Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 01, 2008 9:10 am

Klopt, hij heeft een hele matige techniek. Het feit dat iemand wel eens een balletje achter zijn standbeen langshaalt wil niet zeggen dat je over een goede techniek beschikt.

Maar zoals Baseman al aangaf. Zullen we het hier weer over Van Basten gaan hebben?
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » wo okt 01, 2008 6:09 pm

Marillion schreef:Maar zoals Baseman al aangaf. Zullen we het hier weer over Van Basten gaan hebben?
Yups! Om maar meteen een veer in zijn reet te steken: ik vond de opstelling tegen zowel Utrecht als Vitesse vrij logisch. Misschien moet Cvitanich meer minuten krijgen. En Lindgren mag ook gewoon spelen. Voor de rest een verademing tov de eerste wedstrijden dit seizoen.

Beloki

Bericht door Beloki » wo okt 01, 2008 6:14 pm

goodfella schreef:
Marillion schreef:Maar zoals Baseman al aangaf. Zullen we het hier weer over Van Basten gaan hebben?
Yups! Om maar meteen een veer in zijn reet te steken: ik vond de opstelling tegen zowel Utrecht als Vitesse vrij logisch. Misschien moet Cvitanich meer minuten krijgen. En Lindgren mag ook gewoon spelen. Voor de rest een verademing tov de eerste wedstrijden dit seizoen.
Lindgren ipv wie?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do okt 02, 2008 11:25 am

Jabu schreef:
Verkeerde stellingen proberen te onderbouwen met argumenten leidt natuurlijk tot onzin. Je kan wel iets wat je niet goed ziet proberen uit te leggen, maar daarmee heb je nog geen gelijk.
Ik zeg dat Leonardo wel goed kan voetballen en daardoor bruikbaar is. Ik geef daarbij zijn kwaliteiten(snelheid, goede techniek voor acties, bravoure) en zijn tekortkomingen(overzicht(en daardoor inzicht), traptechniek en onvoldoende rustmomenten in zijn spel). Ik geef ook aan in welke rol hij hoort te worden opgesteld: linkeraanvaller(niet als buitenspeler, maar als binnenspeler). Vertel mij nou is wat hiervan onzin is.

Het draaide erom dat ik vond dat ik vond dat Leonardo links voorin meer brengt dan Sarpong en Cvitanich, die eigenlijk niet zorgen dat de linkerkant goed wordt uitgebuit. Ik vond het daarom slecht dat Marco niet ervoor zorgt dat het hele veld optimaal wordt bespeeld, hij hoort het beter te verdelen anders dan wordt het voorspelbaar.

jabu

Bericht door jabu » do okt 02, 2008 11:48 am

Vedette-10- schreef:
Jabu schreef:
Verkeerde stellingen proberen te onderbouwen met argumenten leidt natuurlijk tot onzin. Je kan wel iets wat je niet goed ziet proberen uit te leggen, maar daarmee heb je nog geen gelijk.
Ik zeg dat Leonardo wel goed kan voetballen en daardoor bruikbaar is. Ik geef daarbij zijn kwaliteiten(snelheid, goede techniek voor acties, bravoure) en zijn tekortkomingen(overzicht(en daardoor inzicht), traptechniek en onvoldoende rustmomenten in zijn spel). Ik geef ook aan in welke rol hij hoort te worden opgesteld: linkeraanvaller(niet als buitenspeler, maar als binnenspeler). Vertel mij nou is wat hiervan onzin is.
De door jou genoemde kwaliteiten van Leonardo zijn naar jouw mening bij hem aanwezig. Dat is jouw mening en niet een vaststaand feit. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat Leonardo helemaal niet zo'n goede techniek heeft. Stel je nu eens voor dat jij het misschien verkeerd zou zien. Dan kan je jouw mening nog wel proberen te beargumenteren, maar dan kan nog steeds leiden tot een onzinnige stellingname. Je kunt een mening die voor discussie vatbaar is natuurlijk niet als vaststaand feit presenteren.

Daarnaast zou je je kunnen afvragen of de door jou genoemde voordelen voldoende zijn om, wanneer je ze afweegt tegen de door jou genoemde nadelen, tot de conclusie te komen dat Leonardo een goede voetballer is. Maar dat terzijde.

Volgens mij kan dit overigens een stuk beter in de Leoooooooooo-topic in het rommelhok.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr okt 03, 2008 4:31 pm

Vreemd, hij ziet het denk ik niet zitten in Padt:
Ajax denkt na over aantrekken keeper
vrijdag 03 oktober, door induweza, Amsterdam, 14:45u, Ajaxlife.nl

Vanwege de vele geblesseerde keepers, staat zondag bij Heerenveen-Ajax Kenneth Vermeer in het doel. Maar, wat als ook Vermeer geblesseerd raakt? Dan is er al gauw sprake van een probleem.

Daarom denkt Ajax na over het aantrekken van een ervaren, werkloze doelman, die tijdelijk het keepertekort kan oplossen.

Marco van Basten: ‘Ik ga niet in op namen, maar we zijn wel aan het kijken of er iets mogelijk is, voor het geval er iets met Kenneth gebeurt.’

Bron: www.ajaxshowtime.com

Siemen

Bericht door Siemen » vr okt 03, 2008 6:43 pm

Ronald Waterreus en Sander Westerveld zouden opties kunnen zijn.

Beloki

Bericht door Beloki » vr okt 03, 2008 6:49 pm

ajb geen Waterreus, dat vind ik zo'n typische boerse psv-er. En Westerveld heeft bij Sparta aangetoond een grabbelaar te zijn.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 03, 2008 7:18 pm

Ik vind Waterreus een prima kerel. Hij is één van de weinige in de voetballerij die tenminste gewoon zegt wat hij denkt. Maar maak je geen zorgen hoor. Die jongen snapt prima dat je niet een snabbel van een paar weken bij Ajax aan moet gaan als je een PSV verleden hebt.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr okt 03, 2008 7:22 pm

Serieus: no way. Het is een prima gozer, maar hij heeft gevoelsmatig niks met Ajax(sterker nog: alles met de concurrent PSV). Doe mij maar Westerveld.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 03, 2008 8:14 pm

Vedette-10- schreef:Vreemd, hij ziet het denk ik niet zitten in Padt:
Ajax denkt na over aantrekken keeper
vrijdag 03 oktober, door induweza, Amsterdam, 14:45u, Ajaxlife.nl

Vanwege de vele geblesseerde keepers, staat zondag bij Heerenveen-Ajax Kenneth Vermeer in het doel. Maar, wat als ook Vermeer geblesseerd raakt? Dan is er al gauw sprake van een probleem.

Daarom denkt Ajax na over het aantrekken van een ervaren, werkloze doelman, die tijdelijk het keepertekort kan oplossen.

Marco van Basten: ‘Ik ga niet in op namen, maar we zijn wel aan het kijken of er iets mogelijk is, voor het geval er iets met Kenneth gebeurt.’

Bron: www.ajaxshowtime.com
Hij ziet het niet zitten in Padt? Ajax zit gewoon te krap in de keepers op dit moment. Dat is iets totaal anders.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 03, 2008 8:20 pm

Het is gewoon een beetje een ongelukkige samenloop van blessures. Want met Stekelenburg, Vermeer en Gentenaar was de keeperspositie natuurlijk heel behoorlijk ingevuld.

Ik heb bij zo'n tussenoplossing altijd een beetje een dubbel gevoel. Eigenlijk vind ik het voor zo'n korte periode een beetje onzin. Want met een goede maand is het probleem al weer zo'n beetje weg. Maar als Vermeer zondag op een brancard het veld af moet hebben we natuurlijk wel een serieus probleem in de komende wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 03, 2008 8:21 pm

Een nieuwe keeper halen heeft natuurlijk alleen zin als je langdurig met die keeper door wilt. Hij gaat immers achter Vermeer plaatsnemen op de bank, in plaats van Gentenaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » za okt 04, 2008 6:01 pm

De dagen van Leonardo bij Ajax lijken in ieder geval geteld. Goed om te constateren!

:headbang.gif:

Vossie

Bericht door Vossie » za okt 04, 2008 10:44 pm

Nou, eerst nog maar een belletje naar Qatar... TEAB! :biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 10:56 am

goodfella schreef:De dagen van Leonardo bij Ajax lijken in ieder geval geteld. Goed om te constateren!

:headbang.gif:
Dat weet je nooit, want hij was al eerder bijna afgevoerd. Het selectiebeleid van MVB is op zijn zachtst gezegd impulsief.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 05, 2008 10:59 am

In een paar gevallen, ja. Verder werkt hij met een redelijk vaste groep van zo'n 21 man. Van die 21 man is hij nog wel zoekende naar de ideale samenstelling van de basis, maar dat is kijkend naar de concurrentie en de blessures niet zo gek.

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 11:00 am

Ik vind het ook niet gek dat van Basten nog een beetje zoekt. Heeft niets met impulsief te maken
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 11:02 am

Van Basten heeft anders een behoorlijk vast elftal. Alleen de positie van aanvallende middenvelders is nog zoeken, mede door enkele blessures.

Maar goed, niemand speelt het hele seizoen met hetzelfde elftal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 11:31 am

Goed om te merken wie wel ruwe diamanten kan doorzien en wie niet. Aan de andere kant stellen die personen die het niet kunnen mij wel teleur.

Van mij mag die Van Basten oprotten, ik heb het gehad met zijn ongelofelijk slechte beleid.
Dat echte Ajaxspelers als Perez, Davids, Luque en Leonardo zo worden afgeserveerd door Van Basten geeft me een misselijk gevoel. Bovendien zijn zijn keuzes qua opstellingen om te janken. Het vleugelspel is voorlopig verdwenen met hem aan het roer, belachelijk(waar is onze identiteit?). Vervolgens hebben we geen midmid die het spel naar zich toetrekt, waardoor je het veldspel allerminst behoorlijk kan noemen. Dit is niet Des Ajax!

Met zo'n selectie kunnen starten(verkeerde appels weggehaald), zoveel middelen hebben om het te versterken(wat is gebeurd) en vervolgens het zo verprutsen. Bedankt Marco!
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo okt 05, 2008 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo okt 05, 2008 11:43 am

Vedette-10- schreef:Dat echte Ajaxspelers als Perez, Luque en Leonardo zo worden afgeserveerd door Van Basten geeft me een misselijk gevoel.
:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 11:48 am

Wat lach je nou?

Spelers met bravoure, klasse(qua kwaliteit) en stijl.

Nihad

Bericht door Nihad » zo okt 05, 2008 12:00 pm

Na 4 duels al. Volgens mij een record.

Binnenkort gaan we roepen om het ontslag van een trainer voodat ie is aangesteld.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 12:07 pm

Vier wedstrijden, ik zeg liever na ruim 3 maanden met de groep werken en 2 maanden intensieve voorbereiding op die periode. En langer heb ik er niet voor nodig om te kunnen kijken of die persoon goed bezig is of niet. Bij Koster zag ik ook direct dat het een beunhaas was, die heeft (nogsteeds!) volkomen onterecht een functie bij Ajax.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 05, 2008 12:26 pm

:drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gesloten