Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » di mei 19, 2009 2:32 pm

Borst en de Snor werden iig redelijk onder de tafel geluld toen ze met Blind aan kwamen zetten.. Derksen werd een beetje chagarijnig toen Genee met wat feitjes aan kwam zetten over o.a. puntenaantal etc. van AJAX onder Blind.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Kaboem » di mei 19, 2009 2:33 pm

Komt het ooit nog goed met Ajax, jongens?
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 2:38 pm

brigade zuid schreef:Borst en de Snor werden iig redelijk onder de tafel geluld toen ze met Blind aan kwamen zetten.. Derksen werd een beetje chagarijnig toen Genee met wat feitjes aan kwam zetten over o.a. puntenaantal etc. van AJAX onder Blind.
Maar wel met behulp van feitelijke onjuistheden. Volgens Genee viel het onder Blind reuze mee met de blessures, terwijl Maxwell, Sneijder, Grygera, Trabelsi en Pienaar allen langdurig geblesseerd waren.

Ik had destijds de indruk dat het vooral mentaal niet helemaal goed zat, mede door al die aflopende contracten. Want toen het moest, kon het opeens wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 2:53 pm

A propos: Adriaanse wordt het niet, Van Gaal wordt het niet, Rijkaard wordt het niet. Foppe de Haan daarentegen lijkt in de race te zijn. Het lijkt me dus tijd om de poll wat te verversen. Heeft iemand suggesties voor een leuk lijstje? Dan pas ik het even aan.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jesse » di mei 19, 2009 2:57 pm

- Olsen
- Jans
- Blind
- Verbeek
- Foppe
- McClaren

Misschien leuk om hier nog buitenlandse namen bij te zetten, ipv alleen 'buitenlandse topper'?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 19, 2009 2:58 pm

Jesse schreef:- Olsen
- Jans
- Blind
- Verbeek
- Foppe
- McClaren

Misschien leuk om hier nog buitenlandse namen bij te zetten, ipv alleen 'buitenlandse topper'?
Ik zou Adriaanse er nog even op laten staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » di mei 19, 2009 2:59 pm

Kaboem schreef:Komt het ooit nog goed met Ajax, jongens?
Nee, we verliezen onze beste spelers we verliezen te vaak op het veld we verliezen op de beurs we staan op verlies in het jaaromzet. We kunnen geen geschikte trainer meer krijgen omdat ze Ajax niet meer als een topclub zien.

Zo moet ik nog ff doorgaan :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op di mei 19, 2009 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ronald! » di mei 19, 2009 3:00 pm

Kaboem schreef:Komt het ooit nog goed met Ajax, jongens?
Jazeker. Ooit.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Thom » di mei 19, 2009 3:01 pm

Het wordt Adriaanse. Let op mijn woorden. Hij kan de uitdaging niet laten om revanche te nemen! Bovendien wil hij even niets met voetbal te maken hebben. (haha.... :excited.gif: )
Laatst gewijzigd door Thom op di mei 19, 2009 3:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » di mei 19, 2009 3:02 pm

:smallgrin.gif:

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Justin » di mei 19, 2009 3:10 pm

Is zo'n Michel Preud'Homme niet iets?

Dacht dat Jöhnk wel redelijk positief was.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » di mei 19, 2009 3:17 pm

Vrijdag word bekend dat Ron Jans de nieuwe trainer is voor de komende 2 jaar :antlers.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 3:17 pm

'Zorgvuldige zoektocht bij Ajax'

Waar AZ al een nieuwe trainer heeft aangesteld, is het bij Ajax nog altijd onduidelijk wie volgend seizoen de scepter zwaait. "Laten we het er op houden dat het de goede kant op gaat. Ik treed er liever over naar buiten zodra we concreet kunnen zeggen wie het wordt", laat algemeen directeur Rik van den Boog vooralsnog weinig los. Eerder werd al bekend dat potentiële kandidaten als Co Adriaanse en Frank Rijkaard niet naar Amsterdam zullen komen.

"Ze hebben geen ‘nee’ gezegd. Co Adriaanse was één van de mensen die ik gepolst heb. Hij stond op onze shortlist. Alleen had hij er behoefte aan om een periode van rust, bezinning in te gelasten" ging Van den Boog op de Ajax-site iets dieper in op de kwestie. "En Frank Rijkaard heeft ons laten weten dat hij ambities heeft in het buitenland."

De zoektocht naar de opvolger van de opgestapte Marco van Basten duurt dus nog even voort. "Het is een heel belangrijke aanstelling en hoe eerder we het rond kunnen krijgen, hoe beter het voor Ajax is", aldus Van den Boog. "Maar ik kies liever voor een zorgvuldig proces met uiteindelijk een trainer van wie we op basis van het profiel en de gesprekken een goed vertrouwen hebben dat het iemand is die Ajax verder kan helpen, dan een heel snelle beslissing wat vervolgens vooral een gok blijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Kowalczyk » di mei 19, 2009 6:59 pm

Justin schreef:Is zo'n Michel Preud'Homme niet iets?
Ja, doe maar als kiepert dan.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door peter » di mei 19, 2009 7:12 pm

Frank Rijkaard was natuurlijk droomkandidaat besef ik me nu. Schoolmeester, ervaring met jeugdelftallen en een opvoeder.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 7:26 pm

Peter schreef:Frank Rijkaard was natuurlijk droomkandidaat besef ik me nu. Schoolmeester, ervaring met jeugdelftallen en een opvoeder.
:smallgrin.gif: :smallgrin.gif: I sure hope that was sarcastic.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ronald! » di mei 19, 2009 10:04 pm

Fritz Korbach!


*wacht gespannen af totdat de media het oppikken*

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 10:55 pm

Barry Hughes

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Monkey Tonk » di mei 19, 2009 11:20 pm

- schoolmeester, leraar
- ervaring met jeugd op het hoogste niveau
- ervaring met het (her)opbouwen van een club
- aanvallend, Hollandsche school.
- geen nieuwkomer aan het trainersfront

Ajax wankelt. We hebben nu iemand nodig die Ajax in de steigers zet en vanaf de fundamenten weer opbouwt. Niet iemand die de club in een jaar of twee naar het hoogste Europese niveau stuurt. Dat komt later wel.


Afbeelding
Beerenburg is a Frisian alcoholic drink, made by adding herbs to jenever. It has an alcohol percentage of around 30%. The original Beerenburg was made halfway through the 19th century with a secret mixture of spices of the Amsterdam spice merchant Hendrik Beerenburg, to whom it owes its name.

Soon local Beerenburg varieties emerged, each with its own recipe. These were, however, not allowed to use the name Beerenburg, which is why there are to this day variations on the spelling such as Berenburg and Berenburger.

Despite the Amsterdam (North-Holland) origin of Beerenburg, the drink became the most popular in Friesland and (to a lesser extent) in Groningen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 11:35 pm


Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door thaumaturgy » wo mei 20, 2009 4:39 am

Ajax zet in op Olsen
door Van onze Telesportredactie
KOPENHAGEN - Morten Olsen (59) is de kandidaat van Ajax om Marco van Basten op te volgen als trainer. De bondscoach van Denemarken wil graag aan een tweede trainersperiode in Amsterdam beginnen, nadat hij tussen 1997 en 1998 al aan het roer stond. John van 't Schip en Shota Arveladze, afgelopen seizoen de rechterhand van Louis van Gaal bij AZ en in het seizoen 1997/98 bij Ajax spelend onder Olsen, zouden hem moeten assisteren.
Wordt Morton Olsen de nieuwe trainer van Ajax? Foto: ï¿? PICS UNITED

Achter de schermen is Ajax druk bezig om de laatste plooien glad te strijken voor de komst van Olsen. De oud-speler van onder meer Anderlecht en FC Köln ligt met Denemarken in kwalificatiegroep 1 op WK-koers en de Deense voetbalbond ziet een duobaan in principe niet zitten. De Ajax-top zou nu onderhandelen om het contract van Olsen af te kopen of alsnog een modus te vinden. Het is voor Ajax namelijk geen belemmering dat Olsen in het najaar de laatste vier kwalificatieduels van de Denen op de bank zou zitten en tijdens het WK coacht.

Voor het geval Ajax nul op het rekest krijgt, voeren de Amsterdammers overigens ook (oriënterende) gesprekken met andere trainers. Arveladze voerde reeds een gesprek met Ajax, maar nam nog geen beslissing over zijn toekomst. Hij heeft een één jaar doorlopend contract bij AZ en wil eerst een gesprek met Olsen en de nieuwe man in Alkmaar, Ronald Koeman. De keuze voor Van 't Schip is ingegeven door het feit dat hij de spelersgroep van Ajax al goed kent. Hij was ook de assistent van Van Basten.
telegraaf
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 20, 2009 5:32 am

Vooral de combinatie met Arveladze is opvallend. Dat is dan de tweede die ze in Alkmaar weghalen (na de arts).
Een goede keuze als ik de verhalen over Arveladze hoor. Echte leider en maakt de spitsen beter.
Olsen: in ieder geval ervaren. Frank de Boer zal wel niet zijn assistent worden :ajaxsmiley.gif: . VD Boog laat zien dat hij niet aan sentimenten doet. Want ik denk dat Frank toch onze kroonprins is (en dat is een vervelende kwalificatie, want we weten wat er vaak met kroonprinsen gebeurt :666.gif: ).
Morten Olsen
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie


Morten Per Olsen (Vordingborg, 14 augustus 1949) is een oud-voetballer en trainer uit Denemarken.

Carrière als speler

Morten Olsen, een centrale verdediger, begon op jonge leeftijd in zijn geboortestad bij Vordingborg IF. In 1968 debuteerde hij in het A-elftal van die club. Olsen was toen 19 jaar.

In 1970 verhuisde Olsen naar B 1901 Nykøbing, een club die toen in de Eerste Klasse van Denemarken voetbalde. De Deense verdediger bleef er drie seizoenen en trok dan naar het buitenland. Zo kwam hij in 1972-1973 terecht in België bij Cercle Brugge. Morten Olsen werd meteen een vaste waarde bij Cercle en speelde 4 seizoenen lang bijna elke wedstrijd mee. Dit bleef natuurlijk niet onopgemerkt en dus kwamen al gauw grotere clubs uit België een kijkje nemen.

In 1976 trok Olsen naar RWDM, dat net landskampioen was geworden. Ook daar werd de Deense voetballer een vaste waarde en speelde hij bijna elke wedstrijd mee. In 1980 trok de toen 31-jarige verdediger naar RSC Anderlecht. Daar veroverde hij ook zijn basisplaats in het A-elftal. Olsen werd één van de belangrijkste spelers van Anderlecht uit de jaren '80 en won met Brusselse club drie keer het kampioenschap en in 1983 de UEFA-Cup.

In 1986 besloot de Deense voetballer om in Duitsland te gaan voetballen. Daar ging hij spelen voor FC Köln. Olsen verbleef er drie seizoenen en stopte in 1989 met voetballen, hij was toen 40 jaar. Morten Olsen speelde ook 102 keer voor de nationale ploeg van Denemarken en was goed voor 4 doelpunten. Na zijn carrière als voetballer werd hij trainer.

Carrière als trainer

In 1989, het jaar dat hij stopte met voetballen, begon hij aan zijn carrière als trainer bij het Deense Brøndby. Daar bleef hij drie seizoenen lang trainer.

Tussen 1991 en 1993 was Olsen even werkloos maar ging dan terug aan de slag als voetbalcoach. Morten Olsen werd trainer van zijn ex-club uit Duitsland, namelijk FC Köln.

Ajax

Olsen bleef tot 1996 in Duitsland en begon in 1997 als coach van het Nederlandse Ajax. Ajax won in het seizoen 1997/1998 onder Olsen zijn leiding de dubbel en reikte tot de kwartfinale van het UEFA Cuptoernooi, waarin Spartak Moskou te sterk bleek voor de Amsterdammers. Het eerste jaar van Olsen bij Ajax werd een recordseizoen. Het doelsaldo van 90 is een onovertroffen record in de eredivisie, en ook het behaalde puntenaantal van 89 is sinds begin jaren zeventig niet meer gezien[1].

Het tweede seizoen in de hoofdstad werd voor Olsen een dramatisch jaar. Conflicten met de gebroeders Frank de Boer en Ronald de Boer verstoorden de rust in en rond de Arena. Aan het einde van het 1998 kwamen de witte zakdoekjes te voorschijn op de tribune en enkele dagen later was het gedaan met de baan van Olsen.

In 2000 werd hij de bondscoach van Denemarken en heeft bij de Deense bond een contract tot 2010.

Ajax heeft Morten Olsen benaderd om opnieuw trainer in Amsterdam te worden, als opvolger van Marco van Basten.
Wiki is er weer snel bij!
AD Clubreporter: De nieuwe coach van Ajax: Morten Olsen

gisteren, 23:31, 680 x bekeken
Volg mijn columns op http://www.ajaxbril.nl

Deze column is momenteel -nog- niet gepubliceerd op het AD. Vanwege het exclusieve karakter lees je hem hier echter al in zijn geheel!


**Piep piep**
“Komende vrijdag wordt Morten Olsen gepresenteerd als nieuwe coach van Ajax! Vandaag zetten hij en Søren Lerby de puntjes op de i van het contract.”

Bovenstaande tekst staat op dinsdagavond, 19 mei 2009 om 22:54 in het scherm van mijn mobieltje. Van wie de tekst afkomstig is, ga ik hier natuurlijk niet zeggen, maar neem van mij aan dat het een betrouwbare bron is.

Allereerst overvalt me een gevoel van trots, dat ik als amateur-columnist de mogelijkheid heb een heuse ‘scoop’ te kunnen presenteren. En aangezien ik ook daadwerkelijk een amateur-columnist blijf, ga ik natuurlijk niet verder aan research doen. Ik heb een blind vertrouwen in mijn bron. Blijk ik er onverhoopt toch nog naast te zitten? Pech.

Maar dan: het gevoel. Wat vind ik er eigenlijk van? Wel, om tot een eerlijke beschouwing te komen, neem ik allereerst de feiten in overweging. Vanzelfsprekend weet ik me hem als coach (en de bijbehorende resultaten)als de dag van gisteren te herinneren. Maar met dank aan Wikipedia kan ik hier eea eenvoudig oplepelen:

“Ajax won in het seizoen 1997/1998 onder Olsen zijn leiding de dubbel en reikte tot de kwartfinale van het UEFA Cuptoernooi, waarin Spartak Moskou te sterk bleek voor de Amsterdammers. Het eerste jaar van Olsen bij Ajax werd een recordseizoen. Het doelsaldo van 90 is een onovertroffen record in de eredivisie, en ook het behaalde puntenaantal van 89 is sinds begin jaren zeventig niet meer gezien.

Het tweede seizoen in de hoofdstad werd voor Olsen een dramatisch jaar. Conflicten met de gebroeders Frank de Boer en Ronald de Boer verstoorden de rust in en rond de Arena. Aan het einde van het seizoen 1998 kwamen de witte zakdoekjes te voorschijn op de tribune en enkele dagen later was het gedaan met de baan van Olsen."

Oké, wéér een coach die dus voortijdig het stadion moest verlaten. Maar laten we wel even realistisch zijn. Olsen werd vanaf het begin van zijn periode als hoofdcoach belast met de erfenis van een van Ajax’ meest succesvolle periodes in haar geschiedenis.

Én: er was nogal het één en ander aan het veranderen. Ajax voetbalde niet meer in De Meer. De nieuwe generatie spelers kregen meer dan ooit dollartekens in de ogen en rook hun kansen in het buitenland. De ontstane situatie rondom de De Boertjes was niet een kwestie die hij in de hand heeft kunnen houden. Maar wél eentje waar hij uiteindelijk de dupe van is geworden.

Het was voor Olsen dan ook een oneerlijke strijd. De verwachtingen rondom Ajax waren in die tijd hooggespannen. Ieder seizoen dat de we CL-finale niet haalden, werd gezien als een verloren seizoen. Inmiddels weten we wel beter.

Onder Olsen werd er namelijk wel degelijk - bijzonder - goed voetbal gespeeld. Nou is dat natuurlijk ook niet zo gek, als je bedenkt dat onder andere een vedette als Michael Laudrup in die tijd ‘gewoon’ voor ons cluppie kwam spelen. Daarnaast speelden we met nog met Arveladze, Litmanen, Blind, De Boertjes... Indrukwekkende namen.

Hoe dan ook, hij voldoet ruimschoots aan het profiel dat vorig jaar is geschetst voor een Ajax-coach. Hij beschikt over veel internationale ervaring, heeft bewezen managementcapaciteiten en kent de Ajax-filosofie.

Hier schrijft dus een blij man. En natuurlijk ook een beetje trots op deze primeur. Ik ga weer met veel plezier (en zoals het een Ajacied betaamt, met een ongebreideld opportunisme: we worden kampioen!) de ontwikkelingen volgen de komende dagen.

Morten Olsen: succes!

Volg mijn columns op http://www.ajaxbril.nl
Player


1970-1972 B 1901
1972-1976 Cercle Brugge 132 (8)
1976-1980 Racing White 106 (4)
1980-1986 RSC Anderlecht 173 (2)
1986-1989 1. FC Köln 80 (2)

1970-1974 Denmark u-21 5 (1)
1970-1989 Denmark 102 (4)

Belgian First Division (3 titles): 1980-81, 1984-85, 1985-86
UEFA Cup: 1982-83
Danish Player of the Year: 1983 and 1986


Manager

1989-1992 Brøndby IF
1992-1994 1. FC Köln
1997-1998 Ajax Amsterdam
2000-present Denmark

Danish Championship: 1990, 1991
Dutch Eredivisie: 1998
Dutch Cup: 1998
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 20, 2009 7:36 am

Morten Olsen na Co de meest aansprekende trainer. Misschien nog wat deens geweld mee oa een spits , middenvelder en verdediger. Dat zal onze toekomstige aankoop Marcus Berg ook aanspreken een scandinavische coach.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Arthur » wo mei 20, 2009 7:39 am

Van de genoemde namen vind ik Olsen wel de beste keus. De Boertjes klaagden dat hij veel te veel aandacht aan de omschakeling besteedde, maar dat lijkt me voor deze groep juist ideaal.

Het blijft alleen jammer dat ze niet wat meer fantasie hebben bij Ajax.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 20, 2009 7:41 am

Ajax is een puinhoop en een coach die sinds 2000 het Deense nationale elftal heeft gecoached en daarmee hoegenaamd niets heeft laten zien, gaat die situatie echt niet omkeren. Als Olsen komt is Ajax officieel Feyenoord geworden.

Gesloten