Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Duke » di mei 11, 2010 12:53 pm

Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Ajax en FC Omniworld hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband tussen beide clubs. De overeenkomst gaat in op 1 juli 2010 en heeft een looptijd van vijf jaar.

Ajax zal met FC Omniworld, de club die per 1 juli 2010 de naam Almere City FC draagt, intensief gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het ondermeer over de scouting, de doorstroming van talenten en het verhuren van spelers. De samenwerking is gericht op zowel de jeugdopleiding als het betaald voetbalgedeelte. De jeugdopleiding van de club uit Almere zal onderdeel worden van de Ajax-opleiding.

Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax: “We denken dat FC Omniworld een zeer geschikte club is om mee samen te werken. Almere is dichtbij, het is de snelst groeiende stad van het land en het eerste elftal speelt in de Jupiler League. Het was voor ons primair van belang dat we een club zouden vinden waarbij spelers zich verder kunnen ontwikkelen en waarmee we onze jeugdopleiding en ons scoutingnetwerk zouden kunnen uitbreiden. Er zitten jongens in Jong Ajax en in onze A1 voor wie het beter is om in het eerste elftal van FC Omniworld te spelen. Spelers die speelminuten moeten opdoen in een competitie waar hun fysieke en mentale weerbaarheid verbetert. Dat bevordert enerzijds de ontwikkeling en dus de doorstroming van talenten naar ons eerste elftal en anderzijds moet het eerste elftal van FC Omniworld er beter van worden.”

René ter Borgh, voorzitter van FC Omniworld: “De stad Almere is sportief en ambitieus, datzelfde geldt voor onze club, die straks Almere City FC heet. Het is een eer dat we met Ajax kunnen samenwerken. Ajax is een grote club met een enorme uitstraling en historie, Ajax is net als wij ambitieus en er was vanaf de eerste gesprekken een klik. Deze samenwerking biedt onze opleiding een platform om door te groeien, wat goed is voor de verdere ontwikkeling van de gehele club. Daarnaast moet de selectie van ons eerste elftal sterker worden. Dankzij deze overeenkomst met Ajax heb ik er veel vertrouwen in dat we onze ambities ook op het veld kunnen laten zien.”
Telegraaf
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Ronald! » di mei 11, 2010 12:57 pm

Als vervanging voor Haarlem neem ik aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door joey » di mei 11, 2010 1:01 pm

Is die club financieel gezond? Sportief is het niet veel.

Edit: Ahum.
Laatst gewijzigd door joey op di mei 11, 2010 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Duke » di mei 11, 2010 1:03 pm

Eens kijken of er wel spelers van Ajax bij Omniworld willen spelen...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Khraa » di mei 11, 2010 1:11 pm

Padt in ieder geval.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door beelzebub » di mei 11, 2010 1:48 pm

Ben blij dat Ajax een beetje in z'n achtertuin kijkt. De allerbeste voetballers uit de regio gaan meestal toch wel naar Ajax, maar wat daar net achter zit of een paar jaar nodig heeft plukt Utrecht steeds weg uit Almere.

Feit blijft dat Almere de meest kinderrijke gemeente van Nederland is, daarvan gaat een substantieel percentage (jongens) voetballen en daarvan zijn er een aantal heel goed. Clubs als Waterwijk, FC Almere en AS '80 leveren de goede weer af bij Omniworld en daarna moet Ajax ze wegpikken. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 1:54 pm

Stuur zo een Zeegelaar maar naar Omniworld. Wordt hij harder van of hij valt gewoon af.

Van Rhijn kan daar mooi leren verdedigen. Mooi opbouwen alleen is niet genoeg.

Zo zijn er vast nog wel een paar spelers die je daarheen kunt sturen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door peter » di mei 11, 2010 6:39 pm

Sno, Kennedy, Atouba, Bodul, Zeegelaar, Wielaert en Donald. Heel simpel.

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door MvB » di mei 11, 2010 6:47 pm

De meesten van dat rijtje raak je nog wel aan eredivisieclubs kwijt. Lijkt me eerder de bedoeling dat de spelers van de A1/ jong Ajax, die nog niet in aanmerking komen voor het eerste die kant op gaan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door peter » di mei 11, 2010 6:59 pm

Denk dat je die aan de straatstenen niet kwijtraakt haha. Jong Ajax gewoon weer voor de jeugd en de talenten die een tussenstap nodig hebben sturen we naar een betere club. FC Almere wordt dan de afvalplaats van Ajax. :biggthumpup.gif:

Nee gekheid. Ajax heeft dit volgens mij niet nodig. Toptalenten uit Almere kiezen sowieso wel voor Ajax.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Banjavi » di mei 11, 2010 7:14 pm

Sno??

Ik dacht dat die al weg was... :blush.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door MvB » di mei 11, 2010 7:22 pm

Peter schreef:Denk dat je die aan de straatstenen niet kwijtraakt haha.
Ik geloof ook niet dat je die spelers kunt verkopen (helaas :blush.gif: ). Maar ook dit jaar bleken een aantal eredivisie clubs zo gek, spelers als Donald en Bodul te huren. Dat scheelt dan iig een deel van het loon, wat niet het geval is als ze naar Almere gaan.

Overigens had de samenwerking met de jeugd van Haarlem best zin. Dit jaar zijn er ook weer een aantal talenten van Haarlem overgekomen naar de jeugd van Ajax. Dit zal met Almere denk ik niet anders zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door peter » di mei 11, 2010 7:30 pm

Heb je Donald en Bodul zien voetballen? Daar trapt nu helemaal niemand meer in. :blush.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Neefkens » di mei 11, 2010 7:33 pm

Bodul werd gisteren in VI op tv helemaal afgefikt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Duke » di mei 11, 2010 7:34 pm

Nu moet je een programma als VI niet al te serieus nemen. In het algemeen dan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Neefkens » di mei 11, 2010 7:37 pm

Doe IK ook niet, maar er zijn er veel die dat dat wel doen. En dan ga je Bodul echt niet meer kopen na gisteravond.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door peter » di mei 11, 2010 7:39 pm

Eigenlijk heeft alleen Blind het aardig gedaan. Van der Heijden, Donald, Sno en Bodul zijn een ervaring rijker en een illusie armer. De illusie dat ze op een treetje lager mee kunnen komen, laat staan dat ze ooit in Ajax 1 komen te staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door brigade zuid » di mei 11, 2010 7:54 pm

Ik hoop dat deze samenwerking er wel op neer komt dat het overgrote deel van het elftal uit spelers van AJAX gaat bestaan, dus meer zoals fnoord/excelsior, niet dat half gebakken gedoe.

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door MvB » di mei 11, 2010 8:32 pm

Peter schreef:Eigenlijk heeft alleen Blind het aardig gedaan. Van der Heijden, Donald, Sno en Bodul zijn een ervaring rijker en een illusie armer. De illusie dat ze op een treetje lager mee kunnen komen, laat staan dat ze ooit in Ajax 1 komen te staan.
Het grappige is dat juist Bodul en Donald roepen dat ze nu klaar zijn voor Ajax 1. Ze geloven nog steeds in die illusie dus....

Verder geloof ik best dat er nog steeds clubs zo gek zijn dit soort spelers te huren. vd Heijden, Donald en ook Sarpong hebben vrijwel alles gespeeld en ook Bodul heeft nog behoorlijk wat gespeeld, dus ik vrees dat hun vervangers nog slechter waren (zegt wel wat over de eredivisie overigens).

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax en Omniworld gaan samenwerken

Bericht door Michael_B » wo mei 12, 2010 9:08 am

Peter schreef:Eigenlijk heeft alleen Blind het aardig gedaan. Van der Heijden, Donald, Sno en Bodul zijn een ervaring rijker en een illusie armer. De illusie dat ze op een treetje lager mee kunnen komen, laat staan dat ze ooit in Ajax 1 komen te staan.
Sarpong heeft het ook goed gedaan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie