De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Ronald!

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ronald! » zo mar 21, 2010 12:02 pm

joey schreef:Jij had dus ook nog nooit van Cor van den Brink gehoord, haha. :666.gif:
Het punt is dat dat geen zak boeit
joey schreef:Voorwaarde om iets over zo'n opstelling te kunnen zeggen is natuurlijk dat je weet wie de spelers zijn die in het elftal staan.
Er heeft helemaal niemand iets over die opstelling te zeggen behalve VDB.
joey schreef:Het is natuurlijk zeer pijnlijk dat de AD van Ajax niet voor Michels, Van Gaal of Cruijff kiest, maar voor de trainer die telkens weer thuiskomt bij F. :excited.gif:
Heel pijnlijk inderdaad. :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 21, 2010 12:05 pm

Beetje wel inderdaad. Cruijff zou ik er om die reden ook nooit ingezet hebben.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 21, 2010 12:08 pm

:smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 21, 2010 12:16 pm

Hebben we geen topic "spijkers op laag water zoeken"? :hypocrite.gif:
Dat je over zoiets onschuldigs als een favoriet elftal weer zoveel azijn kan pissen. Dát is azijnpissen, joey. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 21, 2010 1:02 pm

Ach, ik vind het gewoon raar.

Michels is natuurlijk dé trainer. Hij heeft van Ajax een topclub gemaakt.

Beenhakker past meer in het rijtje De Mos, Koeman, enz.

Die opmerking over Stekelenburg vind ik ook ongelooflijk. Stekelenburg is lichtjaren verwijderd van het niveau van Van der Sar. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 22, 2010 10:38 am

joey schreef:Jij had dus ook nog nooit van Cor van den Brink gehoord, haha. :666.gif:

Voorwaarde om iets over zo'n opstelling te kunnen zeggen is natuurlijk dat je weet wie de spelers zijn die in het elftal staan.

Het is natuurlijk zeer pijnlijk dat de AD van Ajax niet voor Michels, Van Gaal of Cruijff kiest, maar voor de trainer die telkens weer thuiskomt bij F. :excited.gif:
Joey, het is HET elftal van Rick van de Boog!

Het is niet zo dat hij bepaald heeft dat dit de beste spelers zijn die Ajax heeft voortgebracht.

Misschien had hij wel iets met die Brink. Was het de eerste speler van wie hij een handtekening had, of leek hij als speler wel op hem en noemden zijn vriendjes hem zo..
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » za mar 27, 2010 9:49 am

Ajax-topman onder vuur na TEG-drama door Bart Mos
AMSTERDAM - Ajax-directeur Rik van den Boog komt steeds zwaarder onder vuur te liggen in het faillissement van artiestenbureau The Entertainment Group (TEG) van Marco Borsato. Zowel een forensisch onderzoeksbureau, dat in opdracht van de curator werkt, als zijn collega-aandeelhouders van TEG richten zich vooral op de rol die de Ajax-topman had bij het debacle.
Dit blijkt onder meer uit notulen van een recente bijeenkomst waar aandeelhouders Rik van den Boog, Marco Borsato, Paul Brinks, Unico Glorie en een klein legertje advocaten probeerden te achterhalen waar alle verdampte miljoenen van TEG zijn gebleven. In dit vertrouwelijke gespreksverslag, ingezien door De Telegraaf, staat te lezen dat Rik van den Boog wordt verzocht duidelijkheid te verschaffen over diverse onduidelijke financiële transacties waar hij direct bij betrokken was.

De boekhouding van het aan TEG gelieerde bedrijfje Grump blijkt volgens dit verslag een grote chaos. Zo ontbreekt de overeenkomst bij een lening van TEG, ter waarde van 2,1 miljoen euro. Daarnaast werd door Van den Boog 80.000 euro uitgeleend aan het spijkerbroekenmerk Soupisok, via een vennootschap van hemzelf, terwijl zijn medeaandeelhouders deze lening expliciet hadden afgewezen.
Ook wordt hem aangewreven zijn handtekening te hebben gezet voor de koop van een nieuw kantoor voor TEG, met een prijskaartje van 4,2 miljoen euro, terwijl ditzelfde pand onlangs op een veiling werd aangeboden voor 1,5 miljoen, maar zelfs voor die prijs niet verkocht is. Daarnaast voert het forensisch bureau IRS in opdracht van TEG-curator Jan Padberg een onderzoek naar de oorzaak van het faillissement. Diverse personen die door IRS zijn benaderd, melden dat de focus van dit onderzoek is gericht op bestuurshandelingen van aandeelhouder Van den Boog.
Deze focus zou wijzen op het mogelijk (mede) aansprakelijk stellen van de Ajax-directeur voor het faillissement. De curator wilde gisteren niet reageren en verwees naar zijn verslag dat later deze maand uitkomt. Rik van den Boog was afgelopen dagen niet bereikbaar voor commentaar. Zijn advocaat Robert van Agteren wees op de mogelijkheid dat de notulen vals zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 27, 2010 10:50 am

Dan wachten we maar op het verslag dat eind deze maand uitkomt. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 27, 2010 11:03 am

Van den Boog zit nog niet bij Ajax of Ajax komt financieel in zeer zwaar weer! :1evil.gif: :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Rooie

Bericht door Rooie » za mar 27, 2010 11:06 am

'Sterfhuis' Ajax...

Zou wel het aantrekken van de diverse dysfunctionerende bejaarden van de laatste jaren verklaren.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 27, 2010 11:34 am

De notulen vals? Mwah, we zullen zien. :confused.gif:

Hij heeft steeds beweerd dat hij alleen maar toezichthouder was.

Hoe dan ook, mocht dit allemaal waar zijn, dan krijgen we binnenkort een andere AD. Want dan is de reputatie van VDB onherstelbaar beschadigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 23, 2010 2:07 pm

Opvallend dat dit nieuws niet eerder gemeld was:

http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/arti ... oofd.dhtml
'Bedrijf Borsato is niet leeggeroofd'

ROTTERDAM - Bij het failissement van The Entertainment Group zijn geen strafbare feiten gepleegd door de directeuren en de aandeelhouders. Dat zegt de curator vandaag in het Algemeen Dagblad.

Curator Jan Padberg komt begin mei met een nieuw verslag over het failliete bedrijf van onder anderen Marco Borsato.

De curator onderzocht niet alleen de betrokkenheid van directeuren, maar ook van aandeelhouders. Borsato werd op de hoogte gehouden van de situatie, maar was zelf nauwelijks betrokken bij de dagelijkse gang van zaken. Padberg kan nog niet zeggen wie welke verantwoordelijkheid in de ondergang van het bedrijf heeft gehad.

"Het beeld dat de tent is leeggeroofd, klopt niet", zegt Padberg. "Wel zijn er op vrij grote schaal domme dingen gedaan. Er zijn verkeerde cijfers gebruikt en er waren nogal wat domme investeringsbeslissingen."

In september werd artiestenbureau The Entertainment Group failliet verklaard. Aandeelhouder Marco Borsato verloor een flink bedrag aan investeringen, maar ging niet persoonlijke failliet. In november startte Borsato het nieuwe bedrijf Musica e Bookings. (NOVUM/BVDL)
22/04/10 10u37

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 23, 2010 3:22 pm

Van den Boog is inmiddels al veroordeeld in een zaak die hiermee verband houdt.

Ik hoef trouwens geen directeur die verkeerde cijfers gebruikt en nogal wat domme investeringen doet, haha. :666.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 23, 2010 4:56 pm

Ik ben gewoon blij dat er niets strafbaars is gebeurd. Ik vind vdBoog namelijk een prima AD en een goede combinatie met Jol.
Ik zou er niet aan hebben moeten denken dat hij weg zou moeten. Kun je weer overnieuw beginnen... :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 23, 2010 7:07 pm

Mwah, zo spannend vind ik het allemaal niet, hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 23, 2010 7:09 pm

mooi, hebben we dat ook weer gehad.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 23, 2010 9:35 pm

Dit is toch passé? De rechter heeft al lang geleden uitspraak gedaan hieromtrent.

En natuurlijk is die toko niet leeggeroofd. Dan was er wel een strafzaak gekomen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 23, 2010 9:50 pm

Joey hoopte anders nog steeds... :hypocrite.gif:
:ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 23, 2010 10:22 pm

Jij weet niet wat ik hoop. :1evil.gif:

667

Bericht door 667 » vr apr 23, 2010 10:35 pm

Zit die crimineel nou nog niet in de bijlmerbajes?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za apr 24, 2010 8:35 am

joey schreef:Jij weet niet wat ik hoop. :1evil.gif:
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 08, 2010 10:31 am

Lastig om een goede plaats voor het volgende artikel te vinden, maar omdat vdBoog de baas is en verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken maar even hier:
Anti Ajax...

Het zit ze dwars. En niet zo'n klein beetje ook. Naast het behalen van de beker, was de nationale antihouding binnen Ajax het gesprek van de dag.

Wat hebben we toch misdaan?
Kortom, de Amsterdammers kampen met een imagoprobleem. Ooit werd de Mokumse branie gekoppeld aan successen in binnen- en buitenland. Dat maakte Ajax stoer. Helemaal als er over de landsgrenzen grote namen uit Engeland, Duitsland, Spanje en Italië hautain de oren werden gewassen.
Iedereen vond het prachtig. Want met Ajax glorieerde héél Nederland mee. Intussen glorieert de club al een tijdje niet meer. Niet buiten Nederland en inmiddels ook niet meer buiten Amsterdam.
Toch bleef Ajax bluf acteren. Dat ging steeds meer irriteren. Helemaal toen gespeelde stoerheid overging in bijdehand doen. Op de verkeerde momenten, door de verkeerde figuren en met de verkeerde teksten.
De voorbeeldfunctie die Ajax jarenlang had, werd steeds verder aangetast. Zo creëerde de club een antihouding die het vorige weekeinde werd uitvergroot toen in diverse stadions het leedvermaak massaal werd uitgedragen.
Het probleem is vooral dat de club al jarenlang geen eenheid vormt. Zij die het boegbeeld zouden moeten zijn, worden op afstand gezet, op afstand gehouden of blijven zelf op afstand. Hiaten die geforceerd worden gedicht met types die het publiek niets doen, maar intussen wel het Ajax-gevoel uitdragen en zich namens Ajax presenteren.
Dan al die ego's die zeggen een rood-wit hart te hebben, maar bovenal bezig zijn zichzelf binnen Ajax te handhaven.
Een pijnlijke graadmeter is inmiddels ook de relatie met hoofdsponsor Aegon, die de afgelopen 25 jaar het imago van de schaatssport vanuit een breed uitgedragen wij-gevoel van enorme impulsen heeft voorzien. Zo ziet de club de door de verzekeringsgigant geïnitieerde publieksvriendelijke acties nauwelijks tot nooit zitten. Intussen stevent Ajax wel op een tekort van twintig miljoen euro af. In zo'n situatie kan het geen kwaad een sponsor te koesteren die goed is voor twaalf miljoen euro per jaar. Een bedrag waarin het af en toe uitdragen van het sponsorbelang verwerkt zit. Zoals in een snelgroeiende economie als China. Een land waar topclubs als Manchester United en Real Madrid regelmatig voor hun hoofdsponsor tussenlandingen maken. En is het niet China, dan staat er jaarlijks wel een trip naar elders in Azië of het Amerikaanse continent gepland.
Dat Ajax steeds verder afdrijft van wat een topclub hoort te zijn, blijkt uit het simpele gegeven dat de leiding er al twee jaar niet in geslaagd is om het eerste elftal in China te krijgen. Laatst leek Aegon eindelijk correct te worden bediend, tot de mededeling kwam dat de voorkeur van de spelers uitging naar een snoepreisje richting Curaçao en de trip naar China alsnog was afgeblazen. Geen directeur, geen bestuurslid en geen commissaris die ingreep.
Als Ajax niet oppast, raakt het zelfs zijn vrienden kwijt.
De T. (Jaap de Groot)

Weer zo'n venijnig artikel uit de T. (net als die van gisteren over tweespalt tussen Jol en vdBoog)waar ik direct van denk, wat zit hier nou toch achter? Ik herken er zo weinig in.

Het is wel interessant om te analyseren waarom men AJAX zo haat, maar de redenen die Jaap de Groot ervoor aan draagt, zijn wat mij betreft, meer zaken uit het verleden. AJAX is nu toch niet meer zo arrogant als vroeger? En volgens mij is de club naar buiten toe sinds decennia niet zo'n eenheid geweest als juist nu, maar volgens Jaap is het een verdeeld zootje.

En Aegon? Ik weet het gewoon niet, wat ik ervan zie is dat het wel lekker loopt. Er wordt heel veel samen gedaan en beide partijen spreken nog steeds uit blij met elkaar te zijn. Zou 1 China-reisje genoeg zijn om elkaar kwijt te raken?

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 08, 2010 1:10 pm

Aegon betaalt belachelijk veel, dus ik zou echt álles doen om dat bedrijf te vriend te houden. Ook als daarvoor een reisje naar China nodig is.

MvB

Bericht door MvB » za mei 08, 2010 5:28 pm

Dat is zeker waar, maar volgens mij worden er zat dingen samen gedaan (laatst dat jeugdtoernooitje nog) en eerder de samenwerking met de Chinese bond. Wat het stukje betreft: Matig geschreven, suggestief geroddel, vage conclusies, kortom een typisch telegraafproduct.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 10, 2010 2:28 pm

De trip naar China werd later gepland dan Curcacao volgens mij.
China is afgeblazen toen bekend werd dat de bekerfinale over 2 wedstrijden zou gaan zover ik weet.

Curacao begreep ik niet helemaal, China zal komend seizoen wel aangedaan worden.

Plaats reactie