Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
- Martin Eden
Ik ben geneigd het van de positieve kant te bezien; dat ie in de QF van Rusland verliest doet niets af aan het feit dat hij de eerste 3 wedstrijden grote indruk heeft gemaakt, zowel in eigen land als daarbuiten. Is Scolari een slechte coach omdat hij in de QF verliest? Chelsea denkt van niet in elk geval....
At the moment he knew, he ceased to know.
Omdat iedereen van tevoren weet wat de sterke kanten van Rusland en Nederland zijn en ook de zwaktes van beiden. Alleen Hiddink heeft daar op ingespeeld...Jesse schreef:Hoezo dan?
Vanaf half 8 was gisteren de voorbeschouwing. Van de 5 kwartier durende voorbereiding ging het een half uur over de Russen en een kwartier daarvan ging over Arshavin.... Ik neem toch aan dat Marco had verwacht dat Guus hem zou opstellen?
Iedereen hier vind Heitinga als verdedigende middenvelder met een directe tegenstander goed... Dan is dat toch een simpele keuze?
Is het zo geniaal van Hiddink om Saenko rechtshalf te zetten om Gio achterin te houden en Arshavin een vrije rol te geven?
Is het zo slim van Marco om een lopende spits te koppelen aan Joris?
Is het zo moeilijk om je eigen fouten te herstellen met de ploeg die je opstelt? De Jong rechtsback, Boula centraal, Ooijer op Arshavin.
Waarom kan Hiddink wel Gio achterin houden en lukt het Marco niet om een tactische variant neer te zetten die Arshavin tegenhoudt en de backs lekker achterin houdt?
IK GELOOF!!!!!!
Oftewel, Marco is afgetroefd door Hiddink. Een bewezen topcoach met ontzettend veel ervaring. Natuurlijk had het beter gemoeten, maar het punt is dat het geen schande is om door Hiddink afgetroefd te worden. Bij een Domenech (om maar iemand te noemen) zou het al een ander verhaal geweest zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Het is geen schande inderdaad om door Hiddink afgetroefd te worden. Alleen is het jammer dat wij ook de sterke + zwakke punten weten van Nederland en Rusland.
Zoals ik al 10x heb gezegd. In de voorbeschouwing ging het een half uur over de Russen en een kwartier daarvan over Arshavin.... Alsof Marco alleen de eerste 2 wedstrijden heeft gezien van de Russen zonder Arshavin.
Zoals ik al 10x heb gezegd. In de voorbeschouwing ging het een half uur over de Russen en een kwartier daarvan over Arshavin.... Alsof Marco alleen de eerste 2 wedstrijden heeft gezien van de Russen zonder Arshavin.
IK GELOOF!!!!!!
- Martin Eden
Inderdaad lastig, die jongen speelt heel slim. Maar zijn team had ook de regie in handen; Nederland liep achter de feiten aan. Dat is lekker voetballen voor een dergelijke voetballer.Jesse schreef:Ik denk dat geen enkele Nederlandse speler gister Arshavin had tegen gehouden.
Het stinkt aan alle kanten!
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Je hoeft ook absoluut geen partypooper te zijn om te zien dat het in de poulefase flink meezat.Jansma schreef:MvB, hij is nu een goed coach vanwege de eerst 3 poule wedstrijds, of niet omdat hij door Hiddink is overclassed op tactics gebied en weer in Q-finals eruit ligt?
Ik vond de laatte wissel dus niet goed, Van Nistelrooij speelde zwak en had er af gemoeten. Bovendien was je met Van Persie op '9' aanvallend gezien een stuk mobieler geweest.Rishi schreef:Klopt, geluk heb je nodig. Maar de tactiek was ook niet slecht hoor. Wissels waren goed...
En ja, geluk heb je dan ook nodig.