De toekomst van Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 18, 2007 3:13 pm

Precies. PSV was al zielloos, misschien dat dat hun beslissing wat eenvoudiger maakte. (maar natuurlijk wel heel erg gezellig hoor!)
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 3:13 pm

Voor mij ben en blijf je AJACIED in goede in slechte tijden, als door slechte tijden ( lees het niet meer op de huidige manier meekunnen gaan met de rest van de concurrenten ) AJAX wordt genoodzaakt een samenwerkingsverband aan te gaan of een satteliet club te worden van ... So be it ...
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » wo apr 18, 2007 3:19 pm

Voetske schreef:Voor mij ben en blijf je AJACIED in goede in slechte tijden, als door slechte tijden ( lees het niet meer op de huidige manier meekunnen gaan met de rest van de concurrenten ) AJAX wordt genoodzaakt een samenwerkingsverband aan te gaan of een satteliet club te worden van ... So be it ...
Ik zie dat toch heel anders. Ik zou wel supporter kunnen blijven als we in slechte tijden zitten en niet mee kunnen met de rest van de concurrenten. Maar niet als we dan maar een satelliet worden of op een andere manier afhankelijk van een rijkere club om maar te proberen wel aan te haken. Je bent dan namelijk voorgoed minder dan die club. Dat zou ik nooit willen.

Wat als de regels in de toekomst weer zouden veranderen? Je club, die je jarenlang gesteund hebt in de slechte tijden, kan dan wel weer aanhaken bij zijn concurrenten. Misschien wel beter worden dan al zijn concurrenten.
Maar als je je ziel dan ondertussen al verkocht hebt, zul je nooit meer beter worden dan die concurrenten, die staan namelijk voorgoed boven je.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 18, 2007 3:22 pm

Voetske schreef:Voor mij ben en blijf je AJACIED in goede in slechte tijden, als door slechte tijden ( lees het niet meer op de huidige manier meekunnen gaan met de rest van de concurrenten ) AJAX wordt genoodzaakt een samenwerkingsverband aan te gaan of een satteliet club te worden van ... So be it ...
Als Ajax zelfstandig naar de 3e klasse KNVB afzakt, dan blijf ik komen. Als ze hun autonomie verkopen niet. Dan bestaat Ajax namelijk niet meer als zelfstandige entiteit - en kan ik mezelf ook niet meer wijsmaken dat ik Ajacied ben. Ik blijf geen supporter van een club die zichzelf heeft opgeheven.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 3:24 pm

Mooi geschreven stuk, Ko. Ik sluit me er helemaal bij aan.

Ik had het er laatst over met m’n broertje. Die zei dat PSV het gewoon slim gedaan heeft en dat hij dacht dat ik gewoon gefrustreerd was dat PSV op die manier op een hoger plan zit of heeft gezeten dan Ajax. Maar dat is het niet. In eerste instantie had ik liever gehad dat PSV geen samenwerking was aan gegaan met Chelsea, omdat het moeilijkheden voor Ajax betekent. Aan de andere kant is Ajax er misschien wel door wakker geschud. Ik heb nu eindelijk het gevoel dat Ajax zich, zij het op een volledig andere en mooiere manier, op allerlei fronten probeert te ontwikkelen. Dat men weer inventief en creatief probeert te zijn.

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 3:29 pm

Dan blijft ik als enige echte AJACIED over dus :D
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 3:35 pm

Voetske schreef:Dan blijft ik als enige echte AJACIED over dus :D
:aai: :D

Of samen met het broertje van Thomas. ;)

Niets voor niets. Die clubs kloppen bij Ajax aan met een reden. Ze willen onze jeugdopleiding inpikken. Blijkbaar doen we iets wat zij niet kunnen. Dat is hoopgevend.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 3:36 pm

Arwin schreef:
Ik zie dat toch heel anders. Ik zou wel supporter kunnen blijven als we in slechte tijden zitten en niet mee kunnen met de rest van de concurrenten. Maar niet als we dan maar een satelliet worden of op een andere manier afhankelijk van een rijkere club om maar te proberen wel aan te haken. Je bent dan namelijk voorgoed minder dan die club. Dat zou ik nooit willen.

Wat als de regels in de toekomst weer zouden veranderen? Je club, die je jarenlang gesteund hebt in de slechte tijden, kan dan wel weer aanhaken bij zijn concurrenten. Misschien wel beter worden dan al zijn concurrenten.
Maar als je je ziel dan ondertussen al verkocht hebt, zul je nooit meer beter worden dan die concurrenten, die staan namelijk voorgoed boven je.
Nogmaals, ik blijft onder wat voor omstandigheden ten aller tijden AJAX supporter, dat andere onder bepaalde condities afhaken, tja, ik dus niet.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 18, 2007 3:38 pm

Nee. Ik blijf altijd Ajacied, zoals er ook nog altijd supporters van FC Wageningen en SVV zijn. Hun clubs hebben tenminste de eer aan zichzelf gehouden toen het echt niet meer ging. Liever dát dan de schijn van een bestaan ophouden, terwijl er eigenlijk alleen nog een ontzield aftreksel van Ajax over is, met spelers die de 'club' (?) door het grote moederschip tot nader order zijn toegewezen.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 3:48 pm

Kowalczyk schreef:
Nee. Ik blijf altijd Ajacied, zoals er ook nog altijd supporters van FC Wageningen en SVV zijn. Hun clubs hebben tenminste de eer aan zichzelf gehouden toen het echt niet meer ging. Liever dát dan de schijn van een bestaan ophouden, terwijl er eigenlijk alleen nog een ontzield aftreksel van Ajax over is, met spelers die de 'club' (?) door het grote moederschip tot nader order zijn toegewezen.

K.
Nu denk ik wel dat die clubs een type als die rus met open armen hadden ontvangen.Tis mijn smaak ook niet, maar zoals in het leven zijn er wel meer dingen die mijn smaak niet zijn maar waar ik me bij neer moet leggen.Als het niet anders kan, nogmaals als het niet anders kan dan maar op de Psv manier met natuurlijk de hoop dat AJAX een uitweg vindt om weer helemaal op eigen benen te komen staan.

Waar ik wel moeite mee zou hebben is als AJAX geen zeggenschap meer zou hebben over hoe,wat,en waar.Maar tot nu toe heb ik niet het idee dat dat bij Psv, wat we toch als voorbeeld nemen, het geval is.Geen tussentijds vertrekt van spelers, tot nu toe lijkt het dat Psv goede afspraken heef gemaakt met die suikeroom.

Maar nogmaals, liever niet natuurlijk.Maar als het echt niet anders kan, So be it ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo apr 18, 2007 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 3:48 pm

Kowalczyk schreef:

K.
Mocht Ajax ooit zo gek zijn het ondenkbare te doen en in zee te gaan met een miljardair of moederclub, dan word ik voetbalwees. Ik zal nooit supporter kunnen zijn van een andere club. Nooit. Misschien keer ik dan het voetbal helemaal de rug toe. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 3:51 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:

K.
Mocht Ajax ooit zo gek zijn het ondenkbare te doen en in zee te gaan met een miljardair of moederclub, dan word ik voetbalwees. Ik zal nooit supporter kunnen zijn van een andere club. Nooit. Misschien keer ik dan het voetbal helemaal de rug toe. :sad:
Dat je daar over nagedacht hebt, supporter worden van een andere club ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo apr 18, 2007 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 18, 2007 3:51 pm

Ach als het eenmaal zover komt dat er zo'n Rus de toko overneemt dan geef je er wel weer een draai aan dat het bij AJAX net wat anders geregeld is dan bij Psv en dat het daarom wel kan.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 18, 2007 3:55 pm

joey schreef:Mocht Ajax ooit zo gek zijn het ondenkbare te doen en in zee te gaan met een miljardair of moederclub, dan word ik voetbalwees. Ik zal nooit supporter kunnen zijn van een andere club. Nooit. Misschien keer ik dan het voetbal helemaal de rug toe. :sad:
Same here. Supporter word ik dan nooit meer.

Ik zou hier en daar wel een portie voetbalcultuur blijven opsnuiven, denk ik. Bij leuke potjes in de omgeving, op lagere niveaus. Haarlem - Stormvogels Telstar. Af en toe een thuiswedstrijdje van Volendam, of van één van de Amsterdamse hoofdklassers. Een derby als DWS - AFC of De Volewijckers - DWV, indien ze zich eens voordoen. Misschien eens bij een bijzonder duel als Quick Boys - Katwijk kijken.

Zulke dingen. Maar de leegte die Ajax zou achterlaten, zou door geen andere club kunnen worden gevuld, dat is zeker.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 4:01 pm

Ach waar hebben we het over, AJAX pakt volgend jaar onder HtC gewoon de Champions L. , meer dan genoeg om op eigen benen te blijven staan .. ;)
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 4:05 pm

Niemand is groter dan de club. Ook niet eoa. Rus. Dus ook als zo'n oliemagnaat het hier voor het zeggen krijgt, blijf ik achter Ajax staan.

Niet dat ik het toe zou juichen hoor. Integendeel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 4:22 pm

Ik zou ook Ajacied blijven. Je kan toch nooit meer verliefd raken op een andere club.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo apr 18, 2007 4:30 pm

Ajax satelietclub van Ch€£$€@ of ManUre en dan nog supporter blijven om te zien hoe de algemeen directeur elk jaar een ereronde langs de tribunes maakt met een printje van de financiele jaarafrekening?

Das net zoiets als je vriendin huren van een pooier.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 18, 2007 4:36 pm

666 schreef:Das net zoiets als je vriendin huren van een pooier.
X'D X'D :rofl: :rofl:

Geweldig... En o zo waar!

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 4:47 pm

666 schreef:Ajax satelietclub van Ch€£$€@ of ManUre en dan nog supporter blijven om te zien hoe de algemeen directeur elk jaar een ereronde langs de tribunes maakt met een printje van de financiele jaarafrekening?

Dat moet dan maar. Weglopen als het je niet aanstaat is me wat te makkelijk.

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 18, 2007 4:49 pm

Ik zou niet kunnen weglopen. Waarnaartoe? Ajax zit toch in je? Ik zou niet even 123 naar een andere club overstappen. Ik ben namelijk een Ajacied in hart en nieren. Al neemt die rus van Chelsea alles over, Ajax blijft mijn club.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 5:00 pm

Precies. Het is mij ook wat te makkelijk. Ik zo sowieso betrokken willen blijven bij een club. De passie van het supporter zijn zou ik niet willen missen. En er is maar één club waar ik supporter van zou kunnen zijn.

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 5:13 pm

Jöhnk schreef:
666 schreef:Ajax satelietclub van Ch€£$€@ of ManUre en dan nog supporter blijven om te zien hoe de algemeen directeur elk jaar een ereronde langs de tribunes maakt met een printje van de financiele jaarafrekening?

Dat moet dan maar. Weglopen als het je niet aanstaat is me wat te makkelijk.
En zo is het maar net ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » wo apr 18, 2007 5:27 pm

Ik zou me in dat geval helemaal niet meer met voetbal bezighouden. Het valt me de laatste tijd toch wel op dat voetbal me niet zo veel interesseert als Ajax niet speelt.
Aan korte samenvattingen van de CL-wedstrijden heb ik bijvoorbeeld wel genoeg.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 12, 2007 9:18 am

AD
Champions League noodzaak
Door SJOERD MOSSSOU
AMSTERDAM - Omdat het glas bij Henk ten Cate altijd vol is, wenst de trainer van Ajax niet lang stil te staan bij de gevolgen van een doemscenario, morgen tegen SC Heerenveen.
+ afbeelding vergroten Edgar Davids schermt in een duel met Michel Breuer de bal af. De middenvelder verloor met 1-0 in Friesland. Dat is voor Davids bijzonder. HIj verloor dit seizoen nog niet met Ajax. FOTO PIM RAS
Zijn ploeg gaat de lastige klus klaren, de coach heeft er alle vertrouwen in.

Toch hangt er voor Ajax een enorm gewicht aan het duel, waarin het een 1-0 achterstand uit de eerste wedstrijd tegen de Friezen dient goed te maken. Anders dan de overige deelnemers aan de play-offs heeft de Amsterdamse club zijn selectie, organisatie en financiële huishouding volledig ingericht op deelname aan de Champions League. Één seizoen zonder het miljoenenbal was al pijnlijk, nóg een seizoen in de Europese marge zou een ramp betekenen.

Directeur Maarten Fontein heeft zichzelf tot doel gesteld de omzet jaarlijks met gemiddeld vijf procent te laten stijgen, over een periode van vijf jaar. Door het debacle tegen FC Kopenhagen bleek dat dit seizoen al onmogelijk. Ajax leed afgelopen jaar een verlies van zo’n zes miljoen euro, een bedrag dat grofweg gelijk is aan het startgeld in de Champions League.

,,In het UEFA Cup-toernooi ontvang je 500.000 euro, dat scheelt nogal,’’ rekent Fontein voor. ,,En dan reken ik nog niet eens de bonussen mee als je wedstrijden wint.’’

Tussen 2003 en 2006 haalde Ajax - onder de vorige beleidsmakers - ruim 27 miljoen euro aan inkomsten binnen uit de Champions League. Directeur Fontein benadrukt echter dat Ajax zijn doelstellingen niet zal aanpassen, mocht het fout gaan in de play-offs.

,,Ons beleidsplan bestrijkt vijf jaar,’’ zegt Fontein. ,,Aan het eind van die periode wil Ajax bij de beste zestien teams van Europa horen, daar verandert niets aan. Zoals we ook willen dat onze omzet over vijf jaar met gemiddeld vijf procent is gestegen. Alleen wordt het proces wel vertraagd als we de Champions League niet zouden halen, dat is duidelijk. Het wordt moeilijker. Financieel én sportief loop je vertraging op.’’

Ook bij AZ staat verlies in de play-offs garant voor een kater, na de teleurstellingen in de competitie en de bekerfinale. In bedrijfsmatig opzicht is de Champions League echter in de eerste plaats een bonus voor AZ.

De club wil gefaseerd doorgroeien naar het hoogste Europese podium, maar ligt al voor op zijn eigen schema. De Alkmaarse begroting voor komend seizoen hoeft niet te worden ingekrompen bij verlies, bij Ajax ligt dat anders.

,,Als we het niet halen, heeft dat invloed op ons jasje,’’ aldus Fontein. ,,De inkomsten gaan in dat geval omlaag, dus moet je je uitgaven daar op aanpassen. Dan moeten we een kleinere jas aan.’’

Dat het beleid van Fontein al twee keer werd gedwarsboomd door één doelpunt (zowel tegen Kopenhagen als in de titelrace van dit seizoen), beschouwt de directeur als risico van het vak.

,,Dat wist ik toen ik hieraan begon,’’ zegt de Fontein. ,,Het gaat erom dat je uiteindelijk een situatie creëert waarin je niet meer afhankelijk bent van één doelpunt. Door volgend jaar kampioen te worden bijvoorbeeld. Het is aan ons dat te realiseren.’’

Niettemin zit technisch directeur Martin van Geel voorlopig in een lastige spagaat. Zelfs als Ajax de play-offs ongeschonden doorkomt, is pas na de voorrondes in augustus duidelijk of het zich mag melden voor de Champions League. Op de transfermarkt is dat lastig winkelen.

,,Bij een kampioenschap was het allemaal overzichtelijker geweest,’’ aldus Van Geel. ,,Want dat het financieel nogal wat scheelt of je het wel of niet haalt, is duidelijk.’’

De Champions League is bovendien een dankbaar lokmiddel richting potentiële versterkingen.

Voor eredivisiespelers zoals Laurent Delorge en Kennedy Bakircioglu is dat niet direct doorslaggevend, maar een categorie hoger kan het voor voetballers bepalend zijn in hun keuze. Ook voor de huidige spelersgroep kan dat invloed hebben.

De kans dat Wesley Sneijder vertrekt is sowieso groot, maar wat wil bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar als er bij Ajax geen uitzicht is op Champions League? De topscorer wordt deze zomer 24 jaar, maar speelde pas twee wedstrijden – uit en thuis tegen Internazionale – op het hoogste Europese podium.

,,Deze spelers hebben het zelf in de hand,’’ zegt Ten Cate. ,,Bovendien denk ik niet dat het bepalend is voor de keuzes van een speler. Je kiest voor een club omdat je gelóóft in die club, dus dan ga je daar ook voor. Een speler die zijn zinnen heeft gezet op een transfer, vertrekt meestal ook. Dat hangt niet af van wel of geen Champions League volgens mij.’’

Plaats reactie