Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » do mei 28, 2009 12:27 pm

Marillion schreef:De hoeveelheid prijzen die je in je loopbaan weet te verzamelen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de clubs waar je werkzaam bent. Dat zegt mij niet zoveel over zijn kwaliteiten als trainer. Ik bedoel zet Van Gaal, of een andere toptrainer naar keuze, maar voor RKC, Roda JC, Tottenham en HSV. Dan ben ik erg benieuwd hoe vol de erelijst is op het einde van de rit.
Jawel, maar het winnen van prijzen is toch ook een kunstje dat de een wat beter beheerst dan de ander. Toegegeven, Jims vriend Koeman beheerst dat. Een Sollied beheerst dat ook, die wint 'gewoon' bekers met Heerenveen en een ploeg uit de Noorse totodivisie.

HSV en Spurs kunnen geen kampioen worden, maar zijn wel uitgelezen clubs om een cup mee te pakken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door InnerHarbour » do mei 28, 2009 12:31 pm

Vedette-10- schreef:Ik vind het wel verwonderlijk dat mensen Keizer minachten omdat hij Van den Boog BoBoog noemde, terwijl jullie ook allerlei bijnaampjes verzinnen. Ik vind het maar van weinig niveau getuigen. 'Scholletje' is daarnaast niet een toepasselijke naam voor Blind, want als één iemand zich dienstbaar opstelt en met volle toewijding werkt is het momenteel Blind wel. Hij wil het beste voor de club, een beetje respect is wel op zijn plaats.
Jep en het inderdaad een verkeerde bij(scheld)naam. Blind is een Zeeuw, “Mossel” zou beter van toepassing zijn. Om nog even op het “scholletje” door te gaan. Jol is een Scheveninger en hoe worden die mensen genoemd?
Juist een Scholle-kop. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » do mei 28, 2009 12:44 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:De hoeveelheid prijzen die je in je loopbaan weet te verzamelen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de clubs waar je werkzaam bent. Dat zegt mij niet zoveel over zijn kwaliteiten als trainer. Ik bedoel zet Van Gaal, of een andere toptrainer naar keuze, maar voor RKC, Roda JC, Tottenham en HSV. Dan ben ik erg benieuwd hoe vol de erelijst is op het einde van de rit.
Jawel, maar het winnen van prijzen is toch ook een kunstje dat de een wat beter beheerst dan de ander. Toegegeven, Jims vriend Koeman beheerst dat. Een Sollied beheerst dat ook, die wint 'gewoon' bekers met Heerenveen en een ploeg uit de Noorse totodivisie.

HSV en Spurs kunnen geen kampioen worden, maar zijn wel uitgelezen clubs om een cup mee te pakken.
En Jol won er één met Roda JC. Bij RKC is het inderdaad niet gelukt.

Je kunt 'm wellicht verwijten dat hij bij HSV niets heeft gewonnen terwijl men op drie fronten kansen had. Maar vergeet niet dat die club een aantal belangrijke spelers verloor. Bovendien is HSV ook geen club die normaal gesproken de prijzen wel regelmatig zilverwerk binnenhaalt. Verder zou je 'm nog in de schoenen kunnen schuiven dat hij met Tottenham (volgens mij op de laatste speeldag) CL-kwalificatie verspeelde aan Arsenal. Nou ja, valt allemaal wel mee volgens mij.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » do mei 28, 2009 12:52 pm

De persconferentie wordt straks live uitgezonden op Nederland 1 (NOS), AT5 en RTVNH.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » do mei 28, 2009 12:56 pm

Ik heb de poll ook niet ingevuld. Ik ben op zich wel blij met Jol, maar heb zo weinig vertrouwen in de organisatie bij Ajax dat ik het echt niet meer durf te zeggen. Ik was enthousiast over Ten Cate en Van Basten en die zijn compleet geflopt. Het is de afgelopen jaren qua achterkamertjespolitiek en organisatie zo'n rotzooi geweest bij Ajax dat ik niet weet of dat nu goed gaat komen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door mattie » do mei 28, 2009 1:09 pm

Enganche schreef:Ik heb de poll ook niet ingevuld. Ik ben op zich wel blij met Jol, maar heb zo weinig vertrouwen in de organisatie bij Ajax dat ik het echt niet meer durf te zeggen. Ik was enthousiast over Ten Cate en Van Basten en die zijn compleet geflopt. Het is de afgelopen jaren qua achterkamertjespolitiek en organisatie zo'n rotzooi geweest bij Ajax dat ik niet weet of dat nu goed gaat komen.
Vreemd maar ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Daarnaast wacht ik ook ff de persconferentie van 16.00 uur ff wat er verder gaat gebeuren. Ook ben ik benieuwd wie gaan er weg.. en wat belangrijker is wie komen er.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » do mei 28, 2009 1:15 pm

Enganche schreef:Ik heb de poll ook niet ingevuld. Ik ben op zich wel blij met Jol, maar heb zo weinig vertrouwen in de organisatie bij Ajax dat ik het echt niet meer durf te zeggen. Ik was enthousiast over Ten Cate en Van Basten en die zijn compleet geflopt. Het is de afgelopen jaren qua achterkamertjespolitiek en organisatie zo'n rotzooi geweest bij Ajax dat ik niet weet of dat nu goed gaat komen.
Precies mijn gevoel!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » do mei 28, 2009 1:17 pm

Maar dat probleem heb je toch met iedere trainer die je nu zou aanstellen? Het gaat er om of je er vertrouwen in hebt dat Jol de juiste man is voor Ajax op dit moment.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jeroen126 » do mei 28, 2009 1:22 pm

yesssssssssssssss! Ik zie het eerste seizoen van Jol vanaf zuid1.

:tifoajax.gif:

Edit: even mijn naam veranderen

Edit2: Waar moet dat, mods? Ik wil, tot ik weet welk vak ik kom, graag Jeroennaarbeneden heten :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » do mei 28, 2009 1:36 pm

Rishi schreef:
Enganche schreef:Ik heb de poll ook niet ingevuld. Ik ben op zich wel blij met Jol, maar heb zo weinig vertrouwen in de organisatie bij Ajax dat ik het echt niet meer durf te zeggen. Ik was enthousiast over Ten Cate en Van Basten en die zijn compleet geflopt. Het is de afgelopen jaren qua achterkamertjespolitiek en organisatie zo'n rotzooi geweest bij Ajax dat ik niet weet of dat nu goed gaat komen.
Precies mijn gevoel!
Ik vul de poll pas in zodra de voorbereiding erop zit!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » do mei 28, 2009 1:38 pm

Het is maar goed dat jullie niet verantwoorlijk waren voor het aanstellen van een nieuwe trainer. Dan hadden we in augustus nog zonder gezeten.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Pride of Amsterdam » do mei 28, 2009 1:48 pm

Zo... heb even gestemd. Ga in navolging van mijn post voor de volle 100% voor Jol. Of het verstandig is zal de tijd leren.


ps. Jeroen... welkom beneden. :blub.gif:
Op naar de vierde ster!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » do mei 28, 2009 2:15 pm

Marillion schreef:
Jöhnk schreef:
Marillion schreef:De hoeveelheid prijzen die je in je loopbaan weet te verzamelen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de clubs waar je werkzaam bent. Dat zegt mij niet zoveel over zijn kwaliteiten als trainer. Ik bedoel zet Van Gaal, of een andere toptrainer naar keuze, maar voor RKC, Roda JC, Tottenham en HSV. Dan ben ik erg benieuwd hoe vol de erelijst is op het einde van de rit.
Jawel, maar het winnen van prijzen is toch ook een kunstje dat de een wat beter beheerst dan de ander. Toegegeven, Jims vriend Koeman beheerst dat. Een Sollied beheerst dat ook, die wint 'gewoon' bekers met Heerenveen en een ploeg uit de Noorse totodivisie.

HSV en Spurs kunnen geen kampioen worden, maar zijn wel uitgelezen clubs om een cup mee te pakken.
En Jol won er één met Roda JC. Bij RKC is het inderdaad niet gelukt.

Je kunt 'm wellicht verwijten dat hij bij HSV niets heeft gewonnen terwijl men op drie fronten kansen had. Maar vergeet niet dat die club een aantal belangrijke spelers verloor. Bovendien is HSV ook geen club die normaal gesproken de prijzen wel regelmatig zilverwerk binnenhaalt. Verder zou je 'm nog in de schoenen kunnen schuiven dat hij met Tottenham (volgens mij op de laatste speeldag) CL-kwalificatie verspeelde aan Arsenal. Nou ja, valt allemaal wel mee volgens mij.
Hij heeft inderdaad de nodige pech gehad. Misschien is dat de reden waarom hij Danny Blind op de bank wil. Voor het hoefijzer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 2:28 pm

Heldensteen Martin Jol afgeplakt

In Den Haag zijn de ADO fans niet te spreken over de nieuwe club van Martin Jol

De heldensteen van Martin Jol die op het heldenplein bij het ADO Den Haag stadion ligt is afgeplakt. Een deel van de Haagse supporters kan het niet verkroppen dat de Hagenees naar Ajax gaat. Daarom heeft men Jol's heldensteen, die op het heldenplein ligt , afgeplakt met een papier waarop vermeld staat: "Wegens het schenden van het clubgevoel is deze tegel afgeplakt."
.. Malloten ..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door beelzebub » do mei 28, 2009 2:59 pm

Nog 1 minuut. :blub.gif:

Zie geen straalwagen van NOS staan, mss kopen ze die tegenwoordig gezamenlijk in.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 3:02 pm

Ned 1 zend het ook uit ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 28, 2009 3:21 pm

Was / is er nog nieuws? Wie worden zijn assistenten? Budget voor aankopen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13451
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Nihad » do mei 28, 2009 3:22 pm

Blind wordt Jol´s assistent.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 28, 2009 3:23 pm

Boabdil schreef:Blind wordt Jol´s assistent.
En Schip?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » do mei 28, 2009 3:37 pm

Blind wordt op verzoek van Jol, Jol's rechterhand.

Jol zat er zeer relaxed bij. Geintjes maken op nikszeggende vragen.

Kans is trouwens aanwezig dat Petrovic alsnog komt, daar gingen ze nog over praten.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » do mei 28, 2009 3:37 pm

Dus we weten nog steeds niks extra?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 28, 2009 3:38 pm

GangstaRiB schreef:Blind wordt op verzoek van Jol, Jol's rechterhand.

Jol zat er zeer relaxed bij. Geintjes maken op nikszeggende vragen.

Kans is trouwens aanwezig dat Petrovic alsnog komt, daar gingen ze nog over praten.
Over Schip is dus nog niks gezegd?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » do mei 28, 2009 3:42 pm

Tevreden Jol: "Ajax is Ajax"
Vijf jaar na zijn vertrek is Martin Jol terug in Nederland. Trainersavonturen in Engeland en Duitsland brachten hem uiteindelijk de Nederlandse topclub waar hij altijd al op hoopte: Ajax.

Fabian Bijman
AMSTERDAM

Jol oogstte lof als trainer van RKC Waalwijk. Bij de bescheiden Brabantse club leverde de oefenmeester uitstekend werk af, door de club mee te laten draaien in het linkerrijtje. Het succes dat Jol in Waalwijk boekte bleef niet onopgemerkt. De belangstelling van de traditionele Nederlandse top-drie sluimerde, maar het was Tottenham Hotspur dat keihard toesloeg en de manager naar Engeland lokte.

Waar Feyenoord eerder in Jol niet de juiste man zag, PSV nooit concreet werd en de Hagenaar Ajax zelf in 2005 de deur wees, wordt de droom van Jol vanaf komend seizoen alsnog werkelijkheid. In Amsterdam tekende Jol woensdag een driejarig contract. Gesterkt door zijn ervaringen in het buitenland is de oud-profvoetballer klaar voor het grote, Nederlandse werk.

"Ajax is Ajax voor een Nederlander", zei Jol met een grote glimlach kort na zijn aankomst in de Amsterdam Arena. "Ajax heeft altijd de toon gezet in Nederland en dat moet ook in de toekomst zo zijn. Ajax is nu vijf jaar geen kampioen geworden, er moeten prijzen gewonnen worden. Dat is misschien niet zo makkelijk, maar met de achtergrond en de middelen die Ajax heeft, is het een mooie uitdaging, maar niet onmogelijk."

Hoewel Jol trots is op zijn dienstverband bij de Amsterdammers, vertrekt de oefenmeester met pijn in het hart uit Hamburg. Bij HSV maakte hij een – bijna – perfect seizoen door, pas in de laatste weken van de voetbaljaargang kreeg hij met teleurstelling te maken. Zijn contract in Duitsland liep nog een jaar door, maar toen Ajax zich meldde bij zijn zaakwaarnemer hoefde Jol niet te twijfelen.

Op de schouders van de Hagenaar rust nu de zware taak om Ajax uit het slop te trekken. Een kampioenschap viel de afgelopen vijf jaar niet te vieren in de Arena en ook Champions League-voetbal zal hij volgend seizoen niet spelen met de club. Vorige week hoorde hij voor het eerste van de interesse van Ajax. Dat was ook het moment waarop hij de knoop doorhakte. "Maandag heb ik HSV gevraagd of ik met andere clubs mocht praten", zegt Jol, die dezelfde dag nog toestemming kreeg van zijn Duitse werkgever.

"Dit is een redelijke verandering. Ik had dit twee weken terug nog niet verwacht. Maar Ajax is Ajax, daar kun je allerlei analyses op loslaten. Mijn perspectief bij HSV was op dat moment nog één jaar. Ik heb een fantastisch, maar moeilijk jaar achter de rug gehad. Het thema bij Ajax was eigenlijk een vijfjarig contract, daar heb ik samen met Rik van den Boog drie jaar van gemaakt. Ik zag die uitdaging zitten. Ik moest dat besluit nemen en dat heb ik niet genomen. Ik kijk niet terug, alleen maar vooruit."

Jol zal in Amsterdam het totale voetbalbeleid voor zijn rekening nemen. Daarbij wordt de manager/coach met name geassisteerd door Danny Blind. De huidige technisch directeur zal de nieuwe hoofdtrainer op en naast het veld bijstaan.

"Dat was niet een voorwaarde, maar ik vond de aanstelling van Danny wel heel belangrijk. Die manier van werken is me goed bevallen in Engeland. Danny is een man die iedereen kent, dat past in het plaatje van het bestuur. Wat voor mij ook belangrijk was dat Rick en Danny het enorm belangrijk vonden dat ik ja zou zeggen. Danny wordt mijn rechter- en misschien ook mijn linkerhand. In mijn concept is het belangrijk om met de jeugd en de talenten zoveel mogelijk te doen", verduidelijkt Jol.

"Ik heb mensen om me heen die capabel zijn en andere taken in hun pakket krijgen. Dat zijn onze uitvoerders. Ik zal hoofdzakelijk met het voetbal bezig zijn", vervolt Jol. Naast Blind krijgt de Hagenaar in Amsterdam ook hulp van Michael Lindeman en broer Cock Jol. Of zijn assistent bij HSV, Zeljko Petrovic, naar Ajax komt laat Jol nog even in het midden. "We lopen nu nog niet op de zaken vooruit."
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » do mei 28, 2009 3:43 pm

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:Blind wordt op verzoek van Jol, Jol's rechterhand.

Jol zat er zeer relaxed bij. Geintjes maken op nikszeggende vragen.

Kans is trouwens aanwezig dat Petrovic alsnog komt, daar gingen ze nog over praten.
Over Schip is dus nog niks gezegd?
Het enige wat Rik zei was: Hij staat onder contract.

Ik denk dat het over is met Schip. Zoals ik al zei, ik kreeg de indruk dat Petrovic ook nog komt. Want Jol stelde zeer stellig dat ze daar nog over gingen zitten. Ik denk dat ze even een paar weken wachten met Petro... als het een beetje rustig is.

Het ging ook over de kwaliteit van de selectie. Jol zei dat het de meest scorende team was van het afgelopen seizoen en dat daar dus het probleem niet lag. 4-4-2 of 4-3-3 maakte hem ook niet veel uit, want je kan eindeloos varieren met die opstellingen.

Versterkingen: Jol en Van den Boog zeiden dat ze directe versterkingen niet zouden laten lopen. Want "alles is mogelijk" ofzo iets... clichématig, maar je weet hoe dat gaat.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jeroen126 » do mei 28, 2009 3:47 pm

Wat een leuke vent.
Had wel een heel raar gevoel, het klopt echt totáál niet, Jol bij Ajax. Maar denk dat dat juist positief is.

Plaats reactie