Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%

Totaal aantal stemmen: 51

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 12:13 pm

Jouw lijstje? Dat heb ik er niet uit afgeleid, Thomas. Wat heeft jouw lijstje met deze discussie te maken? Of werkt Van Basten jouw lijstje af?
Thomas schreef:
joey schreef:Mwah, zo belangrijk vond hij het niet, anders had hij het wel anders gedaan.

Hoeveel geld heeft PSV uitgegeven? De helft? Die hebben geloof ik vijf verdedigers gehaald.
Die tweede verdediger stond qua prioriteit als nummer vijf op het lijstje. Zo ontzettend laag is dat niet. Er waren betere opties dan Sno, maar die waren duurder.

PSV heeft met Maza en Brechet ook geen bijzondere verdedigers binnengehaald. Hun beste verdediger komt uit de eigen opleiding.
Ook begrijp ik jouw eerder gemaakte opmerking niet over 'van ver komen' en 'prutsers moeten dumpen'. 30 miljoen moet genoeg zijn om het team mee te versterken.
Het stinkt aan alle kanten!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma sep 01, 2008 12:21 pm

Ik denk dat onze verdedigers best nog wel beter kunnen worden als ze een trainer hebben die ze het spelletje kan uitleggen. Daar schort het al jaren aan en daarom staan spelers als Vermaelen al jaren stil in hun ontwikkeling. En wie gaat ze nu uitleggen wat verdedigen is? Die twee oud-aanvallers?

Nee jongens, het wordt weer aftellen tot de volgende transferperiode. Misschien kunnen we vast bij Heerenveen en Groningen gaan kijken of er iets te halen valt...
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 12:21 pm

Volgens mij probeert Thomas te zeggen dat PSV zich beter heeft weten te versterken dan Ajax.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 01, 2008 12:27 pm

Dat zegt hij inderdaad, en nog voor veel minder geld ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 12:29 pm

PSV is in twee linies aanzienlijk sterker geworden. Ajax ook, maar dan moet Aissati wel opgesteld worden. We stonden gewoon onder PSV en aangezien die hun werk weer goed hebben gedaan is het helemaal niet zo logisch dat Ajax kampioen wordt.
joey schreef:Jouw lijstje? Dat heb ik er niet uit afgeleid, Thomas. Wat heeft jouw lijstje met deze discussie te maken? Of werkt Van Basten jouw lijstje af?
Thomas schreef:
joey schreef:Mwah, zo belangrijk vond hij het niet, anders had hij het wel anders gedaan.

Hoeveel geld heeft PSV uitgegeven? De helft? Die hebben geloof ik vijf verdedigers gehaald.
Die tweede verdediger stond qua prioriteit als nummer vijf op het lijstje. Zo ontzettend laag is dat niet. Er waren betere opties dan Sno, maar die waren duurder.

PSV heeft met Maza en Brechet ook geen bijzondere verdedigers binnengehaald. Hun beste verdediger komt uit de eigen opleiding.
Ook begrijp ik jouw eerder gemaakte opmerking niet over 'van ver komen' en 'prutsers moeten dumpen'. 30 miljoen moet genoeg zijn om het team mee te versterken.
Daar vroeg Duke naar, hè.

We hebben iets van 10 spelers die weg moeten. Ontzettende minkukels die in feite vervangen moeten worden binnen de selectie. Omdat ze zo ontzettend slecht zijn krijgen we er echter nog geen cent voor terug, waardoor we het puur van de verkoop van Heitinga en de eerder verworven inkomsten moeten hebben. Je gooit er dus 10 spelers uit maar kan maar 5 nieuwe spelers halen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 01, 2008 12:32 pm

en dat klopt toch ook?

Farfan vervangen door Amrabat, dus ze zullen meer scoren dit jaar.

verder hebben ze met Brechet en Pieters een zeer solide verdediging binnen gehaald.

oke hun beste keeper sinds jaren is weg, maar die nieuwe keeper is ook nog altijd beter dan Stekel.

Afellay zal alleen nog maar beter worden dit jaar.

dus vorig jaar kampioen en dit jaar zullen ze het alleen maar beter doen.

Ajax daarentegen heeft weer eens 2 linksbuitens gekocht een mindere verdediger en een matige middenvelder.

PSV heeft zich dus aanzienlijk beter versterkt.

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 12:32 pm

Je kan 'maar' 5 nieuwe spelers halen? Voor 30 miljoen kun je alle transfers van de Eredivise bijna bekostigen. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 12:33 pm

Duke schreef:Dat zegt hij inderdaad, en nog voor veel minder geld ook.
Dan ben ik het met hem eens.

Bij PSV investeren ze in degelijkheid. Dat betaalt zich uit in de Nederlandse competitie. Ik vind trouwens dat het verschil met PSV in de afgelopen twee jaar zo klein was, dat je niet kunt spreken van een kloof. Ajax zat ongeveer op hetzelfde niveau.

Aangezien Aissati ook tegen Murcia op de bank zat, denk ik niet dat Van Basten hem vooralsnog ziet als basisspeler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 12:35 pm

PSV heeft zeven aankopen kunnen doen voor de helft van het geld, Peter. Kwestie van de scouting en organisatie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 12:40 pm

En van gezond verstand. Misschien moet je niet driekwart van je geld in twee spelers stoppen, als je het hele elftal moet restaureren.

PSV wilde Sulejmani (of een even dure speler van die kwaliteit) vast ook wel. Maar in Eindhoven beseffen ze, dat zestien miljoen voor één speler uittrekken onverantwoord is. Dan hadden ze op andere posities niet kunnen investeren, terwijl dat hard nodig was.

Nogmaals (ik zeg het nog maar eens): ik heb niets tegen Sulejmani. Wel tegen het exorbitante bedrag dat hij gekost heeft. Sulejmani was het 'hebbespelertje' van MVB, die moest en zou komen. Tja, dan word je door Heerenveen uitgekleed, daar weten ze wel raad mee.
Laatst gewijzigd door joey op ma sep 01, 2008 12:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 01, 2008 12:41 pm

Van Basten wilde Amrabat toch niet... Ook een kwestie van inzicht/kwaliteit dus en dat is Marco wel aan te rekenen. Voor een Pieters heb je ook geen scouting nodig als MvB zijnde..
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 12:42 pm

Ach ja, organisatie. Feit blijft dat we sinds de winterstop, met aankopen Lindgren en Silva, evenveel punten hebben gehaald als PSV. Zij raken Gomes en Farfan kwijt en wij Heitinga. Wij kopen vervolgens voor 30 miljoen aan spelers en zij voor een miljoentje of 15. Ergo, je mag dan toch wel hopen dat je ze voorbij gaat? Wat loopt men zich hier opeens toch in te dekken, zeg. Ik ga er van uit dat we kampioen worden en zo niet dan heeft MvB gefaald.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 12:44 pm

Precies, Peter. Excuses tellen niet. Van Basten moet presteren. En snel een beetje, anders is PSV uit zicht.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma sep 01, 2008 12:47 pm

WP_LeGeNd schreef:en dat klopt toch ook?

Farfan vervangen door Amrabat, dus ze zullen meer scoren dit jaar.

verder hebben ze met Brechet en Pieters een zeer solide verdediging binnen gehaald.

oke hun beste keeper sinds jaren is weg, maar die nieuwe keeper is ook nog altijd beter dan Stekel.

Afellay zal alleen nog maar beter worden dit jaar.

dus vorig jaar kampioen en dit jaar zullen ze het alleen maar beter doen.

Ajax daarentegen heeft weer eens 2 linksbuitens gekocht een mindere verdediger en een matige middenvelder.

PSV heeft zich dus aanzienlijk beter versterkt.
Vergeet de coach niet. Zij hebben weer een ervaren coach. Wij weer een zoveelste gok met een zoveelste beginneling.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 12:47 pm

Rishi schreef:Van Basten wilde Amrabat toch niet... Ook een kwestie van inzicht/kwaliteit dus en dat is Marco wel aan te rekenen. Voor een Pieters heb je ook geen scouting nodig als MvB zijnde..
Is dat zo? Dat heb ik volgens mij gemist.
Peter schreef:Ach ja, organisatie. Feit blijft dat we sinds de winterstop, met aankopen Lindgren en Silva, evenveel punten hebben gehaald als PSV. Zij raken Gomes en Farfan kwijt en wij Heitinga. Wij kopen vervolgens voor 30 miljoen aan spelers en zij voor een miljoentje of 15. Ergo, je mag dan toch wel hopen dat je ze voorbij gaat? Wat loopt men zich hier opeens toch in te dekken, zeg. Ik ga er van uit dat we kampioen worden en zo niet dan heeft MvB gefaald.
Ik loop me niet opeens in te dekken hoor. Zo denk ik er al weken over. Dat weet jij ook.

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 12:49 pm

Dan stel ik je de vraag: Had jij voor die 30 miljoen andere spelers gehaald en had je Ajax dan meer kans gegeven op een kampioenschap?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 12:50 pm

Ik had Oleguer en Sno niet gehaald. Heb ik ook al eerder verteld.

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 12:53 pm

Zoals ik er nu tegen aan kijk had ik Cvitanich ook niet gehaald in dat geval. Ajax rekende er op dat Huntelaar zou vertrekken, maar dit is dus niet gebeurd. Achteraf is makkelijk praten, maar we zitten nu met een scheve selectie. Achterin blijft het dweilen met de kraan open en voorin moeten we zelfs keuzes maken tussen miljoenenaankopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 12:57 pm

Dat laatste vind ik dus echt onzin van de hoogste plank. Dekt Ajax zich eindelijk in voor het vertrek van een sterspeler, is het nog niet goed wanneer die speler niet blijkt te vertrekken. Nee, iedereen was het er hier over eens dat zoiets ook al eerder met Sneijder had moeten gebeuren. Liever te grote concurrentie dan geen concurrentie. Erg scheef dat Cvitanich nu opeens niet meer gehaald had moeten worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 1:02 pm

Ajax kan zich niet permitteren spelers van zes, zeven miljoen op de bank te zetten, Thomas. Dat gaat ten koste van investeringen op andere posities. Wij zijn Real Madrid niet. Natuurlijk kun je een opvolger halen, maar dat moet dan een buitenkansje zijn (zoals Litmanen destijds).

Voor het geld van Sno plus Oleguer plus Cvitanich had Ajax twee echte versterkingen voor de achterhoede kunnen halen.

Het budget was ruim genoeg. Of is er iemand die vindt dat Van Basten niet genoeg geld tot zijn beschikking heeft gekregen?

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 01, 2008 1:02 pm

Ben het met je eens Thomas. Gewoon goed dat Cvita gekocht is.

En MvB wilde Amrabat niet. Dat weet ik 100% zeker.

Ik maak me trouwens niet echt druk. PSV is kut, Ajax is op dit moment niet best maar dat komt wel goed. Utrecht speelde als een mak lammetje.. had Willem 2 dat ook gedaan dan was het 0-9 geworden...

Wat niet wil zeggen dat Ajax altijd zo moet spelen...
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2008 1:03 pm

Nee, de transfer van Cvitanich was goed. Dat was beleid om te voorkomen dat we op het laatste moment in de problemen zouden raken. Tenminste, daar ga ik dan maar even van uit.

Wat er bij mij niet in gaat is dat we 16 miljoen voor Sulejmani hebben betaalt en er vervolgens achter komen dat er geen geld is voor defensieve versterkingen. Los van de kwaliteiten van Sulejmani, want het is een prachtige speler. Maar dat gaat wat mij betreft gewoon echt nergens over.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 1:07 pm

De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.

Heb je nog een bron die bewijst dat Van Basten Amrabat niet wilde hebben, Rishi? Volgens mij heb ik alleen Van Geel er over gehoord.

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 1:08 pm

Liever te grote concurrentie dan geen concurrentie? Tsja, pas die zinsnede eens toe op de verdediging. Daar vertrekt alles en iedereen en ik heb daar nog nooit een vervanger voor gezien, behoudens Oleguer. Nu lees ik dat er geen enkele verdediging is opgewassen tegen onze aanval, maar blijkbaar is onze verdediging ook nog niet opgewassen tegen de aanval van WillemII. Dat geeft te denken, hoor.

Maar goed, ik val in herhaling. Voorlopig lijk ik gelijk te krijgen, maar laten we hopen dat onze aanval productie blijft draaien. We zullen iedere wedstrijd gewoon weer minimaal 2x weten te scoren om een wedstrijd op zeker te kunnen winnen. Iedere Ajacied weet dat je dan een aantal keren tegen de lamp gaat lopen.

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 1:11 pm

Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.

Plaats reactie