Italie is prima te betalen. In Engeland en Spanje zie je ook nog heel andere spelers dan in de HCE.Thom schreef:Welkom bij de Hollandse supporter. Weten jullie wta er aan seizoenskaarten grvraagd wordt in Engeland, of Spanje, Italie? Een veelvoud van wat wij betalen. Daar kun je nog tegenoverstellen dat dat meestal wedstrijden op hoog niveau zijn, met elk weekeinde zeer aansprekende tegenstanders. Nou, en die tegenstanders komen dus nu naar de ArenA (goed, met uitzondring van Auxerre).
Ik betaal het wel hoor.
De prijzen voor de CL-wedstrijden
Moderator: mods
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Re: Loting poulefase Champions League
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Nou, laat de derde ring maar eens buiten beschouwing, en vergelijk de 'spiegelvakken' met elkaar. Voor vak 404 betaal je bij Ajax 241 tot 252 euro. Bij AC Milan voor een vergelijkbaar vak op de 2e of zelfs 1e ring 65 euro.Feest schreef:Bij Milan hebben ze dan ook 8 ringen
Ik vind dit wel érg hoor... Wat een trieste dag.
K.
Still alive...
Nee, want ik ga straks lang op vakantie. Maar ook anders zou ik het niet doen. Mij te duur.Scherrer schreef:Ga jij een PP kopen, joey?joey schreef:Alsof ze de prijzen gaan verlagen. Supporters betalen toch wel.Alexander schreef:Ik neem aan dat hier wel een protestactie voor komt? I'm inn!
Het stinkt aan alle kanten!
Tsja,voor Slop is dit de kans om financieel weer wat zaken op orde te krijgen. Uitb uiten die handel dus.Kowalczyk schreef:Nou, laat de derde ring maar eens buiten beschouwing, en vergelijk de 'spiegelvakken' met elkaar. Voor vak 404 betaal je bij Ajax 241 tot 252 euro. Bij AC Milan voor een vergelijkbaar vak op de 2e of zelfs 1e ring 65 euro.Feest schreef:Bij Milan hebben ze dan ook 8 ringen
Ik vind dit wel érg hoor... Wat een trieste dag.
K.
Hoe komt het dan dat je voor de eerste ring lange zijde minder hoeft te dokken dan voor de tweede ring?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik kan nog begrijpen dat ze het wat duurder maken dan 5 jaar terug, maar dit is pure uitbuiting van een bijna eenmalige happening. Ik ga er ook nog eens serieus over nadenken, al vallen de prijzen voor Zuid 1 me nog enigszins mee.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Bedoelt Rishi nou dat 170 euro veel te goedkoop is en dat ie eigenlijk liever meer wil betalen?

Rishi eergisteren schreef:Snap eerlijk gezegd niet waarom er zoveel geklaagd wordt over de prijs.
Rishi vandaag schreef:170 euro?
ZIJN ZE FUCKING GESTOORD OFZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- Monkey Tonk
Heerlijk, die big screen high definition. 'Voor een duppie op de eerste rij'. Wat een ziener was die Cruijff.
Op 1e Zuid kom ik er behoorlijk goed vanaf als ik het zo zie. Voor €107,52 heb ik drie kaarten, gaat er nog een tientje af voor de waardebon die je kunt aanvragen omdat je je seizoenkaart hebt verlengd en dan blijft het onder de 100 euro.
Ik snap best dat Ajax hier goed aan wil verdienen maar de prijsstelling gaat me voor de meeste vakken echt te ver. Ik vind niet dat je nu als club moet gaan proberen om over de rug van trouwe supporters gaten te gaan dichten die door wanbeleid zijn ontstaan.
Ik snap best dat Ajax hier goed aan wil verdienen maar de prijsstelling gaat me voor de meeste vakken echt te ver. Ik vind niet dat je nu als club moet gaan proberen om over de rug van trouwe supporters gaten te gaan dichten die door wanbeleid zijn ontstaan.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Daarom ook mijn vraag waarom er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende vakken. Bij Twente is het verschil tussen de goedkoopste en de duurste nog geen 4 tientjes. Hier bijna 200 euro.Marillion schreef: Ik snap best dat Ajax hier goed aan wil verdienen maar de prijsstelling gaat me voor de meeste vakken echt te ver.
Dat snap ik ook niet. Al moet ik wel zeggen dat er ook wel verschil zit tussen sommige vakken. Normaal zit ik dus altijd achter het doel op zuid 1. Tegen Kiev heb ik eens een keertje de gloryhunter uitgehangen door pas een kaartje te kopen na de 1e wedstrijd. Zuid zat toen al vol en daardoor zat ik op 122. Ik moet eerlijk zeggen. Daar kun je het spel wel echt beter volgen.
Maar de verschillen zijn me inderdaad te groot. Op de grens van sommige vakken kan 1 of 2 stoeltjes naar links of rechts ineens bakken met geld schelen.
Maar de verschillen zijn me inderdaad te groot. Op de grens van sommige vakken kan 1 of 2 stoeltjes naar links of rechts ineens bakken met geld schelen.
Nil volentibus arduum
Ajaxlife:
Vak410'Ajax negeert achterban'
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 30 AUG 2010
De Supportersvereniging Ajax en de AFCA Supportersclub zijn enorm teleurgesteld in hun club. Ajax maakte vandaag de prijzen bekend van de kaartverkoop voor de groepsfase van de Champions League.
De prijzen variëren. Zo betalen de Ajaxfans bij aanschaf van een passe-partout (alledrie de groepduels) gemiddeld € 30 - € 75 per wedstrijd en loopt dat bij de losse verkoop zelfs op tot meer dan € 100 per kaartje. "Op deze manier is het toch niet leuk meer?', stelt SVA-voorzitter Daniel Dekker. "Wij hebben de commercieel directeur vrijdag na telefonisch contact een email gestuurd waarin wij onze zorg voor een te hoge prijsstelling uitspraken. Wij hadden verwacht dat Ajax zijn eigen supporters, die zich ook tegen Kiev weer geweldig achter de club schaarden, voor de groepsfase tegemoet zou komen."
Beide officiële supportersgroeperingen verzochten Van der Aat de prijzen van alle stoeltjes betaalbaar te houden, maar werden vandaag verrast door de gecommuniceerde prijzen op de website van de club. "Na onze email hebben we niets meer van de directie vernomen. We krijgen een beetje het gevoel dat de Ajaxdirectie er vanuit gaat dat het na de groepsfase is afgelopen en er zoveel mogelijk geld binnengehaald moet worden, ten koste van de trouwe supporter. Zij worden op basis van hun emotionele betrokkenheid weer als melkkoe gebruikt", besluit AFCA Supportersclubvoorzitter Patrick van der Meer het gezamenlijk protest.
KOOP VOORALSNOG GEEN KAARTEN!
August 30th, 2010
Morgen start de verkoop van kaarten voor de Champions League. Wij roepen bij deze alle VAK410’ers op om tot nader bericht GEEN kaarten aan te schaffen.
Je eigen plek, met korting, is tot volgende week maandag 6 september 18.00 uur sowieso gereserveerd.
Categorie: Nieuws
TOEGANGSPRIJS CL BUITEN ALLE PROPORTIES!
August 30th, 2010
Zojuist zijn de toegangsprijzen bekend gemaakt voor de passepartouts voor de Champions League. De prijzen liegen er niet om:
€ 153,24
voor 3 wedstrijden Ajax in de groepsfase van de Champions League op VAK410. Mocht je binnen een week € 130, 26 bij elkaar kunnen krijgen, dan is dat ook voldoende.
‘De Hel van Amsterdam’. Nu snappen we hem. We zijn erin getuind. We hebben zelf onze kuil gegraven. Is dit dan de beloning voor onze support?
Wij zijn er altijd en overal. Of waren. Hoe kan een gemiddelde student op ons VAK dit absurde bedrag bij elkaar sprokkelen? Wij komen niet voor een AC Milan. Wij komen niet voor een Real Madrid. Wij komen niet voor een MVV. Wij komen voor Ajax!
Dat de prijzen aan de hoge kant zouden zijn was, helaas, voor velen geen verrassing. Toch zijn de zojuist gepubliceerde bedragen buiten alle proporties.
Hieronder een kleine selectie van prijzen van voorgaande Champions League wedstrijden
Ajax – Celta de Vigo VAK410 22-10-03 € 23,18
Ajax – Arsenal VAK410 27-09-05 €23,40
Ajax – FC Thun VAK410 18-10-05 € 26,-
Ajax – Sparta Praag VAK410 22-11-05 € 26,-
Wij rekenen erop dat de beleidsmakers binnen Ajax met een gezond verstand de prijzen heel snel herzien.
De Hel van Amsterdam…
-
- AT Toto winner 15/16
Met alle respect. Maar dit lijkt me een redelijk kansloos verhaal. Op het moment dat de verkoop eenmaal is gestart gaan ze echt niets meer doen aan de prijzen voor de kaarten. De actie komt daarbij ook niet zo krachtig over als je er al bij aangeeft dat je eigen plaats toch beschikbaar is tot 6 september.
Ik snap er overigens niets van dat je op 410 meer betaalt dan op Zuid 1.
Ik snap er overigens niets van dat je op 410 meer betaalt dan op Zuid 1.
Nil volentibus arduum
Gewoon gratis. 

EEN losse kaart voor 100 euro?! Hoe is dat mogelijk?!?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Voor welk vak is dat dan? En voor welke wedstrijd?
Het stinkt aan alle kanten!
Nou, als je 270 euro betaalt voor een pp op vak 119 - 122, dan gaan de losse kaarten voor Madrid/Milan zeker 100+ kosten.
-
- AT Toto winner 10/11
Er zijn nog geen prijzen voor individuele wedstrijden bekend gemaakt. Dus dat weet niemand.
Je kunt echter wel ongeveer beredeneren hoeveel die kaartjes gaan kosten. De passepartout is dit jaar blijkbaar niet meer zoals voorheen '3 halen, 2 betalen', dat hebben ze losgelaten, maar een korting van 15% o.i.d. op de aanschafprijs van drie losse kaartjes zal er nog wel op de passepartout zitten. Als je dan weet dat de duurste passepartout 270 euro kost, zou het kopen van drie losse kaartjes (in datzelfde duurste vak) voor de wedstrijden ongeveer 317 euro kosten. AC Milan en Real Madrid zijn natuurlijk duurder dan Auxerre, dus dan zou de verdeling qua prijs ongeveer 120 euro voor AC Milan, 120 euro voor Real Madrid en 77 euro voor Auxerre zijn.
Je kunt echter wel ongeveer beredeneren hoeveel die kaartjes gaan kosten. De passepartout is dit jaar blijkbaar niet meer zoals voorheen '3 halen, 2 betalen', dat hebben ze losgelaten, maar een korting van 15% o.i.d. op de aanschafprijs van drie losse kaartjes zal er nog wel op de passepartout zitten. Als je dan weet dat de duurste passepartout 270 euro kost, zou het kopen van drie losse kaartjes (in datzelfde duurste vak) voor de wedstrijden ongeveer 317 euro kosten. AC Milan en Real Madrid zijn natuurlijk duurder dan Auxerre, dus dan zou de verdeling qua prijs ongeveer 120 euro voor AC Milan, 120 euro voor Real Madrid en 77 euro voor Auxerre zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja dat denk je. Wacht maar tot je de losse verkoop ziet. ;)Scherrer schreef:Er zijn nog geen prijzen voor individuele wedstrijden bekend gemaakt. Dus dat weet niemand.
Je kunt echter wel ongeveer beredeneren hoeveel die kaartjes gaan kosten. De passepartout is dit jaar blijkbaar niet meer zoals voorheen '3 halen, 2 betalen', dat hebben ze losgelaten
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ik ben er nog niet uit...
Ik ga met mijn vrienden overleggen. Als zij beslist willen gaan, ga ik mee. Voor mijn vak zijn de prijzen nog niet zo rampzalig (komt neer op 35,66 euro per wedstrijd). Maar ik ga zélf pleiten voor drie avondjes televisie.
Ik vind dat Ajax hier een grens overschrijdt.
Ik geloof dat ik achteraf liever had gezien dat Ajax zich niet had geplaatst voor de Champions League. Als het op deze manier moet, mogen we van mij gewoon een kleine club worden die niet meer streeft naar CL-deelname. Maandag 30 augustus 2010 gaat voor mij de boeken in als de dag waarop de taferelen begonnen die ik ooit zag in een documentaire over Manchester United, taferelen waarvan ik zéker wist dat dat bij ons nooit zou gebeuren: hondstrouwe supporters die verdrietig moeten besluiten om thuis te blijven, omdat ze het niet meer kunnen betalen.
Ik las ergens dat veel mensen éigenlijk thuis willen blijven, maar dat het clubliefde is die ze tóch tot aanschaf beweegt. Ik ervaar dat precies andersom. Ik zou het liefst gaan (waarom niet? ik heb het geld en ik heb zin in die wedstrijden), maar juist mijn clubliefde zegt me: "Dit is het begin van het einde, je club glipt je door de vingers en elke boycot begint bij jezelf: éigenlijk mag een echte Ajacied deze kaarten niet kopen."
Ik weet niet of ik hier nog deel van wil zijn.
K.
Ik ga met mijn vrienden overleggen. Als zij beslist willen gaan, ga ik mee. Voor mijn vak zijn de prijzen nog niet zo rampzalig (komt neer op 35,66 euro per wedstrijd). Maar ik ga zélf pleiten voor drie avondjes televisie.
Ik vind dat Ajax hier een grens overschrijdt.
Ik geloof dat ik achteraf liever had gezien dat Ajax zich niet had geplaatst voor de Champions League. Als het op deze manier moet, mogen we van mij gewoon een kleine club worden die niet meer streeft naar CL-deelname. Maandag 30 augustus 2010 gaat voor mij de boeken in als de dag waarop de taferelen begonnen die ik ooit zag in een documentaire over Manchester United, taferelen waarvan ik zéker wist dat dat bij ons nooit zou gebeuren: hondstrouwe supporters die verdrietig moeten besluiten om thuis te blijven, omdat ze het niet meer kunnen betalen.
Ik las ergens dat veel mensen éigenlijk thuis willen blijven, maar dat het clubliefde is die ze tóch tot aanschaf beweegt. Ik ervaar dat precies andersom. Ik zou het liefst gaan (waarom niet? ik heb het geld en ik heb zin in die wedstrijden), maar juist mijn clubliefde zegt me: "Dit is het begin van het einde, je club glipt je door de vingers en elke boycot begint bij jezelf: éigenlijk mag een echte Ajacied deze kaarten niet kopen."
Ik weet niet of ik hier nog deel van wil zijn.
K.
Still alive...
-
Mag ik even relativeren? Een kaartje voor André Rieu in de ArenA kost je tegenwoordig ook 50-120€, een avondje naar Mary Poppins in Scheveningen is dezelfde prijs-categorie. Hele drommen gezinnen maken daar een familie-uitje van.
CL prijzen sluiten daar m.i. redelijk bij aan.
CL prijzen sluiten daar m.i. redelijk bij aan.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Als je zulke op zichzelf staande avondjes entertainment serieus meent te mogen vergelijken met een club, die 40 of 50 keer per jaar speelt en door supporters gevolgd wordt, dan zit je over de vraag wat voetbal eigenlijk precies is aardig op één lijn met Van der Aat (en niet met mij).Rembrandt III schreef:Mag ik even relativeren? Een kaartje voor André Rieu in de ArenA kost je tegenwoordig ook 50-120€, een avondje naar Mary Poppins in Scheveningen is dezelfde prijs-categorie. Hele drommen gezinnen maken daar een familie-uitje van.
K.
Still alive...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik vind mijn passepartout nog wel betaalbaar op Noord (met korting € 107,50), maar de prijzen voor de lange zijdes schrijven geschiedenis; voor dat geld (oplopend tot € 253,-- zonder korting) heb je op Noord of Zuid een seizoenskaart (en nog geld over). Bizar.
Ik heb geen idee wat dit betekent; Ongetwijfeld krijgen protestacties van Vak 410 bij Ajax -Willem II. Maar raken die CL wedstrijden uitverkocht? De korte zijdes waarschijnlijk wel. De lange zijdes durf ik niet te zeggen; of je krijgt play-offs publiek; mensen zonder seizoenskaart die dit als een uitje ervaren en dan kaarten kopen op plekken van seizoenskaarthouders die weigeren een pp aan te schaffen. Krijgen we de wave bij een 0-2 achterstand tegen Milan. Is weer eens wat anders.
Ik ga in ieder geval wel. Omdat hij mijn cluppie is. En dan valt helaas alle ratio weg.
Ik heb geen idee wat dit betekent; Ongetwijfeld krijgen protestacties van Vak 410 bij Ajax -Willem II. Maar raken die CL wedstrijden uitverkocht? De korte zijdes waarschijnlijk wel. De lange zijdes durf ik niet te zeggen; of je krijgt play-offs publiek; mensen zonder seizoenskaart die dit als een uitje ervaren en dan kaarten kopen op plekken van seizoenskaarthouders die weigeren een pp aan te schaffen. Krijgen we de wave bij een 0-2 achterstand tegen Milan. Is weer eens wat anders.
Ik ga in ieder geval wel. Omdat hij mijn cluppie is. En dan valt helaas alle ratio weg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley