Ajax marketing van flop naar top!
Moderator: mods
Re: Ajax marketing is meuk
Hmmz. Dan verbaast het me dat ze niet allang in de winkel liggen. Kan je niet 3 sterren op het oude shirt laten zetten?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Volgens mij wel.. in ieder geval wel bij Sportscore in Hoorn.beelzebub schreef:Hmmz. Dan verbaast het me dat ze niet allang in de winkel liggen. Kan je niet 3 sterren op het oude shirt laten zetten?
Die kan het ook
Vakkie 129
Eigenlijk is dat geschiedvervalsing. Net zoals Maradona achter op een Bayern shirt zetten. 

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Bloody hell! Ben woensdag even Lillywhite's ingelopen, in Londen, om te checken of ons shirt er hangt. Maar wat denken jullie wat? Drie kakkieshirts, eentje van psv en niks, maar dan ook niks van Ajax!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Uitverkocht. 

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- AT Toto winner 09/10

www.ajaxlife.nlGeen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt
nieuws Door: Redactie op 8 jun 2011
Het blijkt niet mogelijk de gouden kampioensbadge te bestellen bij aanschaf van het nieuwe thuisshirt via Ajax.nl. De fanshop laat in een reactie aan Ajaxlife.nl weten dat de badge pas eind juni binnen komt. Deze gouden badge van de eredivisie mag alleen worden gedragen door de regerend kampioen.
Sterren
Wanneer u uw shirt in de verpakking laat, is het mogelijk de eredivisiebadge er alsnog op te laten zetten. Dit tegen een vergoeding van ongeveer 6 euro.
Wanneer het shirt eenmaal is gedragen, is het niet meer mogelijk om dit kampioensteken erop te laten zetten. De drie sterren die Ajax gratis op het tricot laat zetten, worden ook bedrukt en niet genaaid.
Wilt u dus een zo volledig mogelijk shirt, dan is het advies om te wachten met de bestelling en op 28 juni de fanshop te bezoeken.
Dan kunt u uw shirt samenstellen, precies zoals u wilt, inclusief bedrukte sterren en gouden eredivisiebadge.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat een aanfluiting zeg. We zullen onze nieuwe spits er misschien niet van kunnen betalen maar als je eindelijk weer eens kampioen bent geworden dan is het tijd om geld te verdienen. Dan moeten al dit soort spullen gewoon direct op de plank liggen. We zijn nu weken verder en je kan nog niet eens een compleet wedstrijdshirt kopen.
Nil volentibus arduum
- Daily Blind
Wat een onzin. Vorig jaar waren de badges halverwege het seizoen op en kreeg je bij je bestelling een brief dat de badges nagestuurd zouden worden. 8 weken later gebeurde dit ook met een gebruiksaanwijzing hoe je de badges erop moest strijken. Niks geen bericht over dat dit niet mogelijk was als het shirt al gebruikt was.Duke schreef:http://www.ajaxlife.nlGeen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt
Het blijkt niet mogelijk de gouden kampioensbadge te bestellen bij aanschaf van het nieuwe thuisshirt via Ajax.nl. De fanshop laat in een reactie aan Ajaxlife.nl weten dat de badge pas eind juni binnen komt. Deze gouden badge van de eredivisie mag alleen worden gedragen door de regerend kampioen.
Sterren
Wanneer u uw shirt in de verpakking laat, is het mogelijk de eredivisiebadge er alsnog op te laten zetten. Dit tegen een vergoeding van ongeveer 6 euro.
Wanneer het shirt eenmaal is gedragen, is het niet meer mogelijk om dit kampioensteken erop te laten zetten. De drie sterren die Ajax gratis op het tricot laat zetten, worden ook bedrukt en niet genaaid.
Wilt u dus een zo volledig mogelijk shirt, dan is het advies om te wachten met de bestelling en op 28 juni de fanshop te bezoeken.
Dan kunt u uw shirt samenstellen, precies zoals u wilt, inclusief bedrukte sterren en gouden eredivisiebadge.
Las dat ze bij Smit-cruyff ze de gouden sterren erop naaien ipv dat drukken wat ze bij de Ajaxshop doen...Marillion schreef:Wat een aanfluiting zeg. We zullen onze nieuwe spits er misschien niet van kunnen betalen maar als je eindelijk weer eens kampioen bent geworden dan is het tijd om geld te verdienen. Dan moeten al dit soort spullen gewoon direct op de plank liggen. We zijn nu weken verder en je kan nog niet eens een compleet wedstrijdshirt kopen.

Vakkie 129
Volgens mij gaat dit erover dat je met het niet gedragen shirt naar de shop zou kunnen gaan om de badge erop te laten zetten, zelf doen kan altijd. Maar het komt allemaal een beetje knullig over.Zlatan Son of God schreef:Wat een onzin. Vorig jaar waren de badges halverwege het seizoen op en kreeg je bij je bestelling een brief dat de badges nagestuurd zouden worden. 8 weken later gebeurde dit ook met een gebruiksaanwijzing hoe je de badges erop moest strijken. Niks geen bericht over dat dit niet mogelijk was als het shirt al gebruikt was.Duke schreef:http://www.ajaxlife.nlGeen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt
Sterren
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
En toch doen we het qua toeschouwersaantallen niet slecht op de ranglijst. Het merk ajax verkoopt zichzelf blijkbaar. 

Het stinkt aan alle kanten!
Aegon was in Brazilië prominent bezig met allerlei activiteiten rondom dit trainingskamp en tijdens de wedstrijd verscheen meerdere malen op de reclameborden in het stadion in het Portugees een verwijzing naar de Facebook pagina van Ajax. Jammer dat ik op mijn eigen FB zelf de taal niet in het Portugees krijg...
...Uit dit soort dingen is wel mega exposure te halen. Vaak geven bedrijven prijzen weg aan consumenten die 'liken' maar in een land als Brazilië zou je dus een actie kunnen doen dat de eerste 10.000 mensen die liken een bal krijgen of een t-shirtje. Kan daar super goedkoop geproduceerd worden dus voor pak hem beet 8.000 euro lopen er straks in een voetbalgek land 10.000 arme sloebers en wat meer welgestelden rond met iets waar jouw logo op staat. Fantastische reclame en die Ajax spullen met Aegon sponsornaam blijven lange tijd in het straatbeeld van Sao Paolo.
Tijdens de 1e helft van Palmeiras - Ajax ging het nogal hard regenen, het voorspelde onweer bleef gelukkig uit. De regen was eergister al voorspeld, velen op de tribune trokken toen hun poncho aan. Als je een bedrijf als Aegon bent en hoofdorganisator van deze wedstrijd dan deel je bij de poorten van het stadion een paar duizend ponchos uit in rood-wit, blauw en kanariegeel. Vervolgens zien alle tv kijkers bij de shots van de tribunes hele ladingen mensen in beeld die jouw naam op een zeer opvallend overdekkend kledingstuk dragen. Kassa!
...Uit dit soort dingen is wel mega exposure te halen. Vaak geven bedrijven prijzen weg aan consumenten die 'liken' maar in een land als Brazilië zou je dus een actie kunnen doen dat de eerste 10.000 mensen die liken een bal krijgen of een t-shirtje. Kan daar super goedkoop geproduceerd worden dus voor pak hem beet 8.000 euro lopen er straks in een voetbalgek land 10.000 arme sloebers en wat meer welgestelden rond met iets waar jouw logo op staat. Fantastische reclame en die Ajax spullen met Aegon sponsornaam blijven lange tijd in het straatbeeld van Sao Paolo.
Tijdens de 1e helft van Palmeiras - Ajax ging het nogal hard regenen, het voorspelde onweer bleef gelukkig uit. De regen was eergister al voorspeld, velen op de tribune trokken toen hun poncho aan. Als je een bedrijf als Aegon bent en hoofdorganisator van deze wedstrijd dan deel je bij de poorten van het stadion een paar duizend ponchos uit in rood-wit, blauw en kanariegeel. Vervolgens zien alle tv kijkers bij de shots van de tribunes hele ladingen mensen in beeld die jouw naam op een zeer opvallend overdekkend kledingstuk dragen. Kassa!
Dit is wel tof gedaan!
Leuk om op een dag als vandaag op deze manier een link met het koningsnummer van de Olympische Spelen te maken!

Leuk inderdaad! In het algemeen is de Ajax TV afdeling er op vooruit gegaan de afgelopen tijd.
Daar ben ik het zeker mee eens! En ook over Ajax Life ben ik door de jaren heen steeds positiever geworden. Vroeger bracht de SVA altijd een tenenkrommende goed nieuws show de wereld in, maar de laatste jaren hebben ze gewoon een erg goede redactie en originele invalshoeken!
- AT Toto winner 09/10
Ik vind dit meer op goeie PR dan op marketing lijken, trouwens.
Grappig filmpje maar om nu Sulejmani voor de 200 meter te nomineren? Die jongen is doorgaans na 10 meter al stuk. 

Nil volentibus arduum
Als massa eenmaal op topsnelheid is blijft het nog ff doorgaan. 

Klopt, dit is inderdaad vooral een staaltje PR. Kon hier even geen beter topic voor vinden, maar wel goed om te zien dat ze bij Ajax sommige dingen wat beter zijn gaan snappen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind dit meer op goeie PR dan op marketing lijken, trouwens.
Haha tja Björn Rekelhof hangt eigenlijk gewoon maar een kletspraatje opMarillion schreef:Grappig filmpje maar om nu Sulejmani voor de 200 meter te nomineren? Die jongen is doorgaans na 10 meter al stuk.

Geeft in elk geval aan dat Toby geen draaicirkel van een tank heeft. 

- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?
Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.
Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.
Maar nogmaals, just checking, misschien ben ik wel de enige.....
Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.
Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.
Op naar de vierde ster!
Is dat niet simpelweg een kwestie van het pasje andersom in het hoesje doen?Pride of Amsterdam schreef:Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?

Mijn SCC nog niet eens binnen, laat staan het hoesje... 

Face your fears and live your dreams, No Fear