Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma jul 26, 2010 9:19 am

Nee Joey.. het gemiddelde lag op 5 ton maar zolang SUkkie nog geen 21 is hoeft Ajax slechts de helft hiervan te betalen. Dit bedrag klopt!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma jul 26, 2010 9:42 am

O, gelukkig maar.

Vijf ton, wat een geld trouwens. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » ma jul 26, 2010 3:54 pm

Het salaris voor een niet eu-speler ligt eerder bij de half miljoen?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » ma jul 26, 2010 4:04 pm

Suk is nog maar 18, dan is het de helft.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » ma jul 26, 2010 4:22 pm

Ha, goede info! Wist ik niet. Dat maakt het iets dragelijker. Ik hoop dat die jongen het talent heeft om het te maken.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » ma jul 26, 2010 4:37 pm

Hij is ook pas 18. Aan het applaudiseren van die jongen naar het publiek zag je gewoon dat hij zich waant in een film. Maar hij werkt er keihard voor..
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » ma jul 26, 2010 8:31 pm

Vandaag een leuk interview met Urby in het Parool over de bootlading trainers die hij bij Ajax heeft gehad.

Ten Cate --> was direct en viel spelers openlijk af.
Koeman --> Tactisch sterk, maar viel ook spelers in de pers af
Koster --> Was nergens opvallend goed in.
Blind --> Zelfde als Koster :smallgrin.gif:
Jol --> Is close met de spelers en geeft veel vertrouwen.

Moest wel lachen toen ik het stukje over Blind las..... Geeft niet echt veel vertrouwen mijn inziens.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » ma jul 26, 2010 9:03 pm

Er is best wat op Jol aan te merken, maar hij is m.i. de beste trainer die we in jaren gehad hebben. Dus dat Urby positief is (hetgeen niet alles hoeft te betekenen, want Jol is de zittende trainer immers), kan ik wel begrijpen...

Urby heeft immers vnl. brandhout als trainers gehad...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma jul 26, 2010 9:51 pm

Urby houdt van een arm om zijn schouder. Heb ik altijd al gedacht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jinne » ma jul 26, 2010 10:07 pm

GangstaRiB schreef:Vandaag een leuk interview met Urby in het Parool over de bootlading trainers die hij bij Ajax heeft gehad.

Ten Cate --> was direct en viel spelers openlijk af.
Koeman --> Tactisch sterk, maar viel ook spelers in de pers af
Koster --> Was nergens opvallend goed in.
Blind --> Zelfde als Koster :smallgrin.gif:
Jol --> Is close met de spelers en geeft veel vertrouwen.

Moest wel lachen toen ik het stukje over Blind las..... Geeft niet echt veel vertrouwen mijn inziens.
Waar is Van Basten in het lijstje?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di jul 27, 2010 12:55 am

Wie?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di jul 27, 2010 7:57 am

joey schreef:Urby houdt van een arm om zijn schouder. Heb ik altijd al gedacht.
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Een trainer die zijn spelers in de pers afbrandt of ten overstaan van de groep uitfoetert, maakt zichzelf onmogelijk.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » di jul 27, 2010 8:15 am

Jinne schreef:
GangstaRiB schreef:Vandaag een leuk interview met Urby in het Parool over de bootlading trainers die hij bij Ajax heeft gehad.

Ten Cate --> was direct en viel spelers openlijk af.
Koeman --> Tactisch sterk, maar viel ook spelers in de pers af
Koster --> Was nergens opvallend goed in.
Blind --> Zelfde als Koster :smallgrin.gif:
Jol --> Is close met de spelers en geeft veel vertrouwen.

Moest wel lachen toen ik het stukje over Blind las..... Geeft niet echt veel vertrouwen mijn inziens.
Waar is Van Basten in het lijstje?
Die was ik vergeten. Urby vond Van Basten vooral werken aan de teamgeest. Veel samen doen waardoor een team ontstond. Hij was ook bang dat het ná Van Basten minder zou worden met Ajax, maar hij gaf toe dat Jol het uiteindelijk veel beter deed.

Wat ik hier neerzet is een korte samenvatting van zijn woorden. Hij is vrij openhartig over bepaalde mensen en dat zie je niet vaak met actieve voetballers. Hij is er trouwens nog steeds niet uit of hij nou wegwil of niet. Hij laat ruimte voor Ajax om nog een keer om tafel te zitten.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di jul 27, 2010 8:27 am

Gewoon ofzouten met die gast.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di jul 27, 2010 9:17 am

Blijven!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door gaizka » di jul 27, 2010 10:13 am

Rishi schreef:Blijven!
Inderdaad, is voor Ajax een prima speler. Hij moet alleen wat constanter in zijn prestaties worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Cruijff » do jul 29, 2010 1:07 am

Wat mij betreft geven we Urby een salaris dat bijna net zo hoog is als wat Suarez tegenwoordig opstrijkt. Als hij maar voor 3 of 4 jaar bijtekent.

Ben niet een enorme fan van hem, maar het is een speler waar gegarandeerd "wisselgeld" op zit. Deze jongen uit eigen jeugd kun je sowieso voor aardig wat miljoenen slijten. Voor de echte top vind ik hem niet geschikt, maar gek genoeg wel voor een club als pak hem beet Tottenham Hotspurs. Als Urby er in wedstrijden vol voor gaat speelt hij soms briljant, dit seizoen met name thuis tegen psv en feyenoord stond hij echt zijn mannetje. Als hij in de Premier League in veel wedstrijden vol aan de bak moet zie ik hem wel goed presteren en wat toevoegen dankzij zijn goede techniek en loopvermogen.


Maar deze topic ging over Martin Jol, ik ben wel overwegend blij met hem als trainer, vind Tony Soprano een toffe dude en ook echt een uithangbord als manager. Maar als het aan hem had gelegen was hij hem dus wel mooi naar Fulham gesmeerd voor het geld (in ieder geval niet om om de landstitel mee te doen).

Het voetbal is gaandeweg vorig seizoen echt flink vooruit gegaan, rouleren geloof ik niet in, Martin Jol hanteerde toen de puzzel in elkaar viel telkens dezelfde basisploeg die steeds beter op elkaar ingespeeld raakte. Ik verwacht dit seizoen echter wel Champions League kwalificatie en de landstitel, want anders kunnen we de periode met deze trainer ook weer als zwaar waardeloos bestempelen...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » do jul 29, 2010 10:14 am

Gisteren in het programmaboekje bij de Arena het voorstukje van VDB gelezen iemand? Daarin kwam toch duidelijk naar voren dat Jol zelf graag weg wilde. Er stond iets van:

Onze trainer is er nog, gelukkig. Dat was voor ons vanaf het begin al duidelijk, aangezien we hem niet wilde laten gaan. Gelukkig had Jol daar uiteindelijk vrede mee en is hij gebleven.

Pin me niet op de exacte woorden vast aub.
Face your fears and live your dreams, No Fear

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door M.. » do jul 29, 2010 10:17 am

De Dominee schreef:Gisteren in het programmaboekje bij de Arena het voorstukje van VDB gelezen iemand? Daarin kwam toch duidelijk naar voren dat Jol zelf graag weg wilde. Er stond iets van:

Onze trainer is er nog, gelukkig. Dat was voor ons vanaf het begin al duidelijk, aangezien we hem niet wilde laten gaan. Gelukkig had Jol daar uiteindelijk vrede mee en is hij gebleven.

Pin me niet op de exacte woorden vast aub.
Ik pin je nergens op vast, maar help je wel een beetje op de juiste weg.. is dat ok?
Column Rik van den Boog

28 juli 2010
Rik van den Boog heet voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen PAOK Saloniki alle supporters welkom met een column. Lees hier de eerste bijdrage in het seizoen 2010-2011 van de algemeen directeur.
Vandaag staat de eerste officiële wedstrijd van het seizoen 2010-2011 op het programma. Dit is geen wedstrijd in de Eredivisie, we spelen vandaag namelijk tegen PAOK Saloniki. Onze eerste wedstrijd in de voorronde van de UEFA Champions League. Geen halfzacht begin voor ons dus, we moeten en willen direct laten zien dat we er staan. Wat, gezien het verloop van deze zomer, geen makkie is. Met trots kunnen we zeggen dat maar liefst zeven Ajacieden van de huidige selectie actief zijn geweest op het WK, maar dat is nu natuurlijk iets dat niet in ons voordeel werkte toen de voorbereiding van Ajax eind juni startte. Echter, het is mooi dat we met de wedstrijd die we vanavond spelen kans maken op een plek in de UEFA Champions League!

De voorbereiding kende een grillig verloop, maar kreeg vorige week gelukkig een boost toen duidelijk werd dat Martin Jol bij ons bleef. Voor ons is hier eigenlijk geen seconde onduidelijkheid over geweest, wij wilden dat de trainer bij ons zou blijven en hebben dit ook zonder omwegen verwoord. Gelukkig heeft hij hier begrip voor gehad en opnieuw aangegeven wat zijn doelen waren en blijven met Ajax. We deelden zijn zorg en willen net als hij succesvol zijn, plezier maken en meehelpen om een goed elftal te bouwen. Wij steunen hem daar onvoorwaardelijk in.

Veel is terug te voeren op financiën. En het is geen geheim dat onze positie wat dat betreft niet sterk is. We zijn het tij aan het keren door goed op de kosten te letten en te zorgen dat er geld binnenkomt. Het halen van de Champions League helpt enorm bij het wegpoetsen van de verliezen en is dus niet alleen sportief gezien belangrijk. De wedstrijd van vanavond is hierdoor van extra groot belang.

Nog twee weken en dan begint de Nederlandse competitie. Tussendoor spelen we nog tegen landskampioen FC Twente om de Johan Cruijff Schaal. Net als vorig jaar beginnen we de competitie tegen FC Groningen in de Euroborg. De week daarna, op zaterdag 14 augustus, spelen we de eerste competitiewedstrijd thuis, tegen Vitesse. Wij hebben dan ook al de return van de voorronde Champions League gespeeld op woensdag 4 augustus in Griekenland. Schakelen we PAOK uit, dan spelen we nog een voorronde voordat we in de belangrijke poulefase zitten. Schakelt PAOK ons uit, dan moeten we ons richten op de Europa League. Het is duidelijk, we kunnen meteen aan de bak met dit volle en belangrijke programma.

Laat ik niet afsluiten zonder jullie van harte welkom te heten in de Amsterdam ArenA voor het seizoen 2010-2011. De 40.000ste seizoenkaart is alweer een tijdje geleden verkocht, een goed teken. Het betekent dat we veel trouwe fans hebben, en zoals ik vaker heb gezegd, zulke supporters zijn belangrijk voor de club. We gaan opnieuw een prachtig voetbalseizoen tegemoet. Laten we gezamenlijk ons best doen om het nóg mooier te maken dan het vorige. Als dat lukt, weten we allemaal wat dat inhoudt.

Ik zie jullie graag terug bij alle wedstrijden die we in het seizoen 2010-2011 gaan spelen. In Amsterdam, ergens anders in Nederland, of daarbuiten.

Rik van den Boog
Algemeen directeur
Ajax.nl

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » do jul 29, 2010 10:20 am

:biggthumpup.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door M.. » vr jul 30, 2010 12:47 pm

Voor wie het interesseert
Ik doe het maar even hier:
BDO becijfert memorabel seizoen Ajax

30 juli 2010
Het eerste duel in de derde voorronde van de Champions League tegen PAOK Saloniki (1-1) betekende voor Ajax de officiële eerste wedstrijd in het seizoen 2010-2011. Bij het startpunt van de nieuwe voetbaljaargang is het de moeite waard om nog eenmaal de inspirerende cijfers van afgelopen seizoen te zien. Ajax-sponsor BDO heeft ze in een fraai document gevat.
In het sportief verslag heeft BDO alle mogelijke cijfers en statistieken van het seizoen 2009-2010 uitgewerkt. Het geeft in mooi inzicht in de records en de weg naar de gewonnen bekerfinale. Ook laten de cijfers zien dat Ajax een prima seizoen in de Eredivisie afwerkte, al kwam met 85 punten net één punt te kort om kampioen FC Twente van de titel te houden.

Sportief verslag Ajax 2009-2010

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Cruijff » zo aug 01, 2010 10:51 am

Wat ik overigens wel opmerkelijk en eigenlijk best grappig vind, is dat Martin Jol pas succesvol de noodbel bij het bestuur ging luiden om versterkingen toen Dennis Rommedahl niet bijtekende.

Dat Pantelic na 1 seizoen zou weggaan was ingecalculeerd, dat we uit het groepje Suárez, Stekelenburg, Van der Wiel 1, 2 of misschien wel 3 man kwijt zouden raken door de meesten ook. Nu ging de Deen Rennis D. toch maar liever op een andere aanbieding in en Martin Jol dacht: "Fuck, zonder hem wordt de spoeling wel erg dun".

Opeens kunnen we wel 5 miljoen neerleggen voor EH, lijkt het erop dat Suárez blijft en de rest ook, dus kunnen we weer zonnig het seizoen tegemoet zien. Mits we woensdag winnen natuurlijk, als we in Saloniki een uitglijder maken kan dat de boel flink in de war gaan gooien...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » zo aug 01, 2010 11:36 am

Kan natuurlijk ook zijn dat ome Martin het 1 jaar heeft moeten aankijken wat er zoal aan jeugdspelers ( opvolgers ) rondloopt op de toekomst en tot de conclusie is gekomen dat de kwaliteits spoeling ( t.o.v. de vertrokken spelers ) wel heel erg dun is.Want ondanks dat AJAX voor de JC schaal een zeer belabberde wedstrijd speelde had ik er toch niet aan moeten denken als Martin daadwerkelijk de 2e garnituur had opgesteld .. Die hadden dan ( nog meer ) alle hoeken van het veld gezien en zouden finaal zijn afgeslacht door dit Twente ..

Afijn, al deze z.g.n. talentjes slokken tegenwoordig zoveel salaris op dat je daar best een niet zeurende, uiterst bruikbare, ervaren Deen ( die ook nog eens een groot deel van zijn salaris wilde inleveren ( voor een jaar extra dan wat AJAX wilde)) had kunnen laten aanblijven .. En ondanks al die ik-vraag-het-uiterste-salaris verhalen van Pantelic had daar ook best een oplossing voor gevonden kunnen worden ...

Eens kijken wat voor waarde de Sarpongs, Boduls, Sukjes enz. dit jaar voor AJAX zullen zijn ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 01, 2010 10:15 pm

Zeer kwalijk dat we blijkbaar op de Toekomst geen spelers hebben rondlopen met meer perspectief dan De Ridder of Leonardo. En dan maar roepen dat onze opleiding de beste van de wereld is. :blackcat.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » zo aug 01, 2010 10:51 pm

Mwah, opleiders zullen hun werk best goed doen.Maar als een speler te weinig talent in zich heeft kan je opleiden wat je wil maar zal ie nooit het nivo halen wat bij AJAX hoort.

Maar soms heb ik het idee dat AJAX denkt van .. We hebben er al zoveel tijd, geld, en energie ingestoken dan gaan we ook maar door tot het gaatje ...

Plaats reactie