Ajax-museum

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Ajax-museum

Bericht door Rooie » za mei 08, 2010 11:04 am

Parool
Ajax opent museum in centrum

AMSTERDAM - Ajax opent nog dit jaar een 'experience center' in het centrum van de stad. Het historisch getinte evenementencentrum moet 150.000 tot 200.000 bezoekers per jaar trekken.

''Je kunt er Ajax-games spelen, zelf voetballen en mooie beelden bekijken,'' zegt directeur Rik van den Boog. Er is ook ruimte voor de historische successen van de Amsterdamse club. Het Ajax-museum dat nu in de Arena is gevestigd, verhuist mee. Er komt een fanshop en een winkel van sponsor Adidas.

Jaarlijks bezoeken 80.000 mensen de Arena voor een rondleiding in het stadion. Ajax verwacht dat een locatie in het hart van de stad meer mensen zal trekken. De club onderhandelt nog met de gemeente over een A-locatie in de binnenstad en wil voor het einde van het jaar de deuren van het 'gepimpte' museum openen. Ajax zal twee à drie miljoen euro in het project investeren. De club gaat dit boekjaar een verlies van ongeveer 25 miljoen euro tegemoet. Ze denkt via het nieuwe musem meer toeristen te trekken en hoopt op 'tonnen tot anderhalf miljoen' winst per jaar met de nieuwe investering. (HET PAROOL)
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. De exposure zal in het centrum waarschijnlijk wel groter zijn, maar ben benieuwd of het echt zo'n melkkoe kan zijn als ze hier beweren. Verder: Willen ze niet meteen te veel? Begin eens gewoon met Museum + fanshop...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax-museum

Bericht door 666 » za mei 08, 2010 11:14 am

Als ze een goede A-locatie uitzoeken zijn onze bekers en schalen toch nog op het Leidseplein te zien.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax-museum

Bericht door raymon » za mei 08, 2010 11:15 am

Helaas zijn de successen dermate oud dat ze inderdaad in een museum thuishoren.. :blush.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax-museum

Bericht door Neefkens » za mei 08, 2010 11:23 am

Eergisteren hebben we er nog eentje gewonnen hoor. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-museum

Bericht door joey » ma mei 10, 2010 10:52 am

Gaat weer geld kosten, en dat terwijl we al verlies maken. Terwijl mijns inziens onduidelijk is of dit meer gaat opleveren. Mensen komen denk ik ook voor de rondleiding door het stadion.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax-museum

Bericht door Bert » ma mei 10, 2010 10:54 am

Dat laatste zal Ajax wel weten. Daar kan men immers zien hoeveel rondleidingen er gegeven worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-museum

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 10:56 am

Er zal vast wel een onderzoek gehouden zijn Joey. Denk eens aan al die toeristen die ze nu kunnen aantrekken. Vind het wel een goed plan.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-museum

Bericht door joey » ma mei 10, 2010 11:05 am

Wie weet. Maar het kost ook geld.

Ze zullen vooral gokken op dagjesmensen. Supporters dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-museum

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 11:33 am

En daar is toch niks mis mee?

En het zal inderdaad geld kosten. Maar sponsor Adidas heeft er ook een voordeel bij. Die gaan een grote Adidas-shop openen. Ik vind zulke dingen wel mooi hoor. Van mij hadden ze het eerder mogen doen.

En bovendien zullen de supporters die het Ajax-museum al hebben gezien misschien nog wel een keer gaan kijken. Ik wel in ieder geval!
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-museum

Bericht door Thijs » ma mei 10, 2010 11:58 am

Ik vind het museum nu sowieso wat aan de kleine kant, kun je ook veel meer mee doen. (En dat gaat hopelijk dus ook gebeuren)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie