have. Ongetwijfeld ergeren de 4 leden van de RvC zich aan zaken als dat Johan niet bij elke vergadering is en desondanks een wat duidelijkere kijk op het voetbal heeft dan zijzelf. Zo'n Ten Have heeft nu helaas al hetzelfde opgepikt als o.a. Kales, Jaakke en Van den Boog overkwam. Ze kicken op het feit dat ze die stropdas krijgen en die blikvanger bij AFC Ajax N.V. zijn die ondanks al het gezeik enorm in de picture staan. Je moet enorm ijdel zijn als je een voorzitter of directeur bij Ajax wilt zijn. Alleen Jaap en Michael van Praag heb ik die ijdelheid op de juiste manier zien kanaliseren.

Johan Cruijff heeft een Foundation die voor hem gigantisch belangrijk is, is een hartpatiënt, zijn gezin is extreem belangrijk en hij woont in een ander land. De man kan dus niet 24/7 in A'dam ZO rond gaan hangen, maar hij wil dan ook zelf helemaal geen status, geen geld of geen functie. Hij wil gewoon de club helpen en dat doet hij, omdat hij haarfijn aan kan wijzen wat er beter moet in de opleiding. Ook ligt hij goed bij de supporters die vandaag in actie wilden komen voor hem.

Dus verzon het andere kamp een strategie, men moest met een flinke troef komen. Fijn dat Louis van Gaal dan wel voor het karretje is te spannen is om zijn grote naam en erg ijdele persoontje te verbinden aan het grote nieuws dat hij wel heel graag (vanaf het moment dat hij geen doorbetaling van Bayern meer krijgt) een functie wil gaan vervullen waarvoor hij niet bepaald geschikt is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 10:47 pm

LucaS schreef:Volgens mij is Coronel voorzitter van de vereniging. En dat hij er niets over wil zeggen lijkt me logisch.
En op de weg naar buiten, zoals hij het noemde. Nog in functie, maar wetende dat dat binnenkort niet meer is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 10:47 pm

Trab schreef:
LucaS schreef:Ik zei niet dat dat zijn kwaliteit is, ik reageerde op de poster voor je die zich zorgen maakte over de toekomst van de Boer, Bergkamp en Jonk. Hoewel het wel te hopen is, gezien ook de geluiden vooraf en ook nu over het reilen en zeilen op de Toekomst, dat er iemand boven Bergkamp en Jonk wordt geplaatst, die hebben nog wel wat coaching en leiding nodig. Lijkt me een prima taak voor onze nieuwe Technisch Directeur.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zowel Johan als Louis hoog zitten, maar het moge toch duidelijk zijn dat Van Gaal een veel geschiktere kandidaaat is dan Ling of Ophof. Dat zijn toch geen namen waar Cruijff mee komt? Je hebt al 3 rookies met de Boer, Bergkamp en Jonk, daar moet gewoon een ervaren man boven staan.
Van Gaal is zeer ervaren als trainer. Maar niet als algemeen directeur. In die functie is hij feitelijk ook een rookie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:48 pm

heeft p&w of Ned1 een internetstream?

ik zit in zweden

nederlandse ip adres regelen is geen probleem ;)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 16, 2011 10:50 pm

Ben bang dat je een uurtje moet wachten tot Pauw & Witteman bij Uitzending Gemist erin staat bryan.

Wat vooral duidelijk aangeeft dat hier een vuil spelletje wordt gespeeld, is het simpele feit dat die 4 commissarissen Cruijff nooit hebben ingelicht over de benoeming van Van Gaal. Dat is gewoon een enorm rare actie. Puur weer een oorlogsstrategie om een bepaald 'kamp' te elimineren.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 10:51 pm

Geen idee wie wat wordt, maar Van Gaal als opvolger van Van der Boog? Bemoeide die zich met voetbal? Ik lees nu dat zelfs de jeugdopleiding door de AD (= van der Boog) wordt bepaald, dan hoeft er geen hoofd jeugdopleidingen te zijn, geen TD, m.a.w. de waarheid zal wel ergens anders te vinden zijn.

LvG als AD, maar die heeft niets met het voetbal te maken, want dat doet de TD? Ik snap het niet meer.

JC die zegt dat ze gek geworden zijn? Kan ik me voorstellen, past bij "De Telegraaf" een paar kreten, nooit de inhoud erin betrekken enz.

Ik kies voor Henk en Ingrid, Henk wordt de TD (Hij heeft in LMO-3 gespeeld, tegen WIA-5 met Hugo Borst, dus Henk kan ook schrijven) en Ingrid wordt de AD (Het regionieuws in het AD leest ze al en ze kan op de centen passen, vraag maar aan Henk)

Iemand schreef:
Ik geloof nu voor het eerst écht in de optie dat ons geliefde cluppie naar de verdommenis gaat.
Het is een uur(?) eerder geschreven, ik denk dat we al naar "die" verdommenis zijn, maar wie lacht in zijn vuistje? Iemand zal erop vooruit gaan!
Het zou toch mooi zijn als Cruijff en van Gaal samen over hun schaduw heen zouden kunnen stappen en beiden voor Ajax zouden kunnen werken.
Ja, dat is de gedachte van een supporter, niet die van een narcist.
Maar wordt Blind serieus TD?
Zal toch niet, hij mislukt altijd en overal.
Wanneer heeft Ajax voor het laatste een jeugdspeler afgeleverd die een mannetje kan passeren? Wanneer voor het laatste een topspits? Juist, ga maar eens graven in je geheugen.
Ik weet niet uit welk kamp dit bericht komt, maar ik weet wel dat Kluivert aan de voorwaarden voldoet, dus het zal wel een opmerking uit het LvG-kamp zijn, want JC heeft slechts "de luiers van Kluivert" kunnen zien. Wesley Sneyder kan trouwens ook een mannetje passeren. Yolanthe for president?
Een rustige sterke man, die Ten Have. Een zegen voor Ajax. Zal dus wel worden weggestuurd.
Denk ik ook; we zijn in het land van "Henk en Ingrid", iemand die kan lezen EN schrijven, dient dit land zo spoedig mogelijk te verlaten. Aan de andere kant: een egotripper, wie stapt er in Ajax, "Lemmingen zoeken de zee op, egotrippers kunnen naar Ajax".
Ik heb hem op niet 1 fatsoenlijke uitspraak kunnen betrappen
De vraag voor € 1.000.000 Over wie gaat dit? Antwoorden hieronder:

Ten Have en JC worden goed gerekend, Half goed is Molenaar en de publieksprijs gaat naar Jaap de Groot.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:55 pm

Demosthenes schreef:JC die zegt dat ze gek geworden zijn? Kan ik me voorstellen, past bij "De Telegraaf" een paar kreten, nooit de inhoud erin betrekken enz.
Bijna goed, het was de NOS

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:57 pm

LucaS schreef:Volgens mij is Coronel voorzitter van de vereniging. En dat hij er niets over wil zeggen lijkt me logisch.
En de taxichauffeur? Wat deed die daar?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 10:57 pm

M schreef:
Demosthenes schreef:JC die zegt dat ze gek geworden zijn? Kan ik me voorstellen, past bij "De Telegraaf" een paar kreten, nooit de inhoud erin betrekken enz.
Bijna goed, het was de NOS
Ik heb de bron niet genoemd, ik schrijf dat het bij "De Telegraaf" past.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:57 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Volgens mij is Coronel voorzitter van de vereniging. En dat hij er niets over wil zeggen lijkt me logisch.
En de taxichauffeur? Wat deed die daar?
Die wachtte tot Danny Blind naar huist wilde

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:58 pm

Een echte taxichauffeur, of denigrerend bedoeld? Ik weet iig niet wie 'de taxichauffeur' is.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:59 pm

Cor van Eijden zat ernaast.

@Demos: Blind wordt wel degelijk TD. Staat op Ajax.nl (ik lees dit nu net pas).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 16, 2011 11:01 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:Los of dat van Gaal het gaat redden.Maar toch typisch dat vele van het JC kamp het steeds hebben over dat het een bijl in de rug van JC is ( o.a. Molenaar ) terwijl je ze niet hoort of dat het goed voor AJAX zou zijn ...
Omdat, los van het feit van de kwaliteiten van Van Gaal als trainer, dit weer puur een move is die onder de noemer 'strategische actie om Cruijff eruit te duwen' is van het kamp Coronel / Ten Have. Ongetwijfeld ergeren de 4 leden van de RvC zich aan zaken als dat Johan niet bij elke vergadering is en desondanks een wat duidelijkere kijk op het voetbal heeft dan zijzelf. Zo'n Ten Have heeft nu helaas al hetzelfde opgepikt als o.a. Kales, Jaakke en Van den Boog overkwam. Ze kicken op het feit dat ze die stropdas krijgen en die blikvanger bij AFC Ajax N.V. zijn die ondanks al het gezeik enorm in de picture staan. Je moet enorm ijdel zijn als je een voorzitter of directeur bij Ajax wilt zijn. Alleen Jaap en Michael van Praag heb ik die ijdelheid op de juiste manier zien kanaliseren.

Johan Cruijff heeft een Foundation die voor hem gigantisch belangrijk is, is een hartpatiënt, zijn gezin is extreem belangrijk en hij woont in een ander land. De man kan dus niet 24/7 in A'dam ZO rond gaan hangen, maar hij wil dan ook zelf helemaal geen status, geen geld of geen functie. Hij wil gewoon de club helpen en dat doet hij, omdat hij haarfijn aan kan wijzen wat er beter moet in de opleiding. Ook ligt hij goed bij de supporters die vandaag in actie wilden komen voor hem.

Dus verzon het andere kamp een strategie, men moest met een flinke troef komen. Fijn dat Louis van Gaal dan wel voor het karretje is te spannen is om zijn grote naam en erg ijdele persoontje te verbinden aan het grote nieuws dat hij wel heel graag (vanaf het moment dat hij geen doorbetaling van Bayern meer krijgt) een functie wil gaan vervullen waarvoor hij niet bepaald geschikt is.
Tja, als Bassie en Adriaan degene zijn die AJAX bestuurlijk weer op weg kunnen helpen dan koos ik die.M.a.w. het gaat MIJ niet om JC of Van Gaal maar om AJAX.Daarbij als ik zou moeten kiezen tussen Edo OpHof ling of LvG kies ik laatsgenoemde .. Dan maar exit JC.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 11:03 pm

live stream p&w: http://pauwenwitteman.vara.nl/fileadmin ... -penw.html

leuk om weer naar een goede soap te kijken

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 11:14 pm

Jaap de G. gaat het juridisch oplossen. :drecul.gif: Dan lijkt het me sportief om ook de acties van Cruijff die tegen afspraken in gingen tegen het licht te houden. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 11:16 pm

Zeux schreef:Jaap de G. gaat het juridisch oplossen. :drecul.gif: Dan lijkt het me sportief om ook de acties van Cruijff die tegen afspraken in gingen tegen het licht te houden. :neutral.gif:
Ik heb niets tegen juridische oplossingen, maar "kamp-JC" vindt vijf bladzijden al een boek!

Ik mis bij zo'n De Groot ook maar iets van een binding met Ajax, waarom doet die man dat? Alleen de verkoop van "De Telegraaf"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 11:18 pm

'Maar Van Gaal is toch een prima trainer..ehhh..directeur?'

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 11:19 pm

P&W 1
Telegraaf 0

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » wo nov 16, 2011 11:21 pm

Ik denk dat het aantal mensen dat het belang van Ajax boven het eigenbelang laat gaan in deze soap op de vingers van een hand te tellen is. Ik zou in ieder geval voor niemand mijn handen in het vuur steken. Als ik er objectief van een afstandje naar kijk, moet ik er eigenlijk ook gewoon om lachen hoe het nu gaat. Dit is een vorm van slapstick die het theater uitgelachen zo worden omdat het te ongeloofwaardig is.

Het enige waar ik me per saldo echt zorgen om maak is de jeugdopleiding. Dat is de laatste reddingsboei van Ajax en als die zinkt kunnen we er allemaal net zo goed mee stoppen.
Laatst gewijzigd door Arthur op wo nov 16, 2011 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo nov 16, 2011 11:21 pm

Ten Have schiet 's middags Jonk en Bergkamp af om ze 's avonds samen met De Boer te prijzen als technisch verantwoordelijke mensen. Opvallend ook dat er weer een oud-voetballer in de nieuwe bestuursraad komt, zonder dat hij daar effectief wat te zeggen heeft (lees: hij kan ten alle tijden overruled worden door de rest).
Vanavond heeft niet de stroming van Louis van Gaal of de stroming van Johan Cruijff gewonnen, maar de stroming die graag iconen van Ajax gebruikt om zelf aan de macht te blijven.
Laatst gewijzigd door Bert op wo nov 16, 2011 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 11:23 pm

bryan schreef:P&W 1
Telegraaf 0
:biggthumpup.gif:
Duidelijk was dag bij Jaap niet het belang van Ajax voorop staat. Morgen meer in dit theater!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » wo nov 16, 2011 11:24 pm

Zeux schreef:
LucaS schreef:Ik denk dat ten Have het enige juiste heeft gedaan wat Ajax van het gezeik kan redden. Ik ben het met Ko eens, het beste wat Ajax kon overkomen die Ten Have. En je kan niet met droge ogen beweren dat Ten Have niet geprobeerd heeft met Cruijff samen te werken, maar iemand die er nooit is en belangrijke beslissingen frustreert door aan zijn eigen gelijk, in de persoon van Ling, te blijven vasthouden, daar valt niet mee samen te werken.
Yep. Hij doet wat hij moet doen. Een Griekse held. Of Trojaanse. Whatever. Ik vrees echter dat de pro-Cruijff-krachten te groot zijn. Die slaan nog terug. Ik denk dat we pas bij Scene 3 zijn van dit epische drama!
Maar het is in ieder geval een Grieks drama! Dat past bij onze club.
Op zich is het natuurlijk fantastisch, JC die zich als Zeus blijft gedragen, maar nu een lesje krijgt. Dit is een tak van sport waar hij niet goed in is... nou, dat heeft hij dus weer even geleerd.
Op zich is het om je rot te lachen...ware het niet dat ik ook niet echt vertrouwen heb in de oplossing.....
Maar ja, we hebben weinig keus (dankzij Johan die elke andere oplossing blokkeerde), dus dan is dit het beste.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 11:26 pm

Het is toch van de zotte dat je leden van een Rvc - vier stuks nog wel - alleen maar benoemd als 'faciliterend' voor die ene Opper-commissaris (en De Groot laat er geen misverstand over bestaan dat ze niet geacht worden het opperhoofd tegen te spreken)? Dat je het überhaupt uit je bek krijgt. Een totale aanfluiting.

En dan het gejeremieer over juridisch uitzoeken of de procedures wel juist zijn geweest. En dat uit het Kamp Cruijff. Het woord gotspe tot vlees gemaakt in de persoon van de Hoofd Sport van de Telegraaf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo nov 16, 2011 11:27 pm

Ik ben net terug van een partijtje voetbal en lees hier met verbazing de reacties. De helft is door het dolle heen omdat Louis van Gaal AD wordt en Danny Blind TD? Gaan jullie daar serieus voor op de banken staan? Mag ik vragen op basis van welke visie Louis van Gaal en Danny Blind geschikt zijn om leiding aan dit Ajax te geven? Hun visie op de jeugd? Hun fantastische aankoopbeleid (al doet Rosales het in de MLS goed, las ik hehe), hun...ja hun wat eigenlijk? Louis van Gaal is een fantastische trainer, maar daarmee is toch alles gezegd. Wat maakt hem in vredesnaam geschikt? Laten we in ieder geval hopen dat hij geen vuistdikke rapporten meer gaat schrijven over TIPS enzo.

Zwarte dag dit. Louis van Gaal gaat dit namelijk nooit rooien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 11:30 pm

Ajaciedjuh schreef:
bryan schreef:P&W 1
Telegraaf 0
:biggthumpup.gif:
Duidelijk was dag bij Jaap niet het belang van Ajax voorop staat. Morgen meer in dit theater!
Dat hoeft ook niet.

Raar dat niemand ook maar bedenkingen plaatst bij de mededeling dat Van Gaal en Blind 'triple A' kandidaten zijn...waar is dat in godsnaam op gebaseerd?

Maar ja, het gaat sowieso nooit over de inhoud. Wat maakt Van Gaal een goede directeur?

Plaats reactie