Ajacied van het decennium

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie is De Ajacied van de afgelopen 10 jaar?

John Heitinga
6
15%
Rafael van der Vaart
5
13%
Wesley Sneijder
4
10%
Ryan Babel
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
7
18%
Cristian Chivu
9
23%
Maxwell
0
Geen stemmen
Zlatan Ibrahimovic
6
15%
Klaas Jan Huntelaar
0
Geen stemmen
Luis Suarez
2
5%
Maarten Stekelenburg
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Marillion » wo dec 30, 2009 11:59 am

Lastig. Als ik een speler moet kiezen die past bij het beeld van dit decennium kom ik denk ik uit bij iemand als Sikora. Absoluut geen Ajax speler en we hebben er nog geld voor betaald ook.

Maar als het gaat om spelers waar ik van heb genoten dan gaat het denk ik tussen Van der Vaart, Sneijder, Zlatan, Chivu en Suarez. Ik kies dan voor Van der Vaart omdat hij op jonge leeftijd debuteerde, hij een speler uit de opleiding is, meteen echt goed was en het verschil kon maken. Zijn enigzins treurige aftocht past ook wel bij het tijdsbeeld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 30, 2009 1:06 pm

Ik kies voor Zlatan Ibrahimovic. Vanaf het moment dat Ajax hem vastlegde was ik fan van deze geweldenaar die fysieke kracht en lengte combineert met een sublieme techniek. Een zeldzaamheid in het mondiale voetbal. Het slalom doelpunt tegen Nac Breda had een ongekende schoonheid. Zlatan kende een stroef begin maar nooit heb ik aan zijn klasse getwijfeld. Bij Juventus, Internazionale en Barcelona laat hij zien waarom hij niet alleen de Ajacied van het decennium is, maar ook mondiaal gezien één van de beste voetballers is van het afgelopen decennium.

Op de tweede plaats zet ik Christian Chivu. Aanvoerder, mooie persoonlijkheid die zowel het dieptepunt (0-1 verliezen tegen FC Twente, op de dag dat het 100-jarig bestaan van de club wordt gevierd) als de hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar meegemaakt heeft: het landskampioenschap en de succesvolle Champions League campagne.
Ajax!

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Marijn » vr jan 01, 2010 3:46 pm

Dit decennium is pas over een jaar afgelopen, hè! :smallgrin.gif:

Ik kies voor Chris Chivu. Zo'n sympathieke jongen, die het zo snel zo goed bij ons deed. Ik zie hem nog een soort meewarig naar Vak410 staren wanneer ze om zijn blijven vragen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Beloki » vr jan 01, 2010 4:48 pm

2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door LucaS » vr jan 01, 2010 5:14 pm

Litmanen heeft dit decenium toch alleen maar de bank warmgehouden?
I think I lost my fucking headache

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Marijn » vr jan 01, 2010 5:26 pm

Beloki schreef:2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
Ach, het is een beetje flauw, maar het is wel degelijk zo. Onze jaartelling is begonnen met het jaar 1. Dan is het allereerste decennium dus ook afgelopen na het jaar 10. Etc.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Jöhnk » vr jan 01, 2010 6:25 pm

Beloki schreef:2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
En 1010 t/m 2009 is 1000 jaar. Er is weer een Millennium afgelopen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door peter » za jan 02, 2010 11:30 am

Marijn schreef:
Beloki schreef:2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
Ach, het is een beetje flauw, maar het is wel degelijk zo. Onze jaartelling is begonnen met het jaar 1. Dan is het allereerste decennium dus ook afgelopen na het jaar 10. Etc.
Correct. Niet bij nagedacht ook.

Met het oog op volgend jaar acht ik de kans erg klein dat we tot een andere nominatie komen gelukkig. Of Greg moet blijven en uitgroeien tot een publiekslieveling hehe.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 02, 2010 12:13 pm

Peter schreef:
Marijn schreef:
Beloki schreef:2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
Ach, het is een beetje flauw, maar het is wel degelijk zo. Onze jaartelling is begonnen met het jaar 1. Dan is het allereerste decennium dus ook afgelopen na het jaar 10. Etc.
Correct. Niet bij nagedacht ook.

Met het oog op volgend jaar acht ik de kans erg klein dat we tot een andere nominatie komen gelukkig. Of Greg moet blijven en uitgroeien tot een publiekslieveling hehe.
Seedorf komt terug en die wordt dan zeker publiekslieveling :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door joey » za jan 02, 2010 2:09 pm

Op zijn veertigste zeker, hehe.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door wimpey » za jan 02, 2010 3:33 pm

Zlatan. Chivu is meer charisma dan klasse, overschat wat mij betreft. Als 2e Sneyder, als 3e ex aequo KJH en Suarez.

Qua opleidingsproduct kies ik dus voor Sneyder. Ondanks dat ie continu geblesseerd was toen ie nog bij ons onder contract stond. Als 2e VDV, als 3e Vermaelen.

Trainer: Koeman. TD: Don Leo.

Meest geergerd aan: laat maar, lange lijst... :blush.gif:

Al met al was het voorbije decennium (al hoort 2010 daar m.i. nog bij) er een om snel te vergeten. Kan niet moeilijk zijn het beter te gaan doen. Toch?! :blush.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 02, 2010 4:34 pm

Peter schreef:
Marijn schreef:
Beloki schreef:2000 t/m 2009 is 10 jaar. Het decennium is gewoon afgelopen.
Ach, het is een beetje flauw, maar het is wel degelijk zo. Onze jaartelling is begonnen met het jaar 1. Dan is het allereerste decennium dus ook afgelopen na het jaar 10. Etc.
Correct. Niet bij nagedacht ook.
Vanuit historisch oogpunt juist, maar niet praktisch en zelfs onlogisch. Een vers geboren baby is immers ook niet direct 1. Bovendien spreekt men over de jaren '80, de jaren '90, etc. Het is dus logischer om in onze tijd te kijken naar het jaar 2000 t/m 2009 in plaats van het jaar 2001 tot en met 2010 en dit een decennium te noemen. Dit zou alleen maar verwarring scheppen.
Ajax!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door beelzebub » zo jan 03, 2010 4:19 pm

Geinig. Ik las gisteren het interview met Rik v/d Boog in de Volkskrant. Volgens hem heeft Zlatan maar 6x de volle negentig minuten gespeeld bij Ajax. Wie kan dit bevestigen of weerleggen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door peter » ma jan 04, 2010 8:55 pm

Grappig.

Even zoeken:
Zwolle - Ajax 0-5
Ajax - Excelsior 2-1
PSV - Ajax 2-0
Milan - Ajax 3-2
WillemII - Ajax 2-5
Ajax - Groningen 2-1
AJax - Utrecht 1-1
Ajax - Nac 6-2

Even wat rechts en links op VI lopen klikken en binnen no time kwam ik al op 8. Bullshit dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 11:18 pm

Opleiding is nu troef 02-01-2010


- Onder algemeen directeur Rik van den Boog breekt Ajax radicaal met het beleid van de laatste jaren. De jeugdopleiding krijgt ruim baan en de scouting gaat op de schop. 'Het verleden maakt het voor mij makkelijk dit bedrijfsmatig aan te pakken.'

Op het bureau in zijn kantoor ligt een rapport zo vol met rode cijfers dat Rik van den Boog dagelijks wordt herinnerd aan het laatste decennium van Ajax, de club die hij nu een jaar dient als algemeen directeur. Alles wat hij deze ochtend zegt, slaat terug op dat keurig gebundelde stapeltje gegevens.

Het betreft hier het transferbeleid van de club. Of, beter gezegd: het aankoopbeleid. Nog specifieker: het rendement van alle spelers die Ajax de laatste tien jaar kocht. Conclusie: slechts 8,3 procent van alle voetballers die het voorbije decennium naar de Arena kwamen, kan terugkijken op een succesvolle overgang.

'Dat is ongeveer een op de twaalf. Daarbij moet ik wel zeggen dat het rendement bij alle eredivisieclubs lager is. Een andere club in de top doet het dus niet beter. Maar ik draai er niet omheen: 8,3 procent, dat is wel heel erg weinig.'

Dat is ook exact de reden waarom Van den Boog (50) en de andere beleidsbepalers van de club hebben besloten dat Ajax radicaal dient te breken met het beleid van de laatste jaren. Impulsaankopen moeten tot het verleden behoren. De club zet vol in op zelfopgeleide talenten. 'Het verleden maakt het voor mij gemakkelijk dit bedrijfsmatig aan te pakken.'

Als er wordt gekocht, dan in de categorie spelers die zich stormachtig ontwikkelen in andere jeugdopleidingen. Kortom: jongens tussen de 15 en 18 jaar die zich verder kunnen ontwikkelen. In de woorden van Van den Boog: de Kaká's van deze wereld komen toch niet naar Amsterdam.

Tussentijdse transfers van spelers als Rob Wielaert of Bruno Silva, die gebeuren niet meer. Hoeveel spelers Ajax de laatste 10 jaar dan kocht? 'Het zijn er 96 geweest plus een aantal dat is teruggekomen na een bepaalde periode.

'In onze gedachten denken we: wow, wat hebben we toch een toppers gehad. Maar hebben jullie enig idee hoeveel volledige wedstrijden Zlatan Ibrahimovic in het eerste van Ajax heeft gespeeld? Zes! Als beeld. Ik wil namelijk onderbouwen waarom de visie 'jeugd' is. Dan roepen mensen: ja, jeugd is goedkoop. Maar dat is niet de achterliggende gedachte. Wij kunnen beter spelers opleiden dan ze ergens anders ophalen.'

Waarmee we zijn aanbeland bij een ander punt dat de buitengewone attentie heeft van de directeur: beleid. Het is ongelooflijk om te horen, maar in zijn eerste jaar bij Ajax werd Van den Boog verrast door een gebrek aan structurele visie en duidelijkheid in een belangrijk deel van de organisatie.

'Als je kijkt naar professionaliteit op elk gebied - planmatig werken, structureel werken, meetbaar werken, verslaglegging, overlegstructuur - dan was ik toch wel verrast dat het er nagenoeg niet was.

'Voor de scouting was er bijvoorbeeld wel verslaglegging, maar geen overlegstructuur. Iedereen hier is bezig met Ajax. Op elk niveau. Dan hebben we het over bijna 200 mensen binnen de hele club. Maar als ik dan vroeg: waarvoor ben jij dan verantwoordelijk? Dan wist men dat eigenlijk niet.

'Men deed die dingen en voerde ze uit, omdat men dat gewend was. Is dat negatief? Ja, dat vind ik wel. Procesmatig denken was er niet. Als ik vroeg: waarom doe je dat nu zo? Dan was het niet: omdat we het zo bedacht hebben. Maar dan werd gezegd: omdat we het altijd al zo doen.'

Als een uit het bedrijfsleven afkomstige directeur was dat niet te bevatten voor Van den Boog. 'Er hoort een plan te zijn, een visie van de onderneming. Waar willen we naartoe? Daaronder liggen plannen en daar hoor je doelstellingen aan te verbinden. Uiteindelijk hoor je jezelf dan na 2, 3, 4 jaar te vragen: heb ik nu bereikt wat ik wilde bereiken met de club? Als je structureel kampioen wilt worden, hoort dat er te zijn.

'Het begint met duidelijkheid in die visie. In het verleden hebben we door te kopen aansluiting proberen te krijgen met die top. Dat is onhaalbaar gebleken.'

Maar hoe komt het dat Bryan Ruiz en Miroslav Stoch vrijwel direct renderen bij FC Twente en een speler als Miralem Sulejmani kopje onder dreigt te gaan in de Arena?

'Dat komt doordat de druk bij Ajax zoveel hoger ligt. Hier móet je presteren. Al zou Twente verliezen, dan is daar nog een houding van: kan een keer gebeuren. Bij Ajax is dat nooit. Dat geeft een mentale druk die maakt dat het voor dat type spelers heel moeilijk is te slagen bij Ajax. Dat betekent dat wij in de ontwikkeling van de jeugdopleiding veel beter moeten letten op de mentale ontwikkeling en de psychologie van de spelers.

'Waar moet ik mee leren omgaan? Wat is mijn gedrag? Hoe moet ik dat doen? Wat betekent dat voor m'n omgeving en mezelf. Maar ook ontwikkeling op fysiek en communicatief gebied om een complete speler te worden. Want je ziet dat van al die spelers die we hebben gekocht, slechts een miniem percentage slaagt.'

Dat heeft tot gevolg dat zowel de jeugdopleiding als de scouting grondig zal worden gereviseerd. Trainers en begeleiders op sportcomplex De Toekomst worden sinds dit jaar geschoold door mensen van de alo.

'In de jeugdopleiding investeren we enorm. We laten ons onder meer door de alo bijscholen op didactiek en pedagogiek. Maar we gaan nog veel verder. Wat wij zeggen is: een complete voetballer bestaat niet alleen uit die elementen. Maar uiteindelijk heb je te maken met fysiologische ontwikkeling.

'Daarnaast spelen trackingsystemen en videobeelden een steeds belangrijker rol voor zowel individuele- als teamontwikkeling. Kracht- en looptraining zijn inmiddels dagelijkse kost.

'De komende weken en maanden gaan Martin Jol en ik ook dingen veranderen in de scouting. Niet zozeer alleen in mensen, maar stellen we ook de vraag: waar kijk je naar als scout? Want we keken hier vooral naar nummers 10.'

Het gemis aan weerbaarheid, het gebrek aan zelfkritiek, het ontbreken van fysiek sterke strijders: al die voor Ajax kenmerkende problemen moeten verholpen worden. 'In mijn ogen kun je als atleet alleen een wedstrijd winnen als je 100 procent gefocust bent. Als je niet het geloof hebt dat je de beste, krachtigste, meest geprepareerde bent, win je die wedstrijd niet.'

Daarom moet er balans komen in de Ajax-selectie. 'Dat wil zeggen dat je dus één, twee of drie killers moet hebben en een communicator. Die hebben we nu niet. Martin riep in het begin van het seizoen al: achterin heb ik zo'n beer van een kerel nodig die niet staat voor mooi voetbal, maar alles tegenhoudt wat hij moet tegenhouden.

'Daarom moet je van jongere leeftijd af beginnen te zoeken naar spelers die dit qua fysieke ontwikkeling kunnen brengen zonder daarbij te zeggen: ja, maar hij komt voetballend nog wat tekort.

'Wat we zien, is dat we voetballers nu wel tot 80 procent van die kwaliteiten kunnen brengen waar ze moeten zijn. Maar die fysieke, mentale en communicatieve vaardigheden zijn moeilijker aan te brengen. Daarop zullen we moeten scouten. Want we hebben ook krachtpatsers nodig. Dat is de balans die we zoeken. En Martin is dagelijks bezig om de huidige ploeg verder te ontwikkelen.'

Wat Ajax gaat veranderen aan de scouting? 'We kiezen voor structurele partnerships. We hebben er op den duur een of twee in Brazilië, een in Amerika, een in China. Dan hebben we een partnership in België, in Scandinavië en in het Oostblok. En natuurlijk Kaapstad. Van daaruit coördineren we de rest.

'In Scandinavië gaan we ook met een club samenwerken. We stoppen daar geen geld in, maar brengen onze kennis, kunde en knowhow over naar die club om die jeugd daar op te leiden.

'Op het juiste moment halen we de besten hier naartoe. Datzelfde gaan we in België doen. Ja, het wordt heel anders dan het project met GBA, want dat kostte heel veel geld. Ik vind het te makkelijk om te roepen: de jeugdopleiding of de scouting was niet goed. Ik vind alleen dat het beter moet om de absolute top te halen.'

Had Johan Cruijff dan toch gelijk met zijn kritiek op de jeugdopleiding? 'Toen Cruijff en Ajax botsten, kort na zijn aangeboden adviseurschap, ging het niet zozeer om het gelijk van Ajax of van Cruijff. Ik denk dat alle betrokkenen het erover eens waren, en nu ook nog zijn, dat de jeugdopleiding van Ajax heel erg goed is, maar dat het ook nog veel beter kan.

'Het is go for the last mile. Dat als je zegt: ik ga tien keer opdrukken, je dat ook doet. Eigenlijk moet je elf keer opdrukken, want jij wilt de beste worden. Die slag moet je erin krijgen.' Wie de spelers dat gaat leren? 'Ik denk dat Martin daar een voorganger in is. Maar het zit door de hele opleiding heen. Trainers moeten die jongens daarin begeleiden. Dat betekent ook: eerder afscheid nemen van bepaalde jongens óf dieper in ze investeren.'

Ondertussen dient hij het buitenproportionele aantal van 74 contractspelers terug te brengen. 'We zullen dit jaar in de jeugdafdeling één contract geven, misschien twee. En dan blijven die andere jongens zonder contract hier echt wel. Maar als zij denken dat ze ergens anders beter af zijn dan bij Ajax, dan wens ik ze veel succes.

'Ik wil dat het uit die jongens zelf komt. En niet omdat we constant lopen te betalen. Dan word je niet de beste. Je wordt de beste als je zegt: ik train nog een paar uurtjes langer, ik moet nog aan mezelf werken, want ik wil de beste zijn.

'Uiteindelijk wil Martin voor de A-selectie ergens tussen de 25 en de 28 spelers zitten. Dat past bij het beleid dat we voeren. Jong Ajax moet weer echt Jong Ajax worden met jongens van 17, 18, 19 jaar. Is beleid 100 procent garantie voor succes? Nee, maar het geeft wel duidelijkheid. Daarmee begint het in elke organisatie, of het nu het bedrijfsleven is of de sport.'

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:11 am

Goed verhaal.. Nu nog waarmaken!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door joey » di jan 05, 2010 10:18 am

Hij trapt toch louter open deuren in?

Ik verbaas me trouwens wel over dat verhaal over de ALO. Hier in het zwembad lopen wel eens stagiaires van de ALO rond en allemachtig, wat hebben die een laag niveau. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:24 am

Ach, het zijn misschien wel open deuren maar blijkbaar niet zo vanzelfsprekend bij Ajax. Dat is toch triest?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door joey » di jan 05, 2010 10:30 am

Heel veel ervan stond al in het beruchte rapport van LVG. Die was ook aan het rekenen geslagen.

Het grote probleem is juist de praktijk. Een voorbeeld: LVG berekende (alvast voor Van den Boog) dat bij Ajax heel veel aankopen mislukten en dat Ajax dus beter kon inzetten op de jeugd. Vervolgens haalde hij Rosales...
Laatst gewijzigd door joey op di jan 05, 2010 10:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:35 am

Snap wat je bedoelt. Maar ik geef hem de kans om zijn woorden deels te kunnen waarmaken. Heb er vertrouwen in!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door joey » di jan 05, 2010 10:59 am

Het gaat me dan om het voetbal, hè? Of de mensen op kantoor volgens een of ander organisatiemodel werken zal me een zorg zijn. Dat maakt allemaal niet zo gek veel uit.

Neem wat hij zegt over jeugdcontracten. Op zich ben ik het ermee eens dat ze die minder gaan aanbieden, ik heb dat hier ook bepleit. Maar dan lees ik dit:
Ik wil dat het uit die jongens zelf komt. En niet omdat wij ze constant lopen te betalen. Dan word je niet de beste. Je wordt de beste als... enz enz.
Kijk, en dat verband zie ik dan weer niet. Een jongen brengt een bepaalde mentaliteit mee, daar heeft een contract niets mee van doen. Een jongen mét een contract kan best een goede mentaliteit hebben, en een jongen zonder contract een slechte. Jari Litmanen fietste jarenlang door de vrieskou naar zijn sporthal om daar in zijn eentje te gaan trainen, daar kreeg hij geen cent voor. Maar Messi, die al op zijn twaalfde naar Barcelona vertrok en zijn talent toen al te gelde maakte, heeft óók een goede mentaliteit. Als club kun je heel weinig doen aan hoe een speler is en denkt. Daar hebben de genen en de omgeving van zo'n jongen veel meer invloed op. Je moet jezelf niet overschatten.

Dit is maar een voorbeeld, hoor. VDB kan mooi praten, maar ik moet nog zien wat ervan terecht komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajacied van het decennium

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 11:06 am

Ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb er alleen wat meer vertrouwen in dan jij denk ik zo.. Veel plannen zijn open deuren. Heb je wel eens een gemiddeld ondernemingsplan gelezen of een Persoonlijk Ontwikkel Plan? Allemaal bullshit maar die dingen moeten wel uitgeschreven worden. 99% van de interviews zijn ook gewoon onzin.. Maar ze moeten ergens beginnen...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie