Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 12:22 pm

Er wordt geen eten meer verspild?

De Zeeuw is gewoon een goede aankoop. Bij gebrek aan een goede nummer 10 gaat hij zichzelf overschatten..
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » vr jan 22, 2010 12:24 pm

joey schreef:
Enganche schreef:
Duke schreef:Opvallend in je lijstje dat alle goede spelers dat nog waar moeten maken, Enganche.
Daarom sprak ik ook over het voordeel van de twijfel (al is er bij Lodeiro bij mij weinig twijfel dat het een goede aankoop is), maar van de gearriveerde aankopen word je inderdaad niet blij.
Zeg ik maar weer eens dat je dat nooit zeker weet. Zo'n oordeel kun je niet vellen over een speler die nog geen wedstrijd heeft gespeeld voor Ajax.
Klopt dat je niets uit kan sluiten. Maar als je werk is om in te schatten hoe iemand het bij een club gaat doen, dan moet je dus een kant kiezen. Ik geef alvast aan dat ik positief ben. Iedereen z'n mening.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr jan 22, 2010 12:26 pm

Oké, Enganche. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » vr jan 22, 2010 1:14 pm

De Zeeuw aardige voetballer :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » vr jan 22, 2010 1:27 pm

Jol kan in ieder geval zijn relaas, dat hij de rommel van MvB moest opruimen, in de kast stoppen. In de zomer zal hij wel weer wat halen en dan kan hij toch een verdomd aardig elftal op de been brengen. Ik ga er even vanuit dat Suarez, vdWiel en Urby vertrekken, maar daar kan hij dan aardig wat tegenover zetten, hoor. Hij zal vanaf nu harde keuzes moeten maken wie er blijft en wie er afvalt. Het kan namelijk niet zo zijn dat hij een vaste groep van 28 spelers hanteert.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » vr jan 22, 2010 1:41 pm

Rishi schreef:Vermaelen ging weg. Hij heeft alleen dat geld geinvesteerd. Niks extra's hoor..
Tja als je zo gaat rekenen.. de voorgangers van Jol hebben ook te maken gehad met vertrekkende spelers.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » vr jan 22, 2010 1:42 pm

Stekelenburg zal ook wel vertrekken. Pantelic en Vertonghen zijn twijfelgevallen denk ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » zo jan 24, 2010 11:04 am

Jol te gast bij Studio Voetbal
24 januari 2010 RvN

Martin Jol is zondagavond te gast in het voetbaldiscussieprogramma Studio Voetbal. De coach van Ajax gaat de discussie aan met Tom Egbers, Hugo Borst, Youri Mulder en Ronald Waterreus. Het programma begint zondag om 22.55 uur op Nederland
Nou als we nou maar winnen vanmiddag anders krijgen we van die cliche antwoorden.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » zo jan 24, 2010 11:06 am

AZ heeft sinds 1980 niet meer uit bij Ajax gewonnen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » zo jan 24, 2010 6:04 pm

Toppie schreef:De Zeeuw aardige voetballer :excited.gif:
In Enschede, Utrecht en Eindhoven was hij toch niet geweldig? Juist dan verwacht ik meer van zo'n aankoop (en international). Gezien het spel is de kwalificering aardige voetballer wel juist. Enkele wedstrijden goed, enkele wedstrijden matig.

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Yo » ma jan 25, 2010 12:11 am

Ik vond hem weer erg defensief. Wat me tevens irriteert is dat hij constant met bepaalde (onzin) statistieken zijn gelijk probeert te halen.

Het viel me nu pas op nu ik de beelden van zijn aanstelling weer zag dat het wel lijkt alsof hij zijn enthousiasme en bravoure voor een groot deel is kwijtgeraakt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 12:15 am

Vond dat dat panel weer vergat te luisteren .. verder was het heel realistisch wat ie vertelde en weinig nieuws onder de zon ..

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » ma jan 25, 2010 12:24 am

Hij zei dat aankopen voortaan breed gedragen moeten worden in de organisatie. Daar moeten we hem aan houden. Hans vd Zee is z'n personal scout.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 25, 2010 12:29 am

Ik heb van de beste man genoten vanavond. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat anderen een pleuris hekel aan hem hebben, want Jol is een 'you love him, you hate him' figuur. Hij is niet alleen qua postuur het evenbeeld van Tony Soprano, maar qua karakter net zo'n alpha male. Hij is wat chagrijnig, een wijsneus en een haantje, en door sommige mensen zal dit als negatief bestempelt worden, maar voor een voetbalmanager zijn het denk ik zeer geschikte eigenschappen. Zo lang je maar wel op goede voet blijft staan met de mensen waar je direct mee samen werkt, de spelers en technische staf bijvoorbeeld.

Een valkuil van hem is inderdaad dat hij te veel in de verdediging schiet. Maar ik weet zeker dat hij dit van zichzelf weet, want op andere momenten gaat hij juist heel bewust boven de vragen van journalisten staan. Dan zet hij bijvoorbeeld kort en bondig zijn standpunt neer, en als een journalist dan een tegengestelde opinie naar voren brengt dan doet hij dit af met 'dat mag je vinden' of 'ik heb gezegd hoe ik er over denk'. En dat is juist weer heel sterk, die attitude zouden meer trainers moeten hebben. Anders blijven trainers zich maar herhalen, en vaak lullen ze zichzelf dan nog vast ook.

Hilarische opmerking over die trui van Co Adriaanse trouwens, ge-wel-dig!
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Baseman » ma jan 25, 2010 7:50 am

Ik vond Jol eigenlijk nogal tegenvallen...notabene Youri Mulder had volkomen gelijk toen hij Jol aansprak over zijn inconsequente denken betreffende de verschillen in punten tussen vorig seizoen en dit seizoen. Daarbij heb ik Jol voornamelijk en herhaaldelijk horen zeggen dat zijn team zo jong is, maar hij is als hoofdtrainer toch echt zelf verantwoordelijk voor het opstellen van die jonge jongens. Blijkbaar vind Jol die jonge spelers beter dan zijn ervaren spelers (zoals Wielaert), dat is zijn goed recht natuurlijk maar dan moet hij ook niet zeuren over de gemiddelde leeftijd.

Jol schoot snel en erg vaak in de verdediging, hij kon niet uitleggen wat er nu eigenlijk verbeterd is sinds zijn aanstellen, hij gebruikte constant de smoes dat zijn team zo jong is en hij was nogal inconsequent in zijn argumenten. Ik ben toch echt veel beter van hem gewend, gister maakte hij een slechte beurt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma jan 25, 2010 8:42 am

Baseman schreef:Ik vond Jol eigenlijk nogal tegenvallen...notabene Youri Mulder had volkomen gelijk toen hij Jol aansprak over zijn inconsequente denken betreffende de verschillen in punten tussen vorig seizoen en dit seizoen. Daarbij heb ik Jol voornamelijk en herhaaldelijk horen zeggen dat zijn team zo jong is, maar hij is als hoofdtrainer toch echt zelf verantwoordelijk voor het opstellen van die jonge jongens. Blijkbaar vind Jol die jonge spelers beter dan zijn ervaren spelers (zoals Wielaert), dat is zijn goed recht natuurlijk maar dan moet hij ook niet zeuren over de gemiddelde leeftijd.

Jol schoot snel en erg vaak in de verdediging, hij kon niet uitleggen wat er nu eigenlijk verbeterd is sinds zijn aanstellen, hij gebruikte constant de smoes dat zijn team zo jong is en hij was nogal inconsequent in zijn argumenten. Ik ben toch echt veel beter van hem gewend, gister maakte hij een slechte beurt.
Sorry hoor, maar met Hugo Borst naast je moet je je zelf al verdedigen laat staan de club.Maar wat ik al zei en door Jol meerdere malen het woord herhaalt cliche cliche. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 8:52 am

Wat is dit ?.Zijn wij in aanloop naar nieuwe politieke verkiezingen of zo ?.

Het elftal is jong, zelfs als Wieleart er in zou staan.Hij zeurt niet, hij constateerd.Dat inconsequente snap ik niet.Jol heeft in principe niks met vorig seizoen te maken, behalve dan dat hij met spelers MOET werken die de zijne niet zijn.Zelfs Sulejmani schrijft ie nog niet af ( terwijl ie volgens velen hier eigenlijk gisteren had moeten zeggen, verkoop hem maar elke euro die we er voor krijgen is meegenomen ( maar dat zou dan natuurlijk ook weer niet goed zijn )).

Tja, Koeman,Adriaanse, HTC, MVB ze reageren precies het zelfde als Jol op het moment dat de personen aan de tafel hun woorden in de mond probeerden te leggen wat niet gezegd is ..

Het nivo was trouwens bedroevend kwa vragen, ik had liever gehoord hoe men nu de jeugdopleiding aan het saneren is, of dat de nieuwe fysio en dat nieuwe machientje zijn vruchten afwerpt w.b. blessures, welke rol de nieuwe speler gaat vervullen enz. enz. inplaats van zitten te zeiken of dat van Nistelrooy wel of niet een basisplaats had geeist en meer concurrenten zou hebben gehad bij andere club .. als je het dan toch over " in de verdediging schieten " hebt .. Waterreus .. is blijkbaar ook niet anders net als Mulder en de rest aan tafel ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » ma jan 25, 2010 8:59 am

Ik heb geen nieuws gehoord. Jol maak je niet gek met zo'n uitzending, al ben ik wel met Baseman eens dat ie regelmatig in de verdediging ging (terecht opgemerkt door Mulder).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 9:18 am

Duke schreef:Ik heb geen nieuws gehoord. Jol maak je niet gek met zo'n uitzending, al ben ik wel met Baseman eens dat ie regelmatig in de verdediging ging (terecht opgemerkt door Mulder).
.. zegt Mulder .. lol ...

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » ma jan 25, 2010 9:32 am

Baseman schreef:Ik vond Jol eigenlijk nogal tegenvallen...notabene Youri Mulder had volkomen gelijk toen hij Jol aansprak over zijn inconsequente denken betreffende de verschillen in punten tussen vorig seizoen en dit seizoen. Daarbij heb ik Jol voornamelijk en herhaaldelijk horen zeggen dat zijn team zo jong is, maar hij is als hoofdtrainer toch echt zelf verantwoordelijk voor het opstellen van die jonge jongens. Blijkbaar vind Jol die jonge spelers beter dan zijn ervaren spelers (zoals Wielaert), dat is zijn goed recht natuurlijk maar dan moet hij ook niet zeuren over de gemiddelde leeftijd.

Jol schoot snel en erg vaak in de verdediging, hij kon niet uitleggen wat er nu eigenlijk verbeterd is sinds zijn aanstellen, hij gebruikte constant de smoes dat zijn team zo jong is en hij was nogal inconsequent in zijn argumenten. Ik ben toch echt veel beter van hem gewend, gister maakte hij een slechte beurt.
Ik snap het wel. Als je kampioen wilt worden, heb je een mix van ervaring en talent nodig. De erfenis van Bassie heeft ervoor gezorgd dat Jol eigenlijk alleen maar terug kan vallen op talent, want de ervaring is gewoon niet goed genoeg.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma jan 25, 2010 9:38 am

Idd je moet gewoon realistich blijven , Jol zit nog met een erfenis maakt ook fouten geeft die zelf aan (Atouba). Heeft weinig geld om te halen en moet het hier mee doen. Gelukkig niet zo schreeuwerd als die tuinkabouter van AZ. Gewoon je zelf blijven en niet laten gek maken door die bloedzuigers van zgn journalisten of scorebord journalistiek figuren Derks, Borst , Spaan etc etc.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » ma jan 25, 2010 9:39 am

Baseman schreef:Ik vond Jol eigenlijk nogal tegenvallen...notabene Youri Mulder had volkomen gelijk toen hij Jol aansprak over zijn inconsequente denken betreffende de verschillen in punten tussen vorig seizoen en dit seizoen. Daarbij heb ik Jol voornamelijk en herhaaldelijk horen zeggen dat zijn team zo jong is, maar hij is als hoofdtrainer toch echt zelf verantwoordelijk voor het opstellen van die jonge jongens. Blijkbaar vind Jol die jonge spelers beter dan zijn ervaren spelers (zoals Wielaert), dat is zijn goed recht natuurlijk maar dan moet hij ook niet zeuren over de gemiddelde leeftijd.

Jol schoot snel en erg vaak in de verdediging, hij kon niet uitleggen wat er nu eigenlijk verbeterd is sinds zijn aanstellen, hij gebruikte constant de smoes dat zijn team zo jong is en hij was nogal inconsequent in zijn argumenten. Ik ben toch echt veel beter van hem gewend, gister maakte hij een slechte beurt.
Jol zegt dat hij positiespel en dergelijke belangrijk vindt en dat het spel veel beter is geworden. Maar als ze vervolgens vragen wat er allemaal beter is dan vorig seizoen, dan heeft hij het over teamspirit, het gras opvreten en de beuk er in gooien. Volgens mij zegt Jol wel dat hij goed voetbal en positiespel belangrijk vindt, maar in zijn dagelijkse aansturing van zijn spelers benadrukt hij volgens mij ook vooral deze zaken.

En hij blijft graag naar andere teams wijzen. Vanochtend in de Spits heb ik een groot artikel over McClaren gelezen. Zo moet je je als coach van een topteam presenteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 9:53 am

Harm schreef:Jol zegt dat hij positiespel en dergelijke belangrijk vindt en dat het spel veel beter is geworden. Maar als ze vervolgens vragen wat er allemaal beter is dan vorig seizoen, dan heeft hij het over teamspirit, het gras opvreten en de beuk er in gooien.
De supporters horen die dingen graag.

Het (positie-) spel is helemaal niet beter geworden. Ik weet niet naar welke wedstrijd hij gisteren heeft zitten kijken, maar juist op dit punt was Ajax dramatisch. Ajax moet juist heel erg veel het gras opvreten en de beuk erin gooien omdat het positiespel onder de maat is. Op den duur houd je dat niet vol.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Baseman » ma jan 25, 2010 9:53 am

999 schreef:Het elftal is jong, zelfs als Wieleart er in zou staan.Hij zeurt niet, hij constateerd.
Nee, hij gebruikte de jonge gemiddelde leeftijd van het team als excuus voor de mindere prestaties en voor het niet meer meedoen voor het kampioenschap. Dat is heel wat anders dan constateren dat je team jong is.
Dat inconsequente snap ik niet.
Jol begon over het puntenverschil met AZ om zijn eigen presteren te promoten (vorig seizoen 12 punten achter, nu 14 voor, dus een verschil van 26 punten), waarna Mulder heel terecht opmerkte dat Twente en met name PSV het dit seizoen dan toch echt veel beter doen dan Ajax qua puntenverschil. Daarna gaf Mulder aan dat er bij PSV weinig is veranderd wat betreft de spelersgroep, waarmee hij alle credits gaf aan Rutten en aangaf dat die dus wel een grote kanshebber is op het kampioenschap (ondanks dat ze vorig seizoen nog minder punten hadden dan Ajax). Oftewel, daar zorgt voornamelijk de coach wel voor het verschil. Terwijl Jol eerder had aangegeven dat hij beperkt is door zijn spelersgroep en door vorig seizoen en daarom is afgehaakt voor het kampioenschap.
Daar had Jol geen weerwoord op en hij begon vervolgens het redeneren van Mulder wat betreft de puntenverschillen wat af te zeiken, een redenatie die hij notabene zelf had bedacht en waar hij zelf over was begonnen :smallgrin.gif:
Zelfs Sulejmani schrijft ie nog niet af
Jol begon weer met het erg zwakke excuus dat Sulejmani veel beter rendeert met (een type) Pranjic en een vast aanspeelpunt voorin. Vervolgens kwam hij niet verder dan dat Sulejmani een schaduwspits is en dat Ajax dan dus 4-4-2 zou moeten spelen, maar dat in dat geval Suarez de schaduwspits is en er nog concurrentie is van andere spelers. Daarna gaf hij aan dat Suarez en Sulejmani niet samen voorin kunnen spelen in een 4-4-2, omdat Sulejmani een aanspeelpunt moet hebben en dat is Suarez niet. Dat Sulejmani al het hele seizoen niets presteert in verschillende systemen en op verschillende posities negeerde Jol voor het gemak maar even...het kwam er eigenlijk op neer dat hij Sulejmani nog steeds ziet als een groot talent, maar dat Sulejmani niet past in zijn systeem.
Voornamelijk een hoop onzin dus van Jol en eigenlijk schreef hij Sulejmani wel degelijk af, in ieder geval onder hemzelf als coach.
Tja, Koeman,Adriaanse, HTC, MVB ze reageren precies het zelfde als Jol op het moment dat de personen aan de tafel hun woorden in de mond probeerden te leggen wat niet gezegd is.
Er werden Jol helemaal geen woorden in de mond gelegd, Jol werd gewoon geconfronteerd met zijn eigen uitspraken en inconsequentie. Waar hij vervolgens geen antwoorden op had.
Wat dat betreft was Youri Mulder erg scherp, hij vroeg ook al aan Jol waarom die zo defensief reageerde (wat volgens Mulder niet nodig was, maar het viel hem wel op).

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » ma jan 25, 2010 9:55 am

Maar Ajax gebruikt dus wel meestal dezelfde groep van zes spelers! Daar kunnen andere teams maar mooi een puntje aan zuigen.

Plaats reactie