Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Ik vond Co een prima trainer.
Wat ik vooral idiote clubleiding vind is dat de leiding seizoen 07-08 eigenlijk gewoon al in oktober heeft afgeschreven, want toen waren ze al bezig Van Basten binnen te halen voor 08-09. Was het niet slimmer om een beschikbare trainer eerder binnen te halen, om zo als nog wat uit dit seizoen te halen (wie weet, misschien waren we zelfs kampioen geworden?) Maar de obsessie met Marco van Basten was blijkbaar overheersend. Of ze dachten serieus dat Koster de titel kon binnenhalen?
Nou, was Marco van Basten een Fabio Capello of een Arsene Wenger, dan is het de moeite waard misschien om zo lang te wachten. Maar Van Basten heeft nooit wat gewonnen en is nooit clubtrainer geweest... We stellen alles uit zodat we de verlosser later kunnen verwelkomen, een verlosser die nooit wat heeft bewezen.
Wat ik vooral idiote clubleiding vind is dat de leiding seizoen 07-08 eigenlijk gewoon al in oktober heeft afgeschreven, want toen waren ze al bezig Van Basten binnen te halen voor 08-09. Was het niet slimmer om een beschikbare trainer eerder binnen te halen, om zo als nog wat uit dit seizoen te halen (wie weet, misschien waren we zelfs kampioen geworden?) Maar de obsessie met Marco van Basten was blijkbaar overheersend. Of ze dachten serieus dat Koster de titel kon binnenhalen?
Nou, was Marco van Basten een Fabio Capello of een Arsene Wenger, dan is het de moeite waard misschien om zo lang te wachten. Maar Van Basten heeft nooit wat gewonnen en is nooit clubtrainer geweest... We stellen alles uit zodat we de verlosser later kunnen verwelkomen, een verlosser die nooit wat heeft bewezen.
Kijk, als Van Basten meteen al in oktober aan de slag wou, dan goed, laat hem zien wat ie kan. (Dan nog heb ik liever een meer ervaren trainer, maar goed)
Maar nu buigt de hele club voor deze man. Ajax moet zich bezig houden met de belangen van Ajax, niet de belangen van Marco van Basten. Als die niet beschikbaar is, zoek dan iemand anders, want Ajax wacht voor niemand.
Maar nu buigt de hele club voor deze man. Ajax moet zich bezig houden met de belangen van Ajax, niet de belangen van Marco van Basten. Als die niet beschikbaar is, zoek dan iemand anders, want Ajax wacht voor niemand.
Er waren op het moment dat HtC vertrok bar weinig trainers direct beschikbaar. Vrijwel allemaal zouden ze - als ze wilden komen - pas na de zomer komen. Voor welke goede trainer dan ook (Co daargelaten) zou de club dus moeten 'buigen'. Het is jammer, maar het is nu eenmaal niet makkelijk om een goede trainer midden in een seizoen aan te trekken.
Volgens mij was alleen Co Adriaanse direct beschikbaar. Maar blijkbaar had de directie daar geen zin in. Net zoals er ook op dit forum veel weerstand tegen die man is.
Volgens mij was alleen Co Adriaanse direct beschikbaar. Maar blijkbaar had de directie daar geen zin in. Net zoals er ook op dit forum veel weerstand tegen die man is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
MVG had HTC ook aan zijn contract kunnen houden. Maar MVG was natuurlijk zo blij als een kind dat hij een excuus had om de lastige HTC te lozen.Jesse schreef:Er waren op het moment dat HtC vertrok bar weinig trainers direct beschikbaar. Vrijwel allemaal zouden ze - als ze wilden komen - pas na de zomer komen. Voor welke goede trainer dan ook (Co daargelaten) zou de club dus moeten 'buigen'. Het is jammer, maar het is nu eenmaal niet makkelijk om een goede trainer midden in een seizoen aan te trekken.
Overigens heeft Ajax wel eens eerder met dit bijltje gehakt (Adriaanse/Koeman). Ook trainers zijn te koop.
Precies.Jöhnk schreef:MVG had HTC ook aan zijn contract kunnen houden. Maar MVG was natuurlijk zo blij als een kind dat hij een excuus had om de lastige HTC te lozen.
Overigens heeft Ajax wel eens eerder met dit bijltje gehakt (Adriaanse/Koeman). Ook trainers zijn te koop.
Adriaanse had die theedoeken geheid laten zitten. Die was op het eerste vliegtuig gesprongen.
Het stinkt aan alle kanten!
Mijn punt is meer dat goede trainers nou eenmaal niet op straat voor het oprapen liggen, en dus vaak nog ergens anders aan het werk zijn. De meeste zijn ook niet bereid om hun club/land midden in het seizoen te verlaten. Dus dan komt het er al gauw op neer dat die trainer pas na de zomer aan de slag kan en je het voor die tijd met een interim zal moeten doen (zie Ajax, zie PSV). Ik begrijp het hele verhaal over het buigen van een club daarom niet echt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Zo als ik al zei, als je een toptrainer kan regelen (een Wenger of zo) dan is het zeker de moeite waard om te wachten.Jesse schreef:Mijn punt is meer dat goede trainers nou eenmaal niet op straat voor het oprapen liggen, en dus vaak nog ergens anders aan het werk zijn. De meeste zijn ook niet bereid om hun club/land midden in het seizoen te verlaten. Dus dan komt het er al gauw op neer dat die trainer pas na de zomer aan de slag kan en je het voor die tijd met een interim zal moeten doen (zie Ajax, zie PSV). Ik begrijp het hele verhaal over het buigen van een club daarom niet echt.
Maar Van Basten is geen toptrainer. Waarom op hem wachten als Adriaanse al vrij is?
Het zijn weer de invloeden van Cruijff. Het goede van Van Praag was dat hij Cruijff keurig negeerde.
- Cluijffert
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ga hem een eerlijke kans geven maar vooralsnog ben ik niet enthousiast. Liever had ik iemand gezien die ervaren is op clubniveau. Marco gaat straks waarschijnlijk alle beginnersfouten maken die je van een beginnende coach kunt verwachten. Hij heeft dan misschien wel JC op de achtergrond beschikbaar maar die is er niet als je direct een keuze moet maken. En dan hoef je ook niet veel te verwachten van zijn staf want die hebben net zoveel ervaring als hijzelf.
Hopelijk kan hij er voor zorgen dat er een paar goede spelers naar Ajax willen komen. Dat zou een voordeel van zijn aanstelling kunnen zijn. Maar in de praktijk gaat het meestal toch voornamelijk om het salarisstrookje.
Misschien is Marco de uitzondering die de regel bevestigt maar ik vind het een grote gok om juist nu een onervaren coach aan te stellen.
Hopelijk kan hij er voor zorgen dat er een paar goede spelers naar Ajax willen komen. Dat zou een voordeel van zijn aanstelling kunnen zijn. Maar in de praktijk gaat het meestal toch voornamelijk om het salarisstrookje.
Misschien is Marco de uitzondering die de regel bevestigt maar ik vind het een grote gok om juist nu een onervaren coach aan te stellen.
Nil volentibus arduum