De club van 54, 53, 52, 51...........

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jul 05, 2004 7:13 pm

Neefkens schreef:Transferinkomsten en -uitgaven:

van Damme:.............. 3.75 +
Hersi:..........................0.35 +
-------------------------------------
...................................4.1 +
Doe je ding, penningmeester Neefkens! :cheer:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo jul 07, 2004 10:43 am

wimpey schreef:Deze selectie schrééuwt werkelijk op een 4-4-2 i.p.v. een 4-3-3 systeem:

Lobont;
de Jong - Heitinga - Escudé - O'Brien;
Pienaar - Galasek - Sneyder - Maxwell;
Zlatan - VDV;

M.i. een heel goed elftal. Technisch goede spelers, dynamiek (Pienaar, Maxwell, de Jong), tactisch vermogen (Galasek), opbouwend vermogen (Heitinga, Sneyder). Misschien missen we wat snelheid, killer-instinct en scorend vermogen?! Tevens zou ik nog graag een linksback gehaald zien worden, het is en blijft zonde om daar Maxwell neer te zetten...

De enige m.i. storende factor luistert naar de naam VDV. Wie had dat enige jaren terug kunnen denken?! Ik zou voor Sonck kiezen, dat is een speler die met zijn snelheid, doelgerichtheid en kopkracht complementair is aan Zlatan.

Koeman echter zal desondanks wederom voor 4-3-3 kiezen, ik ben bang voor wéér een kwakkeljaar, zowel qua spel als qua resultaten. Grygera zal wel rechtsback worden, Maxwell linksback, VDV op 10, Pienaar als rechtsbuiten, Mitea of Soetaers als linksbuiten. Ik heb er niet al teveel fiducie in na het afgelopen voetbaljaar...
Ik schreeuw met je mee Wimpey! :cheer:
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jul 07, 2004 10:52 am

WWAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo jul 07, 2004 11:30 am

wimpey schreef:Deze selectie schrééuwt werkelijk op een 4-4-2 i.p.v. een 4-3-3 systeem:

Lobont;
de Jong - Heitinga - Escudé - O'Brien;
Pienaar - Galasek - Sneyder - Maxwell;
Zlatan - VDV;

M.i. een heel goed elftal. Technisch goede spelers, dynamiek (Pienaar, Maxwell, de Jong), tactisch vermogen (Galasek), opbouwend vermogen (Heitinga, Sneyder). Misschien missen we wat snelheid, killer-instinct en scorend vermogen?! Tevens zou ik nog graag een linksback gehaald zien worden, het is en blijft zonde om daar Maxwell neer te zetten...

De enige m.i. storende factor luistert naar de naam VDV. Wie had dat enige jaren terug kunnen denken?! Ik zou voor Sonck kiezen, dat is een speler die met zijn snelheid, doelgerichtheid en kopkracht complementair is aan Zlatan.

Koeman echter zal desondanks wederom voor 4-3-3 kiezen, ik ben bang voor wéér een kwakkeljaar, zowel qua spel als qua resultaten. Grygera zal wel rechtsback worden, Maxwell linksback, VDV op 10, Pienaar als rechtsbuiten, Mitea of Soetaers als linksbuiten. Ik heb er niet al teveel fiducie in na het afgelopen voetbaljaar...
Sluit me bij bovenstaande poster aan. Zelfs vwb Sonck.
En ik schreeuw ook mee, Wimpey!

WAAAAAAAAAAAHAAAAAAAH!!! :sad: X'C

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo jul 07, 2004 12:04 pm

Ado heeft een verzoek ingediend bij AJAX om van der Gun net als vorig seizoen te mogen huren.

Niet doen AJAX, gewoon verkopen en anders net als Knopper vrij laten gaan. geen geld meer spenderen aan deze spelers.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jul 07, 2004 12:06 pm

Pienaar10 schreef:Ado heeft een verzoek ingediend bij AJAX om van der Gun net als vorig seizoen te mogen huren.

Niet doen AJAX, gewoon verkopen en anders net als Knopper vrij laten gaan. geen geld meer spenderen aan deze spelers.
En Nac wil Boukhari nog een jaar huren. En met Quansah/Heracles zal het ook gaan om huur. Dus die kan weer op het lijstje, Pienaar10.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo jul 07, 2004 12:15 pm

die stond ook nog in de lijst.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jul 07, 2004 12:19 pm

Je hebt gelijk. Slecht gekeken van mij.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo jul 07, 2004 2:29 pm

lijst 10-7-2004

Keepers:
Bogdan Lobont
Maarten Stekelenburg
Hans Vonk

Kenneth Vermeer
Robert Zwinkels
Henrik Moisander

Verdediging:
Johnny Heitinga
Nigel de Jong
John O'Brien
Julien Escudé
Zdenek Grygera
Maxwell
Thomas Vermaelen
Emanuelson

Niklas Moisander
Jerald Promes
Ruud Kras *
Petri Pasanen *
Hatem Trabelsi *
Abubakari Yakubu # (Vitesse)


Middenveld:
Tomás Galásek
Steven Pienaar
Wesley Sneijder
Rafael van der Vaart
Anthony Obodai
Daniel de Ridder
Hedwiges Maduro
Rasmus Lindgren

Rachid Tiberkanine
Muller van Moppes
Stanley Aboraa

Aanvallers:
Wesley Sonck
Zlatan Ibrahimovic
Nicolae Mitea
Yannis Anastasiou
Tom Soetaers
Tom de Mul
Victor Sikora *

Etienne Esajas
Ryan Babel
Kiran Bechan *
Cedric van der Gun *
Nourdin Boukhari *
Kwame Quansah #(Heracles Almelo)
Pius Ikedia # (RBC)


* Mag/ Moet vertrekken
# wordt verhuurd
~ twijfelgeval/ toekomst onduidelijk
Dikgedrukt zijn 1ste selectiespelers! (26)
Totaal aantal spelers (45)[/quote]
Laatst gewijzigd door Daily Blind op ma jul 12, 2004 4:42 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 08, 2004 11:17 am

wimpey schreef:Deze selectie schrééuwt werkelijk op een 4-4-2 i.p.v. een 4-3-3 systeem:
Genoeg geschreeuwd, terug naar de realiteit:

Koeman: ''Ajax moet dwingender spelen, dominanter. In negen van de tien wedstrijden zullen we weer in een 4-4-3 systeem spelen. Tegen heel sterke tegenstanders hebben we echter de vrijheid om daar vanaf te wijken.''

X'C

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » do jul 08, 2004 11:21 am

we moeten duidelijk harder schreeuwen... X'C
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 08, 2004 11:21 am

joey schreef:
Koeman: ''Ajax moet dwingender spelen, dominanter. In negen van de tien wedstrijden zullen we weer in een 4-4-3 systeem spelen.
X'C
Toch kun je zeggen wat je wilt, maar als Ajax inderdaad met 4-4-3 gaat spelen, ben ik ervan overtuigd dat de successen weer gaan komen. Met een man meer op het middenveld kan dat geen probleem zijn :yes: .
Laatst gewijzigd door Duke op do jul 08, 2004 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do jul 08, 2004 11:28 am

Gelukkig is de transferperiode nog niet voorbij... Er zullen echt nog wel wat aankopen gedaan worden om het elftal wezenlijk te versterken. Stilstand is immers achteruitgang. Koeman zit nu gewoon iedereen zand in de ogen te strooien om dan verrassend toe te slaan in samenwerking met LvG. Natuurlijk denkt hij niet dat hij met deze selectie 4-3-3 kan spelen. En natuurlijk wil hij niet weer zo'n rampseizoen meemaken. Dus hij zal echt wel verbeteringen aanbrengen in zijn selectie. Wat meer ervaren krachten, flink wat meer duelkracht, goede vleugelspelers, betere balans jeugd/ouderen enz, betere bezetting op een aantal posities, om maar eens wat grote lijnen aan te geven.

Toch? :nailbite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 08, 2004 11:35 am

Geloof er niets van, Zuidema. :X

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 08, 2004 8:42 pm

Nou goede kans dat er nog een buitenspeler bijkomt......
Eventjes kijken wat de uitslag van het gesprek tussen Inter en Van der Meijde morgen wordt, want die wil écht weg daar heb ik het idee....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » do jul 08, 2004 8:57 pm

Zuidema schreef:Stilstand is immers achteruitgang.
Toch?
Zullen we deez nomineren voor het cliché van het jaar? Waarom zou stilstand in de voetballerij in vredesnaam achteruitgang zijn?

Hoe langer Ajax deze selectie intact weet te houden, hoe beter deze wordt. Niemand kopen is dus zeker niet per definitie slecht. Integendeel: het zou m.i. uitgangspunt moeten zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 08, 2004 10:19 pm

Stilstand is achteruitgang als dat inhoudt dat de ploeg of de spelers individueel zich niet meer ontwikkelen. Anders niet.

Laat ik het zo zeggen: als Van der Vaart komend seizoen zijn oude vorm weer te pakken krijgt zijn we opeens een heel stuk sterker. :cheer:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jul 09, 2004 8:35 am

stilstand is achteruitgang is alleen sprake van als er stilstand is in de ontwikkeling van spelers.

Maar ik denk ook dat er wel iets nieuw bloed in de selectie mag komen en met name een centrale verdediger en een rechtsbuiten/ spits

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr jul 09, 2004 11:45 am

Rembrandt III schreef:
Zuidema schreef:Stilstand is immers achteruitgang.
Toch?
Zullen we deez nomineren voor het cliché van het jaar? Waarom zou stilstand in de voetballerij in vredesnaam achteruitgang zijn?

Hoe langer Ajax deze selectie intact weet te houden, hoe beter deze wordt. Niemand kopen is dus zeker niet per definitie slecht. Integendeel: het zou m.i. uitgangspunt moeten zijn.
Ja maar als je een goede rechtsbuiten van europees niveau, zeg een Van der Meyde (of een andere speler die even goed is) haalt, boek je toch méér progressie, of niet?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » vr jul 09, 2004 9:00 pm

Alaindebanaan schreef:
Rembrandt III schreef:
Zuidema schreef:Stilstand is immers achteruitgang.
Toch?
Zullen we deez nomineren voor het cliché van het jaar? Waarom zou stilstand in de voetballerij in vredesnaam achteruitgang zijn?

Hoe langer Ajax deze selectie intact weet te houden, hoe beter deze wordt. Niemand kopen is dus zeker niet per definitie slecht. Integendeel: het zou m.i. uitgangspunt moeten zijn.
Ja maar als je een goede rechtsbuiten van europees niveau, zeg een Van der Meyde (of een andere speler die even goed is) haalt, boek je toch méér progressie, of niet?
Dat staat er toch ook niet?

iemand kopen kan vooruitgang boeken betekenen staat niet per definitie tegenover niemand kopen is achteruitgang

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za jul 10, 2004 1:07 am

Nee dat klopt......
Maar ik vind dat de meeste spelers afgelopen jaar weinig progressie hebben geboekt.....
VdVaart als grote aanvoerder natuurlijk........ :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jul 19, 2004 5:00 pm

Afbeelding

Afbeelding

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jul 19, 2004 7:26 pm

Niet een beetje te vroeg voor een teamfoto? Staan Galasek en Grygera er ook al op? Wat is het nut dan van deze teamfoto? :confused:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jul 19, 2004 7:29 pm

Nee, Galasek en Grygera staan er niet op.

Maar vorig jaar werd de foto nog vroeger genomen. Toen stonden volgens mij Chivu en Van der Meyde zelfs nog op de foto.
Tijd voor iets nieuws.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jul 19, 2004 7:53 pm

Oké, maar dat is iets anders. Spelers kunnen vertrekken, maar Galasek en Grygera horen nu nog gewoon bij de groep. Kunnen ze dan niet een week wachten met zo'n teamfoto? Nu weet je, dat ze toch weer een nieuwe moeten maken.

Plaats reactie