De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di okt 06, 2009 5:11 pm

Daniel schreef:Nee dat is lekker bevorderlijk voor de bestuursverhoudingen binnen een Ajax. Wéér een nieuwe AD. Tot dusver heeft VD Boog geen fatale blunders gedaan binnen Ajax en gaat het een redelijk goede richting op. Bovendien heeft zijn verleden bij de Entertainment Group en Vodafone op geen enkele manier te maken met zijn werk bij Ajax, zijn er geen paralellen te vinden én zijn het alleen nog maar aantijgingen. Straks ga je lekker nog iemand zijn (in opspraak geraakte) privéleven erbij slepen om hem op die manier te veroordelen en te doen lijken alsof dat nadelig is voor zijn werk binnen een bedrijf.. Genoeg opties als AD? Kom eens mooi met een oplossing een keer. Benoem die nu dan ook. Wie dan? Cruijff is geen optie, die zit wel goed in de heuvels om Barcelona en die gaat daar niet weg.
Ik sleep niets erbij. Dat doet de pers.

Ik vind het wel komisch dat VDB die zogenaamd zoveel verantwoordelijkheden had al in twee gevallen blijkbaar nergens van op de hoogte was. Ben benieuwd wat er dienaangaande in zijn CV stond... :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » di okt 06, 2009 5:27 pm

Fijn dat je het komisch vindt, dan lach je toch nog eens een keer om iets wat met AJAX heeft te maken. :ajaxsmiley.gif:
Bij dit soort verantwoordelijkheden moet je wel precies weten hoe alles geregeld is, anders is een oordeel vellen niet mogelijk. Dat weerhoudt onze pers natuurlijk niet, maar ik pas wel ff op.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Daniel » di okt 06, 2009 7:36 pm

joey schreef:
Daniel schreef:Nee dat is lekker bevorderlijk voor de bestuursverhoudingen binnen een Ajax. Wéér een nieuwe AD. Tot dusver heeft VD Boog geen fatale blunders gedaan binnen Ajax en gaat het een redelijk goede richting op. Bovendien heeft zijn verleden bij de Entertainment Group en Vodafone op geen enkele manier te maken met zijn werk bij Ajax, zijn er geen paralellen te vinden én zijn het alleen nog maar aantijgingen. Straks ga je lekker nog iemand zijn (in opspraak geraakte) privéleven erbij slepen om hem op die manier te veroordelen en te doen lijken alsof dat nadelig is voor zijn werk binnen een bedrijf.. Genoeg opties als AD? Kom eens mooi met een oplossing een keer. Benoem die nu dan ook. Wie dan? Cruijff is geen optie, die zit wel goed in de heuvels om Barcelona en die gaat daar niet weg.
Ik sleep niets erbij. Dat doet de pers.

Ik vind het wel komisch dat VDB die zogenaamd zoveel verantwoordelijkheden had al in twee gevallen blijkbaar nergens van op de hoogte was. Ben benieuwd wat er dienaangaande in zijn CV stond... :666.gif:
Ik vroeg je iets, beantwoord dat alsjeblieft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door brigade zuid » di okt 06, 2009 7:42 pm

joey schreef:Hij is nooit ergens bij, die Van den Boog. :smallgrin.gif:

Ik ben benieuwd wat er nog meer boven water komt.
Als AJAX geen kampioen wordt was ie er ook niet bij hoor.. :smallgrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Vedette-10- » di okt 06, 2009 8:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di okt 06, 2009 9:53 pm

Daniel schreef:
joey schreef:
Daniel schreef:Nee dat is lekker bevorderlijk voor de bestuursverhoudingen binnen een Ajax. Wéér een nieuwe AD. Tot dusver heeft VD Boog geen fatale blunders gedaan binnen Ajax en gaat het een redelijk goede richting op. Bovendien heeft zijn verleden bij de Entertainment Group en Vodafone op geen enkele manier te maken met zijn werk bij Ajax, zijn er geen paralellen te vinden én zijn het alleen nog maar aantijgingen. Straks ga je lekker nog iemand zijn (in opspraak geraakte) privéleven erbij slepen om hem op die manier te veroordelen en te doen lijken alsof dat nadelig is voor zijn werk binnen een bedrijf.. Genoeg opties als AD? Kom eens mooi met een oplossing een keer. Benoem die nu dan ook. Wie dan? Cruijff is geen optie, die zit wel goed in de heuvels om Barcelona en die gaat daar niet weg.
Ik sleep niets erbij. Dat doet de pers.

Ik vind het wel komisch dat VDB die zogenaamd zoveel verantwoordelijkheden had al in twee gevallen blijkbaar nergens van op de hoogte was. Ben benieuwd wat er dienaangaande in zijn CV stond... :666.gif:
Ik vroeg je iets, beantwoord dat alsjeblieft.
Weet ik veel. Heb ik soms een uitzendbureau?

Cruijff in elk geval niet. Lijkt me ook niet aan de orde.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 5:47 am

Vooralsnog weten we niet meer dan dat vd Boog aandeelhouder was. Aandeelhouders maken niet het beleid. Dus al dat gespeculeer en zwartmakerij in de media is speculatie. Een beetje Prive en T niveau
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » wo okt 07, 2009 8:29 am

Neefkens schreef:Laat vdBoog nu maar lekker zitten, ik vind dat ie het prima doet. Alleen als er iets strafrechtelijks uit de Borsato files komt, wordt het lastig.
Dit dus.

Ik snap werkelijk met de beste wil van de wereld niet hoe een fatsoenlijk mens er op dit moment meer over kan zeggen dan dit...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo okt 07, 2009 8:54 am

Vind dat al teveel. De manier waarop die Braziliaanse talenten binnen zijn gekomen vind ik luguber en daarom kun je je twijfels hebben bij zijn 'prima' functioneren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 8:58 am

Wat vind je al te veel? Dat hij aandeelhouder was in het bedrijf van Borsato?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 9:16 am

Mwah...


http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... el_li.html

Waar of niet waar, zijn reputatie loopt een fikse deuk op door dit soort verhalen.

Ik ben het met Ko eens dat er voorlopig weinig over te zeggen valt. Maar ik sluit niet uit dat dat gaat veranderen en dat Van den Boog dusdanig onder vuur komt te liggen dat zijn positie bij ajax in het geding komt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 9:23 am

We gaan nu toch niet opeens geenstijl serieus nemen? Dat doen ze zelf niet eens!

Maar dat Vodafone verhaal zou best waar kunnen zijn, veel grote bedrijven houden zich met afspraken met de concurrenten bezig en sommige worden gepakt. Dat betekent wat mij betreft niet dat hij geen (goede) AD bij Ajax zou kunnen zijn, die zaken hebben echt niets met elkaar te maken. En het heeft ook niets met het verhaal rondom het bedrijf van Borsato te maken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 9:33 am

Niet alleen GS, hoor. Zelfs de NRC schrijft erover.

http://925.nl/archief/2009/10/05/het-ro ... n-den-boog

Wat de waarde van die verhalen is moet nog blijken. Misschien is het niet meer dan een storm in een glas water, misschien is er meer aan de hand.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 9:40 am

Vage verdachtmakingen, ik had gedacht dat jij daar een hardgrondige hekel aan zou hebben. Laten er eerst maar eens feiten op tafel komen. En nogmaals, dat kartel gedoe staat zijn functioneren bij Ajax niet in de weg, zelfs niet als dat waar is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » wo okt 07, 2009 9:48 am

Dus als het effe uitkomt hoeft een bestuurder niet van onbesproken gedrag te zijn ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 9:48 am

Ik heb geen idee hoe serieus ik die verhalen moet nemen. We zullen het wel merken. In elk geval is het niet goed als een directeur van Ajax zo in het nieuws komt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 9:54 am

Ach, dat gebeurt in het bedrijfsleven aan de lopende band. Ik zou er niet voor pleiten (en heb er ook nooit voor gepleit) dat mensen die in een directiepositie zaten bij een bedrijf dat prijsafspraken maakt voortaan geweerd moeten worden uit andere banen. Er is geen sprake van zelfverrijking.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 9:57 am

Als hij verantwoordelijk is geweest voor die prijsafspraken deugt dat natuurlijk niet.

Overigens neem ik de NRC wél serieus als bron.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 10:03 am

Ook het NRC artikel speculeert en komt niet met feiten.
Vd Boog was op zijn hoogst medeverantwoordelijk. Het artikel suggereert een beetje dat vd Boog dan ook de initiatiefnemer geweest zou zijn. Maar dat blijkt nergens uit feiten. Wat 'we' hebben is dus het volgende:
Een aantal telecombedrijven zijn bij elkaar gaan zitten, onduidelijk op initiatief van wie, en hebben prijsafspraken gemaakt. Vd Boog was in die tijd directeur bij Vodafone en is, volgens sommige anonieme bronnen, namens Vodafone bij die bespreking geweest. Vd Boog ontkent dat.
Nauwelijks voldoende om nu al over de opvolging van vd Boog als AD van Ajax te speculeren. Ik had en heb een gruwelijke hekel aan dat zwartmaken in de media op basis van vage verhalen. Of dat nu door NRC of Geenstijl gebeurt.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 10:07 am

Ik zeg ook niet dat Van den Boog op basis van deze verhalen weg moet. Wel is het zo dat zijn integriteit ter discussie staat op het moment dat de informatie die nu in de media komt blijkt te kloppen. Ik heb het dan over een actieve rol bij het maken van prijsafspraken, het lekken van bedrijfsgeheimen en het meewerken aan faillissementsfraude. Ook kun je je afvragen of hij een correcte CV heeft ingeleverd bij Ajax, als het waar is dat hij bij dat telefoniebedrijf móest vertrekken en niet uit eigen beweging vertrokken is.

We zullen het wel zien, Luuk.

De NRC pakt het fatsoenlijk aan (hoor en wederhoor', maar vindt de informatie belangrijk genoeg om erover te schrijven. Dat zegt ook iets. Het is geen krant die op basis van vage geruchten alleen zo´n artikel publiceert.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo okt 07, 2009 10:44 am

LucaS schreef:Wat vind je al te veel? Dat hij aandeelhouder was in het bedrijf van Borsato?
Ik vind het wat voorbarig om te zeggen dat Rik vd Boog fantastisch werk doet bij Ajax. De wijze waarop we die Brazilianen hebben 'gecontracteerd' geeft me namelijk te denken.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » wo okt 07, 2009 10:51 am

Fantastisch werk? Dat zegt niemand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo okt 07, 2009 12:08 pm

Prima dan. :aai.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » wo okt 07, 2009 12:26 pm

Ik ben tevreden, er is rust en er lijkt iets van beleid te ontstaan. Als de selectie wat meer opgeruimd wordt, ben ik heel benieuwd of hij met Jol de juiste dingen doet. Dus fantastisch nee, tevreden ja.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo okt 07, 2009 12:34 pm

Ik geef hem vooral nog wat meer tijd. Ik vind namelijk dat we niet al te goede zaken hebben gedaan in de zomer, maar ok. Ik maak de rekening op aan het einde van het seizoen, dus als er dan wat is gepresteerd, dan heeft hij dat prima ingeschat.
De aanstelling van Jol kan ik prima begrijpen. Jol verdient in ieder geval de tijd (2 jaar) om te werken aan een Ajax zoals hij dat voor ogen heeft.

Plaats reactie