Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » do jan 21, 2010 11:46 am

Rishi schreef:Wat een gelul..
Hoezo?

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door MVH » do jan 21, 2010 11:50 am

Omdat Van Basten gerehabiliteerd wordt is de column sowieso al onzin.

Ik herinner me nog die leuke wedstrijden uit bij Heerenveen en PSV.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Feest » do jan 21, 2010 11:20 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » vr jan 22, 2010 9:20 am

wimpey schreef:
999 schreef: Jol is een drie keer betere trainer dan jouw vriend MVB
Want? Jol heeft nog niets klaargespeeld bij Ajax in ruim een half jaar. We zijn alweer lang en breed kansloos voor de titel. Het spel is naadje, die man bakt er niets van.
Wie komt er nu weer langsvliegen Atouba zijn contract zal het wel worden denk ik zo ...
Jol vindt nog wel een paar nieuwe Atouba's. Bij HSV hebben ze nog een karrevracht aan rotzooi rondlopen die door Jol is gehaald.
Dan moet je NU gewoon zeggen dat Jol NU moet vertrekken en er verder je dan niet zo druk over maken ..
Zou mooi zijn wanneer Jol NU zou vertrekken. Een handelaar en koopjesjager moet je niet aanstellen wanneer je als club een bouwer zoekt. Daar komt alleen maar ellende van. Dit seizoen onder Jol is dan ook net zo'n doffe ellende als de voorbije seizoenen.
Bouwen ?.Met wat.Met deze spelers ?.Oja, dur moet nog meer jeugd in.Waar ze vandaan moeten komen weet geen man.Wel dat AJAX jeugd zonder een minuut in het eerste te spelen nu al beter is dan dat er nu rondloopt.

Kopen dan ?.O. een of twee spelers van het nivo de Zeeuw zou prima zijn, maar wacht effe .. AJAX heeft geen geld meer.Dat is door jou vriend MVB door het putje gegooid.

Jol moet spelers beter maken, dat doet ie ook ( al zitten we denk tegen de grens aan dat sommige nog beter kunnen worden ), hij moet de Kennedy, Mickey, Urby, Anita's enz. enz. beter maken.Dat voorgaande trainers daar helemaal geen beweging in hebben gekregen is niet zo belangrijk meer.Blijkbaar moet Jol dat maar zien op te knappen.En als het hem dan niet lukt dan roepen we in koor " Maar hij wist waar ie aan begon " .Tja, dat wisten die andere trainers nog meer, en die mochten ook nog eens het transfergeldpotje leegmaken.

Oja, en dan Rutten .. Schalke kreeg ie niet aan de gang, mocht de erfenis overnemen van een elftal wat al jaren consequent het zelfde ( saaie, zakelijke spel ) spel speelt.Met, volgens de kenners dan, allemaal slechtere selectiespelers als die van AJAX, tja, ook dat is natuurlijk niet waar.Ze hebben een voorhoede, wij EEN onvoorspelbare ( ook voor de spelers, de Zeeuw vertelde het gisteren nog ) pingelaar, en de rest is dik minder ( over Mickey zullen we het maar niet hebben ).Ze hebben een betere achterhoede ( niet de beste achterhoede, maar een betere ).

En ze mogen zo spelen van hun publiek, of dat het nu bar slecht is, of zou af en toe wat beter, het publiek vind het allang goed als ze maar kampioen worden.Bij AJAX eisen de supporters na een HALF JAAR al weer dat de trainer, met het matriaal van zijn voorganger(s), dik voor staat, met buitenspelers ( die er niet zijn ) speelt, en er een achterhoede staat waar ze zelfs in Italie een puntje aan kunnen zuigen.

En gebeurt dat niet, dan hoppa De trainer weg, op naar de volgende .. die dan weer na een half jaar mag vertrekken.

Onder Jol gaat het beter bij AJAX dan onder MVB, al zijn de laatste paar wedstrijden wat minder, en dat proces zal zich op die manier nog wel even voortzetten .. Maar vertel maar eens .. welke speler had Jol ( AJAX heeft/had bijna geen geld meer na de Zeeuw ) moeten halen voor +- 2.5 miljoen euro ( het salaris van Atouba, Pantalic ) .. ben benieuwd ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » vr jan 22, 2010 10:01 am

Inmiddels heeft Jol ook al meer dan 11 miljoen uitgegeven. Het is dus onzin om te beweren dat Jol minder te besteden had/heeft dan zijn voorgangers. Hij heeft meer te besteden dan Ten Cate en ongeveer net zoveel als Blind had, volgens mij.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 10:05 am

HtC had een goede groep hoor. Klaas, Sneijder, Stam, Davids...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » vr jan 22, 2010 10:05 am

LucaS schreef:Inmiddels heeft Jol ook al meer dan 11 miljoen uitgegeven. Het is dus onzin om te beweren dat Jol minder te besteden had/heeft dan zijn voorgangers. Hij heeft meer te besteden dan Ten Cate en ongeveer net zoveel als Blind had, volgens mij.
Precies. Ze Eduardo, Kerlon, Pantelic, Atouba, Boilesen, de Zeeuw, Verhoeven, Suk en Lodeiro. Er zijn bij Ajax trainers die voor minder mochten gaan. Mogen we nu dan in de tweede seizoenshelft eindelijk eens wat vuurwerk verwachten? Het lijkt me van wel.

Ik moet overigens mijn ongelijk toegeven, want ik had nooit verwacht dat Ajax 4 miljoen zou uitgeven in de winter. No way.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » vr jan 22, 2010 10:18 am

Eigenlijk kan je hem alleen Atouba echt aanrekenen als miskoop, wat geld heeft gekost. Verder heeft Jol volgens mij niks te maken gehad met het aantrekken van Boilesen. Die kwam op aanraden van de scouts en is door de club gehaald. Maar goed, als hij hier geen chocolade van kan maken, dan ligt het aan de beste man.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 10:21 am

Peter schreef:
LucaS schreef:Inmiddels heeft Jol ook al meer dan 11 miljoen uitgegeven. Het is dus onzin om te beweren dat Jol minder te besteden had/heeft dan zijn voorgangers. Hij heeft meer te besteden dan Ten Cate en ongeveer net zoveel als Blind had, volgens mij.
Precies. Ze Eduardo, Kerlon, Pantelic, Atouba, Boilesen, de Zeeuw, Verhoeven, Suk en Lodeiro. Er zijn bij Ajax trainers die voor minder mochten gaan. Mogen we nu dan in de tweede seizoenshelft eindelijk eens wat vuurwerk verwachten? Het lijkt me van wel.

Ik moet overigens mijn ongelijk toegeven, want ik had nooit verwacht dat Ajax 4 miljoen zou uitgeven in de winter. No way.
Suk is aangetrokken met oog op de toekomst. Hetzelfde geldt voor Boilesen. Dus die mag je niet eens als aankoop rekenen. Verhoeven is gewoon de derde keeper. Was vooraf duidelijk. Dat ik het een onnodige aankoop vind is wat anders. Ze Eduardo en Kerlon... rare constructie. Over Pantelic zijn de meningen verdeeld en hij is, bij gebrek aan beter, toch wel nuttig. De Zeeuw is geslaagd. Lodeiro zal ook wel een versterking zijn.

Jol heeft 4 aankopen gedaan voor het eerste... daarvan is 1 gezakt, De Zeeuw een topper, Pantelic tja... en Lodeiro gaat ook slagen (daar gaan we wel van uit.) 3 uit 4 is niet slecht. Zeker niet als diegene die niet geslaagd is max 2 miljoen heeft gekost. Niet dat dat het minder erg maakt maar zoals jij het hierboven weergeeft is gewoon vertekenend.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » vr jan 22, 2010 10:27 am

Hoe je het ook wendt of keert, Jol heeft niet minder uit mogen geven dan 2 van zijn 3 voorgangers.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 10:30 am

Vermaelen ging weg. Hij heeft alleen dat geld geinvesteerd. Niks extra's hoor..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » vr jan 22, 2010 10:31 am

We hebben het nu over de bruto investering. Bij voorgaande trainers gingen er ook spelers weg.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 10:32 am

Klopt. Jol heeft ook zeker mogen investeren. Ontken ik ook nergens toch?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » vr jan 22, 2010 10:35 am

Ik reageerde op Voetskes opmerking dat voorgaande trainers het transferpotje op mochten maken. Dat klopt voor Jol net zoveel als voor zijn voorgangers. De enige die echt meer heeft uitgegeven is van Basten, maar Blind en Ten Cate moesten het ook met relatief bescheiden budgetten doen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2010 10:36 am

Ok
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » vr jan 22, 2010 11:15 am

999 schreef: Onder Jol gaat het beter bij AJAX dan onder MVB
Dat is dus écht en uitsluitend een mening, want de cijfers vertellen een ander verhaal. Jij wentelt het falen van Jol af op het falen van MvB. Wanneer de opvolger van Jol ook faalt, ligt het dus aan Jol?

Ik vind Jol vooral tactisch tegenvallen, op dat vlak had ik meer van hem verwacht. Qua veldspel en tactische discipline is Ajax m.i. geen steek opgeschoten t.o.v. voorgaande jaren.

Neem Enoh, rechtshalf die af en toe op de linksachter positie verzeild raakt en daar al 3 keer cruciale fouten heeft gemaakt: tegen PSV, Roda en Twente. Neem de Zeeuw: begon prima als sober spelende, dienende middenvelder. Sinds ie zich als regisseur opwerpt (mag opwerpen?), is het een stuk minder. Dát soort zaken heeft een trainer m.i. in de hand: tactische discipline, wie komt waar (en blijft waar weg), afspraken. Positiespel m.a.w. Ook onder Jol nog weinig van te zien.

Boog voorafgaand aan dit seizoen: Jol moet de opleiding een impuls geven (dus haal je Verhoeven en Atouba), Jol moet meer rendement uit de huidige selectie halen (qua spel en resultaten is het net zo matig als voorheen, als team is Ajax niet beter na een half jaar Jol). Als mens is Jol handig, behoorlijke people manager, al is het gesol met Lindgren en Cvitanich daar geen bewijs van.

Afijn, Lodeiro komt. De 8e of 9e speler die Jol naar Ajax haalt. Mogen we nu eindelijk eens iets gaan verwachten, of blijft Jol in excuses grossieren (jong team, hij mocht geen miljoenen uitgeven etc.). De honeymoon is nu wel over, tijd dat de man z'n elftal aan de praat krijgt. Ik heb er een hard hoofd in dat het hem lukt, o.b.v. de eerste seizoenshelft. Vrees met grote vreze dat ie de volgende op het Ajax-kerkhof wordt, simpelweg omdat ie kwaliteit tekort komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » vr jan 22, 2010 11:18 am

LucaS schreef:Inmiddels heeft Jol ook al meer dan 11 miljoen uitgegeven. Het is dus onzin om te beweren dat Jol minder te besteden had/heeft dan zijn voorgangers. Hij heeft meer te besteden dan Ten Cate en ongeveer net zoveel als Blind had, volgens mij.
Mijnheer Blind, jou Mhr. Blind mag ik wel stellen is o.a. medeverantwoordelijk voor de volgende transfers
Blind kocht Menzo, Machlas, Laudrup, Winter, Nieuwenburg (talent) en ook de verdediger Verlaat voor zijn plek terug.Zo werd hij verantwoordelijk voor zeventig miljoen gulden aan aankopen, maar de dure transfers konden niet voorkomen dat zíjn club alweer een verloren jaar speelde.
en dan tel ik er zijn transfers toen ie trainer was er maar effe niet bij .. Dus ga nu niet vertellen dat ie AJAX GEEN bakken met geld heeft gekost.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » vr jan 22, 2010 12:11 pm

LucaS schreef:Ik reageerde op Voetskes opmerking dat voorgaande trainers het transferpotje op mochten maken. Dat klopt voor Jol net zoveel als voor zijn voorgangers. De enige die echt meer heeft uitgegeven is van Basten, maar Blind en Ten Cate moesten het ook met relatief bescheiden budgetten doen.
En ook toen werd Heitinga voor 10 verkocht en Huntelaar in de zomer voor meer minimaal 20, hè.

Wat Jol betreft moet de balans qua aankopen nu wel een beetje doorslaan naar de goede kant. Deel de jongens met potentie als voordeel van de twijfel nog even hoog in en dan krijg je dit.

Goed:

(Lodeiro)
(Suk?)
(Zé Eduardo?)
(Boilesen?)

Aardig/redelijk:

De Zeeuw
Pantelic

Dramatisch:

Verhoeven
Atouba
Kerlon

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » vr jan 22, 2010 12:13 pm

Opvallend in je lijstje dat alle goede spelers dat nog waar moeten maken, Enganche.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr jan 22, 2010 12:14 pm

Boilesen vind ik geen aankoop van Jol. John Steen Olsen is jaren bezig geweest die jongen warm te maken voor een overstap naar Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » vr jan 22, 2010 12:16 pm

Duke schreef:Opvallend in je lijstje dat alle goede spelers dat nog waar moeten maken, Enganche.
Daarom sprak ik ook over het voordeel van de twijfel (al is er bij Lodeiro bij mij weinig twijfel dat het een goede aankoop is), maar van de gearriveerde aankopen word je inderdaad niet blij.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Scherrer » vr jan 22, 2010 12:17 pm

En Zé Eduardo is geen eens een aankoop, maar iemand die voor een jaar wordt gehuurd en dus naar een grote club gaat als hij eindelijk iets van een niveau haalt.
***

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » vr jan 22, 2010 12:21 pm

Enganche schreef:
Duke schreef:Opvallend in je lijstje dat alle goede spelers dat nog waar moeten maken, Enganche.
Daarom sprak ik ook over het voordeel van de twijfel (al is er bij Lodeiro bij mij weinig twijfel dat het een goede aankoop is), maar van de gearriveerde aankopen word je inderdaad niet blij.
Zolang je er geen beeld van hebt, kun je ze ook niet indelen, wat mij betreft. Waar ik achteraf nog het meest verbaasd over ben is het aantrekken van Verhoeven. De meerwaarde daarvan kan ik met de beste wil van de wereld niet zien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » vr jan 22, 2010 12:22 pm

Scherrer schreef:En Zé Eduardo is geen eens een aankoop, maar iemand die voor een jaar wordt gehuurd en dus naar een grote club gaat als hij eindelijk iets van een niveau haalt.
Het is een ingewikkelde situatie die tot veel speculatie leidt (bedank Jol maar), maar als Zé Eduardo het goed doet is hij niet per definitie meteen weg. Denk niet dat Ajax hem mag kopen, maar nog een paar jaar huren zit er wellicht in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr jan 22, 2010 12:22 pm

Enganche schreef:
Duke schreef:Opvallend in je lijstje dat alle goede spelers dat nog waar moeten maken, Enganche.
Daarom sprak ik ook over het voordeel van de twijfel (al is er bij Lodeiro bij mij weinig twijfel dat het een goede aankoop is), maar van de gearriveerde aankopen word je inderdaad niet blij.
Zeg ik maar weer eens dat je dat nooit zeker weet. Zo'n oordeel kun je niet vellen over een speler die nog geen wedstrijd heeft gespeeld voor Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie