De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2010 1:33 pm

Uit het saneren of investeren topic:
Marillion schreef:Wat betreft het feit dat Ajax toch heeft gesproken met Rudolph en Boulahrouz. Het kan natuurlijk zijn dat dit is gebeurd terwijl intern het voorbehoud is gemaakt dat een transfer pas mogelijk zou zijn nadat er een aantal spelers zouden vertrekken. Er is ongetwijfeld geprobeerd om een aantal spelers te slijten. Toen bleek dat dit niet ging lukken was er geen budget beschikbaar en ging het verhaal dus niet door. Dat zou prima kunnen verklaren waarom er in eerste instantie wel toestemming was om te onderhandelen.

Ik ben in ieder geval blij met de koerswijziging. Of het nu uit armoede geboren is of niet. Nu nog afwachten of dit ook het beleid blijft maar vooralsnog ziet het er op dit gebied iets beter uit.
Het kan zijn dat er is gestart met onderhandelingen onder voorwaarde dat er wel een aantal spelers zouden vertrekken. Toen bleek dat er niemand zou vertrekken is besloten om dan ook niet te investeren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 1:35 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 1:41 pm

Met dien verstande, dat Boulahrouz blijkbaar wel een aanbieding is gedaan. Dat zegt hij zelf. Die aanbieding is later weer ingetrokken. ('De clubleiding heeft er een stokje voor gestoken'.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2010 1:51 pm

Het is natuurlijk prima mogelijk dat er voorwaarden aan het verhaal waren verbonden. Bijvoorbeeld het vertrek van andere spelers. Toen bleek dat die voorwaarden niet konden worden ingevuld is de aanbieding ingetrokken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 1:52 pm

Dan wist Boula dat dus niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 2:14 pm

Hoeft toch ook niet? Misschien was Ajax al ver met Vallodalid en bliezen zij ook opeens de deal af..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Harm » wo feb 03, 2010 11:36 pm

Neefkens schreef:Ok, dan zijn we er. Er IS geld en je bepaalt zelf wanneer het nood is.
Er is helemaal geen geld. Ajax heeft wel eigen vermogen, maar dat is iets anders.

Ajax is niet voor niets bezig met een lening bij ABN (ik weet niet wat daar de status van is).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » do feb 04, 2010 12:10 am

Dat is hetzelfde, Harm. Begrijp dat nou eens. :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Op AN staat te lezen dat Ajax afstevent op een verlies van 20 miljoen euro. Dit zou vanavond tenminste gezegd zijn in Eredivisie Live.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 12:30 am

Harm schreef:Ajax is niet voor niets bezig met een lening bij ABN (ik weet niet wat daar de status van is).
Misschien zegt Derksen daar morgen wel weer iets over.

Het lijkt me nogal belangrijk in dezen wat de status is, mocht het kloppen wat je zegt. Want als je net geld hebt geleend, is er juist wel geld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » do feb 04, 2010 12:31 am

joey schreef:Dat is hetzelfde, Harm. Begrijp dat nou eens. :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Op AN staat te lezen dat Ajax afstevent op een verlies van 20 miljoen euro. Dit zou vanavond tenminste gezegd zijn in Eredivisie Live.
Dat zei Leo Driessen ...

Afijn, als de waar is weten we ook meteen waarom MVB zelf is opgestapt ...

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Starring » do feb 04, 2010 1:26 am

Het wordt voor Ajax sowieso een dikke verlies dit jaar. Een record? Dat zou zomaar eens kunnen.

Oorzaak?
Opnieuw was er dit seizoen geen CL-tune te beluisteren in de Arena, waardoor we CL-inkomsten missen. De post afschrijvingen, daar zitten vele dure spelers tussen die niet eens voor een minimumloon bij Ajax mogen voetballen. Het jaarlijks terugkerende fenomeen: het verkopen van je beste speler tegen een aardige prijs, lijkt dit seizoen niet plaats te gaan vinden. Voeg daarbij een begroting van 60 miljoen euro die bijna volledig op gaat aan salarissen. Het is een feest om bij Ajax te werken, volgens mij...

De lening bij ABN is een vorm van een kortlopende krediet, die pas zal worden gebruikt om die 70 contractspelers + de overige grootverdieners 'tijdig' van loon te blijven voorzien.

Op zakelijk gebied heb ik wel vertrouwen in VD Boog. Ik ben meer sceptisch over het sportieve aspect. Ajax dus! Gaan we ooit weer als Ajax voetballen?
AFCA!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » do feb 04, 2010 9:04 am

Financiële opsteker Ajax

AMSTERDAM – In de economisch zware tijden voor Ajax, kon Jeroen Slop ook goed nieuws melden.

De financieel directeur was tijdens de presentatie van de jaarcijfers in oktober nog somber over de liquiditeitspositie en vreesde rood te moeten staan bij voormalig hoofdsponsor ABN Amro. „Zoals ik het nu kan inschatten, denk ik dat we dit seizoen geen gebruik hoeven te maken van de kredietfaciliteit.”

Slop houdt een slag om de arm. „Je weet natuurlijk nooit zeker wat er gebeurt.” Dat er voldoende geld in kas is, komt mede door de loting in de Europa League. „Voor het thuisduel met Juventus zijn al 47.000 kaarten verkocht. En over dat geld kunnen we direct beschikken. Het zou prettig zijn als de zestiende finale niet de laatste Europese wedstrijd is.”

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 9:39 am

Gemiddeld kaartje = 50 euro

50x47.000= heel wat geld!

Kunnen ze toch mooi overmaken naar Luque, Wielaert, Ogararu, Silva.... bravoooooo!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » do feb 04, 2010 12:53 pm

joey schreef:Dat is hetzelfde, Harm. Begrijp dat nou eens. :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Op AN staat te lezen dat Ajax afstevent op een verlies van 20 miljoen euro. Dit zou vanavond tenminste gezegd zijn in Eredivisie Live.
Cynische reactie voor iemand die een half jaar terug zelf ook niet het verschil tussen eigen vermogen en liquiditeit wist. Maar wat mij betreft is het wel serieus als Ajax een krediet nodig heeft om aan de salarisverplichtingen te voldoen. Alhoewel er vele mensen anders over denken. In mijn beleving valt een bedrijf als DSM of Akzo Nobel vroeg of laat om als er geen geld meer is om de salarissen te kunnen betalen. In het minst erge geval zal er een reorganisatie/sanering gaan plaatsvinden. Wat ik bij Ajax dus mis. Gezien alle nieuwe spelers die er dit boekjaar zijn bijgekomen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 3:04 pm

Verschil is dat Ajax gewoon een speler kan verkopen als dat nodig is. Suarez/Wiel/Stekelenburg...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 3:47 pm

Dat is niet nodig. Het is nodig dat er een heleboel spelers van de loonlijst verdwijnen. Zolang dat niet gebeurt blijf je gaten dichten.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 3:53 pm

We zitten nog wel een jaartje met al dat prut als niemand weggaat. En als we geen CL spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Starring » do feb 04, 2010 4:08 pm

Rishi schreef:Verschil is dat Ajax gewoon een speler kan verkopen als dat nodig is. Suarez/Wiel/Stekelenburg...
Vergeet Urby niet, het is nodig! De verkoop van Vermaelen is niet voldoende gebleken.

Ajax had moeten verkopen om 1. lucht te krijgen, 2. het geld te kunnen herinvesteren in stabiele spelers en/of toptalenten.
Laatst gewijzigd door Starring op do feb 04, 2010 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 4:08 pm

Er gaan wel spelers weg. Vraag is wat ervoor in de plaats komt/of er iets voor in de plaats komt.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Starring » do feb 04, 2010 4:12 pm

Als er spelers weggaan, heeft Ajax alsnog weinig ruimte om te investeren. Ajax ontkomt er niet aan om spelers te moeten verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs.

Het proces van saneren (hoe moeilijk het ook is) gaat mij wat te langzaam om eerlijk te zijn. Elke gespeelde wedstrijd wordt dat duidelijker. We hebben te veel dure middelmatige spelers, dit hou je niet lang vol, als je ook om de bovenste plaatsen wilt spelen.

Zie Feyenoord! :hypocrite.gif:
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 4:17 pm

Starring schreef:Ajax ontkomt er niet aan om spelers te moeten verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs.

Daar zullen sommigen bij Ajax wel op hopen, ja. Dan heeft Slop geen lastige vragen bij de presentatie van de jaarcijfers en kan Jol weer lekker kopen. De kern van het probleem blijft echter gewoon bestaan.

Maar bij mijn weten is er een groot talent aangekocht, Starring. Ajax hoeft geen 10 spelers per jaar te kopen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Starring » do feb 04, 2010 4:22 pm

Ik doel dan ook niet op het aantrekken van tien spelers per jaar, ik doel op 2/3 effectieve versterkingen. Lodeiro, is één van, klopt. Ben ik heel blij mee, ik verwacht wel dat hij het gaat maken onder de vleugels van Suarez.

Ik had vooral versterking in de defensie willen zien. Face it, met de huidige verdediging, zullen we never nooit kampioen worden! Er is niet één verdedigende klasbak te vinden onder de 20 á 25 man aan selectiespelers. Das te weinig toch, Jöhnk?

Weet je hoe ze bij Ajax denken? Ze willen de CL in! Slop nemen termen als CL-jas in de mond, maar zorg dan ook voor een beetje Ajax-waardige selectie.
Laatst gewijzigd door Starring op do feb 04, 2010 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 4:28 pm

Starring schreef:ik doel op 2/3 effectieve versterkingen.
Per jaar? Daar zitten we toch ongeveer aan? En als Jol echt een defensieve versterking wilde, dan had hij niet met Atouba moeten komen aanzetten.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Starring » do feb 04, 2010 4:31 pm

Kortom, een hele dure fout van Jol, Atouba. Meer dan alleen zijn dikke salaris. Het heeft ons ook wederom punten in de competitie gekost. Is hij nog steeds niet fit trouwens?

Maar je bent het met me eens, dat je met de huidige verdediging geen kampioen kan worden? Ik doel dan met name op de backs, Urby en VD Wiel!
AFCA!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » za feb 06, 2010 7:26 pm

Moet makkelijk kunnen hoor met die twee als backs. Probleem ligt eerder in de aanval. Feyenoord uit, Twente uit, NAC uit, Sparta thuis, hadden allemaal gewonnen moeten en kunnen worden als we meer dan 1 goede aanvaller hadden gehad.

Had je met een beetje geluk en afhankelijk van de rest van het wedstrijdverloop toch een punt of 6 punten meer gescheeld. Misschien had je dan ook gewonnen van PSV (toch maar 4-3), Roda uit en noem maar op.

Dat de verdediging niet perfect is klopt. Maar zo dramatisch is de verdediging ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie