Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Daily Blind » do jun 25, 2009 6:07 pm

999 schreef:Slijpen, schaven, automatisme .. waar heb ik dat meer gehoord .. :hypocrite.gif:

Ja ik hoor het mij zelf ook zeggen :ajaxsmiley.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Feest » zo jun 28, 2009 10:10 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » zo jun 28, 2009 10:20 pm

Je bent inmiddels wel gecharmeerd van Kaka?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jesse » zo jun 28, 2009 10:42 pm

Zijn er mensen die niet gecharmeerd zijn van Kaka?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » ma jun 29, 2009 8:52 am

Kaka is een ex-Ajacied?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jun 29, 2009 10:39 am

Jesse schreef:Zijn er mensen die niet gecharmeerd zijn van Kaka?
Steefie betwijfelde ooit of Kaka het in Europa wel zou gaan redden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 11:17 am

Ach ja, zo gaan we allemaal wel eens gruwelijk de mist in. En er is altijd wel iemand die ons aan zo'n misser herinnert. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » vr jul 03, 2009 10:35 am

bron:AD

Davids traint snel weer bij profclub
AMSTERDAM - Edgar Davids gaat binnenkort weer in training bij een profclub. ,,Ik wil na een jaar inactiviteit kijken hoe ik ervoor sta en of ik er nog zin in heb,'' zegt de 36-jarige middenvelder. ,,Waar dat gebeurt, weet ik nog niet.

Afbeelding
Edgar Davids. FOTO PIM RAS

Ik heb een paar opties. Ik verwacht dat ik snel genoeg merk of ik mijn carrière nog wil en kan voortzetten of dat het beter is definitief te stoppen.''

Zijn fitheid testte hij begin juni al. Toen speelde Davids drie officieuze interlands met het Surinaams elftal. In een vierlandentoernooi tegen Antigua, Frans-Guyana en Guyana kwam hij in vijf dagen drie keer 90 minuten in actie.

Davids speelde op 18 mei vorig jaar zijn laatste competitiewedstrijd. Dat deed hij in het shirt van Ajax in het duel met FC Twente (0-0).

Afgelopen jaar trainde hij bij een aantal amateurclubs, waaronder SDV Barneveld, waar zijn vriend Dick Schreuder trainer is en AFC in Amsterdam.

Vitesse speelde donderdagavond een oefenduel tegen SVDB. Ook Davids deed mee met de zaterdageersteklasser uit Barneveld. De broer van trainer Dick Schreuder, Alfred, verscheen na rust als aanvoerder van de amateurs op het veld tegen zijn oude club.

Davids, die de hele wedstrijd speelde, en Schreuder konden de nederlaag niet voorkomen. Vitesse, voor het eerst in het nieuwe clubtenue, won met 2-0 maar sloeg pas na rust toe. Claudemir en Santi Kolk scoorden. Lasse Nilsson verdween voortijdig naar de kleedkamer met een rugblessure.
bron:AD

Davids: Vogelaar was goed bezig
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Zeventien jaar lang stond Edgar Davids dag in dag uit op het voetbalveld. Afgelopen seizoen liep hij ineens met integratieminister Ella Vogelaar door een achterstandwijk in Den Haag.

Afbeelding
Edgar Davids. FOTO TOUSSAINT KLUITERS
Of hij zat van negen tot vijf op kantoor in Diemen. Vergaderen, bellen en brainstormen met collega's van de straatvoetbalbond Nederland (SVBN), die mede op initiatief van Davids en journalist Humberto Tan is opgericht.

,,Mevrouw Vogelaar was goed bezig,'' zegt Davids. ,,Zij pakte daadwerkelijk aan in de probleemwijken. Of krachtwijken, zoals ze nu heten. Er zijn er maar weinig die ik het zie doen: frontaal in de aanval gaan in plaats van het bij woorden alleen te laten. Haar doel is ons doel, dus dat klikte wel. We hebben samen nog een balletje getrapt in een probleemwijk in Den Haag. Of ze dat ook kon? Nou, ze was, laten we zeggen, geen miskend talent, haha.''

Ook opvolger Eberhard van der Laan legde meteen contact. De politiek weet Davids te vinden na een jaar waarin de straatvoetbalbond met hem als boegbeeld zijn kracht bewees. Ze slaagt erin groepen (probleem)jongeren te bereiken tot wie overheidsboodschappers niet doordringen.

Morgen strijden in Rotterdam 64 teams uit krachtwijken in heel Nederland om het nationale kampioenschap straatvoetbal. De omgeving van het winkelgebied Alexandrium II wordt omgevormd tot een sociale ontmoetingsplek voor jong, oud, mannen, vrouwen, jongens en meisjes van verschillende komaf. Behalve voor voetbal is er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ruimte voor muziek, dans, eten en drinken.

In de 55 voorronden in 22 gemeenten en later per regio speelden nog meer wijkteams mee dan bij de editie van 2008. Van Heerlen tot Groningen waren het er meer dan 500. En Davids heeft inmiddels spelers zoals Giovanni van Bronckhorst, Andwélé Slory, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar bereid gevonden om eveneens op te treden als ambassadeur van het straatvoetbal in Nederland.

,,Alles bij elkaar heb ik het drukker dan als profvoetballer,'' zegt Davids, die nog geen gram zwaarder oogt dan bij zijn laatste wedstrijd voor Ajax in mei 2008. Straatvoetbal en toernooien organiseren is maar één communicatiemiddel dat de straatvoetbalbond inzet. Er wordt bijvoorbeeld ook samengewerkt met scholen, onder andere in een poging de enorme schooluitval onder mbo-scholieren terug te dringen. Leerlingen kunnen via de bond van Davids en Tan snuffelstages lopen bij bedrijven of instellingen die mede via hun relatienetwerk zijn aangebracht. Verder zijn er projecten gestart om samen met de overheid laaggeletterdheid aan te pakken.

De officiële slogan van de straatvoetbalbond luidt 'schop de bal, schop geen rotzooi.' Davids heeft als boodschapper te velde een eigen motto. ,,We proberen Piet en Mohammed op straat samen te brengen,'' zegt hij. ,,Die twee moeten inzien dat ze meer gemeen hebben dan mensen zoals Geert Wilders zo graag doen voorkomen.''

Davids groeide zelf op in een achterstandswijk in Amsterdam-Noord. In een tijd dat 'Piet en Mo' op straat in hetzelfde team speelden. ,,Omdat je in een partijtje de jongen koos die het beste kon voetballen en met wie je dus de meeste kans maakte om te winnen. In de kern ziet voetbal alleen talent, geen huidskleur of afkomst. Dat maakt voetbal een ontzettend krachtig bindmiddel. Zo begint het voor kinderen nog steeds. Óók in deze tijd. Pas later, als kinderen opgroeien, maken we er met z'n allen meer van. Gaan we er afkomst, kleur, geloof en weet ik veel wat nog meer bijhalen om verschillen te benadrukken en uit te vergroten.''

Hij had zich 'altijd al' voorgenomen om maatschappelijk betrokken bezig te gaan. ,,En dan met dezelfde gedrevenheid als waarmee ik zelf voetbal. Toen het eerste straatvoetbalkampioenschap in 2008 zo'n succes was, besefte ik dat dit het moment was om door te pakken. Ik vond dat ik het voorbeeld moest geven binnen de straatvoetbalbond.

,, Het is zoals Barack Obama zegt: het begint allemaal in de community, in de wijken zelf. Daar moet je mensen deel laten nemen, een taak en een doel geven. Wij doen dat door jongeren te betrekken bij de organisatie van de straattoernooien.

,,Dat ik nu een jaar geen profvoetbal heb kunnen spelen, voelt totaal niet als een opoffering. Ik heb het genoegen gehad bij mooie clubs te spelen en in het voetbal veel mee te maken. Ik zie het zo: in dit jaar heb ik terugbetaald aan de sport die míj al 17 jaar lang alles heeft gegeven. Ik had dit ook kunnen doen op mijn 40ste, ja. Maar ik ben nou eenmaal iemand van kansen pakken.''

In een stadion kwam de 74-voudig-international afgelopen jaar zelden. Hij bezocht een wedstrijd van zijn voormalige werkgever Inter en hij ging een paar keer kijken bij Ajax. Het probleem van zijn oude club? ,,Dat is inherent aan hoe de selectie er daar elk jaar uitziet,'' gelooft Davids. ,,Heel veel jonge jongens, die tijdens hun leerproces vallen en opstaan, maar weinig tot geen geroutineerde zekerheden. In het voetbal gaat het altijd om het team en succesvolle teams hebben een leeftijdsopbouw die klopt. Ook Martin Jol hoorde ik het probleem alweer benoemen op tv.

,,Het voetbal volg ik verder niet op de voet. Maar ook voorheen bleef ik er niet voor thuis. Ik vang wat dingen op af en toe. Zidane, die nu bij Real Madrid in het voetbal gaat terugkeren. Leuk om te horen.''

Zijn voormalige ploeggenoot, opgegroeid in een achterstandswijk in Marseille, zou net als hij een geloofwaardige boodschapper zijn. ,,In Frankrijk, Italië of Duitsland spelen geen andere problemen dan in Nederland. Daar zijn ook groepen die niet bereikt en niet begrepen worden,'' zegt Davids. ,,Als bond kijken we ook hoe we internationaal kunnen samenwerken.''

In Frankrijk legde hij reeds contact met Lilian Thuram, net als Zidane zijn oud-teamgenoot bij Juventus. ,,Bij Thuram gaat het over Pierre en Mo. Hij heeft ook een missie. Is lid van de Hoge Raad voor integratie. Politieke ambities heb ik niet. Als mijn mening wordt gevraagd, geef ik die duidelijk en direct en ik denk niet dat het in de politiek zo werkt. Als politicus moet je ook nuanceren, weten hoe de lijntjes lopen en daar rekening mee houden. Daar heb ik geen zin in.''

De finaledag van morgen in Rotterdam moet de kroon worden op het werk van een heel jaar. Hét ultieme moment van voldoening heeft Davids echter al gehad, zegt hij. Daarvoor zorgde een item bij het jeugdjournaal.

,,Het was in de periode dat we net waren gestart met de straatvoetbalbond. Onderling voerden we hele gesprekken over onze doelen, onze idealen. We zochten naar grote woorden om onze boodschap in te verpakken. Op een avond zitten met z'n allen bij iemand thuis en zien we op tv bij het jeugdjournaal een Marokkaans jongetje - hij zat nog op de basisschool - in drie simpele zinnen verwoorden wat wij voor ogen hebben.

,,Hij zei: als je met elkaar gaat voetballen, ga je niet met elkaar vechten. Dan leer je elkaar begrijpen. En ga je ook niet aan de drugs.''
Ik zie 'm nog wel een paar weekjes meetrainen met Ajax. :smile-ajax.gif:
Hij doet trouwens goede dingen met de SVBN. Afgelopen jaar was 5 mei voor de tweede keer nationale straatvoetbaldag.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door LucaS » vr jul 03, 2009 10:40 am

Misschien kan Blind hem dan wat individuele trainingen geven!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » vr jul 03, 2009 10:45 am

Hmmz, daar zeg je wat. Nevermind.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » wo jul 08, 2009 7:25 am

Musampa en Wooter via werkloze-elftal op zoek naar 10e profclub

Geen ruimte voor arrogantie

HERPEN, woensdag

Het zogenoemde VVCS-elftal kent dit jaar twee opmerkelijke gezichten. Kiki Musampa (32) en Nordin Wooter (32) zijn actief bij het elftal dat werkloze profvoetballers een kans geeft zichzelf weer in de kijker te spelen voor hun tiende werkgever in het profvoetbal. Gezien hun loopbaan langs Europese topclubs als Ajax, Panathinaikos, Real Zaragoza, Bordeaux, Atletico Madrid, Manchester City lijkt deze oplossing om bij een club te komen via een werkloos elftal ver beneden hun stand, maar dit zien beiden heel anders.

Wooter: ,,Arrogantie brengt je niet ver in het leven.” ,,Je kunt dit elftal van twee kanten benaderen: je er te goed voor voelen, of er gewoon lekker voetballen. Kiki en ik kiezen voor het laatste,” verduidelijkt Wooter, die voor het laatst onder contract stond bij het Cypriotische AEK Larnaca. ,,We kunnen hier veel wedstrijden spelen; bij een profclub zouden we mee mogen doen met de boslopen.” Het niveau van het werklozenelftal heeft hem in positieve zin verrast. ,,We tikten ADO Den Haag met 0-4 van het veld en wonnen vrij gemakkelijk met 1-2 van FC Oss. Er loopt dus wel degelijk kwaliteit.”

Wooter en Musampa, al jarenlang goed bevriend, spraken in de zomerstop met elkaar af om 29 juni te beginnen aan de voorbereiding. Musampa kwam afgelopen seizoen uit voor Willem II, maar de Tilburgers hadden geen financiële middelen om de middenvelder een nieuw contract aan te bieden. Musampa: ,,Ik heb daar een halfjaar vrijwel gratis gespeeld, dus ze hebben goed van mijn diensten geprofiteerd. Dat kan natuurlijk niet nóg een seizoen, al is het salaris ondergeschikt aan mijn ambities.”

Beiden zeggen de financiën niet erg belangrijk te vinden. Wel willen ze graag op het hoogste niveau acteren. Wooter: ,,Daar kan ik met mijn kwaliteiten nog steeds terecht. Ik hoef echt niet veel te verdienen, ben betaalbaar voor iedere middenmoter in de eredivisie. Daaruit hebben nu twee clubs naar me geïnformeerd. Het liefst blijf ik in- of anders dichtbij Nederland voetballen, omdat het voor mijn kinderen niet ideaal is steeds van omgeving te moeten veranderen.” Ze maken zich geen zorgen om hun toekomst. Musampa: ,,Ach, die club komt er wel voor mij. Ik sta voor alles open en er is interesse uit binnen- en buitenland. Ik wil zo mijn koffers weer pakken voor een nieuw avontuur.”

Zowel de loopbaan van Wooter als Musampa kent een bizar verloop. Debuterend bij het gouden Ajax in midden jaren negentig lag een topcarrière in het verschiet, maar verkozen ze een bestaan als voetbalnomade. Na jarenlange omzwervingen treffen ze elkaar nu weer op het voetbalveld. ,,Dat is erg leuk,” vindt Wooter. ,,Het zou mooi zijn als Kiki en ik onze laatste jaren als profvoetballer bij dezelfde club kunnen slijten.” Voor beiden de tiende in rij.

Clubs Nordin Wooter: Ajax, Real Zaragoza, Watford, RBC, Sporting Braga, Anorthosis Famagusta, Panathinaikos, Sivasspor, AEK Larnarca.

Clubs Kiki Musampa: Ajax, Bordeaux, Malaga CF, Atletico Madrid, Manchester City, Trabzonspor, AZ, FC Seoel, Willem II.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Aristides » wo jul 08, 2009 7:48 am

Onze ex-jeugdspeler Verhoeven (Volendam) vertrekt waarschijnlijk bij Volendam en hoopt zich aan te sluiten bij Ajax 1 :confused.gif: :confused.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door gaizka » vr jul 24, 2009 12:50 pm

Eerste Europese goal Litmanen sinds april 2003
24/07/2009 13:30

Ruim zes jaar na zijn laatste Europese doelpunt trof Jari Litmanen donderdagavond weer doel in een Europa Cup-wedstrijd. De voormalige Finse Ajacied deed dat namens zijn ploeg FC Lahti in de voorrondewedstrijd tegen het Sloveense NK Gorica (2-0).

De inmiddels 38-jarige Litmanen tekende in de 66ste minuut voor de openingstreffer en loodste zijn ploeg zo naar de derde voorronde van de Europa League, waarin het Club Brugge van trainer Adrie Koster volgende week donderdag de tegenstander is.

Litmanens voorlaatste Europa Cup-doelpunt kwam tot stand op 23 april 2003. Als speler van Ajax nam hij in de kwartfinale van de Champions League één goal voor zijn rekening in de uitwedstrijd tegen AC Milan, die de Amsterdammers met 3-2 verloren.

Voor Litmanen was het zijn dertigste doelpunt in Europees verband. De aanvaller had 83 wedstrijden nodig voor dat aantal. Met die dertig goals behoort de Fin nu tot de twintig productiefste nog actieve spelers in het Europa Cup-voetbal.

Hij evenaarde met zijn dertigste goal de Europa Cup-totalen van gerenommeerde ex-aanvallers zoals Marco van Basten, Dennis Bergkamp en Alan Shearer. Litmanen scoorde in Europees verband 26 keer namens Ajax, drie keer in dienst van Liverpool en nu dus één keer bij FC Lahti.
Jari :ajaxscarf.gif: Mijn all-time favoriete Ajax speler, gaat nooit meer veranderen!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » vr jul 24, 2009 1:17 pm

Jari, wat een held. :blub.gif:
bron:www.vi.nl
VS en Mexico strijden in finale om de Gold Cup
24/07/2009 09:34

De finale van de Gold Cup wordt een strijd tussen de Verenigde Staten en Mexico. In de halve finale rekenden beide landen af met respectievelijk Honduras en Costa Rica.

Donderdag versloeg de VS in Chicago Honduras. Clarence Goodson en invaller Kenny Cooper bezorgden de regerend kampioen een 2-0 zege, waardoor de finale bereikt werd.

Mexico had meer moeite met plaatsing voor de eindstrijd. Froylan Ledezma was de man van de wedstrijd aan de kant van Costa Rica. De voormalig Ajacied maakte in blessuretijd de treffer van Guillermo Franco ongedaan (1-1), maar in de navolgende strafschoppenserie miste hij zijn penalty, waardoor Mexico alsnog aan het langste eind trok.

De finale van de Gold Cup vindt zondag plaats in het stadion van de New York Giants.
Vergeleken met Jari een voetnoot in onze geschiedenis, maar wel eentje met een verhaal. Begon al op Schiphol. :drecul.gif: Hij leeft dus nog, is uit de bak en voetbalt zelfs nog steeds.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » di jul 28, 2009 4:41 pm

John O'Brien was zondag ook in de Arena, hij voetbalt niet meer op hoog niveau maar is nu bezig met een studie Psychologie. In ieder geval, hij leeft ook nog. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door brigade zuid » zo aug 02, 2009 7:25 pm

Van der Vaart:ik wil weg bij Real
Rafael van der Vaart legt zich neer
bij een vertrek bij Real Madrid."Ik wil
weg.De trainer heeft me laten weten dat
hij geen plaats voor me heeft,dus daar
heb ik mijn conclusies uit getrokken",
verklaarde de middenvelder.

Real Madrid had in een eerder stadium
al aangegeven van Van der Vaart af te
willen,maar de ex-Ajacied weigerde zich
daar tot nog toe bij neer te leggen.Van
der Vaart nu:"Ik wil met het oog op het
WK gewoon elke week spelen en dat gaat
bij Real niet lukken".Een terugkeer
naar Ajax sluit hij uit.


nos tt
.. maar hij wil wel terug naar HSV...
"Natuurlijk sta ik open voor HSV", zegt Van der Vaart verder. "Maar het is voor mij niet de enige optie. Het belangrijkste is dat ik bij een nieuwe club aan spelen toe ga komen."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Daniel » zo aug 02, 2009 8:56 pm

Waarschijnlijk acht VDV HSV en de Duitse competitie hoger dan Ajax en de Eredivisie..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door brigade zuid » zo aug 02, 2009 9:07 pm

En hij voelt meer voor HSV.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 10:09 pm

brigade zuid schreef:En hij voelt meer voor HSV.
Denk het niet eens. Maar hij wil niet voor (relatief) een habbekrats in de eredivisie voetballen. Dan wordt hij niet meer serieus genomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » di aug 25, 2009 6:16 pm

Colin keert terug in de Eredivisie en wel bij RKC. Zit nog te bedenken of het een voordeel is geweest dat wij RKC thuis al hebben gehad.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door LucaS » di aug 25, 2009 6:24 pm

Nou Jan Arie nog en RKC wordt keurig tiende.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 25, 2009 9:04 pm

Aaaaaaargh! Remember Vertonghen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » do aug 27, 2009 8:19 am

Sneijder 'met opgeheven hoofd' weg uit Madrid

Uitgegeven: 27 augustus 2009 08:09
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2009 08:38

MADRID - Wesley Sneijder verlaat met opgeheven hoofd Real Madrid en is trots en blij dat hij de komende jaren het shirt van Internazionale mag dragen.


Dat zegt de international donderdag in een interview in De Telegraaf. De 25-jarige Utrechter zal zijn handtekening zetten onder een vierjarig contract. Met de transfer is naar verluidt 15 miljoen euro gemoeid.

De 25-jarige middenvelder leek aanvankelijk weinig trek te hebben in een overgang van de 'Koninklijke' naar de Italiaanse kampioen uit Milaan, maar zegt in het interview met de Nederlandse krant dat hij de knop heeft omgezet.

''Ik kwam tot de conclusie dat ik wilde voetballen en het uitzicht daarop bij Madrid was nul komma nul. Zonder arrogant te willen zijn, denk ik dat ik te goed ben om een heel jaar op de bank te zitten. En dat er een WK aankomt, heeft ook meegespeeld.''

Inter-coach Mourinho zorgt voor een gespreid bedje voor de Nederlander. ''Ik ben de afgelopen twee weken plat gesms't door José Mourinho, die voortdurend aangaf me heel erg graag te willen hebben.''

Kaka

Real Madrid gaf deze zomer ongeveer 250 miljoen euro uit aan vedetten als Ronaldo, Kaka, Karim Benzema, Xabi Alonso, Alvaro Arbeloa en Raul Albiol. Om die buitensporige transferuitgaven enigszins te compenseren wil de Spaanse topclub zich ontdoen van een aantal spelers.

Klaas-Jan Huntelaar vertrok al voor 15 miljoen euro naar AC Milan, Alvaro Negredo verruilde Real voor Sevilla voor eenzelfde bedrag. Ook Rafael van der Vaart moet bij de Spaanse topclub vertrekken.

Met het aantrekken van Sneijder heeft ook Internazionale een indrukwekkende lijst van aankopen. Eerder lokte de club al Samuel Eto'o, Diego Milito, Thiago Motta, Lucio en Twente-speler Marko Arnautovic.

Debuut

Sneijder maakt mogelijk zaterdag al zijn debuut tegen een landgenoot. Klaas-Jan Huntelaar hoopt dan bij tegenstander AC Milan mee te kunnen spelen.


Nu.nl

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mano » do aug 27, 2009 9:22 am

brigade zuid schreef:
Van der Vaart:ik wil weg bij Real
Rafael van der Vaart legt zich neer
bij een vertrek bij Real Madrid."Ik wil
weg.De trainer heeft me laten weten dat
hij geen plaats voor me heeft,dus daar
heb ik mijn conclusies uit getrokken",
verklaarde de middenvelder.

Real Madrid had in een eerder stadium
al aangegeven van Van der Vaart af te
willen,maar de ex-Ajacied weigerde zich
daar tot nog toe bij neer te leggen.Van
der Vaart nu:"Ik wil met het oog op het
WK gewoon elke week spelen en dat gaat
bij Real niet lukken".Een terugkeer
naar Ajax sluit hij uit.


nos tt
.. maar hij wil wel terug naar HSV...
"Natuurlijk sta ik open voor HSV", zegt Van der Vaart verder. "Maar het is voor mij niet de enige optie. Het belangrijkste is dat ik bij een nieuwe club aan spelen toe ga komen."
Sylvie is 'groot' in duitsland, dus Duitsland is voor beide een win/win
en salarissen in Duitsland zijn van een andere orde dan die in Nederland...

Best vaag dat een talent en goede middenvelder als vd Vaart geen tot weinig aanbiedingen van formaat heeft...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door martijn401 » do aug 27, 2009 9:32 am

Ik hoop nog steeds stilletjes dat we hem wel kunnen strikken. :eusa_pray.gif:

Plaats reactie