Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » wo aug 26, 2009 10:07 am

Ajax blaft, maar bijt al een tijdje niet meer
Geschreven op woensdag, 26 augustus om 08:10

Column door Qasim Hakim

Het wordt nog spannend de komende dagen. Voor veel clubs is het aftellen geblazen, voor anderen start juist een race tegen de klok. VVV hoopt Keisuke Honda te behouden, Ajax bidt nog voor een kwaliteitsinjectie tegen een schappelijk bedrag. De namen van Afonso Alves, Benni McCarthy en Danny Koevermans passeren de revue als potentiële doelpuntenmachines.

Ajax is echter niet meer interessant voor publiektrekkers. Pijnlijk, maar het heeft toch echt met de clubcultuur te maken. Veel spelers kunnen er gewoonweg niet aarden. Ajax moet aanvallend voetbal spelen, met drie spitsen. Fris van de lever, de toeschouwers vermaken. Het klinkt bevrijdend, maar in werkelijkheid worden de spelers in een keurslijf gestopt. En het Amsterdamse bioscooppubliek blijft steeds vaker thuis voor de buis hangen. Stapt een trainer van zijn geloof, dan wordt-ie op de brandstapel gegooid.

De robuuste ‘Berlijnse Muur’ van Co Adriaanse viel al na twee maanden. Onbegrijpelijk. Diezelfde Adriaanse vervloekte verbazingwekkend genoeg Martin Jol in Studio Voetbal, vanwege zijn laffe speelwijze. Tenminste, daar kwam het op neer. Ook de huidige Ajax-coach wijkt af van de aloude strategie. Wat moet hij dan? Volgens Adriaanse past Jol verder niet bij Ajax, omdat hij op zondagmiddag vaak zijn trainingspak verkiest boven het driedelige kostuum. Laat die man toch lekker in zijn favoriete kloffie voor de dug-out staan. Dat doet mij minder pijn aan de ogen dan wanneer de camera een kwartslag draait richting Maarten Stekelenburg, Thimothée Atouba, Urby Emanuelson en Mirlam Sulejmani. Ajax speelde afgelopen zondag echt niet gelijk tegen Sparta omdat men geen gesoigneerde coach langs de lijn had staan die zich een rood hoofd schreeuwde. Het gaat nog altijd om de inhoud. Ajax teert al te lang op de buitenkant die inmiddels lelijke scheuren begint te vertonen.

Iedereen orakelt over de kwaliteit die de spelersgroep van Ajax herbergt. Ik raad deze mensen aan om eens een bezoek aan de opticien te brengen. Jol gaf het zelf al aan: Luis Suárez is de enige echte topspeler in de Amsterdamse selectie. Het is ook typerend dat een jongen als Demy de Zeeuw tegenwoordig de leider op het middenveld is. Kan niet, mag niet! Begrijp me niet verkeerd, De Zeeuw is een prima controleur op het middenrif, maar dit soort jongens moeten in dienst spelen van een creatieve middenvelder. Een type Van der Vaart. Onhaalbaar. Dan kom je toch al snel uit bij Keisuke Honda.

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik begin augustus in het Philips Stadion plots de Honda-show kreeg voorgeschoteld. Lang was ik zeer sceptisch over zijn kwaliteiten, maar vergeef me de zonde die ik heb begaan. Zonder ook maar in vorm te zijn helpt deze balvirtuoos zijn ploeg week in, week uit over het dode punt heen met zijn fabuleuze traptechniek. De man heeft een geweldig spelinzicht, ontwijkt tegenstanders als een edelhert zijn jagers en heeft scorend vermogen. Honda heeft ook zwakke punten. Er ligt veel ruimte in zijn rug. Nou, werk in overvloed voor Demy de Zeeuw. Tien miljoen is veel, maar de pas 23-jarige Japanner zal dit ongetwijfeld terugbetalen. Ik begrijp niet waarom Ajax een Braziliaanse lastpak, een spits over datum of een bankzitter van de concurrent wilt halen. Ze lopen allemaal tegen de dertig aan en de vraag rijst of ze er minimaal twintig inschieten.

Ajax heeft om te beginnen aanvoer richting de frontlinie nodig, zodat Suárez niet zelf alles hoeft te doen. Ajax kan het zich ook niet meer permitteren om het voetballeven volgens de gedateerde huisstijl te continueren. Vrouw en kinderen eerst. Met de komst van Jol had de recordkampioen dan ook werk moeten maken van Khalid Boulahrouz en Joris Mathijssen, kind aan huis bij ome Martin. Boulahrouz is nota bene ontdekt door de Haagse coach en een geboren en getogen Amsterdammer. Natuurlijk verdienen ze meer geld in Duitsland, maar als Ajax Albert Luque jaarlijks meer dan twee miljoen heeft kunnen overmaken, dan moet er ook geld zijn voor deze verdedigers. In Engeland loopt verder nog ene meneer Melchiot rond en het ‘Scheermes van Lagos’ heeft afgelopen zondag in de Amsterdam ArenA bewezen dat hij ook een serieuze optie is om de defensie te versterken. Ik houd het er op dat geen van de hierboven genoemde spelers naar de hoofdstad zullen verkassen voor volgende week maandag middernacht. Dan zal de transferperiode als een nachtkaars uitgaan in Mokum. Geen daden, maar enkel woorden. Dat is Ajax anno 2009.
:rules.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » wo aug 26, 2009 2:32 pm

Wat een slechte collum zeg.

Dat gezever over publiek heb ik nou al zovaak gehoord, terwijl; het niet eens waar is! Check de toeschouweraantallen maar en je ziet dat de Arena bijna altijd goed vol zit, zelfs tegen laagvliegers.

Verder is dat gejank over publiekstrekkers niet aan Ajax zelf te wijten. Dat is te wijten aan het gebrek aan scouting. Toen Ajax wedstrijden begon te winnen met het systeem-Berlijn, vond iedereen het maar wat prachtig. Behalve de 5de colonne die het mes al in de rug van Adriaanse had gestoken.

Jol moet er gewoon voor zorgen dat zijn scouting een 'degelijke' stroom aan interessante spelers de revue laat passeren.

Het huidige gedoe met 'has beens' of 'never beens' is pijnlijk om te volgens als Ajacied zijnde. De namen die ik nu constant hoor in de media geven mij steeds sterker het gevoel dat het dit seizoen wéér niet gaat lukken.........

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door mattie » do aug 27, 2009 7:36 am

vreemd maar ik ben bang dat als Jol, deze selectie niet aan het voetballen krijgt en Ajax loopt de komende weken, zoals de laatste jaren achter de feiten aan, dan kunnen we al over een paar weken de topic aankopen 2010-2011 openen.

Waarom...
Elke week andere spelers
Resultaat
Hij wist waar hij aan begon.

Maar wat volgens mij nog het meest belangrijk is... de Aankopen. Alleen de Zeeuw is goed geweest. Echter was deze wel noodzakelijk? de verdediging daar ligt de hoogste prioriteit en nu laat Ajax ook Olequer gaan. Moeten er dus min. 2 bij.
Wat als suarez geblesseerd raakt of hopeloos uit vorm?
Echter Lampjes lopen zich aardig te versterken
Zelfs de kakkerlakken doen het met hun externe geldschieters beter dan wij.
Az doet ook weer goeie zaken
Twente staat als een huis met als ruwe diamant die Ruiz!!
Zelfs Utrecht...

Heeft Jol misschien alleen namen aan Ajax doorgegeven die hij zelf kent of waar hij mee gewerkt heeft, ofzo?

Ik bedoel er maar mee te zeggen, Resultaat zo niet dan vrees ik het ergste.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Cluijffert » vr aug 28, 2009 10:47 am

misschien we moeten als fans ook eens het geduld hebben dat een nieuwe ploeg gebouwd moet worden over een periode van maanden...

en natuurlijk een systeem spelen dat de kwaliteiten van deze groep past (en dat is duidelijk niet 343 of 433).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arthur » vr aug 28, 2009 10:50 am

Moet je wel een trainer hebben die ergens aan bouwt. De 1e tekenen zijn niet positief.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 28, 2009 10:54 am

Volgens de 'kenners' op dit forum is het spelersmateriaal niveautje amateurploeg + Suarez. Niet echt realistisch dan om van een nieuwe (!) coach te eisen dat hij er een kampioensploeg van opbouwt.
Ajax!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door gaizka » vr aug 28, 2009 11:30 am

Giacomo Puccini schreef:Volgens de 'kenners' op dit forum is het spelersmateriaal niveautje amateurploeg + Suarez. Niet echt realistisch dan om van een nieuwe (!) coach te eisen dat hij er een kampioensploeg van opbouwt.
Dat leek me de juist de kracht van Jol, met 'mindere' spelers een goed team bouwen, zie RKC en ook HSV wat mij betreft.

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » vr aug 28, 2009 12:49 pm

En na een handvol wedstrijden nog steeds niet op orde, wat een wáárdeloze trainer zeg. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » vr aug 28, 2009 12:55 pm

Neefkens schreef:En na een handvol wedstrijden nog steeds niet op orde, wat een wáárdeloze trainer zeg. :hypocrite.gif:
De competitie is begonnen, Neef. De man had de voorbereiding om een tactiek en opstelling te vinden. 2 maanden was bljkbaar wat kort dag. :excited.gif:

0-0 tegen Sparta-thuis, geen opvolger voor Vermaelen, Atouba. Shoot me, maar ik kan er niet echt enthousiast van worden.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Feest » vr aug 28, 2009 1:03 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » vr aug 28, 2009 1:04 pm

Samuraskinurovanya schreef:misschien we moeten als fans ook eens het geduld hebben dat een nieuwe ploeg gebouwd moet worden over een periode van maanden...
Maar dan moet er wel daadwerkelijk gebouwd worden, en niet aangemodderd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » vr aug 28, 2009 1:19 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:En na een handvol wedstrijden nog steeds niet op orde, wat een wáárdeloze trainer zeg. :hypocrite.gif:
De competitie is begonnen, Neef. De man had de voorbereiding om een tactiek en opstelling te vinden. 2 maanden was bljkbaar wat kort dag. :excited.gif:

0-0 tegen Sparta-thuis, geen opvolger voor Vermaelen, Atouba. Shoot me, maar ik kan er niet echt enthousiast van worden.
Zeg ik dat ik enthousiast ben? Sparta was een godswonder dat we niet wonnen, PSV uit kun je altijd verliezen.
Ik zie AJAX ook worstelen, maar ze wonnen wel gisteren. Atouba vind ik een vreemde vogel, maar ik ken hem nog onvoldoende. Wielaert was echt slecht, Sulejmani en Cvita erg slecht. Maar ik zie ook dingen waar ik wel blij van kan worden, Suarez die snel nog beter wordt, spelers als Donald, toch meer rust en stabiliteit in het team. Er wordt dus nmm wel echt gebouwd, alleen wonderen duren even.
Nu nog hopen dat er iets leuks gedaan kan worden op de transfermarkt, blijkbaar is het erg lastig. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Cluijffert » vr aug 28, 2009 1:43 pm

nou ik ben niet de meest optimistische hier over Ajax, dat weet ik. Maar ik zie het echt heel donker in. Dat gevoel dat weer geen kampioen en nog verder wegzakken een stuk dichterbij is dan weer kampioen worden en 'durf het bijna niet te zeggen' structureel goed te voetballen. Dan heb ik het helemaal niet meer over ons onderscheiden of Europees succes...

Ik las het elders al... Ajax is net zo een grijze muis als de rest geworden, een grijze muis zonder succes... En dat was toch onze vaandel in de donkere jaren tachtig van PSV overheersing, niet?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di sep 01, 2009 3:46 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr sep 04, 2009 8:14 pm

Stekelenburg: 'Meer de lange bal gebruiken'

De oplettende Ajacied heeft gemerkt dat Maarten Stekelenburg dit seizoen meer de lange bal hanteert. In de nieuwe Ajax Life gaat hij daar op in: 'De trainer heeft liever niet dat ik iemand met een man in z'n rug kort aanspeel en daar valt wat voor te zeggen.' De keeper refereert daarbij aan het fantastische eigen doelpunt van Ismail Aissati tijdens het Amsterdam Tournament.

Stekelenburg over het ongelukkige moment: 'Ismail wilde de bal kaatsen, raakte hem ongelukkig en hij vloog erin. Dat soort balletjes heb je liever niet en dus zullen we vaker de lange bal spelen. Dat is niet helemaal zoals we het bij Ajax hebben geleerd, maar als je de tweede bal pakt, is dit ook prima.

Bron: Ajax Life
Wat is dit van een trainer?? Ik mag toch hopen dat er nu van bovenaf wordt ingegrepen. Wat een gast die Jol. :1evil.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » vr sep 04, 2009 9:29 pm

Ik zie niet direct dat Jol heeft gezegd dat ze meer de lange bal moeten spelen, alleen in dit soort situaties dat de bal niet naar iemand met een man in zijn rug gespeeld moet worden van de keeper uit.
Dat vind ik niet zo vreemd. Het kan dus ook zijn dat Jol bedoelt dat dan de keeper een andere oplossing moet vinden of als het niet anders kan de lange bal moet spelen.
Niet zo gek toch? Zulke momenten komen wel vaker voor. En zowieso is Stekelenburg altijd al van het harde rossen geweest, dat is hoe hij is. Mede daarom ben ik niet zo weg van hem.
Maargoed, zullen we om deze uitspraak Jol ook maar weer lozen naar 4 competitie wedstrijden? Mensen worden steeds onrealistischer. Iedereen heeft het erover in wat voor een stronthoop we terecht zijn gekomen en zien dat het moeilijk is om daar uit te komen maar bepaalde mensen verwachten wel dan weer dat we na 2/3 maanden flitsend voetbal zien (met een team dat al zeker 5 jaar gewend is om bagger te spelen lukt dat natuurlijk nooit) en dat we direct kampioen worden. Sure, heel realistisch. :hypocrite.gif: In plaats van weer direct moord en brand te gaan schreeuwen om een nieuwe trainer en nieuwe beleid is het msischien slim om het eens de tijd te geven. Zelfs een Co Adriaanse of Louis van Gaal kan van dit huidige Ajax niet direct na 3 maanden een flitsende voetbalmachine maken. Iemand zei laatst eens dat Ajax-supporters met steeds minder tevreden zijn.. Nou op sommige momenten (en dus momenten als deze) lijkt het wel alsof we steeds sneller ontevreden zijn. Het spijt me hoor, ik heb de afgelopen jaren met Ajax veel verneuktere periodes meegemaakt waarin we in echte crisis zaten en nu doen we na 3 maanden, vier wedstrijden gespeeld en twee punten achter op de koploper al alsof we bijna bankroet zijn, de clubleiding er met de pet naar gooit en alsof we al bijna zeker zijn van degradatie..

Lionel
Berichten: 47516
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2009 9:42 pm

Maar het spel, de opstellingen, de aankopen enz enz bieden nou ook niet bepaald een houvast. Ik heb nog wel vertrouwen in Jol hoor, maar ik had wel verwacht dat Ajax er beter voor zou staan. Dat hij Sulejmani een pak op zn broek zou geven, dat hij 4 verdedigers het vertrouwen zou geven en op de trainingen aan elkaar zou binden om ingespeeld op elkaar te raken, dat hij niet zo hosselt met Urby, dat hij een beetje aan een team met vastigheden had gebouwd... Ik verwacht nog geen Barca-spel, maar het rammelt nog aan alle kanten en het lijkt erop alsof er gewerkt wordt zonder een visie...
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr sep 04, 2009 10:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » za sep 05, 2009 12:56 pm

Tuurlijk. De supporters in het stadion moeten gewoon een ratel meenemen en een beetje gaan klappen en niet van het elftal verwachten dat ze proberen om mooi voetbal te spelen. Als je dat goed uitlegt, dan pik je dat als supporter. Beetje hossen, beetje de wave en het is alsnog een mooie middag.

:confused.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » za sep 05, 2009 5:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » ma sep 07, 2009 6:42 am

Het is ook een wisselwerking, een ploeg waar de supporters massaal achtr gaan staan krijgt het voor elkaar net dat ene stapje extra wel te zetten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 07, 2009 8:47 am

LucaS schreef:Het is ook een wisselwerking, een ploeg waar de supporters massaal achtr gaan staan krijgt het voor elkaar net dat ene stapje extra wel te zetten.
Beetje Kip en het ei verhaal. Eén ding staat vast: Ajaxpubliek is (van oudsher) geen, bijvoorbeeld, Liverpoolpubliek. Ajax publiek gaat zeiken als het spel niet in orde is. Vermoedelijk de aard van het beestje.

Aan de andere kant, kan ik me van vorig seizoen wat wedstrijden herinneren, in het najaar, dat het stadion er inderdaad achter ging staan, met als gevolg dat in ieder geval het resultaat goed was.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma sep 07, 2009 2:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Het is ook een wisselwerking, een ploeg waar de supporters massaal achtr gaan staan krijgt het voor elkaar net dat ene stapje extra wel te zetten.
Beetje Kip en het ei verhaal. Eén ding staat vast: Ajaxpubliek is (van oudsher) geen, bijvoorbeeld, Liverpoolpubliek. Ajax publiek gaat zeiken als het spel niet in orde is. Vermoedelijk de aard van het beestje.

Aan de andere kant, kan ik me van vorig seizoen wat wedstrijden herinneren, in het najaar, dat het stadion er inderdaad achter ging staan, met als gevolg dat in ieder geval het resultaat goed was.
We zijn natuurlijk begin 90e jaren erg verwend een Uefacup, CL en wereldbeker en toen we gingen verhuizen naar die UFO. Toen hadden we waarschijnlijk op een andere planeet moeten gaan voetballen, want daarna is er verdomd weinig van terecht gekomen na al die successen. :blush.gif:

En vergeet het Bosman arrest niet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 07, 2009 3:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59108
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di sep 08, 2009 7:54 pm

Jol: lak aan reacties in media

8 september 2009

In de nieuwe uitgave van Sportweek laat Martin Jol weten dat hij lak heeft aan alle meningen die er wekelijks in de media worden geventileerd over Ajax, al moet hij er aan wennen dat coaches dat ook doen over collega's. "Zelf heb ik er lak aan. Niemand leest mij de les. Zeker niet over mijn kleding. Het is dat jullie ernaar vragen, maar eigenlijk vind ik het van de zotte dat ik daarover uitleg moet geven. Ik zal het één keer doen, anders blijven die vragen komen. Ik heb niets tegen een mooi pak, loop er vier keer in de week in, maar liever niet als ik aan het werk ben.

Ik ben de hele tijd bezig met die spelers. Zelfs tijdens de warming-up. Dan zit een trainingspak met sportschoenen beter dan een warm pak met kalfsleren schoenen waarin je zweet als een otter. Met de kledingsponsor heb ik prima afspraken, daar ben ik heel professioneel in. En die pet... Ik heb een foto hangen in mijn kamer van Rinus Michels met een pet op. Stefan Kovács droeg er ook een. Dat waren geen onprofessionele trainers volgens mij. Ach, laten we erover ophouden. Het is verspilde energie."

Plaats reactie