De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 27, 2008 5:21 pm

Dus omdat Sulejmani tegen Feyenoord te snel werd gebracht (waarbij wij niet kunnen weten wiens schuld dat was) zijn alle aankopen de schuld van Van Basten?

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do nov 27, 2008 5:24 pm

Thomas schreef:Dus omdat Sulejmani tegen Feyenoord te snel werd gebracht (waarbij wij niet kunnen weten wiens schuld dat was) zijn alle aankopen de schuld van Van Basten?
Huh? Nou die blessure's komen doordat iemand ze te veel trainingsarbeid laat doen. Tijdens feyenoord-uit vroeg Van Basten Sulejmani om zijn mening qua fitheid en vervolgens liep hij na 10 minuten te hinkelen. Van Basten wilde dus met alle geweld Mickey erin hebben met als gevolg dat hij er nog een paar maanden uitligt.

Verder zitten Oleguer, Urby en Cvitanic ook constant tegen een hamstring blessure aan te hinken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 27, 2008 5:30 pm

Dus jij bekijkt regelmatig de trainingen en bent in staat om vast te stellen dat die te zwaar zijn?

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do nov 27, 2008 5:40 pm

Thomas schreef:Dus jij bekijkt regelmatig de trainingen en bent in staat om vast te stellen dat die te zwaar zijn?
Hamstring blessure's komen meestal door overbelasting of geen goede warming up. You do the math.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do nov 27, 2008 8:45 pm

De harde cijfers: sinds het rampjaar van Blind is de competitiestart niet meer zo slecht geweest als dit jaar. Het is maar goed dat PSV totaal in elkaar is ingestort.

Competitie:
MvB 2008/9 12 8 1 3 25 26-15
duo 2007/8 12 8 4 0 28 37-14
HtC 2006/7 12 10 0 2 30 34-13

UEFA cup poule:
MvB 2008/9 2 1 0 1 3 2-2
duo 2007/8 0 0 0 0 0 0-0
HtC 2006/7 2 1 1 0 4 3-0

Beker:
MvB 2008/9 een wedstrijd gewonnen, uitgeschakeld door Volendam
duo 2007/8 twee wedstrijden gewonnen, nul keer verloren
HtC 2006/7 twee wedstrijden gewonnen, nul keer verloren
Laatst gewijzigd door 666 op do nov 27, 2008 10:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 27, 2008 8:50 pm

We hebben dit jaar in de beker van Utrecht gewonnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 29, 2008 1:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:We hebben dit jaar in de beker van Utrecht gewonnen.
en hoe!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 1:28 pm

Demosthenes schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:We hebben dit jaar in de beker van Utrecht gewonnen.
en hoe!
Dik verdiend. Overigens ging Ajax vorig seizoen er tegen Kozakken Boys nog bijna uit. ;-)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 2:38 pm

Bijna eruit telt niet in bekervoetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za nov 29, 2008 7:55 pm

V.Basten heeft aan het begin van het seizoen fouten gemaakt. Sno opstellen tegen Willem II ipv Aissatti, spelen met 3 controleurs op het middenveld, het altijd inzakken en nooit pressing spelen, veel wisselingen op het middenveld, Gabri 5 minuten voor rust wisselen. Al moeten we ook niet vergeten dat hij met veel blessures te maken had.
De laatste paar weken zie je eindelijk een elftal waar een gedachte achter zit. Vde Wiel vaste rechtsback, Vertonghen centraal, Vermaelen linksback, Enoh in de basis, Urby linksbuiten. Allemaal goede omzettingen van V.Basten en nog belangrijker: hij houdt vast aan deze formatie.
Kwa positiespel zal er nog veel verbeterd moeten worden. We moeten vooral compacter gaan voetballen. En dat is lastig met een Oleguer die bij balverlies vaak naar achteren rent ipv druk te geven op de bal.
Ook voorin moet de afstemming beter. Zowel Emanuelson, Suarez, Sulejmani en Kennedy willen de bal graag in de voeten, maar af en toe moet je ook met loopacties ruimte maken voor de ander.
Voorlopig staat AZ kwa positiespel nog een straatlengte op ons voor. Als je dat ook gisteren weer ziet tegen Groningen. Bijna iedere afvallende bal was voor AZ. Dat is makkelijk voetballen hoor.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za nov 29, 2008 8:49 pm

Heb jij er vertrouwen in, Trab?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 30, 2008 12:07 am

Jesse schreef:Heb jij er vertrouwen in, Trab?
In het begin niet. Ik vind dat een trainer altijd duidelijk moet zijn naar de groep mbt zijn keuzes die hij maakt.
Dat ben je dus niet als je Aissati meteen in de 1e wedstrijd zonder uitleg op de bank zet en laatste moment aankoop Sno in de basis laat starten.
Maar goed, de laatste weken kiest hij voor een vast elftal en laat hij spelers op hun beste positie spelen. Dat vind ik een groot pluspunt.
Of het voetballend ook beter zal worden moeten we afwachten. Op basis van wat ik van hem gezien heb bij het Nederlands elftal heb ik er weinig vertrouwen in, maar misschien is hij als clubcoach meer in staat om automatismen en collectief voetbal er in te slepen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 30, 2008 10:20 am

Trab schreef:Maar goed, de laatste weken kiest hij voor een vast elftal en laat hij spelers op hun beste positie spelen. Dat vind ik een groot pluspunt.
Dus jij vindt dat Sulejmani op 10 moet spelen, Trab?
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 3:51 pm

Vandaag weer gespeeld met een elftal dat verre van fris is. Ik moet erbij wel zeggen dat hij geen elftallen in de breedte te kiezen heeft, maar dat heeft hij zelf veroorzaakt door routiniees weg te sturen en te balanceren op de potentie van jonkies. Verder concludeer ik dat hij het niet ziet zitten in de 'oudere jonkies' zoals Martina, De Jong en Goossens en dat hij onnodig twijfelt over het doorselecteren met Blind, Alderweireld, Bodul en Claassen.

Over zijn specifieke keuzes heb ik ook nog het een en ander aan te merken:
Vermeer in het doel vind ik goed, al vind ik dat hij nog veel te leren heeft voordat je hem foutloos kan schatten. VD Wiel vind ik een hele goede speler, maar door zijn slapheid qua trap en fysiek mis je in aanvallende situaties dus effectiviteit dus ik zou op de rechtsback-positie -zeker in thuiswedstrijden waarin je juist offensief moet brengen- eerder kiezen voor Bruno Silva. Oleguer blijf ik maar een wankele schakel vinden, Vertonghen in het centrum is een prima zet.
Dan de linksback positie: waarom zet je daar nou Vermaelen neer? Je speelt met de stoppers naast elkaar, dus die kunnen doordekken vanuit het centrum. Dan mag je daar best een vleugelverdediger plaatsen(Urby!). Vermaelen zou ik dan in de zone vlak voor de verdediging laten spelen en het middenveld versterken, die bij balbezit uitzakt naar de linksback plek en dan kan de vleugelverdediger naar voren. Aan de rechterkant zou ik dan kiezen voor Gabri of Anita, ligt eraan of het gaat om collectieve kracht van de tegenstander of individuele klasse.
Dan de midmid positie, Lindgren en Enoh zijn toch geen echte creatieve spelers, laat staan spelmakers. Onbegrijpelijk dat je juist die spelers op het middenveld zet, dan heb je in feite geen functionerend middenveld. Ik zie 3 geschikte spelers binnen Ajax: Aissati, VD Heyden en Blind.
Daarvoor heb je 2 creatievelingen nodig, als je naar middelverder kijkt dan heb je daarvoor De Jong, Sarpong en Claassen. Maar je speelt al met 8 taken-hebbende spelers in defensieve zin dus daar kan je aanvallers plaatsen: keuze uit Martina, Suarez, Sulejmani en Leonardo. Dan wil ik wel benadrukken dat je de spelers moet plaatsen aan de kant van hun sterkste been, om het te bepleiten: kijk de 2 kansen met hun zwakke been van Leonardo en Suarez maar na en leg dat naast de kans met zijn goede been van Sulejmani, dan weet je wat ik bedoel.
Dan de puntspeler: binnen Ajax reken ik 4 rijpe spitsen. Huntelaar, Cvitanich, Bodul en Castillion. Daarnaast heb je nog Sno voor als er onvoldoende stootkracht aanwezig is, maar volgens mij snapt hij niet hoe hij moet functioneren. Hij hoeft alleen maar targetman te zijn en goed inlopen bij kansen van de zijkant.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 30, 2008 4:05 pm

joey schreef:
Dus jij vindt dat Sulejmani op 10 moet spelen, Trab?
Ik denk dat hij zowel op de flank als op 10 goed uit de voeten kan. Denk dat jij teveel Jari Litmanen als norm ziet voor de 10 positie Joey. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Een Bergkamp vult de 10 positie bijvoorbeeld anders in als een Litmanen.
Waar het om gaat is dat organisatie daarachter goed is. Met halve middenvelders als Kennedy en Urby op de flanken kan je wat mij betreft gerust met Sulejmani op 10 spelen. AZ doet niet anders met Hamdoui op 10 en Martens en Mendes da Silva op de vleugels. Alleen zijn daar de automatismen wat beter ingeslepen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:09 pm

Ik denk dat Sulejmani het best functioneert als hij mag zwerven voorin en dan gaat hij vast vanuit het centum spelen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 6:02 pm

Vedette-10- schreef:Ik denk dat Sulejmani het best functioneert als hij mag zwerven voorin en dan gaat hij vast vanuit het centum spelen.
Zwerven is ook de gemakkelijkste positie, zou Suarez ook wel willen. In dat geval kun je alleen 4-4-2 spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 6:24 pm

Je hoeft helemaal geen systeemverandering door te voeren, alleen de organisatie als de tegenstander de bal heeft.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo nov 30, 2008 8:51 pm

Demosthenes schreef:Zwerven is ook de gemakkelijkste positie, zou Suarez ook wel willen. In dat geval kun je alleen 4-4-2 spelen.
Hé, daar had ik het nog in de metro terug over, dat had vandaag ook gewoon moeten gebeuren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 30, 2008 9:42 pm

Trab schreef:
joey schreef:
Dus jij vindt dat Sulejmani op 10 moet spelen, Trab?
Ik denk dat hij zowel op de flank als op 10 goed uit de voeten kan. Denk dat jij teveel Jari Litmanen als norm ziet voor de 10 positie Joey. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Een Bergkamp vult de 10 positie bijvoorbeeld anders in als een Litmanen.
Waar het om gaat is dat organisatie daarachter goed is. Met halve middenvelders als Kennedy en Urby op de flanken kan je wat mij betreft gerust met Sulejmani op 10 spelen. AZ doet niet anders met Hamdoui op 10 en Martens en Mendes da Silva op de vleugels. Alleen zijn daar de automatismen wat beter ingeslepen.
Dan zou je dus zeker twee van de drie spelers voorin (Sulejmani, Suarez, KJH) moeten afvoeren. Bergkamp rendeerde alleen omdat Van Gaal taakbewuste spelers had, tot en met Pettersson in de spits toe. En dan nog werd Ajax mét Litmanen en zonder Bergkamp een stuk sterker.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di dec 02, 2008 8:28 pm

hoe geloofwaardig is deze trainer nu nog? in de zomermaand zeggen dat je aanvoerder dit seizoen niet meer weggaat en tussentijds laat gaan? tuurlijk het bedrag is lekker, maar de haat en het verlangen naar een landstitel is denk ik vele malen groter dan dit hele bedrag bij elkaar.

Dus versterk heel snel dit Ajax, zoniet dan ben ik bang dat eind Januari de witte vlaggetjes tevoor schijn zullen komen.
Het evt. krediet die je had als zijn naam Marco v. Basten zullen dan verdwenen zijn.

Het voetbal en resultaten zijn nu toch ook niet om naar huis te schrijven.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di dec 02, 2008 9:15 pm

mattie schreef:hoe geloofwaardig is deze trainer nu nog? in de zomermaand zeggen dat je aanvoerder dit seizoen niet meer weggaat en tussentijds laat gaan? tuurlijk het bedrag is lekker, maar de haat en het verlangen naar een landstitel is denk ik vele malen groter dan dit hele bedrag bij elkaar.

Dus versterk heel snel dit Ajax, zoniet dan ben ik bang dat eind Januari de witte vlaggetjes tevoor schijn zullen komen.
Het evt. krediet die je had als zijn naam Marco v. Basten zullen dan verdwenen zijn.

Het voetbal en resultaten zijn nu toch ook niet om naar huis te schrijven.

Idd Mattie :argue.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 02, 2008 11:53 pm

Beste Mattie, dit heeft niets met de trainer te maken. Dit is puur een kwestie van bedrijfsvoering. Dit soort bedragen laat Ajax niet lopen, nu kunnen we weer een jaartje de CL missen zonder dat we verlies maken. De trainer mag een deel van het geld herinvesteren, verder heeft hij er weinig over te zeggen.

Tja, hij kan roepen dat KJH niet weg mag, maar dan begrijpt niemand hem... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo dec 03, 2008 7:25 am

Ik had liever gehad dat Ajax Huntelaar niet verkocht had. Met die 27 miljoen kunnen ze leuke dingen doen voor de verdediging. Pas als ze dat geld investeren in aanvallers, of het voor komende zomer op de bank zetten ben ik gerust.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 9:02 am

Geeft juist aan dat Van Basten het kennelijk toch niet helemaal alleen voor het zeggen heeft of tevreden gesteld is met een fiks bedrag om te investeren...

Plaats reactie