Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Banjavi » wo mei 13, 2009 7:23 pm

13/5/2009 - Pot: Advocaat wees interesse Ajax af
(Gepost door RvN)



Volgens Cor Pot, voormalig en wellicht komend seizoen weer assistent van Dick Advocaat, heeft Dick Advocaat interesse van Ajax afgewimpeld. Hij is in de markt voor de positie van bondscoach van België en mogelijk voor een Premier League club. Pot in de Spits: 'Nee, in Nederland gaat hij sowieso nooit meer aan de slag. Hij heeft zelfs aanbiedingen van Ajax en AZ afgeslagen.' [reageer]
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 8:12 pm

wimpey schreef:Radi Antic, Alberto Zaccheroni, Valverde van Piraeus.

De man die jaaaaren bij Freiburg was, Volker Finke, zou ook een prima keus zijn.

Het lijkt me niet zo moeilijk om een prima trainer te vinden eigenlijk...
Idd, en dan heb je de nog wat meer onbekendere namen waar wij misschien niet zo gauw op komen maar die binnen een club als AJAX wel bekend moeten zijn eigenlijk.. misschien is de trainer van Gotenborg wel goed of van fc TomTom ik noem maar wat. Ik bedoel Standard Luik raakt Preudhomme kwijt en komt met ene Boloni.. nou zeg ik niet dat die geschikt zou zijn voor AJAX maar hij doet het toch niet onaardig.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Rednose » wo mei 13, 2009 8:54 pm

Nou, in ieder geval weer spannend. Net als veel anderen ben ik zeer benieuwd naar het Lijstje. Staat Olson er op? Of toch Jol? Laatste heeft gezellig buikje en daar begin ik inmiddels wat begrip voor te krijgen.... (al drink ik noodgedwongen laatste tijd wat minder...).
Komt er toch een leuke trainer als Kovács? (die ouwe Van Praag wist blijkbaar de weg...)
Ik zie het wel...maar om eerlijk te zijn...inmiddels met wat minder vertrouwen....
Elke keer hoop je weer dat het beter gaat, en elke keer gaat het toch weer waardeloos.
Kijk je door je oogharen dan is het probleem tamelijk simpel. Maak een betere mix met spelers, stel iemand aan die verstand van voetbal heeft en de zooi een beetje weet te motiveren en het moet toch in ieder geval redelijk gaan.
Tja.....ik ben een beetje pessimistisch inmiddels. Het lijkt wel of de club de ziekte van Pfeiffer heeft, maar de diagnose nog niet heeft gesteld.
Kortom, naast een goeie trainer hebben we een goeie dokter nodig.
Beterschap ieder!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 13, 2009 8:59 pm

LouisXIV & co schreef:
Toppie schreef:
Gerucht: 'Ajax in gesprek met Foppe de Haan'
Na diverse afzeggingen (Adriaanse en Rijkaard) is Ajax momenteel in gesprek met Foppe de Haan voor een twee jarig contract als hoofdcoach. Dat heeft Eduardo, forumlid van Ajaxonline, uit een 'betrouwbare bron' binnen de club vernomen.
Godver, dat zou effe tof zijn! Ik zie Foppe nog liever komen dan Co. Prima coach, intelligente man en een didacticus. Ben alleen dat hij niet van zijn vrouw mag. Die wil dat Foppe nu eindelijk eens met pensioen gaat.

Foppe boppe! :headbang.gif:

Maar zal wel hoax zijn.
Dat was mijn eerste keuze ook. Maar om nou met zo'n onmogelijke baan je carriere af te sluiten...

Niemand staat meer te springen om Ajax te coachen. Het is al heel wat dat de laatste coach niet na een jaar ontslagen is.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door wimpey » wo mei 13, 2009 9:07 pm

Hoe oud is die man? 65 ofzo?

Continuiteit is een van de sleutelwoorden. Dan kun je niet op een rentenier inzetten, lijkt me.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Rednose » wo mei 13, 2009 9:13 pm

Ik zou van mijn stoel rollen...Foppe????
Maar heel, heel misschien.....zou het dan toch????
Zou eigenlijk best leuk zijn, tja....eigenlijk wel.....waarom niet????
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Marillion » wo mei 13, 2009 9:17 pm

Ajax heeft toch aangegeven dat ze het liefst iemand voor meerdere jaren vastleggen? Ik kan me niet voorstellen dat Foppe in dat plaatje past want die gaat echt niet meer voor 3 of 4 jaar tekenen.

Ik denk dan ook niet dat hier een kern van waarheid in zit. Mocht het wel zo zijn dan zien ze hem misschien als een tussenoplossing? Zou wel raar zijn hoor.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 9:25 pm

Zullen we stoppen met Foppe? :1evil.gif:
Dat heeft een of andere puber de ether in geslingerd, die zich nu helemaal kapot zit te lachen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Cluijffert » wo mei 13, 2009 9:29 pm

never a dull moment met Ajax.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Duke » wo mei 13, 2009 9:30 pm

Ach, het is ongeveer even geloofwaardig als Rangnick, Le Guen of Olsen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Nihad » wo mei 13, 2009 9:32 pm

Ik ga pleitten voor Frank de Boer. Zolang het maar niet het Scholletje wordt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 9:48 pm

Neefkens schreef:Zullen we stoppen met Foppe? :1evil.gif:
Dat heeft een of andere puber de ether in geslingerd, die zich nu helemaal kapot zit te lachen.
Los van die puber blijf ik dat een goede kandidaat vinden. Maar dat roep ik al een paar jaar. Jammer dat ze hem bij Ajax blijkbaar niet sexy genoeg vinden.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jim » wo mei 13, 2009 9:56 pm

Rednose schreef:Ik zou van mijn stoel rollen...Foppe????
Maar heel, heel misschien.....zou het dan toch????
Zou eigenlijk best leuk zijn, tja....eigenlijk wel.....waarom niet????
Ja waarom niet, zou eigenlijk best leuk zijn. Andre van Duin, Freek de Jonge of Youp van 't Hek zijn wellicht ook geschikte opties, zou in ieder geval best leuk zijn.
Gun ieder zijn keuze hoor, maar je slaat wel haast steil achterover van sommige suggesties.
Nationale knuffelbeer Foppe de Haan heeft het aardig gedaan met een subtopper en een nationaal jeugdteam.
Met het internationale topvoetbal heeft hij nauwelijks serieuze ervaring. Als speler al helemaal niet en ook amper als coach. Een keertje een kort CL-avontuur met Heerenveen en een deelname aan de Olympische Spelen, waar hij het zaakje niet in de hand kon houden. That's it. Je kunt hier toch niet spreken van een gepokt en gemazelde coach die exact weet wat het is te werken in de top.
Foppe de Haan zal een sympathieke kerel zijn maar beschikt simpelweg in alle opzichten over te weinig bagage om een topclub te leiden. Hij heeft bovendien zijn definitieve afscheid als coach onlangs aangekondigd. Dat laatste zegt echter weinig. Foppe is ijdel genoeg hierop terug te komen en bij Ajax zijn ze gek genoeg hem desondanks te polsen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 10:05 pm

banjavi schreef:Ik weet ook nog heel goed het spel van NEC onder Neeskens...
Defensief... saai voetbal... maar voor NEC wel degelijk effectief in die tijd omdat ze toen zaten met meer verdedigers dan wat dan ook.

En de opmerking van hem na de wedstrijd tegen Krakow toen: "die rode kaarten... ja, dat hoort bij voetbal. Dat is niet erg."

Nee, ik weet me nog goed te herinneren. Ik was een jaar of 23 toen. Weet me ook te herinneren dat hij niet de geschikte trainer is voor Ajax (met zijn spelwijze).

Maarja... wie ben ik... ik heb verder niet al te veel lijntjes ofzo... en ook geen ajax-seizoenskaart, dus eigenlijk helemaal nix te vertellen.. :-)
Ach, je zegt het zelf eigenlijk al: hij had het materiaal niet om de tegenstander de wil op te leggen. Dan moet je wel defensief spelen. En ik zeg ook niet dat Neeskens Ajax het goede voetbal brengt, maar eerder een constante prestatie dat we winnen. Want offensief hebben wij genoeg kwaliteit in huis en dan Laudrup zorgt voor behoorlijk veldspel, zo krijgen wij een sterk Ajax te zien.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Banjavi » wo mei 13, 2009 10:12 pm

hij had het materiaal niet om de tegenstander de wil op te leggen
En dat constateerde je met je 8ste jaar al?? Daar waar de pupillen nog niet weten waar ze heen moeten rennen en wanneer ze een man uit moeten spelen, weet jij met je 8ste al dat Neeskens zo speelde omdat hij de spelers niet had om zijn wil op te leggen.

Ik vind dat je serieus moet gaan solliciteren bij een kleinere club... beetje ervaring opdoen... en dan diploma voor coach halen. Of wordt analist bij Eredivisie live... saen met Humberto weet je er vast wel moois van te maken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 10:50 pm

Nee tuurlijk niet, maar ik heb een prima geheugen en daar kan ik nu wel iets logisch van maken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jabu » wo mei 13, 2009 11:14 pm

Mustafa Denizli laat op dit moment ook weer bij Besiktas zien een goede trainer te zijn. Rustige man die staat voor aanvallend voetbal.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door thaumaturgy » do mei 14, 2009 5:31 am

Blind belt met Olsen
door Van onze Telesportredactie
Op het kandidatenlijstje van Ajax staat ook de naam van Morten Olsen. De bondscoach van Denemarken, die tussen 1997 en 1999 al onder contract stond in de Amsterdam ArenA, kreeg een belletje van Danny Blind. De manager voetbalzaken vroeg Olsen of hij de trainersfunctie zag zitten. "Maar of het Anderlecht of Ajax betreft: ik wil er uit respect voor mijn werkgever, de Deense bond, geen commentaar op geven", aldus de vloeiend Nederlands sprekende Olsen, die niet wilde zeggen of hij beschikbaar is.
Morten Olsen Foto: TLG

Zijn aanstelling lijkt moeilijk te liggen, omdat Denemarken als koploper in groep 1 nog volop in de race is voor plaatsing voor het WK in 2010. "Of een duobaan mogelijk is, hangt af van drie partijen", aldus Olsen. "Van de trainer, een club en de Deense bond." Frank Rijkaard en Co Adriaanse lieten Ajax al weten Marco van Basten niet te willen opvolgen. Rijkaard ambieert een baan in Italië of Engeland, tot 1 juni te willen focussen op Red Bull Salzburg en daarna te willen nadenken over zijn trainerstoekomst. Daar wil Ajax (vooralsnog) niet op wachten.

Ronald Koeman, de laatste trainer die Ajax - zelfs twee keer (2002, 2004) - kampioen maakte, met de Amterdammers de kwartfinale van de Champions League haalde (2003) en de beker won (2002), werd (nog) niet gepolst.
telegraaf.nl
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jabu » do mei 14, 2009 6:51 am

Zal De Boer dan z'n assistent worden. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » do mei 14, 2009 6:58 am

Blind belt met Olsen
Ha, we gaan verder met de Race om Revanche. Wie gaan we hierna eerst benaderen? Wouters of Koeman? Ben overigens wel van mening dat laatste twee terecht zijn ontslagen/opgestapt en Olsen en Co niet, maar frappant is het allemaal wel.

Verder verbaas ik me over de transparantie van dit hele gebeuren. Of er zit een enorm lek in het bestuur van Ajax, of men speelt bewust open kaart met de media. Dat laatste begrijp ik dan niet zo goed. Willen ze soms laten zien dat ze heus wel druk bezig zijn? Mijn voorstel: maak een goede analyse van de beschikbare en gewenste trainers en ga flink rondbellen. Maar hou het lekker even intern. We horen het wel als er iemand ja zegt. Dan speculeren wij ondertussen vrolijk verder.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jabu » do mei 14, 2009 7:04 am

Westerhof schijnt ook nog geen club te hebben. :icon_wink.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Aristides » do mei 14, 2009 7:44 am

Ik maak me meer zorgen om de profielschets; hoe ziet die eruit als Adriaanse en Olsen er beiden in passen? Ze verschillen nogal, in ieder geval in de tijd dat ze trainer waren bij Ajax.

Belt DB? Is dat zijn taak?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Duke » do mei 14, 2009 7:50 am

Ach, als er echt niemand wil komen: Koeman heeft al aangegeven interesse te hebben. We hebben dus een plan B. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » do mei 14, 2009 7:51 am

Ik maak me meer zorgen over het lijstje wat steeds dunner wordt en de keuze op steeds meer trainers gaat vallen die misschien wel het nivo van van Basten gaan invullen ben ik bang dat het weer een rampseizoen gaat worden.
Ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in waar gaat dit heen :confused.gif:

Aangezien Van Gaal ook al aan spelers van Ajax gaat lopen trekken zoals die in zijn Barcelona tijd ook al deed begint die behoorlijk irritant te worden met een speler als Suarez onze enige hoop in wedstrijden is wel gebleken ook naar Mofrica te halen. Oprotten :1evil.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door GangstaRiB » do mei 14, 2009 7:52 am

Zozo Olsen in de race... Heb hem nooit een slechte trainer geworden en is destijds het slachtoffer geworden van het hele tumult rond de beursgang en de Boertjes die weg wilden.

Maar daar tegenover staat ook dat Olsen onvoorstelbaar veel b-garnituur naar binnen haalde.... wellicht gedreven door het feit dat Ajax ineens 100 miljoen pegels te besteden had.

Een duo-baan lijkt me trouwens niet wenselijk. Hij zal voor Ajax moeten kiezen, anders maar iemand anders.

Gesloten