Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:20 pm

Het is iig niet helemaal onwaar. Blind doet wat Van Basten hem opdraagt.

MVG heeft over Blind heen gepist met zijn zogenaamde evaluatiemoment terwijl het doek al lang gevallen was. Die actie werd hier trouwens door dik en dun gesteund.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 12:21 pm

Jabu schreef:Kan hij zo nu en dan met joey een flesje opentrekken. Zal gezellig worden!
Hehe, ik pis echt niet over hem heen, hoor. :666.gif:

Je hebt ook op technisch gebied iemand nodig voor de continuïteit. Van Basten is trainer en dus passant.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:21 pm

Neefkens schreef:Wie stelde eerder eigenlijk de TD aan? Daar was toch ook geen "voetbalman" voor?
Precies. Dat is dan ook helemaal misgegaan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:21 pm

Dus dan ga jij daar lekker mee door? :1evil.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 14, 2008 12:22 pm

Jöhnk schreef:MVG heeft over Blind heen gepist met zijn zogenaamde evaluatiemoment terwijl het doek al lang gevallen was. Die actie werd hier trouwens door dik en dun gesteund.
Nou, vanuit dun kwam daar toch wel het nodige commentaar op. Lucas heeft het er nog steeds om de paar dagen over.
Laatst gewijzigd door jabu op do aug 14, 2008 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do aug 14, 2008 12:22 pm

Neefkens schreef:Wie stelde eerder eigenlijk de TD aan? Daar was toch ook geen "voetbalman" voor?
Dat ging in samenspraak met de trainer die er toen zat.

Maar wie heeft Van Gaal aangesteld als trainer? Was dat niet Van Praag? Kan prima dus.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:23 pm

Jöhnk schreef:
Neefkens schreef:Wie stelde eerder eigenlijk de TD aan? Daar was toch ook geen "voetbalman" voor?
Precies. Dat is dan ook helemaal misgegaan.
Welke constructie stellen jullie dan voor? De TD én trainer constructie heeft zich de laatste 10 jaar niet echt bewezen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 12:24 pm

Ik ben ik schreef:
Neefkens schreef:Wie stelde eerder eigenlijk de TD aan? Daar was toch ook geen "voetbalman" voor?
Dat ging in samenspraak met de trainer die er toen zat.

Maar wie heeft Van Gaal aangesteld als trainer? Was dat niet Van Praag? Kan prima dus.
Het kan goed aflopen, maar zonder professional op technisch gebied in de leiding gaat de hele vereniging zich met het beleid bemoeien, via met name het bestuurslid technische zaken. Dat moet je voorkomen.
Van Praag heeft wel eens toegegeven dat het puur geluk was dat Ajax met LVG zo goed presteerde. Van Gaal stond op het punt Ajax te verlaten toen Beenhakker zo nodig naar Madrid moest. Er zat totaal geen visie achter, men deed toen maar wat. (Zoals het sindsdien eigenlijk altijd gegaan is. Men doet maar wat.)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:25 pm

Ik ben ik schreef:
Neefkens schreef:Wie stelde eerder eigenlijk de TD aan? Daar was toch ook geen "voetbalman" voor?
Dat ging in samenspraak met de trainer die er toen zat.

Maar wie heeft Van Gaal aangesteld als trainer? Was dat niet Van Praag? Kan prima dus.
De loterij winnen kan ook.

@Neefkens: een AD die zich niet met het eerste elftal bemoeit maar wel verstand van voetbal heeft. Zoals het in het rapport van Sint Uri staat.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:26 pm

Dus is er nu gewoon één voetbalbaas, om dat gesteggel te voorkomen. De opvolging over een paar jaar is nu iets minder relevant, als het eerst maar eens gaat draaien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 12:28 pm

Neefkens schreef:De opvolging over een paar jaar is nu iets minder relevant, als het eerst maar eens gaat draaien.
Ik vind dat juist heel relevant. Je zet nú een nieuwe organisatie neer, dus is het zaak om ook aan de lange termijn te denken.

Denk maar aan de periode ná LVG (als trainer). Hij presteerde geweldig, maar de boel klapte wel in elkaar na zijn vertrek. Er stond geen goede organisatie, alles werd opgehangen aan één man. Net als nu lijkt te gebeuren.

De Engelse constructie (zoals met Wenger of Ferguson) is niet realistisch. Als Van Basten presteert, zit hij niet lang bij Ajax. Ajax heeft nu eenmaal niet de middelen om continu op CL-niveau te presteren, dat gaat toch steken.
Laatst gewijzigd door joey op do aug 14, 2008 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:29 pm

Jöhnk schreef:Wie stelt dan de nieuwe trainer aan als Van Basten wordt ontslagen?
Jöhnk schreef:@Neefkens: een AD die zich niet met het eerste elftal bemoeit maar wel verstand van voetbal heeft. Zoals het in het rapport van Sint Uri staat.
Je hebt je eigen vraag beantwoord. Ik ben blij dat je eindelijk het Uri-licht gezien hebt. :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:31 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:De opvolging over een paar jaar is nu iets minder relevant, als het eerst maar eens gaat draaien.
Ik vind dat juist heel relevant. Je zet nú een nieuwe organisatie neer, dus is het zaak om ook aan de lange termijn te denken.

Denk maar aan de periode ná LVG (als trainer). Hij presteerde geweldig, maar de boel klapte wel in elkaar na zijn vertrek. Er stond geen goede organisatie, alles werd opgehangen aan één man. Net als nu lijkt te gebeuren.
Idealiter doe je dat natuurlijk ook, maar dat was een paar stappen te ver. Maar zoals Junk ons al voorhoudt, Uri heeft de oplossing. Een voetbalman als AD zal de LT bewaken. :headbang.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:31 pm

Je verdraait een beetje mijn quote. Er werd gesteld dat de AD geen voetbalachtergrond hoefde te hebben. Vandaar dat ik die vraag stelde.

Uri trapt een hoop open deuren in.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 12:35 pm

Voor jullie wijzen misschien, maar niet voor zo'n knekelkuil als AJAX? :hypocrite.gif:

Toch joey? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 12:38 pm

Slangentuin, Neef. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 12:42 pm

Wat vind je nu eigenlijk zelf, Neefkens, behalve dat de mening van een boel andere mensen belachelijk is?

Wat ik uit je posts kan halen is: continuïteit is nu niet zo belangrijk, dus extra voetbalkennis is irrelevant. Later zeg je echter weer dat Coronel helemaal gelijk heeft dat hij een voetbalman als AD wil. Wat is het nou?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:50 pm

Continuiteit is niet belangrijk? Je zou verwachten dat Neef en Sint Uri hier een belangrijk meningsverschil hebben. :666.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 1:05 pm

Bertje schreef:Wat vind je nu eigenlijk zelf, Neefkens, behalve dat de mening van een boel andere mensen belachelijk is?

Wat ik uit je posts kan halen is: continuïteit is nu niet zo belangrijk, dus extra voetbalkennis is irrelevant. Later zeg je echter weer dat Coronel helemaal gelijk heeft dat hij een voetbalman als AD wil. Wat is het nou?
Ik zet hier duidelijk mijn mening neer en beoordeel andermans mening. Dat doe je op een voetbalforum namelijk.

Zoals je had kunnen lezen als je de moeite gedaan had, vind ik het al heel wat dat we nu duidelijkheid op de korte termijn hebben wat betreft technische verantwoordelijkheden. Voor de langere termijn is het belangrijk om iemand te hebben die de opvolger van Marco kan selecteren. Dat kán een bestuurslid zijn, maar nog mooier is dat als ook een directielid kan mee adviseren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 1:08 pm

Ik heb wel moeite gedaan en ik dacht hier iets heel anders te lezen:
Neefkens schreef:Dus is er nu gewoon één voetbalbaas, om dat gesteggel te voorkomen. De opvolging over een paar jaar is nu iets minder relevant, als het eerst maar eens gaat draaien.
Verder vind ik het verdraaien van andermans woorden niet zo'n sympathieke manier van discussiëren, maar dat kan aan mij liggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 1:09 pm

Dat ligt dan geheel aan jou, beter lezen voortaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 1:20 pm

Neefkens schreef:Voor de langere termijn is het belangrijk om iemand te hebben die de opvolger van Marco kan selecteren. Dat kán een bestuurslid zijn, maar nog mooier is dat als ook een directielid kan mee adviseren.
Jij legt de lat wel heel erg laag. Zo komt de familie Van Eijden weer in beeld.

De directie moet het technisch beleid bepalen voor de lange termijn. De trainer is uitvoerder.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 1:24 pm

Van Basten is onderdeel van de directie, joey. Ook helemaal niet erg om hem de belangrijkste stem op technisch gebied te geven. Je moet jezelf alleen wel voorbereiden op het eventueel wegvallen van Van Basten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 1:26 pm

Dat is dus het gekke, van Basten is géén onderdeel van de directie. Dat bleek uit het artikel met vdAAT.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 1:27 pm

Neefkens schreef:
De zakelijk directeur beseft dat er geen technische man in de directie zit, maar beschouwt dat niet als een probleem. „De algemeen directeur heeft een voetbalachtergrond en Danny Blind woont alle directievergaderingen bij. In de praktijk zullen er geen beslissing worden genomen waar Marco en hij het niet mee eens zijn”, aldus de geboren Amsterdammer. De benoeming van Van der Aat door de raad van commissarissen laat nog heel even op zich wachten.
Deze snap ik niet helemaal, de belangrijkste man van de club (Marco) zit niet in de directie, maar zijn hulpje zit er wel altijd bij? Marco heeft er vast geen zin in, niet teveel vergaderen. Wat dat betreft lijkt hij wel wat op JC.
Er wordt om mensen heen georganiseerd, dat kan werken als die mensen erg goed zijn en elkaar volledig vertrouwen en er samen voor gaan. Maar een duidelijke structuur is anders. :blush.gif:

Plaats reactie