Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di dec 08, 2009 2:19 pm

En soms is dat te vroeg en krijg je een domper en soms valt het mee en dan voegt die net dat gene toe wat ons zondag ontbrak. En dat is toch een beetje die brilliance."
En daarom gaat wij kansloos onderuit bij FC Utrecht? Allemachtig!

En dit is dezelfde Jol die na Ajax-Heerenveen nog stond te springen van vreugde en o zo tevreden was over zijn 'uitvindingen'. Een beetje verwend gedrag vind ik dit.

Denk maar niet dat Christian Eriksen iets had kunnen klaarspelen, zondag in Utrecht. Dat mag je niet van zo'n jongen verwachten in zo'n wedstrijd. Hij moet rustig gebracht worden en niet naar voren geschoven worden als de Redder van Ajax. Die jongen is 17!
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di dec 08, 2009 3:43 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di dec 08, 2009 3:58 pm

Ja.....
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » di dec 08, 2009 4:12 pm

Eriksen kom er maar in! Castillion voor Cvitanich, Josefzoon voor Kennedy.

Hoppa.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di dec 08, 2009 4:14 pm

Rhijn lekker in Jong Ajax laten backen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 10, 2009 6:34 am

Telesport schreef:Jol prijst jeugdopleiding Ajax
Door Mike Verweij
AMSTERDAM - Het vervult Ajax-trainer Martin Jol met trots dat acht - soms zelfs negen - basisspelers afkomstig zijn uit de eigen jeugd. "De opleiding is nog veel beter dan ik dacht. Alleen stromen er nu voornamelijk verdedigers en middenvelders door. De laatste echte spits die doorbrak, is Patrick Kluivert. En Ryan Babel speelde aan de zijkant."

De 'aanvallerschaarste' is vervelend voor Jol. "Omdat de laatste jaren ook nog eens alle creatieve spelers zijn verkocht. Het gaat er nu om dat we het elftal weer een gezicht 'naar voren' geven."

"Ik zit er ook aan te denken om Christian Eriksen (het grote talent van Ajax A1, red.) tegen NEC bij de selectie te nemen. Het vervelende is dat ik Ismail Aissati en Siem de Jong ook verder wil laten ontwikkelen en Eriksen écht een meerwaarde moet zijn. Als hij beter blijkt, is dat maar zo", aldus de trainer, die er een uitdaging in ziet om met de jeugd aan de slag te gaan en vertrouwen heeft in de toekomst. "Ik denk dat de trainer die hier over drie jaar komt het makkelijker heeft dan ik."
Telesport schreef:Jol kritisch over aankopen
Door Mike Verweij
AMSTERDAM - Martin Jol heeft de aandeelhouders van Ajax tijdens de algemene vergadering gerustgesteld. "Ik denk dat jullie tevreden naar jullie aandeel kunnen kijken", grapte de trainer. "Dat wordt alleen maar meer waard."

Algemeen directeur Rik van den Boog en financieel directeur Jeroen Slop herhaalden in de Rinus Michels-zaal van de Amsterdam ArenA nog maar eens, dat de tijd van dure spelers kopen voorbij is bij Ajax. "Er was sprake van teruginvesteren van de verkoopgelden om versneld de top te halen. Het was de vrijheid van de trainer dat geld te besteden. Dat had Marco van Basten ook contractueel laten vastleggen en was een weloverwogen besluit", zei Van den Boog.

Zonder de naam van Van Basten te noemen, was Jol kritisch over de aankopen zijn voorganger. "Ik mocht geen 35 miljoen investeren. Dat was wel makkelijk geweest. Maar ik ben begonnen met dezelfde spelers als twee jaar geleden, minus Klaas-Jan Huntelaar en Thomas Vermaelen. Van de zes spelers (Oleguer, Dario Cvitanich, Evander Sno, Rob Wielaert, Miralem Sulejmani en Ismail Aissati, red.) die vorig jaar zijn gekocht, staan er vijf niet in de basis. Dat is geen onwil van mijn kant - zoals je in Engeland wel eens ziet als een nieuwe trainer het overneemt - maar ook zonder mij hadden die jongens het moeilijk om zich aan te passen." Overigens zag de trainer daarbij Eyong Enoh over het hoofd, die ook door Van Basten werd aangetrokken.

Jol bleef kalm toen een aandeelhouder over het slechte spel van Ajax tegen Utrecht begon. "Ik miste het enthousiasme dat de Duitsers (Bayern München, red.) gisteren wel hadden. Waar ligt dat aan?", vroeg de kritische volger. "Dat is heel relatief dat ze nu zo goed speelden", pareerde Jol. "Wij staan er met Ajax negen van de tien keer wél en geven één keer niet thuis. En dan is Bayern een topclub. Aan het begin van het seizoen was ik er gezien de mogelijkheden bang voor, dat het bij ons minder zou gaan dan nu en ik de kop van Jut zou worden. (...) Ik stelde de keeper weer op, die vorig jaar niet alles speelde, heb de verdediging neergezet en ben blij met de komst van Demy de Zeeuw. Het gaat goed, al zijn we nog niet zo sterk dat we iedere club verslaan. Zeker uit niet."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 10, 2009 10:27 am

Zeg ik nog maar een keer dat Jol een voor Nederlandse begrippen heel behoorlijke selectie heeft. De Zeeuw lijkt me belangrijker dan Vermaelen en dan heeft hij nog Pantelic erbij, dus hij moet niet zeuren. Ik ben trouwens blij dat Jol geen 35 miljoen heeft mogen investeren. Die fout maakt Ajax hopelijk niet nog een keer.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » do dec 10, 2009 10:42 am

Jol heeft ook mogen investeren in Atouba... da's al erg zat...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marijn » do dec 10, 2009 10:45 am

Telesport schreef: Jol bleef kalm toen een aandeelhouder over het slechte spel van Ajax tegen Utrecht begon. "Ik miste het enthousiasme dat de Duitsers (Bayern München, red.) gisteren wel hadden. Waar ligt dat aan?", vroeg de kritische volger.
Jezus, wat een domme vraag zeg. Dat is dus blijkbaar het niveau bij zo'n vergadering.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 11:46 am

banjavi schreef:Jol heeft ook mogen investeren in Atouba... da's al erg zat...
Komt hij met Atouba op de proppen omdat hij geen geld had (los van het salaris) of zou hij met een speler van het niveau Atouba komen (de Atouba die ik heb gezien bij Ajax kan er echt niks van) alleen dan voor 8 miljoen?

Beetje kip-ei verhaal..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » do dec 10, 2009 8:08 pm

Jol heeft gelijk v.w.b. die aankopen: Atouba, Kerlon en Verhoeven hebben niets bij Ajax te zoeken. :hypocrite.gif:

Jol wist waaraan ie begon. Dat spelers als Sno, Wielaert en Cvitanich geen mensen zijn waarmee je een topteam smeedt, tja, da's vorig seizoen wel duidelijk geworden.

Ben trouwens benieuwd wat z'n opvolger bij HSV van Jol's aankopen aldaar vindt.

Jol bewijst zichzelf m.i. geen dienst met opmerkingen over andermans aankopen, 'dat zijn opvolger het makkelijker zal hebben dan hij'. Daar kopen we namelijk niets voor.

Ook z'n opmerkingen over het hoge niveau van de opleiding kan ik niet helemaal plaatsen. Als die zó goed is en als je maar 13 of 14 man van het gewenste niveau in de A-selectie (woorden RvdB) hebt, waarom duiken er dan dit seizoen geen jongens uit de opleiding in de A-selectie op?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 10, 2009 10:53 pm

Jol dekt zich in, Wimpey. Doorzichtig is het wel.

Hij heeft de klus op zich genomen, dus hij moet het maar laten zien. Geen excuses.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di dec 15, 2009 4:33 pm

We / iedereen heeft MvB altijd verweten dat hij nooit met spelers ging praten. Nu doet Jol dat wel iets meer maar beperkt hij zich nadrukkelijk tot een kklein groepje van ongeveer 14. (waarschijnlijk de jongens die hij goed genoeg vindt) Hij negeert compleet de rest van de selectie en laat ook niet weten aan de wat jongere spelers wat ze moeten verbeteren om dichter bij de basis 11 te komen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di dec 15, 2009 4:42 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:25 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di dec 15, 2009 4:42 pm

Dat heb ik MvB nooit verweten. Trainers moeten zich tot het voetbaltechnische gedeelte beperken en niet de amateurpsycholoog uithangen. Van types als Hiddink zou ik als speler echt de kriebels krijgen.

Het is nu reuzegezellig bij Ajax, maar gepresteerd wordt er niet

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di dec 15, 2009 4:43 pm

Zlatan Son of God schreef:We / iedereen heeft MvB altijd verweten dat hij nooit met spelers ging praten. Nu doet Jol dat wel iets meer maar beperkt hij zich nadrukkelijk tot een kklein groepje van ongeveer 14. (waarschijnlijk de jongens die hij goed genoeg vindt) Hij negeert compleet de rest van de selectie en laat ook niet weten aan de wat jongere spelers wat ze moeten verbeteren om dichter bij de basis 11 te komen.
Hoe weet jij dat ?.Ik kan voor het zelfde geld roepen dat die andere waarmee hij niet praat dat in Jol's visie ook niet nodig hebben, omdat ze het nodig hebben hebben of vinden dat dat bij hun niet werkt ..

Doe ik er zes, nu dan " praat " ie bijna met de hele selectie, en Blind zit er ook niet voor spek en bonen ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » di dec 15, 2009 5:23 pm

Rutten neemt weer twee A-junioren mee naar Cluj. Eens kijken of Jol iemand als Josefzoon durft mee te nemen. Is na vrijdag nog meer aanleiding voor. Rommedahl/Kennedy vervangen door Josefzoon, Cvitanich door Castillion, wellicht Donald door Eriksen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » di dec 15, 2009 5:28 pm

Heb het idee dat Jol helemaal lijp is van die Donald, dus dat zou me verbazen.

Ik denk dat hij Sarpong een keertje meeneemt en hem wat minuten gunt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » di dec 15, 2009 5:32 pm

Ik heb niet het idee dat Sarpong op dit moment een serieuze kans maakt op een basisplek, dus laat die dan maar thuis. Kan Sarpong in de winter verhuurd worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di dec 15, 2009 5:50 pm

Enganche schreef:Rutten neemt weer twee A-junioren mee naar Cluj. Eens kijken of Jol iemand als Josefzoon durft mee te nemen. Is na vrijdag nog meer aanleiding voor. Rommedahl/Kennedy vervangen door Josefzoon, Cvitanich door Castillion, wellicht Donald door Eriksen.
Dan krijg je ontevreden spelers, en dat is niet de bedoeling. Het moet wel gezellig blijven.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di dec 15, 2009 5:53 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » di dec 15, 2009 8:35 pm

Enganche schreef:Ik heb niet het idee dat Sarpong op dit moment een serieuze kans maakt op een basisplek, dus laat die dan maar thuis. Kan Sarpong in de winter verhuurd worden.
Sarpong werd al twee keer meegenomen naar een Europees duel als 19e man. Ik denk dan juist dat je er dicht tegen aan zit.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 9:26 am

Ik denk dat de drie spelers die Thomas noemt pas na de winterstop bij de selectie gaan komen. Spelers worden verhuurd in de winterstop en/of verkocht. Daarmee wordt ruimte gecreeerd.

En omdat Rutten spelers uit de jeugd meeneemt betekent niet gelijk dat Jol dat ook moet doen. Die heeft toch ook aardig wat jeugd in zijn elftal..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 10:35 am

Peter schreef:Heb het idee dat Jol helemaal lijp is van die Donald, dus dat zou me verbazen.
Exact. En Donald is ook een jonge speler.

Ik denk dat hij geen jonge spelers meeneemt. Hij vindt het belangrijk dat ook de overbodige spelers minuten maken. Want die moeten worden verkocht.

Na de winterstop, stel dat het lukt om die spelers te verkopen, dan ligt het anders.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 10:44 am

Denk het ook. Dit is natuurlijk ook een lastig verhaal voor Jol. Wat is nou wijsheid? Wat zouden jullie doen in zo een situatie? De spelers die wegmoeten helemaal boycotten en zo de jeugd de kans geven of wat Jol nu doet?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie