Marcel Keizer - De ex-trainer
Moderator: mods
Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer
Bergkamp doet me trouwens denken aan Van Basten, besefte ik me laatst. Beiden het product van een omgeving die ze altijd opgehemeld heeft, nooit tegenspraak heeft gegeven. Ze verliezen de realiteit helemaal (dacht Van Basten niet dat de bijstandsuitkering 1 ton bedroeg, ofzo?). Ook bij Bergkamp merk je dat hij zich zo afzondert van de realiteit dat hij steeds meer alleen maar in zijn eigen denkbeelden gelooft ("naar 99% van de mensen luister ik überhaupt niet"). Arrogantie ten top.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Misschien dat hij dat vertelde om zichzelf een houding te geven maar als hij dat echt meent valt hij flink tegen, ik had hem anders ingeschat.
YNWA
-
Volgens mij zei Bergkamp dat mensen voor 99% niet weten wat er zich binnen Ajax afspeelt... dat geloof ik opzich wel. Maar goed, Bergkamp leek me geen loyale persoonlijkheid in de dug-out.
Whitey on the moon.
Ik ben blijkbaar de enige die Marcel Keizer geen sympathieke man vindt/vond. Ik vond het smakeloos dat hij steeds weer, zowat elke week, Nouri erbij haalde om zijn eigen falen te verbloemen.
En nadat Ajax door de nummer laatst (of zoiets) van de eredivisie uit de beker werd geknikkerd in een wedstrijd waarin hij het warrigste wisselbeleid ooit in praktijk bracht, zegt Keizer doodleuk dat de spelers kwaliteit tekortkomen.
Keizer bij Ajax was zoals Blind bij het Nederlands elftal. Heel goeie excuses, maar heel slecht voetbal.
En nadat Ajax door de nummer laatst (of zoiets) van de eredivisie uit de beker werd geknikkerd in een wedstrijd waarin hij het warrigste wisselbeleid ooit in praktijk bracht, zegt Keizer doodleuk dat de spelers kwaliteit tekortkomen.
Keizer bij Ajax was zoals Blind bij het Nederlands elftal. Heel goeie excuses, maar heel slecht voetbal.
Heb het interview met Bergkamp nog maar eens beluisterd. Hij zegt dat 99% van de kritiek op hem onzin is waar hij dus niet naar luistert. Omdat a) de criticasters niet weten wat zich bij Ajax afspeelt en b) niet het niveau hebben.
Later zegt hij ook nog dat hij, net als toen hij voetbalde, zelf het beste weet wat hij wel en niet fout heeft gedaan. Misschien vergeet hij dat hij een geweldige voetballer was en de functie die hij bij Ajax had iets heel anders is? Ik zou me toch iétjes opener hebben opgesteld naar de buitenwereld.
Later zegt hij ook nog dat hij, net als toen hij voetbalde, zelf het beste weet wat hij wel en niet fout heeft gedaan. Misschien vergeet hij dat hij een geweldige voetballer was en de functie die hij bij Ajax had iets heel anders is? Ik zou me toch iétjes opener hebben opgesteld naar de buitenwereld.
Inderdaad, als voetballer op een niveau waar de meerderheid geen idee van had en ook weinig zinnigs aan kon toevoegen. Lijkt of hij dat doorzet in deze functie terwijl hij een absolute beginner is in dit soort functies.
Vind Bergkamp in dat interview een zeer slechte imitatie van Johan Cruyff ..
Blij met de punten ...
Ach, een trainer zonder al te veel ervaring of status met een jonge, smalle selectie bij slangenkuilclub Ajax is gewoon kansloos.
Ten Hag gaat daar ook ten onder, denk ik.
Laatst gewijzigd door Wouter op za dec 23, 2017 1:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Welk interview?999 schreef:Vind Bergkamp in dat interview een zeer slechte imitatie van Johan Cruyff ..
Wat een gelul weer ...Wouter schreef:Ach, een trainer zonder al te veel ervaring of status met een jonge, smalle selectie bij slangenkuilclub Ahax is gewoon kansloos.
Blij met de punten ...
Oké , in dat stukje video dan ...Jöhnk schreef:Welk interview?999 schreef:Vind Bergkamp in dat interview een zeer slechte imitatie van Johan Cruyff ..
Blij met de punten ...
Ik vroeg het uit belangstelling. Waar kan ik het fragment terugzien?
http://www.voetbalinside.nl/item/42955/ ... _en_1_tereJöhnk schreef:Ik vroeg het uit belangstelling. Waar kan ik het fragment terugzien?
Sorry ...Jöhnk schreef:Ik vroeg het uit belangstelling. Waar kan ik het fragment terugzien?
Blij met de punten ...
Hoezo? Keizer was toch zoiets als een jong reetje tussen de hyena's?999 schreef:Wat een gelul weer ...Wouter schreef:Ach, een trainer zonder al te veel ervaring of status met een jonge, smalle selectie bij slangenkuilclub Ahax is gewoon kansloos.
Kom op, Wouter! Topvoetbal is geen plek voor jonge reetjes.
Bergkamp is vooral een heel conservatieve man. Ik heb hem een paar keer dingen horen zeggen als: 'I weet waar Ajax voor staat en toen ik in de jeugd speelde deden we die dingen niet'. Alsof de tijd is blijven stilstaan. Logisch dus dat hij botste met Jonk en anderen die moderne inzichten wilden toepassen.
Bergkamp is vooral een heel conservatieve man. Ik heb hem een paar keer dingen horen zeggen als: 'I weet waar Ajax voor staat en toen ik in de jeugd speelde deden we die dingen niet'. Alsof de tijd is blijven stilstaan. Logisch dus dat hij botste met Jonk en anderen die moderne inzichten wilden toepassen.
Dat zeg ik toch ook niet?
Het falen van Ajax is een verhaal van arrogantie en zelfoverschatting. Na die EL-finale dachten ze in Amsterdam dat het kampioenschap van 2018 al in de tas zat. Ze verkochten de beste spelers, stelden een rookie aan als trainer en dachten het wel met een veredeld jeugdelftal aan te kunnen. In de tussentijd haalt PSV een enkele speler die boven de rest van de eredivisie uit steekt en staan de Eindhovenaren plotseling bovenaan. Terwijl Ajax veel meer middelen heeft. Bizar eigenlijk.
Het falen van Ajax is een verhaal van arrogantie en zelfoverschatting. Na die EL-finale dachten ze in Amsterdam dat het kampioenschap van 2018 al in de tas zat. Ze verkochten de beste spelers, stelden een rookie aan als trainer en dachten het wel met een veredeld jeugdelftal aan te kunnen. In de tussentijd haalt PSV een enkele speler die boven de rest van de eredivisie uit steekt en staan de Eindhovenaren plotseling bovenaan. Terwijl Ajax veel meer middelen heeft. Bizar eigenlijk.
Huh? Vind je?
Klaassen en Sanchez werden weggekocht, doe je niets aan.
Ze wilden helemaal niet met een rookieteam de competitie in, vandaar dat ze Huntelaar en Siem haalden.
Ik heb niemand horen zeggen dat Ajax wel even kampioen werd. Vanaf het begin ging alles verkeerd: Bosz vertrok, Nouri viel bijna dood, de CL en EL werden gemist, dus als ze bij Ajax met hun hoofd in de wolken liepen, was het snel voorbij.
Ook heeft niemand ooit gedacht dat Ajax het 'wel afkon' met een beginneling aan het roer. Ze hebben iets gezien in Keizer dat hij niet in zich had. Een verkeerde inschatting maar geen teken van arrogantie.
Jij hebt volgens mij een heel negatief beeld van Amsterdam en Amsterdammers. Jammer.
Klaassen en Sanchez werden weggekocht, doe je niets aan.
Ze wilden helemaal niet met een rookieteam de competitie in, vandaar dat ze Huntelaar en Siem haalden.
Ik heb niemand horen zeggen dat Ajax wel even kampioen werd. Vanaf het begin ging alles verkeerd: Bosz vertrok, Nouri viel bijna dood, de CL en EL werden gemist, dus als ze bij Ajax met hun hoofd in de wolken liepen, was het snel voorbij.
Ook heeft niemand ooit gedacht dat Ajax het 'wel afkon' met een beginneling aan het roer. Ze hebben iets gezien in Keizer dat hij niet in zich had. Een verkeerde inschatting maar geen teken van arrogantie.
Jij hebt volgens mij een heel negatief beeld van Amsterdam en Amsterdammers. Jammer.
Pal na het kampioenschap van Feyenoord heb ik veel Ajacieden dat horen zeggen. En hier ook zien schrijven. Feyenoord was dan wel kampioen geworden, maar de toekomst van Ajax zag er zo veel glorieuzer uit etc. etc. Ajax zou in 2018 kampioen worden, het kon bijna niet anders. Ik denk dat die gemakzucht en zelfoverschatting er ook bij de clubleiding in is geslopen.
Denk veel meer het succes wat Keizer met Jong AJAX had dat er zand in de ogen van de clubleiding kwam te zitten.Al hadden daar enkele ook hun twijfels w.b. Keizer.
Keizer wordt ontslagen wegens zeer tegenvallende resultaten, wisselvalligheid van de groep, en het gemis aan vertrouwen dat het beter gaat worden.
Eigenlijk iets wat bij veel topclubs gebeurt als een trainer wordt ontslagen ...
Keizer wordt ontslagen wegens zeer tegenvallende resultaten, wisselvalligheid van de groep, en het gemis aan vertrouwen dat het beter gaat worden.
Eigenlijk iets wat bij veel topclubs gebeurt als een trainer wordt ontslagen ...
Blij met de punten ...
Dat is ook gewoon zo. F. heeft een vrij pover team.Wouter schreef:Pal na het kampioenschap van Feyenoord heb ik veel Ajacieden dat horen zeggen. En hier ook zien schrijven. Feyenoord was dan wel kampioen geworden, maar de toekomst van Ajax zag er zo veel glorieuzer uit etc. etc.
'Hoe het eruit ziet' is zeker in de sport iets anders dan 'hoe het zal zijn'. Maar supporters zijn supporters: hoop doet leven.
Het zou natuurlijk zeer vreemd zijn als Ajax níet om de titel wilde/hoopte te spelen.Ajax zou in 2018 kampioen worden, het kon bijna niet anders.
Je hebt het dus over de euforie van vorig voorjaar. Niet over de periode daarna, toen de clubleiding moest beslissen over de samenstelling van de spelersgroep.
Ik deel je analyse niet. Het kan niet anders of de clubleiding leefde tussen hoop en vrees vanaf het moment dat Bosz vertrok. Echt, er was geen aanleiding tot euforie aangezien men te maken kreeg met de ene domper na de andere.Ik denk dat die gemakzucht en zelfoverschatting er ook bij de clubleiding in is geslopen.
Ja, Wouter, waarom zo negatief? Ajacieden zijn ook altijd heel complimenteus over Rotterdamse bouwwerken.Jij hebt volgens mij een heel negatief beeld van Amsterdam en Amsterdammers.
Waarom stel je dan een beginneling aan als trainer en begin je het seizoen met zo'n verdediging? Ik denk dat ze de groep wat overschat hebben. Op AT ook overigens. Hier riep iemand dat het een zekerheidje is dat De Ligt over enkele jaren bij Real Madrid of Barcelona speelt. Dan zie ik zijn fouten bij Oranje en hoe simpel Matavz hem de bal ontfutselt bij Ajax-Vitesse en denk ik: "Zou het?"
Laatst gewijzigd door Wouter op za dec 23, 2017 6:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niets tegen Rotterdamse bouwwerken.
Nou vooruit, de architectuur van de Wederopbouw vind ik niet echt mooi. Maar er staan best mooie gebouwen in Rotterdam, her en der.
De binnenstad van Amsterdam is mooier, maar daar kunnen ze in Rotterdam niets aan doen.
Nou vooruit, de architectuur van de Wederopbouw vind ik niet echt mooi. Maar er staan best mooie gebouwen in Rotterdam, her en der.
De binnenstad van Amsterdam is mooier, maar daar kunnen ze in Rotterdam niets aan doen.
Iemand die de Erasmusbrug een lelijke brug noemt, moet naar de opticien of naar de psychiater.