De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 3:37 pm

Niets van gemerkt. Ik was blij dat de winterstop aanbrak. Ik hoop wel dat Ajax na de winterstop een paar fatsoenlijke wedstrijden gaat spelen. Ik moet immers naar het stadion.

Op TV ziet het er misschien beter uit?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 3:43 pm

joey schreef:Niets van gemerkt. Ik was blij dat de winterstop aanbrak.
Dat had ik nou twee jaar geleden.

LucaS heeft gelijk. Ajax raakt net lekker op stoom.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 12, 2009 3:47 pm

joey schreef:Niets van gemerkt. Ik was blij dat de winterstop aanbrak. Ik hoop wel dat Ajax na de winterstop een paar fatsoenlijke wedstrijden gaat spelen. Ik moet immers naar het stadion.

Op TV ziet het er misschien beter uit?
Nou precies, als seizoenskaarthouders hebben we denk ik 2,5 leuke wedstrijd gezien.. maar idd misschien thuis zo voor de buis met een hapje en drankje binnen handbereik valt het misschien allemaal wel mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 3:49 pm

Welke waren dat precies?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 3:54 pm

Ajax-PSV, een deel van Ajax-Roda ennuh.... :confused.gif:

Ik heb zo vaak gedacht: zat ik maar lekker thuis op de bank. Biertje erbij, dat verbloemt de zaak een beetje.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 3:55 pm

Huh? Dat waren slechte/matige/vervelende wedstrijden, heb ik gelezen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 12, 2009 3:55 pm

Jij was voor de eerste wedstrijd al toe aan de winterstop

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 3:56 pm

Tijdens Ajax-NAC had ik gasten bij me en ik zat me regelmatig dood te schamen. Wat een slecht niveau. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 12, 2009 3:57 pm

Ik vind juist dat je wedstrijden in het stadion vaak als leuker beleeft dan voor de tv. Vanwege de sfeer en omdat het meer fanatisme in je oproept. Voor de tv is voetbal veel 'neutraler'.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 12, 2009 3:58 pm

joey schreef:Tijdens Ajax-NAC had ik gasten bij me en ik zat me regelmatig dood te schamen. Wat een slecht niveau. :blush.gif:
O God ja.. dat was toch die pot die op vrijdagavond gespeeld werd.. ik was toen wat blij dat ik toen thuis gebleven was.. het was ook heel koud toen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 4:00 pm

Welke wedstrijd vond jij goed, BZ?

Opvallend dat Ajax-Roda van 'heel matig' opeens tot goed is gepromoveerd. Ach ja, supporters.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 12, 2009 4:04 pm

Tegen Psv, Roda, eerste helft tegen Den Haag.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 4:33 pm

Jöhnk schreef:Opvallend dat Ajax-Roda van 'heel matig' opeens tot goed is gepromoveerd. Ach ja, supporters.
Ik vond het toen niet veel, maar in retrospectief was het nog een van de betere wedstrijden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 12, 2009 4:47 pm

brigade zuid schreef:Tegen Psv, Roda, eerste helft tegen Den Haag.
En zo is het.

Tegen HSV goed voetbal? Laat me niet lachen. 'Walgelijk negatief countervoetbal'.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 12, 2009 4:56 pm

Ik word hier zo moe van, Peter. Negatief voetbal kan technisch en positioneel op hoog nivo worden uitgevoerd, dat heb ik nooit ontkend. Net zoals ik nooit ontkend heb dat het positiespel van AZ behoorlijk is.

Ajax speelde overigens geen countervoetbal tegen HSV

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jan 12, 2009 5:03 pm

Ik vind het overigens geen slechte zaak als je zulk soort voetbal speelt als het moment en de omstandigheden daar naar zijn. Als het maar geen vaste prik wordt. Natuurlijk moet je als Ajax "mooi" voetbal altijd als uitgangspunt hebben en behouden. Maar dat je soms, als een andere speelstijl een betere optie is, daar van afwijkt is geen schande.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jan 12, 2009 5:03 pm

LucaS schreef:Ik word hier zo moe van, Peter. Negatief voetbal kan technisch en positioneel op hoog nivo worden uitgevoerd, dat heb ik nooit ontkend. Net zoals ik nooit ontkend heb dat het positiespel van AZ behoorlijk is.

Ajax speelde overigens geen countervoetbal tegen HSV
Ben het een keer eens met Lucas.. Ik vond ook niet dat we echter aan het counteren waren in Hamburg. Ik noem het meer de wedstrijd controleren en vanuit daar proberen te aanvallen. Waarom open huis geven en blind aanvallen als je voor een resultaat (punt of meer) afreist.

Voetballend was het niet geweldig, maar ik heb in die periode ook veel slechtere optredens gezien, waarodoor ik toen juist erg blij was dat Ajax ook zakelijk / goed zo'n wedstrijd kon spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 5:09 pm

HSV speelde toch op de counter? God, wat waren zij slecht. Maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma jan 12, 2009 5:20 pm

Sportweek.nl:
Marco van Basten openhartig over Ajax-aankopen

In zijn eerste grote interview als Ajax’ eindverantwoordelijke op technisch gebied gaat Marco van Basten in de nieuwe Sportweek onder andere uitgebreid in op zijn nieuwe aankopen.

Sulejmani
Over topaankoop Miralem Sulejmani zegt hij in Sportweek onder andere: ‘Op de trainingen moet hij zich veel nadrukkelijker manifesteren. Soms zie je dat hij denkt: het gaat even te hard, dus nu laat ik het aan me voorbij gaan. Hij is te gemakkelijk. Daar wijzen we hem telkens op. Maar goed, hij is pas een maand twintig. We hebben er het volste vertrouwen in dat hij dat oppakt en een topspeler wordt.’

Sno
Evander Sno moet volgens de coach zowel een mentale als fysieke ontwikkeling gaan doormaken. ‘Hij heeft de nodige gesprekken gehad met de fysieke trainer René Wormhoudt. Evander zegt dat hij fysieke training niet nodig heeft, René vindt van wel. Daar moeten we iets mee doen.'

Oleguer
Oleguer komt ondanks de flirt met Rob Wielaert nog in de plannen van Van Basten voor. ‘Zijn rol is zeker niet uitgespeeld. Hij begon goed, alleen de laatste maand heeft hij wat meer moeilijkheden. Wij zijn heel blij met hem, hij heeft een heel belangrijke rol in onze verdediging.’

In de nieuwe Sportweek, die maandag bij de abonnees op de mat valt en dinsdag in de winkels ligt, lees je wat Van Basten nog meer over Sno, Sulejmani, Oleguer, Aissati, Enoh en Cvitanich te melden heeft alsmede zijn grote plannen met Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 12, 2009 5:26 pm

Wie krijgt de sportweek thuis en ....... kan ff inscannen!? :666.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 6:04 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Opvallend dat Ajax-Roda van 'heel matig' opeens tot goed is gepromoveerd. Ach ja, supporters.
Ik vond het toen niet veel, maar in retrospectief was het nog een van de betere wedstrijden.
Dat kan natuurlijk, maar je hebt je niet met terugwerkende kracht opeens vermaakt in het stadion. Destijds zat je je te ergeren, net als BZ, dus blijft de amusementswaarde 0.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 12, 2009 6:17 pm

Marco van Basten schreef: Evander Sno moet volgens de coach zowel een mentale als fysieke ontwikkeling gaan doormaken. ‘Hij heeft de nodige gesprekken gehad met de fysieke trainer René Wormhoudt. Evander zegt dat hij fysieke training niet nodig heeft, René vindt van wel. Daar moeten we iets mee doen.'
Het is toch werkelijk niet te geloven. Meneer denkt dat hij het niet nodig heeft. Hoe wil je nou ooit een betere voetballer worden als je met zo'n instelling aan het werk gaat?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 12, 2009 6:35 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:
Jöhnk schreef:Opvallend dat Ajax-Roda van 'heel matig' opeens tot goed is gepromoveerd. Ach ja, supporters.
Ik vond het toen niet veel, maar in retrospectief was het nog een van de betere wedstrijden.
Dat kan natuurlijk, maar je hebt je niet met terugwerkende kracht opeens vermaakt in het stadion. Destijds zat je je te ergeren, net als BZ, dus blijft de amusementswaarde 0.
Heb je ook wel gelijk in. Als ik heel eerlijk ben heb ik ook alleen genoten tegen Psv, deels vanwege de sfeer, vanwege de spanning die op zo'n wedstrijd staat en door het resultaat en het feit dat het acceptabel was qua niveau..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 12, 2009 6:47 pm

Marillion schreef:
Marco van Basten schreef: Evander Sno moet volgens de coach zowel een mentale als fysieke ontwikkeling gaan doormaken. ‘Hij heeft de nodige gesprekken gehad met de fysieke trainer René Wormhoudt. Evander zegt dat hij fysieke training niet nodig heeft, René vindt van wel. Daar moeten we iets mee doen.'
Het is toch werkelijk niet te geloven. Meneer denkt dat hij het niet nodig heeft. Hoe wil je nou ooit een betere voetballer worden als je met zo'n instelling aan het werk gaat?
Schop onder zijn hol en vervolgens het krachthonk in! Wat denkt ie wel! Had enige tijd geleden Van der Wiel niet ook al een opmerking gemaakt over de onzin van krachttraining?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma jan 12, 2009 7:03 pm

Goed interview met MvB. Passage over Sno deed ook mijn wenkbrauwen fronsen, reactie van Marco was redelijk mild daarover. Over Sulejmani al iets kritischer. Tevens geen negatief woord over de trekjes van Suarez. Hoop dat dit binnenskamers wel wat harder worden besproken want opzich natuurlijk goed dit niet in de media te doen.
Ik blijf het wel apart vinden dat hij maar blijft roepen dat Ajax best goed speelt en dat ze bij AZ niet van de daken moeten schreeuwen dat ze goed voetbal spelen.

Enfin, een man met een duidelijke visie en doel, wordt door ons niet altijd begrepen maar hopelijk bewijst hoe het ongelijk komende jaren.

Plaats reactie