Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 5:20 pm

Misschien is hij een one trick poney? Probeert hij het op dezelfde manier te doen als destijds bij Ajax? Hij heeft de oudere en lastige spelers weggesaneerd, nu zit hij met hersenlozen die braaf in interviews roepen dat hun trainer de beste van de wereld is. Maar met hersenlozen win je de wereldcup niet, daar heb je persoonlijkheden voor nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 10, 2008 5:29 pm

Thomas schreef:Iedereen fit bij AZ? Dankzij de blessures van Schaars, Martens en Cziommer heeft Van Gaal heel wat moeten schuiven.

Van Gaal is niet aan het dementeren en dus is het nog een goede trainer.
Schaars en Martens zijn chronisch geblesseerd, maar mag je inderdaad opmerken. Verder moet die Cziommer normaliter gewoon plaats nemen op de bank, want dat is geen sterkhouder.
Verder valt dat schuiven allemaal wel mee. Hij zou juist Waterman moet verschuiven naar de bank. Mendes moeten verschuiven naar het middenveld en Pellè moeten verschuiven naar de bank. Louis blijft alleen angstvallig vasthouden aan deze 3 wat hem dus vooral heel veel verliespartijen oplevert.
Klinkt sneu, maar Louis van Gaal gaat af als een gieter. Alle aankopen falen en maar een enkeling haalt het niveau van vorig jaar.

Zou wel een stunt zijn als we Louis binnenhalen overigens. Dan hebben we een TD die nooit wat verkeerd doet en ook een trainer die geen fouten maakt. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2008 5:30 pm

Op dit moment zie ik veel liever Marco komen dan Louis. Die laatste zakt nu zo door de mand. Een 5-2 nederlaag tegen NEC (of all teams) ligt echt niet aan een paar blessures.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 5:34 pm

Peter schreef:Verder valt dat schuiven allemaal wel mee.
Mwah. Een aanvallende middenvelder heeft hij het hele seizoen niet gehad en getracht op te lossen met Dembele op die plek. Hij mist z'n beste middenvelder en heeft geen andere linkshalf, waardoor Pocognoli een linie naar voren werd geschoven en iemand anders dus als linksback moest gaan spelen. Ook daar hebben ze niemand anders voor en dus moest Opdam er gaan spelen, waardoor er weer een plek vrijkwam in het centrum. Dat werd dus de plek van Mendes.

Ik vind dat Van Gaal zeker een en ander te verwijten valt, maar dan vooral wat het aankoopbeleid betreft (Koenders, Pelle, Agustien, El Hamdaoui).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 10, 2008 5:39 pm

Vergeet vooral die Waterman niet. Is al weken niet meer te handhaven, maar mag iedere week weer als een clown acteren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 5:41 pm

Dat is waar. Geen idee waarom Romero nog niet onder de lat staat. Iemand als Van Hanegem vertelde een tijdje terug ook dat hij geweldig stond te trainen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 5:51 pm

Het is een proces, Thomas. Dat zei Van Gaal in LdL. 'Alles is een proces. Als je niet scoort, komt de druk ergens anders te liggen. Maar vandaag scoorden we wel, dus dan gaat dat weer niet op.' :excited.gif:
Het is een proces. Het is niet zo dat Van Gaal de verkeerde spelers opstelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 10, 2008 6:15 pm

Thomas schreef:Iemand als Van Hanegem vertelde een tijdje terug ook dat hij geweldig stond te trainen.
Hoe weet Van Hanegem dat nou?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 6:17 pm

Ik neem aan dat hij daar wel eens gaat kijken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 10, 2008 6:18 pm

Tussen de trainingen van Utrecht door? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 6:24 pm

Hij heeft het van die mongooltjes gehoord. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 10, 2008 6:27 pm

Thomas schreef:Mwah. Een aanvallende middenvelder heeft hij het hele seizoen niet gehad en getracht op te lossen met Dembele op die plek.
Hij heeft Cziommertje toch?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 6:29 pm

Is ook veel geblesseerd geweest. En natuurlijk niet veel speciaals.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 10, 2008 6:38 pm

Thomas schreef:maar dan vooral wat het aankoopbeleid betreft (Koenders, Pelle, Agustien, El Hamdaoui).
Maar dat is nog steeds geen reden om in de degradatiezone te bivakeren. Het kan niet anders dan dat Louis bijna alles fout doet dit seizoen. Het is voor mij moeilijk te duiden wat hij precies fout doet, want ik zie AZ zelden spelen, maar tegen PSV viel het me op dat zijn coaching te wensen overliet. Voor zover hij uberhaupt coachte. Van Gaal zat rustig toe te kijken hoe alles in de trechter ging.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 10, 2008 7:32 pm

Ik denk eerlijk gezegd dat Van Gaal het wel een beetje gehad heeft bij AZ.. Daarom coacht hij minder tijdens wedstrijden en is hij minder enthousiast, hij is niet meer zo gemotiveerd. Come back Louis! :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 11:10 pm

Ja, laten we in het verleden blijven leven, dat schiet lekker op. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 10:07 am

Witschge probleem, De Boer blijft, Co niet

Jack van Gelder vertelde zondagavond in Studio Voetbal dat er vergaande onderhandelingen zijn tussen Marco van Basten en Ajax. Rob Witschge als assistent-trainer is een struikelblok bij de onderhandelingen. In het programma Voetbal Insite vertelde Wilfred Genee, dat Co Adriaanse niet in beeld is om trainer van Ajax te worden.

Huidig bondscoach Van Basten zou naast John van 't Schip ook zijn maatje Rob Witschge mee willen nemen als assistent. Bij Ajax zou men dat echter niet zien zitten. Van Gelder liet dat zondagavond weten in het programma Studio Voetbal. Er zou, in tegenstelling tot wat eerder bericht werd, geen gesprek hebben plaats gevonden met Co Adriaanse, vertelde Wilfred Genee. Dat zou technisch directeur Martin van Geel hem hebben laten weten.

Ajax zou in de personen van Marco van Basten en Frank Rijkaard twee kandidaten op het oog hebben voor de vacante trainerspositie. Met Van Basten is inmiddels een derde gesprek gepland. Jack van Gelder vertelde ook dat Frank de Boer voorlopig geen zin heeft om naar de KNVB te gaan. De trainer van de D1 vindt zo'n overstap te vroeg en wil bij Ajax blijven.

De Boer wordt genoemd als de nieuwe trainer van Ajax A1, als opvoler van Sonny Silooy. Silooy kreeg afgelopen week te horen dat zijn aflopende contract niet verlengd wordt.
Dit warrige verhaal stond op AS. Hebben jullie iets van dit alles meegekregen?
Stel dat het waar is en alleen Van Basten en Rijkaard zijn kandidaat, dan moet het wel Van Basten worden. Ik neem aan dat Ajax niet (in het slechtste geval) maanden wacht tot bekend wordt of Rijkaard bij Barcelona blijft of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 10:14 am

Denk dat Rijkaard wat Russische olie Roebels op gaat pikken in Londen dus die is sowieso niet im Frage.

Vraag me af waarom van Basten zo graag Witschge mee wil nemen, zijn rol bij Oranje is ook te verwaarlozen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 10:25 am

Ik heb geen idee wat de inbreng van Witschge is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 10:28 am

Tegenstanders analyseren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 10:32 am

joey schreef:Ik heb geen idee wat de inbreng van Witschge is.
Een stok kaarten ..

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma feb 11, 2008 2:05 pm

'Van Basten dicht bij overgang naar Ajax'

De onderhandelingen tussen Marco Van Basten en Ajax zijn in een vergevorderd stadium. De huidige bondscoach zou bij een eventuele overgang ook Rob Witschge graag meenemen als assistent, meldt Studio Voetbal.
Dat zou voor de Amsterdamse club echter een struikelblok kunnen vormen, omdat ze een overgang van Witschge in Amsterdam niet zien zitten.

Van Basten wil ook graag John Van 't Schip als assistent meenemen. Daar lijkt Ajax geen problemen mee te hebben. Overigens behoren zowel Witschge als Van 't Schip tot de technische staf bij Oranje.
Voetbalprimeur
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 2:14 pm

Ik zou vanwege z'n uitstraling alleen al voor Van Basten kiezen in plaats van Rijkaard. Rijkaard wordt volgens mij ook in het buitenland na al die jaren nog niet gezien als een toptrainer. En wanneer het misgaat bij Barcelona zie je Frank ook altijd met diezelfde mistroostige blik als jongens als Blind, Wouters en Koster op de bank zitten. Dat gaat Van Basten niet overkomen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 11, 2008 2:18 pm

Thomas schreef:Rijkaard wordt volgens mij ook in het buitenland na al die jaren nog niet gezien als een toptrainer.
Hoe kom je hierbij ?
Lijikt me nogal vergezocht namelijk...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 2:34 pm

Ach, ik lees en hoor nog weleens wat. :hypocrite.gif:

Gesloten