De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 04, 2009 5:58 pm

Daniel schreef:Waar heb je het over? Ik vond de leiding onder Jaakke & co wel wat triester hoor. Stukken zelfs, dat ging helemaal nergens naartoe.

Je geeft een man die eigenlijk niks met AJAX te maken heeft alle, maar dan ook alle macht binnen de club. Okee, Martin Jol is best een nuchtere, verstandige man met heel veel voetbal ervaring, dacht ik toen. Vervolgens heb je na een hopeloos mislukt seizoen meer dan twee maanden om aan je selectie te werken, aan- en verkoop. Dat we niet eens een lijst klaar hebben staan met potentiele spelers, talenten, enzovoort, daar ben ik al aan gewend, en de man die er (niet alleen natuurlijk) zo een hoop van maakte vorig seizoen (Marco) is nu weg. Dan komt er een nieuwe seizoen aan, de zoveelste waarvan je denkt 'nu slaan we eens die nieuwe weg in, we gaan langzaam maar zeker terug naar de top'. En dan zit je na 3 maanden met Verhoeven, De Zeeuw, Pantelic, en twee Brazilianen waarvan een een vaste klant in de ziekenboeg schijnt te zijn, en de ander een jaartje bij Jong AJAX komt ballen om vervolgens naar Fiorentina ofzo te verkassen. Een verdediger, laat staan de (minstens) twee benodigde, komt er natuurlijk niet. Hoe triest het ook is, aan dit incompetentie van het beleid raak je, tegen je wil, langzaam aan gewend. Maar de druppel die de emmer doet overlopen is voor mij echt het binnenlaten van gasten als Raiola en Lemic enzo, en het weggooien van ons identiteit. We worden door die gasten (en half Europa) gewoon uitgelachen, vernederend vind ik het. Enig (zakelijke) gogme of ruggengraat valt er gewoon niet te ontdekken bij onze club. Of juist wel, en heel veel zelfs, en ligt het aan de persoonlijke agenda's en portemonee's van de mensen die eigenlijk niks om onze club geven maar wel alle macht binnen de organisatie hebben. We zijn een f***ing hoer geworden. In het recente verleden hebben gasten als Van Eijden of een Jaakke Chelsea nog weggeflikkerd.

En wij zitten maar te kijken en te zeiken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Arwin » do sep 17, 2009 10:43 am

Uit de column van Boulevard Genee in het AD:
Het postuur van Jol maakt het knuffelen bovendien aangenaam. Je iets te zware vader die je liefdevol beetpakt. Misschien dat hij directeur Rik van den Boog ook nog een fijne afscheidsknuffel kan geven, want deze staat met zijn rol in de teloorgang van het 'Borsato-imperium' behoorlijk ter discussie bij het beursgenoteerde Ajax.
Verder staat er niets bij, maar mocht blijken dat van den Boog (mede)schuldig is aan de teloorgang van TEG, zou dit nog best eens een staartje kunnen krijgen bij Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » do sep 17, 2009 10:44 am

Volgens mij heeft zijn functioneren bij een ander bedrijf niets te maken met zijn functioneren binnen Ajax. Dat zou pas van invloed mogen zijn op het moment dat hij dingen heeft gedaan om zichzelf te bevoordelen ten koste van het bedrijf.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Harm » do sep 17, 2009 11:15 am

Hij schijnt van fraude verdacht te worden en dan is het in mijn ogen wel anders. Als hij er voor veroordeeld wordt, dan kan hij niet meer aan het hoofd staan van een beursgenoteerde onderneming.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 17, 2009 11:34 am

Allemaal speculatief. Even lekker scoren voor de media. VD Boog gaf aan dat hij aandeelhouder was en dus geen rechtstreekse operationele verantwoordelijkheid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Arwin » do sep 17, 2009 4:38 pm

Harm schreef:Hij schijnt van fraude verdacht te worden en dan is het in mijn ogen wel anders. Als hij er voor veroordeeld wordt, dan kan hij niet meer aan het hoofd staan van een beursgenoteerde onderneming.
Precies, daar doelde ik ook op, uiteraard heeft zijn functioneren opzich bij Ajax hier niets mee te maken. Maar zoals Ajaciedjuh ook terecht stelt, het is allemaal speculatief. Dat had ik er ook al bijgezet bij mijn quote uit de column van Wilfred Genee.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 30, 2009 7:48 am

VD Boog heeft een schikking getroffen met de Rabobank, aldus de Telegraaf vandaag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma okt 05, 2009 2:54 pm

NRC Handelsblad
NRC Next
NRC Boeken
NRC International
NRC Media
Webwinkel
lichte regen 13 °C 17 files, 55 km AEX: 299,75 Nieuws, opinie en achtergrond - maandag 5 oktober 2009null | Abonnementen | Nieuwsbrief | Contact | Bezorging | Log uit Abonnementen | Nieuwsbrief | Registreren | Contact | Bezorging | Inloggen Nieuws
Voorpagina
Binnenland
Buitenland
Economie
Sport
Wetenschap
Kunst
Foto
Digitale editie
International
Opinie & debat
Opinie
Columns
‘Ajax-directeur had rol in telefoniekartel’

Rotterdam, 5 okt. Rik van den Boog, de huidige algemeen directeur van Ajax, was in 2001 als directeur van Libertel Vodafone betrokken bij verboden kartelafspraken met vier andere aanbieders van mobiele telefonie.

In 2002 legde de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vijf aanbieders van mobiele telefonie een boete op van samen 88 miljoen euro, destijds de hoogste boete in de geschiedenis van de kartelautoriteit. De NMa noemde verdachten in openbare stukken echter nooit bij naam, maar sprak in het geval van Vodafone over ‘V1’ en ‘V2’. Collega’s en concurrenten uit die tijd zeggen nu dat ‘V1’ Van den Boog is. Hijzelf ontkent.

Onlangs raakte Van den Boog in opspraak bij het faillissement van artiestenbureau The Entertainment Group van Marco Borsato. Van den Boog is medeaandeelhouder. Oorzaak van het bankroet zijn onverantwoorde overnames door zusterbedrijf LAB Ventures, waarin hij ook een financieel belang heeft. De fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD en de curator doen nader onderzoek.

Voor de bedrijven O2 en Dutchtone is inmiddels een ‘tussenvonnis’ geveld waarbij hun boete werd kwijtgescholden. De andere drie (Vodafone, KPN en Ben) wachten op het bindende oordeel van het College van Beroep voor het bedrijfsleven, later dit jaar.

De branche leed forse imagoschade door de kartelaffaire. De verantwoordelijke directeuren zijn, anticiperend op de publicatie van onderzoeksresultaten door de NMa, vertrokken. In augustus 2002 liet Vodafone weten dat Van den Boog om „persoonlijke redenen” terugtrad als directeur. Nu zegt hij: „Ik was bestuurslid en had alles te vertellen. Vodafone nam ons over en ik werd eigenlijk weer gewoon directeur. Dan krijg je een discussie over andere banen, maar vraag je je ook af wat je toegevoegde waarde nog is. Ik besloot op te stappen.”
NRC
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » ma okt 05, 2009 2:57 pm

Hoezo is vd Boog in opspraak? Hij was toch aandeelhouder en geen bestuurder?
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Vedette-10- » ma okt 05, 2009 3:00 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » ma okt 05, 2009 3:01 pm

Nee hoor:
Onlangs raakte Van den Boog in opspraak bij het faillissement van artiestenbureau The Entertainment Group van Marco Borsato. Van den Boog is medeaandeelhouder. Oorzaak van het bankroet zijn onverantwoorde overnames door zusterbedrijf LAB Ventures, waarin hij ook een financieel belang heeft. De fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD en de curator doen nader onderzoek.
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Vedette-10- » ma okt 05, 2009 3:03 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma okt 05, 2009 3:20 pm

Dienaangaande meldt de T:

Aangeslagen zanger wil onderste steen boven

Fiscus vermoedt gesjoemel bij bedrijf Borsato

AMSTERDAM - Rechercheurs van de fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD leggen het wankele mediabedrijf Lab Venture van Marco Borsato, Ajax-directeur Rik van den Boog, Unico Glorie en Paul Brinks onder de loep. "Ik hoop dat ze héél diep onderzoek doen", reageert Borsato aangeslagen.


Foto: ANP De opsporingsdienst richt zijn pijlen op Lab Venture omdat het vermoeden bestaat dat er bij het bedrijf gesjoemeld is toen onlangs alle mislukte bedrijfsonderdelen werden afgestoten. Hoewel de FIOD al wel onderzoekshandelingen verricht, is er nog geen strafrechtelijk onderzoek geopend. Dit melden goed ingelichte bronnen aan De Telegraaf. De fiscale recherche verdiept zich specifiek in de verkoop van twaalf zieltogende dochterbedrijfjes door Lab Venture, waaronder Miles2Call en MusiQlub, die voor een deel inmiddels failliet zijn. De curator van de overnemende partij, een bakkerijmachinefabriek in Nijverdal, kondigde al eerder in deze krant aan aangifte te zullen doen van faillissementsfraude, waarvan hij sterke aanwijzingen vond.

'Aardbeving'

Marco Borsato, mede-eigenaar van Lab Venture, hoopt dat de 'onderste steen boven komt' bij alle onderzoeken die momenteel gedaan worden bij zijn bedrijven. "Ik heb nooit een actieve functie gehad bij Lab Venture, en weet echt pas sinds enkele weken van de financiële situatie bij The Entertainment Group, maar desondanks lijk ik me midden in een aardbeving te bevinden", aldus de zanger. Hij is naar eigen zeggen geschokt over de berichtgeving van de afgelopen weken. "Ik vraag niet om medelijden, maar het raakt me in het diepst van mijn mens-zijn dat er wordt getwijfeld aan mijn integriteit en dat ik in verband word gebracht met fraude."

Kindsoldaten

Over de 1,6 miljoen euro die de Stichting Kindsoldaat in zijn speelfilm Wit Licht stak en door het faillissement van zijn bedrijf verloren lijkt, zegt Borsato: "Deze stichting is speciaal opgericht om bedrijven de gelegenheid te geven geld te steken in Wit Licht en daarmee aandacht te vragen voor de problematiek van kinderen in oorlogsgebieden. Volgens mij zijn we daar goed in geslaagd. Er zijn dus geen kindsoldaten de dupe geworden." Ook Rik van den Boog noemt het een goede zaak dat er onderzoek wordt gedaan naar Lab Venture.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » di okt 06, 2009 7:20 am

‘Ajax-directeur had rol in telefoniekartel’

Rotterdam, 5 okt. Rik van den Boog, de huidige algemeen directeur van Ajax, was in 2001 als directeur van Libertel Vodafone betrokken bij verboden kartelafspraken met vier andere aanbieders van mobiele telefonie.

In 2002 legde de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vijf aanbieders van mobiele telefonie een boete op van samen 88 miljoen euro, destijds de hoogste boete in de geschiedenis van de kartelautoriteit. De NMa noemde verdachten in openbare stukken echter nooit bij naam, maar sprak in het geval van Vodafone over ‘V1’ en ‘V2’. Collega’s en concurrenten uit die tijd zeggen nu dat ‘V1’ Van den Boog is. Hijzelf ontkent.

Onlangs raakte Van den Boog in opspraak bij het faillissement van artiestenbureau The Entertainment Group van Marco Borsato. Van den Boog is medeaandeelhouder. Oorzaak van het bankroet zijn onverantwoorde overnames door zusterbedrijf LAB Ventures, waarin hij ook een financieel belang heeft. De fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD en de curator doen nader onderzoek.

Voor de bedrijven O2 en Dutchtone is inmiddels een ‘tussenvonnis’ geveld waarbij hun boete werd kwijtgescholden. De andere drie (Vodafone, KPN en Ben) wachten op het bindende oordeel van het College van Beroep voor het bedrijfsleven, later dit jaar.

De branche leed forse imagoschade door de kartelaffaire. De verantwoordelijke directeuren zijn, anticiperend op de publicatie van onderzoeksresultaten door de NMa, vertrokken. In augustus 2002 liet Vodafone weten dat Van den Boog om „persoonlijke redenen” terugtrad als directeur. Nu zegt hij: „Ik was bestuurslid en had alles te vertellen. Vodafone nam ons over en ik werd eigenlijk weer gewoon directeur. Dan krijg je een discussie over andere banen, maar vraag je je ook af wat je toegevoegde waarde nog is. Ik besloot op te stappen.”

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 06, 2009 11:09 am

Volkskrant schreef:Ajax staat achter directeur

Van onze verslaggever Charles Bromet
Gepubliceerd op 06 oktober 2009 10:16, bijgewerkt op 6 oktober 2009 10:30

amsterdam -
De positie van Ajax-directeur Rik van den Boog staat niet ter discussie. Dat zegt Uri Coronel, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax, in reactie op verscheidene publicaties waarin de naam van de 50-jarige Van den Boog negatief in het nieuws kwam.

In de eerste plaats is er het onderzoek door de fiscale opsporingdienst FIOD-ECD naar het faillissement van The Entertainment Group, het bedrijf waarvan Van den Boog mede-aandeelhouder is. Onverantwoorde overnames door zusterbedrijf LAB Ventures, waarin hij ook een financieel belang heeft, lagen hieraan ten grondslag. ‘Het is een spraakmakende zaak, maar dit moet niet tot de conclusie leiden dat wij maatregelen moeten nemen’, stelt Coronel.

‘Voor ons is het een non-issue. Ik heb vertrouwen in mijn mensen en geloof in hun onschuld, totdat het tegendeel is bewezen. Rik heeft ons van begin af aan uitgelegd wat zijn situatie was bij The Entertainment Group, dat hij bestuurlijk niet aan de knuppel zat. Toen hij hier aantrad, heeft hij bovendien zijn stemrecht op aandelen ingeleverd, waardoor hij een passieve aandeelhouder werd. Na de publicaties van de laatste tijd hebben we hem opnieuw gevraagd hoe het verhaal in elkaar zat en zijn antwoord was een bevestiging van wat we wisten.’

Ook de publicatie van maandag in NRC Handelsblad verontrust de voorzitter van Ajax niet. In het bewuste artikel wordt gesteld dat Van den Boog in 2001, toen hij werkzaam was als directeur van Libertel Vodafone, betrokken was bij verboden kartelafspraken met vier andere aanbieders van mobiele telefonie.

Van den Boog ontkent dat. Collega’s en concurrenten uit die tijd weerspreken zijn lezing. Coronel vroeg om opheldering aan de directeur en vond diens uitleg bevredigend. ‘Hij zegt dat hij er niet bij was en daarmee is voor mij de kous af.’

Volgens Coronel wordt Van den Boog in zijn werkzaamheden bij Ajax niet belet door de zaken die op de achtergrond spelen. ‘Rik functioneert gewoon en geeft zijn werk dezelfde aandacht als altijd. Natuurlijk vinden we het vervelend dat hij op deze manier in het nieuws is, want het straalt altijd op je af. Maar Riks positie bij Ajax is op geen enkele manier in het geding.’
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di okt 06, 2009 11:39 am

Hij is nooit ergens bij, die Van den Boog. :smallgrin.gif:

Ik ben benieuwd wat er nog meer boven water komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » di okt 06, 2009 12:22 pm

Vervelend in ieder geval, ook voor Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door elliquido » di okt 06, 2009 4:19 pm

RIKKIE IS EEN ECHTE JOOD
RIIIII-KIE IS EEN ECHTE JOOD
RIKKIE IS EEN ECHTE JOOD LALALALAALLALALAA

:headbang.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » di okt 06, 2009 4:30 pm

Hoge bomen vangen veel wind, dat had ie kunnen verwachten. Ze gaan graven en "er zijn mensen die zich weten te herinneren dat er 8 jaar geleden misschien iets gebeurd is". Dat is al lang onderzocht en nog niets uitgekomen.
En het gevalletje Borsato moet gewoon tot op de bodem uitgezocht worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » di okt 06, 2009 4:33 pm

Tja, verwacht niet dat v.d. Boog gaat roepen dat ie overal bij betrokken is/was ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Daniel » di okt 06, 2009 4:38 pm

joey schreef:Hij is nooit ergens bij, die Van den Boog. :smallgrin.gif:

Ik ben benieuwd wat er nog meer boven water komt.
Ik weet in godsnaam niet waar je je om verkneukeld. Wat dit voor van den Boog doet zal me aan mijn reet roesten verder, maar ditg is absoluut ook niet positief voor Ajax. Dus hou maar op met lachen. Krijg echt steeds meer de indruk dat je gewoon bijna wenst dat Cruijff wordt benoemd tot voorzitter, algemeen-directeur, financieel directeur, de hele technische staf + hoofdjeugdopleidingen in één, hij het omdoopt naar AFC JohanCruijf en de Arena wordt omgedoopt dtot Johan Cruyff court nr. 1.
Wnat als je het nu al grappig gaat vinden en er ook nog eens lekker aan mee gaat doen ook als een van de bstuursleden zeer negatief en bijna misdadig in het nieuws komt wat onze club dus ook kan schaden ben je een lekkere Ajacied hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di okt 06, 2009 4:44 pm

Overdrijf niet zo, zeg.

Wat is het probleem? Dan krijgen we gewoon een nieuwe AD. Keus genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Daniel » di okt 06, 2009 4:50 pm

Nee dat is lekker bevorderlijk voor de bestuursverhoudingen binnen een Ajax. Wéér een nieuwe AD. Tot dusver heeft VD Boog geen fatale blunders gedaan binnen Ajax en gaat het een redelijk goede richting op. Bovendien heeft zijn verleden bij de Entertainment Group en Vodafone op geen enkele manier te maken met zijn werk bij Ajax, zijn er geen paralellen te vinden én zijn het alleen nog maar aantijgingen. Straks ga je lekker nog iemand zijn (in opspraak geraakte) privéleven erbij slepen om hem op die manier te veroordelen en te doen lijken alsof dat nadelig is voor zijn werk binnen een bedrijf.. Genoeg opties als AD? Kom eens mooi met een oplossing een keer. Benoem die nu dan ook. Wie dan? Cruijff is geen optie, die zit wel goed in de heuvels om Barcelona en die gaat daar niet weg.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » di okt 06, 2009 4:56 pm

Laat vdBoog nu maar lekker zitten, ik vind dat ie het prima doet. Alleen als er iets strafrechtelijks uit de Borsato files komt, wordt het lastig.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » di okt 06, 2009 5:08 pm

Neefkens schreef:Laat vdBoog nu maar lekker zitten, ik vind dat ie het prima doet. Alleen als er iets strafrechtelijks uit de Borsato files komt, wordt het lastig.
Eens met Neef.

K.
Still alive...

Plaats reactie